Usługi realizowane w ramach umów dotyczących akcji informacyjnych i akcji społecznych korzystają/będą korzystały ze zwolnienia od podatku VAT. - Interpretacja - 0114-KDIP4-2.4012.331.2022.1.AA

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 23 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.331.2022.1.AA

Temat interpretacji

Usługi realizowane w ramach umów dotyczących akcji informacyjnych i akcji społecznych korzystają/będą korzystały ze zwolnienia od podatku VAT.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

8 lipca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 4 lipca 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku VAT usług wykonywanych w zakresie akcji informacyjnych i akcji społecznych. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego

(…) S.A. jest spółką (...), działającą na podstawie art. (…) ustawy (…). Spółka wykonuje obowiązki  (…). Podstawowa działalność Spółki obejmuje tworzenie i rozpowszechnianie regionalnych audycji radiowych.

Spółka wykonuje działalność gospodarczą, jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wykonuje sprzedaż opodatkowaną podatkiem od towarów i usług oraz sprzedaż zwolnioną z tego podatku.

Spółka w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zawiera i będzie zawierać w przyszłości umowy, których przedmiotem jest odpłatne zlecenie Spółce przeprowadzenia (współuczestnictwa w prowadzeniu) kampanii informacyjnych/społecznych. Zleceniodawcami Spółki są w głównej mierze podmioty ze sfery publicznej, tj. urzędy, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje kultury, stowarzyszenia, fundacje i tym podobne jednostki organizacyjne.

Cechą charakterystyczną ww. kampanii informacyjnych/społecznych jest emisja przez Spółkę w określonym czasie i określoną liczbę razy spotu lub serii spotów informacyjnych we wcześniej ustalonej formie i o wcześniej ustalonych treściach o charakterze edukacyjnym i informacyjnym. Ich celem jest propagowanie wiedzy dotyczącej różnych sfer życia społecznego, w tym tych z zakresu ochrony i promocji zdrowia, nauki, kultury i sztuki, ekonomii i gospodarki, historii, działalności organizacji międzynarodowych, np. Unii Europejskiej itp. Cechą emitowanych spotów jest rozpowszechnianie zarówno ogólnych informacji społecznie użytecznych, jak i rozpowszechnianie informacji szczególnych, tj. takich, które dotyczą wyłącznie działalności prowadzonej przez Zamawiającego, a polegającej np. na popularyzacji akcji prowadzonych przez poszczególne urzędy lub rozpowszechnianiu programów edukacyjnych. Zamawiający jest podmiotem finansującym kampanię (na którą składa się emisja spotów informacyjnych) w całości lub w części.

Treść spotów w żaden sposób nie promuje i nie reklamuje żadnego produktu, ani też jakiejkolwiek działalności komercyjnej podmiotów gospodarczych i ich ofert, a może jedynie zawierać wskazanie finansującego. Treść spotu nie promuje ani sprzedaży, ani też odpłatnego korzystania z towarów lub usług.

Zapisy umowne określają emitowane spoty jako „komunikaty reklamowe”, „spoty informacyjne”, „spoty społeczne” lub „spoty reklamowe”.

Każdy z emitowanych spotów cechują elementy opisane powyżej. Realizując postanowienia umowne Spółka emituje konkretny spot w zróżnicowanym paśmie antenowym, tj. określony spot może być wyemitowany poza konkretną audycją, w wyodrębnionych blokach reklamowych, bądź wątki dotyczące danej kampanii informacyjnej mogą być umieszczone bezpośrednio w konkretnej audycji. Pomimo, iż może mieć miejsce sytuacja, iż konkretny spot zostanie wyemitowany w wyodrębnionym bloku reklamowym, to nie wpłynie to na jego treść oraz charakter, tj. nadal nie będzie on zawierał treści zmierzających do promocji czy też reklamy działalności komercyjnej określonego podmiotu gospodarczego i jego oferty.

