
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest:
·nieprawidłowe – w części dotyczącej zastosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.) - tzw. ulgi dla seniora - do otrzymanej odprawy emerytalnej i
·prawidłowe – w części dotyczącej zastosowania ww. zwolnienia do otrzymanego wynagrodzenia.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
25 czerwca 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
W dniu (…) 2024 r. ukończył Pan 65 lat. W dniu (…) lipca 2024 r. rozwiązał Pan umowę o pracę z wieloletnim pracodawcą tj. firmą A. W dniu (…) sierpnia 2024 r. otrzymał Pan wynagrodzenie za ostatni miesiąc pracy w kwocie (…) zł. Jednakże pracodawca nie wypłacił Panu w tym samym terminie odprawy emerytalnej gdyż twierdził, że wypłata nastąpi dopiero, gdy przedłoży Pan decyzję ZUS o przyznaniu emerytury. Przepisy KP są pracodawcy znane, jednak wypłata odprawy nie została zrealizowana wcześniej. Nie zgadzał się Pan z tym, gdyż Kodeks Pracy jasno wskazuje cyt. „Pracownikowi spełniającemu warunki uprawniające do (...) emerytury, którego stosunek pracy ustał w związku z przejściem na (...) emeryturę, przysługuje odprawa pieniężna w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia.” Przesłanki te spełniał Pan, tj. osiągnął Pan wiek emerytalny i umowa z pracodawcą została rozwiązana. Nie mając wpływu na postępowanie pracodawcy, zgodnie z jego wymogiem, niezwłocznie (tego samego dnia) po otrzymaniu decyzji ZUS z dnia (…) sierpnia 2024 r. przedłożył ją Pan firmie. Były pracodawca wypłacił Panu odprawę z opóźnieniem, dopiero w dniu (…) września 2024 r. w wysokości (…) zł. Z wypłaconego wynagrodzenia oraz odprawy emerytalnej pobrał on zaliczkę na podatek dochodowy. W dniu (…) sierpnia 2024 r. ZUS wypłacił Panu emeryturę na podstawie decyzji z dnia (…) sierpnia 2024 r. nr (...).
Oświadcza Pan, że:
1.W roku 2024, po ukończeniu 65 roku życia, osiągał Pan przychody ze stosunku pracy, które podlegały ubezpieczeniu społecznemu na podstawie ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 497 ze zm.). W ramach tych przychodów otrzymał Pan m.in. ostatnie wynagrodzenie oraz odprawę emerytalną, która została wypłacona już po otrzymaniu pierwszej emerytury z ZUS.
2.W roku 2024 nie pobierał Pan żadnego ze świadczeń wymienionych w punktach a-g, tj.:
a)emerytury lub renty rodzinnej w rozumieniu ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników,
b)emerytury lub renty rodzinnej na podstawie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin,
c)emerytury lub renty rodzinnej na podstawie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, ABW, AW, SKW, SWW, CBA, Straży Granicznej, SOP, PSP, KAS, SW oraz ich rodzin,
d)emerytury lub renty rodzinnej wypłacanej z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
e)świadczenia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4a ustawy o PIT,
f)uposażenia przysługującego w stanie spoczynku lub uposażenia rodzinnego na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych,
g)świadczenia pieniężnego z ustawy z dnia 8 lutego 2023 r. dla członków rodziny funkcjonariuszy lub żołnierzy zawodowych.
Wskazuje Pan, że powyższe informacje przedstawia zgodnie ze stanem faktycznym.
Pytanie
Prosi Pan o indywidualną interpretację dotyczącą ulgi w podatku dochodowym, zarówno z otrzymanego wynagrodzenia jak i odprawy emerytalnej. Tak jak opisał Pan powyżej nie mógł Pan mieć żadnego wpływu na to w jakim czasie otrzyma odprawę emerytalną, która nie została Panu wypłacona w kodeksowym terminie, tj. razem z ostatnim wynagrodzeniem za pracę. Jednocześnie, w związku z takim postępowaniem pracodawcy, naruszone zostało Pana prawo do ulgi z podatku dochodowego zarówno z wynagrodzenia jak i odprawy emerytalnej. Czy w rozliczeniu rocznym PIT może Pan zastosować zwolnienie podatkowe do całości?
