
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku wspólnego o wydanie interpretacji indywidualnej
19 maja 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełniła go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 29 lipca 2025 r. (data wpływu 16 lipca 2025 r.)oraz pismem z dnia 18 sierpnia 2025 r. (data wpływu 21 sierpnia 2025 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca od wielu lat, ponad 20, mieszka w Polsce, jest obywatelem Kazachstanu i tam też się urodził. Wnioskodawca przebywa w Polsce od ponad 20 lat i tutaj posiada rodzinę. Posiada również dzieci. Mieszka w Polsce. Bez wątpienia jego miejscem zamieszkania jest terytorium Polski. W marcu 2024 roku założył indywidualną działalność gospodarczą w Kazachstanie. Działalność ta zajmuje się pośrednictwem w sprzedaży maszyn szwalniczych. Oprócz tego działalność dotyczy marketingu. Wnioskodawca posiada w Kazachstanie tylko jednego klienta, któremu wystawia faktury za usługi pośrednictwa. Siedziba tego klienta jest w Kazachstanie. Wnioskodawca świadczy wyłącznie usługi pośrednictwa i marketingu na rzecz tego jednego klienta w Kazachstanie. Wnioskodawca nigdy nie posiadał żadnego zakładu w Polsce związanego z działalnością indywidualną w Kazachstanie. Wnioskodawca nie planuje założenia takiego zakładu ani rozwinięcia działalności gospodarczej na usługi pośrednictwa w sprzedaży maszyn szwalniczych w Polsce. Usługi te wykonywane są tylko i wyłącznie na rzecz podmiotu z Kazachstanu. Oprócz tego Wnioskodawca otrzymuje pomniejsze przychody w Polsce, które opodatkowuje w Polsce składając stosowne roczne PITy. Wnioskodawca nie opodatkowuje w Polsce zysku z indywidualnej działalności gospodarczej położonej w Kazachstanie. Wnioskodawca celem wykonywania swoich usług często wyjeżdża do Kazachstanu i wykonuje je na miejscu. Następnie wraca do Polski do rodziny.
Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu sprawy
Wnioskodawca posiada nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, w Polsce otrzymuje wynagrodzenie z umowy o pracę w kwocie 17 000 zł brutto miesięcznie. W Polsce nie prowadzi działalności gospodarczej. Na terytorium Kazachstanu posiada zakład w postaci biura, poprzez które prowadzi tam działalność gospodarczą. Na gruncie prawa Kazachstanu otrzymują przychody z działalności gospodarczej. Na terytorium Kazachstanu Wnioskodawca posiada biuro gdzie przyjmuje kontrahenta. Wnioskodawca nie posiada biura w Polsce, posiada je tylko w Kazachstanie. W Polsce nie wykonuje żadnych meili, telefonów i skypów do tamtego biura. Faktury sprzedaży wystawiane są w formie papierowej przez biuro w Kazachstanie.
Pytanie
Czy Wnioskodawca ma obowiązek opodatkować w Polsce zyski osiągnięte z indywidualnej działalności gospodarczej zarejestrowanej w Kazachstanie?
Pana stanowisko w sprawie
Umowa między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Kazachstanu w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania:
Artykuł 7 - Zyski przedsiębiorstw
"Zyski przedsiębiorstwa będą podlegały opodatkowaniu tylko w państwie, w którym przedsiębiorstwo ma swoją siedzibę główną, stałe miejsce działalności lub stałą placówkę, z wyjątkiem sytuacji, gdy działalność ta jest wykonywana za pomocą stałej placówki w drugim państwie."
Jeśli działalność gospodarcza jest wykonywana wyłącznie w Kazachstanie, a nie ma w Polsce stałej placówki (np. biura, zakładu, przedstawicielstwa), to zyski z tej działalności podlegają opodatkowaniu tylko w Kazachstanie.
Artykuł 5 - Stała placówka
"Przez stałą placówkę rozumie się stałe miejsce prowadzenia działalności, w szczególności biuro, zakład, warsztat czy inną formę stałej obecności, przez które w całości lub częściowo prowadzona jest działalność przedsiębiorstwa."
Jeśli działalność jest wykonywana wyłącznie w Kazachstanie i nie ma w Polsce żadnej stałej placówki, to zyski z tej działalności nie będą opodatkowane w Polsce.
Kazachstański Kodeks Podatkowy
Artykuł 174 - Podatek od dochodów (zysków)
"Podatkiem od dochodów (zysków) objęte są dochody uzyskiwane na terytorium Kazachstanu przez osoby prawne, jednostki gospodarcze, w tym od działalności prowadzonej na terytorium Kazachstanu."
