Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - null

shutterstock
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - 0111-KDIB2-3.4015.113.2025.3.AD

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od spadków i darowizn jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

10 kwietnia 2025 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej m.in. podatku od spadków i darowizn w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji po śmierci osoby uprawnionej. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – w piśmie z 14 maja 2025 r. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

W ostatnim kwartale roku (…) Pani babcia poniosła koszty związane z montażem instalacji fotowoltaicznej oraz powietrznej pompy ciepła. Ulgi termomodernizacyjnej nie odliczyła, ponieważ w PIT nie wystąpił podatek dochodowy.

W pierwszym kwartale roku (…) babcia złożyła, za pełnomocnictwem przedstawiciela firmy montującej zarówno instalację fotowoltaiczną jak i pompę ciepła, wniosek o dofinansowanie z Programu (…), którego została beneficjentem (umowa (…)).

Babcia zmarła (…) r., a (…) r. otrzymała Pani informację o wszczęciu kontroli dotyczącej płatności końcowej z tytułu złożonego wniosku o dofinansowanie. Po poinformowaniu (…) o śmieci beneficjentki ww. kontrola została zawieszona na czas postępowania spadkowego.

Postępowanie spadkowe zakończyło się (…)r. Została Pani jedynym spadkobiercą po zmarłej. W (…) r. złożyła Pani SD-Z2. W następstwie zakończonego postępowania spadkowego poinformowała Pani (…) o postanowieniu sądu, co skutkowało podpisaniem aneksu do ww. umowy z (…)r. (aneks nr (…) r.).

W następstwie podpisanego aneksu wcześniej zawieszona kontrola została wznowiona i zakończona (…) r. Po zakończonej kontroli została wypłacona dotacja. Chcąc dokonać rozliczenia podatku dochodowego za 2024 r. konsultowała Pani w biurze podatkowym, gdzie wykazać otrzymaną dotację. Otrzymała Pani odpowiedź, że jest to część masy spadkowej i nie podlega rozliczeniu w podatku dochodowym.

Chcąc mieć pewność co do interpretacji przepisów skontaktowała się Pani z infolinią Krajowej Administracji Skarbowej, gdzie otrzymałam taką samą odpowiedź. Chcąc złożyć SD-Z2 w Urzędzie Skarbowym poinformowano Panią żeby wystąpiła Pani z wnioskiem o indywidualną interpretację.

W uzupełnieniu wniosku wskazała Pani, że aneks do umowy o dotację z (…) r. podpisała Pani z tytułu nabycia spadku po babci, która była beneficjentką Programu (…). Sama nie była Pani beneficjentką, dotacji nie otrzymała Pani na podstawie swojego dochodu, lecz z tytułu dochodu jaki otrzymywała babcia, której dotację przyznano przed śmiercią.

W momencie poinformowania (…) o śmierci babci otrzymała Pani informację, że finalizacja dotacji/przeprowadzenie audytu dotyczącego poniesionych wydatków w związku z instalacją pompy ciepła oraz instalacji fotowoltaicznej, została wstrzymana na czas postępowania spadkowego. Otrzymała Pani również informację pisemną o możliwym wznowieniu kontroli po zakończeniu postępowania spadkowego, co zostało opisane we wniosku z (…) r.

Nie przystąpiła Pani osobiście do Programu (…) jako beneficjentka.

Aneks do umowy o dotację zmienia:

a)w prawa i obowiązki wynikające z Umowy w miejsce (…) (babci) wchodzi Pani (…) (Pani);

b)komparacja Umowy w części dotyczącej Dotowanego otrzymuje brzmienie: „(…).”

Dotacja, o której mowa we wniosku, wypłacona została na Pani rzecz (…) r.

Nie otrzymała Pani informacji PIT-11 o wysokości wypłaconych środków (wysokości przychodu).