Pana stanowisko w sprawie
Pana zdaniem, pracodawca powinien wypłacić odprawę wraz z ostatnim wynagrodzeniem za pracę. Pan jako podatnik nie mógł w żaden sposób wpłynąć na dotrzymanie terminu wypłaty odprawy przez byłego pracodawcę. Wynagrodzenie i należność za odprawę emerytalną powinna podlegać zwolnieniu z podatku dochodowego, gdyż odprawa przysługiwała Panu w dniu otrzymania ostatniego wynagrodzenia za pracę i spełnienia przez Pana przesłanek do zwolnienia z podatku dochodowego tych przychodów.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest w części prawidłowe i w części nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Wolne od podatku dochodowego są przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej, spółdzielczego stosunku pracy, z umów zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 8, z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, oraz z pozarolniczej działalności gospodarczej, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27, art. 30c albo art. 30ca albo ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym w zakresie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, otrzymane przez podatnika po ukończeniu 60. roku życia w przypadku kobiety i 65. roku życia w przypadku mężczyzny, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł pod warunkiem, że podatnik podlega z tytułu uzyskania tych przychodów ubezpieczeniom społecznym w rozumieniu ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych oraz podatnik, mimo nabycia uprawnienia, nie otrzymuje:
a)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników,
b)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz.U. z 2024 r. poz. 242 i 1243),
c)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz.U. z 2024 r. poz. 1121, 1243, 1562 i 1871),
d)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1631 i 1674),
e)świadczenia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4a,
f)uposażenia przysługującego w stanie spoczynku lub uposażenia rodzinnego, o których mowa w ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 334 i 1907),
g)świadczenia pieniężnego, o którym mowa w ustawie z dnia 8 lutego 2023 r. o świadczeniu pieniężnym przysługującym członkom rodziny funkcjonariuszy lub żołnierzy zawodowych, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą albo podjęciem poza służbą czynności ratowania życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia;
Stosownie zaś do art. 21 ust. 39 ww. ustawy:
Przy obliczaniu kwoty przychodów podlegających zwolnieniu od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie uwzględnia się przychodów podlegających opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie niniejszej ustawy, zwolnionych od podatku dochodowego oraz od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 21 ust. 44 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Suma przychodów zwolnionych od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie może w roku podatkowym przekroczyć kwoty 85 528 zł.
Wyjaśniam, że w ramach „Polskiego Ładu” wprowadzono przepisy dla osób, które pomimo osiągnięcia powszechnego wieku emerytalnego nadal pozostają aktywne zawodowo i nie pobierają świadczeń emerytalno-rentowych, zwane potocznie „ulgą dla pracujących seniorów”. Ulga ta zapisana została w zacytowanym powyżej art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Uprawnionymi do korzystania z tego przywileju podatkowego są kobiety po ukończeniu 60. roku życia i mężczyźni po ukończeniu 65. roku życia pod warunkiem podlegania ubezpieczeniom społecznym z tytułu uzyskania objętych zwolnieniem przychodów.
Analizowany przepis przewiduje zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych przychodów osiągniętych przez te osoby ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej i spółdzielczego stosunku pracy (art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych), z umów zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 8 ww. ustawy, z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz z pozarolniczej działalności gospodarczej, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27 (opodatkowanie według skali podatkowej), art. 30c (tzw. podatek liniowy, w wysokości 19%) albo art. 30ca (opodatkowanie stawką 5%, ulga IP Box) albo ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym w zakresie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Prawo do omawianego zwolnienia będzie zatem przysługiwało podatnikowi, który w ramach wymienionych wyżej rodzajów aktywności zawodowej (uzyskiwanych źródeł przychodów) jest objęty tytułem ubezpieczeń społecznych.
Ponadto, zwolnienie to jest limitowane – dotyczy bowiem przychodów w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł.
Aby korzystać z omawianego zwolnienia, podatnik nie może również otrzymywać, mimo nabycia uprawnienia, świadczeń wymienionych enumeratywnie w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przy czym, warunek „nieotrzymywania emerytury” jako warunek do zastosowania ww. zwolnienia podatkowego powinien być spełniony na moment powstania przychodu.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.
Jak zaś wynika z treści art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Z powyższych przepisów wynika zatem, że przychód ze stosunku pracy powstaje w momencie otrzymania środków pieniężnych lub postawienia ich do dyspozycji podatnika, a nie w dacie, w której pracodawca był zobowiązany do wypłaty świadczenia.
Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że (…) 2024 r. ukończył Pan 65 lat. W dniu (…) lipca 2024 r. rozwiązał Pan umowę o pracę z wieloletnim pracodawcą. W dniu (…) sierpnia 2024 r. otrzymał Pan wynagrodzenie za ostatni miesiąc pracy. Jednakże pracodawca nie wypłacił Panu w tym samym terminie odprawy emerytalnej gdyż twierdził, że wypłata nastąpi dopiero, gdy przedłoży Pan decyzję ZUS o przyznaniu emerytury. Nie mając wpływu na postępowanie pracodawcy, zgodnie z jego wymogiem, niezwłocznie (tego samego dnia) po otrzymaniu decyzji ZUS z dnia (…) sierpnia 2024 r. przedłożył ją Pan firmie. Były pracodawca wypłacił Panu odprawę z opóźnieniem, dopiero w dniu (…) września 2024 r. Z wypłaconego wynagrodzenia oraz odprawy emerytalnej pobrał on zaliczkę na podatek dochodowy. W dniu (…) sierpnia 2024 r. ZUS wypłacił Panu emeryturę na podstawie decyzji z dnia (…) sierpnia 2024 r. Osiągnięte w 2024 r. przychody ze stosunku pracy podlegały ubezpieczeniu społecznemu na podstawie ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych.