"Dochody uzyskiwane przez osoby fizyczne, w tym od działalności gospodarczej, podlegają opodatkowaniu na terytorium Kazachstanu, jeśli działalność jest wykonywana na jego terytorium."
Zyski z działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Kazachstanu są opodatkowane wyłącznie w Kazachstanie, jeśli działalność jest tam faktycznie realizowana.
Artykuł 174-1 - Podatek od dochodów od działalności zagranicznej
"Dochody od działalności prowadzonej na terytorium Kazachstanu są opodatkowane w Kazachstanie, niezależnie od miejsca zamieszkania osoby fizycznej, jeśli działalność ta jest wykonywana w Kazachstanie."
To potwierdza, że dochody z działalności wykonywanej wyłącznie w Kazachstanie podlegają opodatkowaniu wyłącznie tam.
Podsumowując umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania (art. 7 i 5) jasno wskazuje, że zyski przedsiębiorstw, które nie mają w Polsce stałej placówki, są opodatkowane wyłącznie w kraju wykonywania działalności, czyli w Kazachstanie Kazachstański Kodeks Podatkowy potwierdza, że dochody z działalności gospodarczej wykonywanej na jego terytorium są opodatkowane tylko w Kazachstanie.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).
W myśl art. 3 ust. 1a ww. ustawy:
Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
1.posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
2.przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.
Stosownie do art. 3 ust. 2a ww. ustawy:
Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).
Art. 3 ust. 2b ww. ustawy stanowi, że:
Za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w ust. 2a, uważa się w szczególności dochody (przychody) z:
1.pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia;
2.działalności wykonywanej osobiście na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia;
3.działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład;
4.położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieruchomości lub praw do takiej nieruchomości, w tym ze zbycia jej w całości albo w części lub zbycia jakichkolwiek praw do takiej nieruchomości;
5.papierów wartościowych oraz pochodnych instrumentów finansowych niebędących papierami wartościowymi, dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego, w tym uzyskane ze zbycia tych papierów albo instrumentów oraz z realizacji praw z nich wynikających;
6.tytułu przeniesienia własności udziałów (akcji) w spółce, ogółu praw i obowiązków w spółce niebędącej osobą prawną lub tytułów uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym, instytucji wspólnego inwestowania lub innej osobie prawnej i praw o podobnym charakterze lub z tytułu należności będących następstwem posiadania tych udziałów (akcji), ogółu praw i obowiązków, tytułów uczestnictwa lub praw - jeżeli co najmniej 50% wartości aktywów tej spółki, spółki niebędącej osobą prawną, tego funduszu inwestycyjnego, tej instytucji wspólnego inwestowania lub osoby prawnej, bezpośrednio lub pośrednio, stanowią nieruchomości położone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub prawa do takich nieruchomości;
6a) tytułu przeniesienia własności udziałów (akcji), ogółu praw i obowiązków, tytułów uczestnictwa lub
praw o podobnym charakterze w spółce nieruchomościowej;
7.tytułu należności regulowanych, w tym stawianych do dyspozycji, wypłacanych lub potrącanych, przez osoby fizyczne, osoby prawne albo jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, mające miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, niezależnie od miejsca zawarcia umowy i wykonania świadczenia;
8.niezrealizowanych zysków, o których mowa w art. 30da.
Stosownie do art. 4a ww. ustawy:
Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
Ustalenie miejsca zamieszkania podatnika decyduje o zakresie ciążącego na nim obowiązku podatkowego. Inaczej mówiąc, od miejsca zamieszkania zależy czy podatnik podlega nieograniczonemu, czy ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Nieograniczonym obowiązkiem podatkowym objęci są podatnicy, którzy w Polsce mają miejsce zamieszkania. Podlegają oni obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów.
Zgodnie z definicją zagranicznego zakładu zawartą w art. 5a pkt 22 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych pojęcie to oznacza:
a) stałą placówkę, poprzez którą podmiot mający siedzibę lub zarząd na terytorium jednego państwa wykonuje całkowicie lub częściowo działalność na terytorium innego państwa, a w szczególności oddział, przedstawicielstwo, biuro, fabrykę, warsztat albo miejsce wydobywania bogactw naturalnych,
b) plac budowy, budowę, montaż lub instalację, prowadzone na terytorium jednego państwa przez podmiot mający siedzibę lub zarząd na terytorium innego państwa,
c) osobę, która w imieniu i na rzecz podmiotu mającego siedzibę lub zarząd na terytorium jednego państwa działa na terytorium innego państwa, jeżeli osoba ta ma pełnomocnictwo do zawierania w jego imieniu umów i pełnomocnictwo to faktycznie wykonuje
- chyba że umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania, której stroną jest Rzeczpospolita Polska, stanowi inaczej.