Pytanie

Czy opisane w stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym czynności wykonywane przez Spółkę w zakresie akcji informacyjnych i akcji społecznych, korzystają ze zwolnienia z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (ustawy o VAT)?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem, czynności odnoszące się zarówno do opisanego stanu faktycznego, jak i zdarzeń przyszłych są zwolnione z podatku od towarów i usług na podstawie z art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zwolnienie z art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy o VAT dotyczy wyłącznie jednostek (...) radiofonii i telewizji oraz wyłącznie usług, które są związane z realizacją zadań przypisanych ustawowo(...) radiofonii i telewizji (usługi związane z realizacją zadań radiofonii i telewizji świadczone przez jednostki (...) radiofonii i telewizji). Omawiana regulacja przewiduje wyłączenia ze zwolnienia dla usług związanych z filmami i nagraniami na wszelkich nośnikach, usług w zakresie produkcji filmów reklamowych i promocyjnych, usług reklamowych i promocyjnych, a także działalności agencji informacyjnych.

Spółka jest jednostką (...) i w sprawie będącej przedmiotem niniejszego wniosku świadczy wyłącznie usługi związane z realizacją ustawowych zadań (...) radiofonii i telewizji. Opisane czynności zdaniem Spółki nie mają związku z promocją komercyjną lub reklamą, a przesłanki zwolnienia z podatku od towarów i usług wynikają wprost z przepisów ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji.

W jej art. 1 ustawodawca określił ogólne zadania mediów (...), wśród których wskazuje m.in. dostarczanie informacji, udostępnianie dóbr kultury i sztuki, ułatwianie korzystania z oświaty, sportu i dorobku nauki, upowszechnianie edukacji obywatelskiej, dostarczanie rozrywki oraz popieranie krajowej twórczości audiowizualnej.

Określając przesłanki przedmiotowe ww. zwolnienia z VAT należy odnieść się również do brzmienia art. 21 ust. 1 i 1a ustawy o radiofonii i telewizji (...)

Do konkretnych zadań radiofonii (...), należy m.in. (...)

Określając zatem zakres zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy o VAT, należy - zdaniem Spółki - kierować się zadaniami wynikającymi z realizacji misji publicznej nałożonymi przez wspomnianą powyżej ustawę o radiofonii i telewizji. Przesłanką wykluczającą zastosowanie ze zwolnienia, wynikającego z powołanego art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy o VAT jest wyłącznie niespełnienie któregokolwiek z warunków, określonych ww. ustawą.

Tym samym Spółka działając jako (...) której podstawowa działalność obejmuje tworzenie i rozpowszechnianie programów radiowych, bez wątpienia wypełnia pierwszą z przesłanek o charakterze podmiotowym. Realizacja kampanii informacyjnych/społecznych, których przedmiotem jest emisja spotów o treściach społecznie użytecznych wypełnia z kolei przesłankę przedmiotową, dającą - zdaniem Spółki - możliwość zastosowania zwolnienia z podatku od towarów i usług. Wskazane usługi są bowiem związane z realizacją zadań (...)

Na powyższe wskazuje treść emitowanych spotów, które nie promują i nie reklamują żadnego produktu ani jakiejkolwiek działalności komercyjnej podmiotów gospodarczych, jak również nie zmierzają do promocji sprzedaży lub odpłatnego korzystania z towarów lub usług oraz nie służą bezpośrednio lub pośrednio promocji towarów, usług. Tym samym nie spełniają one definicji przekazu handlowego, zawartej w art. 4 pkt 16 ustawy o radiofonii i telewizji, zgodnie z którą przekazem handlowym jest „każdy przekaz, w tym obrazy z dźwiękiem lub bez dźwięku albo tylko dźwięki, mający służyć bezpośrednio lub pośrednio promocji towarów, usług lub renomy podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą lub zawodową, towarzyszący audycji lub wideo stworzonemu przez użytkownika lub włączony do nich, w zamian za opłatę lub podobne wynagrodzenie, albo w celach autopromocji, w szczególności reklama, sponsorowanie, telesprzedaż i lokowanie produktu”. Z przekazem handlowym, którego rodzajem jest reklama, sponsoring, mamy zatem do czynienia jedynie wówczas, gdy występuje bezpośrednia lub pośrednia promocja towarów, usług lub renomy podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą lub zawodową.