Pytanie

Czy dokonać korekty złożonej deklaracji SD-Z2, czy złożyć deklarację SD-3? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)

Pani stanowisko w sprawie

W Pani ocenie, powinna Pani dokonać korekty deklaracji SD-Z2 złożonej (…) r., przed otrzymaniem dotacji.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (t. j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1043 ze zm.):

Podatkowi od spadków i darowizn, zwanemu dalej „podatkiem”, podlega nabycie przez osoby fizyczne własności rzeczy znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub praw majątkowych wykonywanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, tytułem dziedziczenia, zapisu zwykłego, dalszego zapisu, zapisu windykacyjnego, polecenia testamentowego.

Spadek jest instytucją regulowaną przepisami zawartymi w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 ze zm.). W myśl art. 922 § 1 i 2 ww. ustawy:

Prawa i obowiązki majątkowe zmarłego przechodzą z chwilą jego śmierci na jedną lub kilka osób stosownie do przepisów księgi niniejszej.

Nie należą do spadku prawa i obowiązki zmarłego ściśle związane z jego osobą, jak również prawa, które z chwilą jego śmierci przechodzą na oznaczone osoby niezależnie od tego, czy są one spadkobiercami.

Stosownie do art. 924 ww. ustawy:

Spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy.

Natomiast przepis art. 925 cyt. ustawy stanowi, że:

Spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.

W myśl art. 1025 § 1 Kodeksu cywilnego:

Sąd na wniosek osoby mającej w tym interes stwierdza nabycie spadku przez spadkobiercę. Notariusz na zasadach określonych w przepisach odrębnych sporządza akt poświadczenia dziedziczenia.

Tym samym, prawomocne postanowienie sądu lub akt poświadczenia dziedziczenia mają charakter deklaratoryjny i stwierdzają jedynie nabycie spadku przez spadkobiercę. Wobec tego nabycie spadku ma miejsce z chwilą śmierci spadkodawcy.

Z powołanych wyżej artykułów wynika, iż spadkobiercy w zasadzie wchodzą w sytuację prawną, w jakiej pozostawał spadkodawca. Oznacza to, że w skład spadku wchodzą prawa i obowiązki, ale także uzasadnione prawnie nadzieje na nabycie prawa – istniejące w dacie nabycia spadku. Prawa majątkowe są składnikiem masy spadkowej dającym nabywcy w drodze dziedziczenia legitymację prawną do występowania z wnioskiem o ich dochodzenie.

Do praw majątkowych zalicza się prawa rzeczowe (własność, użytkowanie wieczyste, prawa rzeczowe ograniczone), wierzytelności, prawa na dobrach niematerialnych o charakterze majątkowym oraz prawa rodzinne o charakterze majątkowym (np. prawo do świadczeń alimentacyjnych). Prawa majątkowe są więc składnikiem masy spadkowej dającym nabywcy w drodze dziedziczenia legitymację prawną do występowania z wnioskiem o ich dochodzenie.

Zgodnie z art. 5 ustawy o podatku od spadków i darowizn:

Obowiązek podatkowy ciąży na nabywcy własności rzeczy i praw majątkowych.

W myśl art. 6 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:

Obowiązek podatkowy powstaje – przy nabyciu w drodze dziedziczenia – z chwilą przyjęcia spadku.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 4 tej ustawy:

Jeżeli nabycie niezgłoszone do opodatkowania stwierdzono następnie pismem, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą sporządzenia pisma; jeżeli pismem takim jest orzeczenie sądu, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą uprawomocnienia się orzeczenia. W przypadku gdy nabycie nie zostało zgłoszone do opodatkowania, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą powołania się przez podatnika przed organem podatkowym na fakt nabycia.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ww. ustawy:

Podstawę opodatkowania stanowi wartość nabytych rzeczy i praw majątkowych po potrąceniu długów i ciężarów (czysta wartość), ustalona według stanu rzeczy i praw majątkowych w dniu nabycia i cen rynkowych z dnia powstania obowiązku podatkowego. Jeżeli przed dokonaniem wymiaru podatku nastąpi ubytek rzeczy spowodowany siłą wyższą, do ustalenia wartości przyjmuje się stan rzeczy w dniu dokonania wymiaru, a odszkodowanie za ubytek należne z tytułu ubezpieczenia wlicza się do podstawy wymiaru.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 i 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn:

Wysokość podatku ustala się w zależności od grupy podatkowej, do której zaliczony jest nabywca.