W świetle opisanego zdarzenia, w przedstawionej sytuacji znajdą zastosowanie uregulowania Konwencji między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Kazachstanu w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu majątku z dnia 21 września 1995 r. (Dz. U. z 1995 Nr 121 poz. 586 ze zm.).
Stosownie do art. 5 ust. 1-4 konwencji:
1. W rozumieniu niniejszej konwencji określenie "zakład" oznacza stałą placówkę, przez którą całkowicie lub częściowo prowadzona jest działalność przedsiębiorstwa. Placówka oznacza również miejsce produkcyjne.
2. Określenie "zakład" obejmuje w szczególności:
a) miejsce zarządu,
b) filię,
c) biuro,
d) zakład fabryczny,
e) warsztat oraz
f) kopalnię - źródło ropy naftowej lub gazu, kamieniołom albo inne miejsce wydobywania kopalnych zasobów naturalnych.
3. Określenie "zakład" obejmuje również:
a) plac budowy, prace budowlane, montażowe lub instalacyjne albo związaną z nimi działalność nadzorczą, jeżeli taki plac, prace lub działalność nadzorcza trwają dłużej niż 12 miesięcy;
b) instalację lub wyposażenie wykorzystywane do poszukiwania zasobów naturalnych lub działalność usługową związaną z nadzorowaniem takich prac albo platformę lub statek wykorzystywany do poszukiwań zasobów naturalnych, jeżeli wykorzystywanie takich urządzeń lub działalność usługowa trwa dłużej niż 12 miesięcy, oraz
c) świadczenie usług, w tym usług konsultacyjnych, przez personel osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w jednym Umawiającym się Państwie albo przez inny personel wynajęty w tym celu przez taką osobę, jeżeli działalność takiego rodzaju (w związku z danym lub związanym z nim, projektem) trwa w granicach kraju dłużej niż 12 miesięcy.
4. Bez względu na poprzednie postanowienia tego artykułu zakładu nie stanowią:
a) użytkowanie urządzeń, które służą wyłącznie do składowania, wystawiania albo wydawania dóbr lub towarów należących do przedsiębiorstwa;
b) utrzymywanie zapasów dóbr albo towarów przedsiębiorstwa, wyłącznie dla składowania, wystawiania lub wydawania;
c) utrzymywanie zapasów dóbr albo towarów należących do przedsiębiorstwa wyłącznie w celu przerobu przez inne przedsiębiorstwo;
d) stała placówka utrzymywana wyłącznie w celu zakupu dóbr lub towarów albo w celu zbierania informacji dla przedsiębiorstwa;
e) stała placówka utrzymywana wyłącznie w celu prowadzenia dla przedsiębiorstwa jakiejkolwiek innej działalności mającej charakter przygotowawczy lub pomocniczy;
f) utrzymywanie stałej placówki wyłącznie w celu wykonywania jakiegokolwiek połączenia rodzajów działalności wymienionych pod literami od a) do e), pod warunkiem jednak, że całkowita działalność tej placówki, wynikająca z takiego połączenia rodzajów działalności, posiada przygotowawczy lub pomocniczy charakter.
5. Bez względu na postanowienia ustępów 1 i 2, jeżeli osoba, z wyjątkiem niezależnego przedstawiciela w rozumieniu ustępu 6, działa w Umawiającym się Państwie w imieniu przedsiębiorstwa i osoba ta posiada pełnomocnictwo do zawierania umów w Umawiających się Państwach w imieniu przedsiębiorstwa i pełnomocnictwo to stale realizuje, to uważa się, że przedsiębiorstwo to posiada zakład w tym Państwie w zakresie prowadzenia każdego rodzaju działalności, który osoba ta podejmuje dla przedsiębiorstwa, chyba że działalność wykonywana przez tę osobę ogranicza się do działalności wymienionej w ustępie 4 i jest takim rodzajem działalności, która jest wykonywana za pośrednictwem stałej placówki i nie powoduje uznania tej placówki za zakład.
6. Nie uważa się, że przedsiębiorstwo posiada zakład w jednym z Umawiających się Państw tylko z tego powodu, że wykonuje ono w tym Państwie czynności przez maklera, generalnego przedstawiciela handlowego albo każdego innego niezależnego przedstawiciela, pod warunkiem że te osoby działają w ramach swojej zwykłej działalności.
7. Fakt, że spółka mająca siedzibę w Umawiającym się Państwie kontroluje lub jest kontrolowana przez spółkę, która ma siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie albo która prowadzi działalność w tym drugim Państwie (przez posiadany tam zakład albo w inny sposób), nie wystarcza, aby jakąkolwiek z tych spółek uważać za zakład drugiej spółki.