Tym samym - zdaniem Spółki - przesłanki wyłączające zwolnienie z podatku od towarów i usług z art. 43 ust. 1 pkt 34 nie mają tu zastosowania.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku od towarów i usług oraz regulacjami ustawy o radiofonii i telewizji, w szczególności dotyczącymi zadań stawianych radiofonii (...), w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego oraz zdarzeń przyszłych należy stwierdzić, że opisane we wniosku usługi realizowane przez Spółkę na rzecz podmiotów finansujących w ramach umów dotyczących kampanii informacyjnych/społecznych polegających na emisji różnorodnych spotów przez Spółkę w zróżnicowanym paśmie antenowym korzystają/będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Zdaniem Spółki w przedstawionej sprawie nie ma znaczenia fakt czy spoty będą emitowane w bloku reklamowym czy też bezpośrednio w audycji. Przepisy dotyczące zwolnienia z VAT, wskazane wyżej, wyłączają prawo do zastosowania zwolnienia od opodatkowania VAT m.in. w odniesieniu do usług reklamowych i promocyjnych wykonywanych w ramach usług związanych z realizacją zadań radiofonii i telewizji świadczone przez jednostki (...) radiofonii i telewizji.

Zatem skoro wszystkie emitowane przez Spółkę spoty nie zawierają treści ukierunkowanych na promocję lub reklamę określonego podmiotu gospodarczego czy też jego ofert, należy stosować do nich zwolnienie z art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy o VAT.

Powyższe stanowisko jest zgodne z dostępnymi publicznie interpretacjami indywidualnymi: Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 10 stycznia 2017 r. sygnatura: 1462-IPPP2.4512.841.2016.1 .RR oraz Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 15 października 2020 r., sygnatura 0114-KDIP4-3.4012.435.2020.1.MP.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą:

opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast z art. 8 ust. 1 ustawy wynika, że

przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, przewidują dla niektórych towarów i usług zwolnienie od podatku.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku od towarów i usług:

zwalnia się od podatku usługi związane z realizacją zadań radiofonii i telewizji świadczone przez jednostki (...) radiofonii i telewizji, z wyłączeniem:

a)usług związanych z filmami i nagraniami na wszelkich nośnikach,

b)usług w zakresie produkcji filmów reklamowych i promocyjnych,

c)usług reklamowych i promocyjnych,

d)działalności agencji informacyjnych.

(...)

W myśl art. (…):

(…)

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ww. ustawy:

zadaniem radiofonii i telewizji jest:

1)dostarczanie informacji;

2)udostępnianie dóbr kultury i sztuki;

3)ułatwianie korzystania z oświaty, sportu i dorobku nauki;

3a) upowszechnianie edukacji obywatelskiej;

4)dostarczanie rozrywki;

5)popieranie krajowej twórczości audiowizualnej.

Na podstawie art. 21 ust. 1 ww. ustawy:

(...) radiofonia i telewizja realizuje misję (...), oferując, na zasadach określonych w ustawie, całemu społeczeństwu i poszczególnym jego częściom, zróżnicowane programy i inne usługi w zakresie informacji, publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu, cechujące się pluralizmem, bezstronnością, wyważeniem i niezależnością oraz innowacyjnością, wysoką jakością i integralnością przekazu.

W ust. 1a ustawodawca precyzuje ogólne zadania wymienione w art. 1 ust. 1 ustawy:

do zadań (...) radiofonii i telewizji, wynikających z realizacji misji, o której mowa w ust. 1, należy w szczególności:

1)tworzenie i rozpowszechnianie programów ogólnokrajowych, programów regionalnych, programów dla odbiorców za granicą w języku polskim i innych językach oraz innych programów realizujących demokratyczne, społeczne i kulturalne potrzeby społeczności lokalnych;

2)tworzenie i rozpowszechnianie programów wyspecjalizowanych określonych w ustawie lub karcie powinności;

2a) tworzenie i dostarczanie przez sieci telekomunikacyjne audialnych, audiowizualnych i tekstowych usług innych niż programy, związanych z programami, uzupełniających, poszerzających lub wzbogacających je, które realizują demokratyczne, społeczne i kulturalne potrzeby społeczeństwa, w tym audiowizualnych usług medialnych na żądanie;