Zaliczenie do grupy podatkowej następuje według osobistego stosunku nabywcy do osoby, od której lub po której zostały nabyte rzeczy i prawa majątkowe.

Jak wynika z powyższego przepisu zaliczenie do jednej z trzech grup podatkowych odbywa się w zależności od stopnia pokrewieństwa albo powinowactwa z osobą, od której lub po której zostały nabyte rzeczy i prawa majątkowe.

Zgodnie z art. 14 ust. 3 pkt 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn:

Do grupy I podatkowej zalicza się: małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, zięcia, synową, rodzeństwo, ojczyma, macochę i teściów.

Zgodnie z treścią art. 17a ust. 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn:

Podatnicy podatku są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 2, złożyć, w terminie miesiąca od dnia powstania obowiązku podatkowego, właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego zeznanie podatkowe o nabyciu rzeczy lub praw majątkowych według ustalonego wzoru. Do zeznania podatkowego dołącza się dokumenty mające wpływ na określenie podstawy opodatkowania.

Niezależnie od powyższego, w myśl art. 4a ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn:

Zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych przez małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo, ojczyma i macochę, jeżeli: zgłoszą nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego w terminie 6 miesięcy od dnia powstania obowiązku podatkowego powstałego na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2-5, 7 i 8 oraz ust. 2, a w przypadku nabycia w drodze dziedziczenia – w terminie 6 miesięcy od dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu stwierdzającego nabycie spadku, z zastrzeżeniem ust. 2 i 4.

Jeżeli nabywca dowiedział się o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych po upływie terminów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się, gdy nabywca zgłosi te rzeczy lub prawa majątkowe naczelnikowi urzędu skarbowego nie później niż w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym dowiedział się o ich nabyciu, oraz uprawdopodobni fakt późniejszego powzięcia wiadomości o ich nabyciu.

Stosownie do art. 4a ust. 3 cyt. ustawy:

W przypadku niespełnienia warunków, o których mowa w ust. 1-2, nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych podlega opodatkowaniu na zasadach określonych dla nabywców zaliczonych do I grupy podatkowej.

Zgodnie z art. 4a ust. 5 cyt. ustawy:

Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wzór zgłoszenia o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych i zakres danych w nim zawartych, w tym w szczególności:

1)dane identyfikujące podatników obowiązanych do złożenia zgłoszenia oraz dane stanowiące podstawę zaliczenia do I grupy podatkowej,

2)dane identyfikujące oraz ostatni adres spadkodawcy, darczyńcy lub innej osoby, od której lub po której została nabyta własność rzeczy lub prawa majątkowe,

3)dane dotyczące nabytych rzeczy lub praw majątkowych, ich rodzaj, miejsce położenia rzeczy lub wykonywania praw majątkowych, wraz z ich wartością rynkową oraz wielkość nabytego udziału

-uwzględniając konieczność potwierdzenia nabycia w celu skorzystania ze zwolnienia.

Z przytoczonych przepisów Kodeksu cywilnego wynika, że spadek nabywa się z chwilą śmierci spadkodawcy. Stosownie do przywołanej powyżej treści art. 6 ust. 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn obowiązek podatkowy – przy nabyciu w drodze dziedziczenia – powstaje z chwilą przyjęcia spadku. Natomiast jeżeli nabycie nie zostało zgłoszone do opodatkowania, ale zostało potwierdzone stwierdzone następnie pismem – to w myśl ust. 4 ww. przepisu – obowiązek podatkowy powstaje z chwilą sporządzenia pisma. Pismem takim może być: prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia.