Z ogólnej regulacji zawartej w art. 5 ww. umowy wynika, że dla uznania, że przedsiębiorstwo prowadzi swoją działalność w formie zakładu winny wystąpić łącznie trzy następujące przesłanki:
- istnienie miejsca gdzie działalność jest prowadzona (placówka),
- stały charakter takiej placówki,
- wykonywanie za pośrednictwem placówki działalności gospodarczej, która nie ma przygotowawczego lub pomocniczego charakteru.
Aby placówka mogła stać się zakładem, przedsiębiorstwo musi prowadzić własną działalność całkowicie lub częściowo za jej pośrednictwem. Działalność placówki nie musi mieć charakteru produkcyjnego. Zgodnie z definicją placówka musi być "stała"; musi zatem istnieć więź między placówką, a określonym punktem geograficznym. Ponieważ placówka musi być stała, zakład może istnieć tylko wówczas, gdy placówka ma określony stopień trwałości, tzn. nie ma charakteru tymczasowego. Oznacza to, że działalność gospodarcza musi być prowadzona w sposób ciągły, z zamiarem i ukierunkowaniem na stałe jej prowadzenie poprzez zakład. Bardziej szczegółową definicję odnajdziemy natomiast w Modelowej Konwencji OECD. Konwencja ta stanowi podstawowy wzór wszystkich umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz wzajemnego rozliczania dochodów osiąganych przez podatnika w różnych krajach. Zgodnie z art. 5 tejże Konwencji zakład to stała placówka, przez którą całkowicie lub częściowo prowadzona jest działalność gospodarcza przedsiębiorstwa.
Podkreślić należy, że "zakład" jest pewnym abstrakcyjnym pojęciem funkcjonującym w międzynarodowym prawie podatkowym. Stwierdzenie, czy posiada Pan zakład na terytorium Kazachstanu ma bezpośredni wpływ na kwestię powstania obowiązku podatkowego w Polsce.
W rozpoznawanej sprawie, posiada Pan biuro na terytorium Kazachstanu poprzez które prowadzi tam działalność gospodarczą W biurze tym przyjmuje Pan kontrahenta, tam też wystawia faktury sprzedażowe w formie papierowej. W Polsce nie posiada Pan biura. Działalność ta zajmuje się pośrednictwem w sprzedaży maszyn szwalniczych oraz dotyczy marketingu. Posiada Pan w Kazachstanie tylko jednego klienta, któremu wystawia faktury za usługi pośrednictwa. Siedziba tego klienta jest w Kazachstanie. Świadczy Pan wyłącznie usługi pośrednictwa i marketingu na rzecz tego klienta w Kazachstanie.
Mają na uwadze powyższe, można uznać, że na terytorium Kazachstanu posiada Pan zakład w rozumieniu powyższych przepisów.
Zgodnie natomiast z art. 7 ust. 1 ww. konwencji:
Zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa będą podlegać opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi działalność gospodarczą w drugim Umawiającym się Państwie przez położony tam zakład. Jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi lub prowadziło działalność gospodarczą w ten sposób, zyski przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej mogą być przypisane:
a) takiemu zakładowi;
b) sprzedaży w tym drugim Państwie towarów lub dóbr, które są identyczne lub podobne do towarów sprzedawanych przez zakład, lub
c) innej działalności gospodarczej wykonywanej w tym drugim Państwie, która ze względu na jej rodzaj jest identyczna lub podobna do działalności gospodarczej prowadzonej przez zakład.
Biorąc pod uwagę przedstawiony we wniosku opis sprawy oraz powyższe przepisy, uznać należy, iż w Kazachstanie posiada Pan biuro a tym samym „zakład – stałą placówkę”, co powoduje, że przychody uzyskane z tytułu prowadzonej działalności na terytorium Kazachstanu, mogą podlegać opodatkowaniu tylko w tym kraju wg przepisów obowiązujących w Kazachstanie. Powyższe powoduje, że nie ma Pan obowiązku opodatkowywać ich w Polsce. W konsekwencji, po Pana stronie nie powstanie obowiązek rozliczenia i opodatkowania w Polsce zysków osiągniętych z działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Kazachstanu.
Tym samym stanowisko Pana należało uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem sprawy podanym przez Pana w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Podkreślam, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych. Jednocześnie informuję, że wydając interpretację nie przeprowadzam postępowania dowodowego i opieram się wyłącznie na elementach zdarzenia przedstawionych we wniosku.
Informuję, że wpłacona w dniu 4 lipca 2025 r. kwota w wysokości 760, 00 zł stanowi nadpłatę i zostanie zwrócona na rachunek z którego dokonano wpłaty.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Z funkcji ochronnej będą mogli skorzystać Ci z Państwa, którzy zastosują się do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...) Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a, art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