2b) rozwijanie kontaktów z odbiorcami programów, o których mowa w pkt 1 i 2, oraz usług, o których mowa w pkt 2a, w tym przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość;

3)budowa lub eksploatacja nadawczych i przekaźnikowych stacji radiowych lub telewizyjnych oraz innych urządzeń służących do dostarczania programów, o których mowa w pkt 1 i 2, i usług, o których mowa w pkt 2a, oraz rozwijania kontaktów zgodnie z pkt 2b;

4)(uchylony)

5)prowadzenie prac nad nowymi technikami tworzenia i rozpowszechniania programów radiowych lub telewizyjnych, tworzenia i dostarczania usług, o których mowa w pkt 2a, oraz rozwijania kontaktów zgodnie z pkt 2b, a także zachęcanie do korzystania z takich technik;

6)prowadzenie działalności w zakresie nabywania, przygotowywania, produkcji lub koprodukcji audycji i innych materiałów na potrzeby programów, o których mowa w pkt 1 i 2, oraz usług, o których mowa w pkt 2a;

6a) prowadzenie działalności w zakresie zachowywania, ochrony, konserwacji i uzupełniania zbiorów audycji i innych materiałów nabytych lub wytworzonych na potrzeby programów, o których mowa w pkt 1 i 2, oraz usług, o których mowa w pkt 2a;

7)popieranie twórczości artystycznej, literackiej, naukowej oraz działalności oświatowej i działalności w zakresie sportu;

8)upowszechnianie wiedzy o języku polskim;

8a) uwzględnianie potrzeb mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym, w tym emitowanie programów informacyjnych w językach mniejszości narodowych i etnicznych oraz języku regionalnym;

9)tworzenie i rozpowszechnianie programów oraz tworzenie i dostarczanie usług, o których mowa w pkt 2a, służących przedstawianiu Rzeczypospolitej Polski, jej języka, historii lub kultury za granicą, w tym na użytek środowisk polonijnych oraz Polaków zamieszkałych za granicą, lub przyczynianie się do tworzenia, rozpowszechniania lub dostarczania takich programów lub usług;

10)zapewnianie dostępności programów lub ich części i innych usług dla osób z niepełnosprawnościami wzroku oraz osób z niepełnosprawnościami słuchu;

11)upowszechnianie edukacji medialnej.

We wniosku podali Państwo informacje, z których wynika, że:

    (...)

opisane kampanie polegają na emisji przez Państwa, w określonym czasie i określoną liczbę razy, spotu lub serii spotów informacyjnych we wcześniej ustalonej formie i o wcześniej ustalonych treściach o charakterze edukacyjnym i informacyjnym,

celem kampanii jest propagowanie wiedzy dotyczącej różnych sfer życia społecznego, w tym tych z zakresu ochrony i promocji zdrowia, nauki, kultury i sztuki, ekonomii i gospodarki, historii, działalności organizacji międzynarodowych, np. Unii Europejskiej itp.,

cechą emitowanych spotów jest rozpowszechnianie zarówno ogólnych informacji społecznie użytecznych, jak i rozpowszechnianie informacji szczególnych, tj. takich, które dotyczą wyłącznie działalności prowadzonej przez Zamawiającego, a polegającej np. na popularyzacji akcji prowadzonych przez poszczególne urzędy lub rozpowszechnianiu programów edukacyjnych,

treść spotów w żaden sposób nie promuje i nie reklamuje żadnego produktu, ani też jakiejkolwiek działalności komercyjnej podmiotów gospodarczych i ich ofert, a może jedynie zawierać wskazanie finansującego,

treść spotu nie promuje ani sprzedaży, ani też odpłatnego korzystania z towarów lub usług,

      emitują Państwo konkretny spot w zróżnicowanym paśmie antenowym, tj. określony spot może być wyemitowany poza konkretną audycją, w wyodrębnionych blokach reklamowych, bądź wątki dotyczące danej kampanii informacyjnej mogą być umieszczone bezpośrednio w konkretnej audycji.