Z treści przedstawionego wniosku wynika, że w (…) r. Pani babcia poniosła koszty związane z montażem instalacji fotowoltaicznej oraz powietrznej pompy ciepła. W (…) r. babcia złożyła wniosek o dofinansowanie z Programu (…), którego została beneficjentem (podpisała umowę). Babcia zmarła (…) r. Postępowanie spadkowe zakończyło się (…) r. Została Pani jedynym spadkobiercą po zmarłej. W (…) r. złożyła Pani SD-Z2. W następstwie zakończonego postępowania spadkowego poinformowała Pani (…) o postanowieniu sądu, co skutkowało podpisaniem aneksu do ww. umowy w związku z nabyciem spadku po babci. Sama nie była Pani beneficjentką, dotacji nie otrzymała Pani na podstawie swojego dochodu, lecz z tytułu dochodu jaki otrzymywała babcia, której dotację przyznano przed śmiercią. Nie przystąpiła Pani osobiście do Programu (…) jako beneficjentka. Stała się Pani natomiast stroną umowy o dotację w miejsce zmarłej babci. Po zakończonej kontroli została wypłacona dotacja.

W związku z powyższym ma Pani wątpliwości czy należy dokonać korekty złożonej deklaracji SD-Z2, czy złożyć deklarację SD-3.

Pani zdaniem, powinna Pani dokonać korekty deklaracji SD-Z2 złożonej przed otrzymaniem dotacji.

Z powyższym stanowiskiem nie można się zgodzić.

Z opisu zdarzenia przedstawionego we wniosku wynika, iż na moment śmierci spadkodawczyni, Pani babci przysługiwało dofinansowanie z tytułu uczestnictwa w Programie (…). W skład spadku, który Pani nabyła, weszło zatem roszczenie względem (…) o wypłatę ww. dofinansowania (dotacji). Wynika to z faktu, że z chwilą śmierci spadkodawczyni, Pani – jako spadkobierczyni – weszła w prawa spadkodawcy, a więc nabyła przysługujące jej prawo do otrzymania dofinansowania (dotacji). Potwierdzeniem tego prawa było podpisanie aneksu do umowy, na podstawie której spadkodawczyni (Pani babcia) stała się beneficjentką Programu (…). Tym samym przedmiotem spadku było prawo majątkowe – roszczenie o wypłatę dotacji.

Sama wypłata ww. dotacji – dofinansowania – nie rodzi dla Pani obowiązku podatkowego w podatku od spadków i darowizn, bowiem jak wyżej wskazano, nabyła Pani tytułem spadku po babci jedynie roszczenie o wypłatę ww. dotacji, które to roszczenie jako nabycie prawa majątkowego podlegało opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn. Realizacja roszczenia (wypłata świadczenia – dotacji/dofinansowania) nie wchodzi do masy spadkowej, tym samym jest obojętna podatkowo na gruncie przepisów ustawy o podatku od spadków i darowizn.

Z ustawy (art. 4a ust. 5 pkt 3) wynika, że w zgłoszeniu SD-Z2 należy wskazać wszelkie dane (informacje) dotyczące nabytych rzeczy lub praw majątkowych. A zatem wszystko to co wchodzi w skład masy spadkowej, czyli wszystkie prawa i obowiązki spadkodawcy, w które wchodzi spadkobierca.

Jak wynika z wniosku – w (…) r. dokonała Pani zgłoszenia nabycia spadku po babci właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego z zachowaniem 6 miesięcznego terminu określonego w art. 4a ustawy o podatku od spadków i darowizn. W ww. zgłoszeniu powinna była Pani wykazać nabycie w spadku roszczenia o wypłatę dofinansowania/dotacji z Programu (…). Sama wypłata tej dotacji stanowi wypłatę świadczenia i nie wymaga kolejnego zgłoszenia – jest obojętna podatkowo.