Zatem, w rozpatrywanej sprawie przychody ze stosunku pracy otrzymał Pan:
·(…) sierpnia 2024 r. – w związku z wypłatą ostatniego wynagrodzenia,
·(…) września 2024 r. – w związku z wypłatą odprawy emerytalnej.
Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1631 ze zm.):
Ustawa określa:
1) warunki nabywania prawa do świadczeń pieniężnych z ubezpieczeń emerytalnego i rentowych;
2) zasady ustalania wysokości świadczeń;
3) zasady i tryb przyznawania oraz wypłaty świadczeń.
W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 tej ustawy:
Świadczenia na warunkach i w wysokości określonych w ustawie przysługują ubezpieczonym – w przypadku spełnienia warunków do nabycia prawa do świadczeń pieniężnych z ubezpieczeń emerytalnego i rentowych Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
Stosownie zaś do art. 3 pkt 1 tej ustawy świadczenia określone w ustawie obejmują m.in. emeryturę.
Zgodnie zaś z art. 4 pkt 1, 6 i 13 ww. ustawy:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
1)emeryt - osobę mającą ustalone prawo do emerytury;
6)organ rentowy - jednostkę organizacyjną Zakładu, określoną w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych, właściwą do wydawania decyzji w sprawach świadczeń;
13)ubezpieczony - osobę podlegającą ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym, określonym w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych, a także osobę, która przed dniem wejścia w życie ustawy podlegała ubezpieczeniu społecznemu lub zaopatrzeniu emerytalnemu, z wyłączeniem ubezpieczenia społecznego rolników.
Z art. 115 ust. 1 ww. ustawy wynika zaś, że:
Decyzje w sprawach świadczeń wydają i świadczenia te wypłacają, z uwzględnieniem ust. 2-4, organy rentowe właściwe ze względu na miejsce zamieszkania osoby zainteresowanej.
Z powyższych przepisów wynika, że osoby podlegające ubezpieczeniom emerytalnym i rentowym określonym w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych są uprawnione, po spełnieniu przewidzianych w przepisach warunków, do nabycia świadczeń pieniężnych (m.in. emerytury) z ubezpieczeń emerytalnego i rentowych Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Decyzję w sprawie przyznania tych świadczeń wydaje Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
W opisie sprawy wskazał Pan, że otrzymywane przez Pana przychody ze stosunku pracy podlegały ubezpieczeniom społecznym na podstawie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. (…) 2024 r. ukończył Pan 65 lat, zaś (…) lipca 2024 r. rozwiązał Pan umowę o pracę. Decyzja Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o przyznaniu Panu prawa do emerytury została wydana (…) sierpnia 2024 r., zaś (…) sierpnia 2024 r. ZUS wypłacił Panu emeryturę.
Zatem w dniu (…) sierpnia 2024 r. otrzymał Pan świadczenie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 154 lit. d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – emeryturę, o której mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych i w związku z otrzymaniem tego świadczenia utracił Pan możliwość skorzystania z ulgi, o której mowa w tym przepisie, w stosunku do przychodów ze stosunku pracy otrzymanych od tego dnia.
W konsekwencji stwierdzam, że ma Pan możliwość, w zeznaniu podatkowym składanym za 2024 r., zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do uzyskanego po ukończeniu 65. roku życia wynagrodzenia ze stosunku pracy wypłaconego (…) sierpnia 2024 r. do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł. Wypłata ww. wynagrodzenia ze stosunku pracy nastąpiła bowiem przed wypłatą pierwszej emerytury (tj. przed (…) sierpnia 2024 r.).
Wobec tego Pana stanowisko w powyższym zakresie uznałem za prawidłowe.
Natomiast, otrzymana przez Pana (…) września 2024 r. odprawa emerytalna, na gruncie przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, nie korzysta ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem odprawa ta została Panu wypłacona już po wypłacie pierwszej emerytury, która to wypłata miała miejsce wcześniej, tj. (…) sierpnia 2024 r. Zatem na moment otrzymania przez Pana odprawy emerytalnej nie został spełniony ww. warunek „nieotrzymywania emerytury”, który jest warunkiem obligatoryjnym dla zastosowania tzw. ulgi dla pracującego seniora.
W związku z powyższym Pana stanowisko dotyczące możliwości zastosowania tzw. ulgi dla seniora w stosunku do otrzymanej odprawy emerytalnej należało uznać za nieprawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