W omawianej sprawie w pierwszej kolejności należy poddać analizie konstrukcję normy prawnej art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy, która ma charakter podmiotowo – przedmiotowy. Z jednej strony ustawodawca zawęził zastosowanie zwolnienia z VAT wyłącznie do jednostek (...) radiofonii i telewizji, a z drugiej wyłącznie do usług, które są związane z realizacją zadań przypisywanych radiofonii i telewizji. Jednocześnie omawiana regulacja przewiduje wyłączenia ze zwolnienia, dla usług związanych z filmami i nagraniami na wszelkich nośnikach, usług w zakresie produkcji filmów reklamowych i promocyjnych, usług reklamowych i promocyjnych, a także działalności agencji informacyjnych.

Określając przesłanki przedmiotowe ww. zwolnienia, należy odnieść się do art. 21 ust. 1 i 1a ustawy o radiofonii i telewizji, zgodnie z którym, (...) radiofonia realizuje misję, poprzez oferowanie całemu społeczeństwu zróżnicowanych programów i innych usług w zakresie informacji, publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu, cechujących się pluralizmem, bezstronnością, wyważeniem i niezależnością oraz innowacyjnością, wysoką jakością i integralnością przekazu. Ponadto do konkretnych zadań radiofonii (...), należy m.in. tworzenie i rozpowszechnianie programów ogólnokrajowych, regionalnych, programów dla odbiorców za granicą w języku polskim i obcym oraz innych programów realizujących demokratyczne, społeczne i kulturalne potrzeby społeczności lokalnych, popieranie twórczości artystycznej, literackiej, naukowej, oświatowej i działalności w zakresie sportu.

Przenosząc powyższe przepisy na grunt zaprezentowanego we wniosku stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego należy stwierdzić, że Państwo (...) art. (…) ustawy (…), której podstawowa działalność obejmuje tworzenie i rozpowszechnianie regionalnych audycji radiowych, bez wątpienia wypełniają pierwszą z przesłanek o charakterze podmiotowym.

Ponadto należy uznać, że opisana przez Państwa realizacja kampanii informacyjnych i kampanii społecznych wypełnia przesłankę przedmiotową warunkującą zwolnienie z podatku od towarów i usług, gdyż opisywane usługi są związane z realizacją zadań radiofonii i telewizji określonych w art. 21 ust. 1 tej ustawy. Jednocześnie zaznaczyli Państwo, że treść spotów w żaden sposób nie promuje i nie reklamuje żadnego produktu, ani też jakiejkolwiek działalności komercyjnej podmiotów gospodarczych i ich ofert, jak również nie promuje sprzedaży, ani odpłatnego korzystania z towarów lub usług. Tym samym przesłanka wyłączająca zwolnienie z podatku od towarów i usług określona w art. 43 ust. 1 pkt 34 lit. c ustawy nie ma zastosowania w tej sprawie.

W konsekwencji, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy oraz mając na uwadze regulacje ustawy o radiofonii i telewizji, w szczególności dotyczące zadań stawianych radiofonii (...), w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego należy stwierdzić, że wymienione we wniosku usługi, realizowane przez Państwa na rzecz podmiotów finansujących w ramach umów dotyczących akcji informacyjnych i akcji społecznych korzystają/będą korzystały z ww. zwolnienia od podatku VAT.

Wskazać jednocześnie należy, że w omawianej sprawie nie ma znaczenia czy spoty będą emitowane w bloku reklamowym, czy też bezpośrednio w audycji. Przepisy dotyczące zwolnienia z VAT, wskazane wyżej, wyłączają prawo do zastosowania zwolnienia od opodatkowania VAT m.in. w odniesieniu do usług reklamowych i promocyjnych wykonywanych w ramach usług związanych z realizacją zadań radiofonii i telewizji, świadczone przez jednostki (...) radiofonii i telewizji. Zatem, skoro wszystkie emitowane przez Państwa spoty nie zawierają treści ukierunkowanych na promocję lub reklamę produktu, ani też jakiejkolwiek działalności komercyjnej podmiotów gospodarczych i ich ofert, należy zgodzić się z Państwa stanowiskiem, że w omawianej sprawie właściwe jest zastosowanie w odniesieniu do opisanych czynności zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy o VAT.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).