Zatem – w tej sytuacji – nie powinna Pani dokonywać korekty złożonego zgłoszenia SD-Z2.

Jeżeli natomiast w złożonym w (…) r. zgłoszeniu SD-Z2 nie poinformowała Pani właściwego naczelnika urzędu skarbowego o nabyciu, w drodze spadku po babci, roszczenia o wypłatę dofinansowania/dotacji z Programu (…) od (…), to w tej sytuacji nie jest Pani uprawniona do złożenia korekty tego zgłoszenia.

Należy wyjaśnić, że ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.) przewiduje możliwość skorygowania błędnie złożonej deklaracji.

W myśl art. 81 § 1 ustawy:

Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.

Przepis art. 81 § 2 ww. ustawy stanowi, iż:

Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji.

Stosownie do art. 3 pkt 5 cyt. ustawy:

Ilekroć w ustawie jest mowa o deklaracjach – rozumie się przez to również zeznania, wykazy, zestawienia oraz informacje, do których składania obowiązani są, na podstawie przepisów prawa podatkowego, podatnicy, płatnicy i inkasenci.

Korekta deklaracji (zgłoszenie mające charakter informacyjny jest uznawane za deklarację w rozumieniu art. 3 pkt 5 ustawy Ordynacja podatkowa) ma na celu poprawienie błędu, który został popełniony przy poprzednim jej sporządzeniu. Skorygowanie deklaracji polega więc na ponownym – poprawnym już – wypełnieniu formularza z zaznaczeniem, że w tym przypadku mamy do czynienia z korektą uprzednio złożonej deklaracji. Skorygowane zeznanie (deklaracja) zastępuje zeznanie (deklarację) złożone uprzednio.

Wskazać należy, że korekta zgłoszenia o nabyciu rzeczy lub praw majątkowych (SD-Z2) może dotyczyć wskazania błędnych informacji w złożonym zgłoszeniu, np. dotyczących wielkości nabytego udziału w rzeczy lub prawie majątkowym, miejsca ich położenia lub ich wartości rynkowej.

Natomiast nabycie innych niż wskazane w pierwotnym (korygowanym) zgłoszeniu SD-Z2 rzeczy lub praw majątkowych nie może być przedmiotem korekty dokonanego zgłoszenia.

Ustawodawca nie przewidział bowiem w takim przypadku korekty złożonego wcześniej zgłoszenia o nabyciu, lecz nakazał obowiązek złożenia nowego zgłoszenia (jeżeli taka możliwość istnieje ze względu na określone przez ustawodawcę ramy czasowe).

Zatem – jeśli nie dokonała Pani wcześniej zgłoszenia nabycia roszczenia o wypłatę dotacji po zmarłej babci – nie będzie Pani mogła dokonać korekty zgłoszenia SD-Z2 złożonego w (…) r. poprzez ujawnienie tego składnika masy spadkowej. W takim zakresie zgłoszenie nie podlega bowiem skorygowaniu. Brak wcześniejszego wykazania składnika majątku wymaga złożenia nowego zgłoszenia SD-Z2 lub w tym wypadku (w związku z upływem terminu na jego dokonanie) zeznania SD-3.

W tej sytuacji jest Pani zobowiązana zatem – stosownie do art. 17a ust. 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn – złożyć zeznanie podatkowe o nabyciu rzeczy lub praw majątkowych SD-3 po Pani babci. W zeznaniu tym należy wykazać majątek (jego wartość) nabyty – a nie wykazany w zgłoszeniu SD-Z2 z (…) r. – czyli prawo do wypłaty (roszczenie) dotacji z Programu (…).

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Ta interpretacja stanowi ocenę Pani stanowiska wyłącznie w zakresie przepisów ustawy o podatku od spadków i darowizn. W zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja jest zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.