
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna
– stanowisko nieprawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 maja 2025 r. wpłynął Pana wniosek z 16 maja 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Na 2022 r. w związku z wejściem w życie ustawy Polskiego Ładu zgłosił Pan poprzez CEiDG zmianę formy z zasad ogólnych na ryczałt ewidencjonowany.
Pierwszy przychód wystąpił w miesiącu styczniu i w terminie ustawowym została opłacona przelewem zaliczka na podatek z tytułem PIT-28.
W wyniku zmian w Polskim Ładzie i wejściu w życie ustawy z 9 czerwca 2022 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 1265) ryczałt ewidencjonowany stał się niekorzystny, na podstawie art. 17 ustawy od 1 lipca 2022 r. zastosowano skalę podatkową, zaprowadzona została książka przychodów i rozchodów oraz zgodnie z ust. 3 opłacał Pan podatek dochodowy od dochodów osiągniętych od dnia 1 lipca 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r. na zasadach określonych w art. 27.
Pierwszy przychód w drugiej połowie 2022 r. wystąpił w miesiącu sierpniu, podatek dochodowy za ten miesiąc został w całości opłacony przelewem w terminie do 20 września z tytułem PIT-5. Każda kolejna zaliczka była tytułowana również PIT-5.
Zgodnie z zastosowanymi w trakcie roku formami opodatkowania za 2022 r. zostały złożone dwa zeznania:
·PIT-28 za okres styczeń – czerwiec 2022 r. złożony 6 marca 2023 r.,
·PIT-36 za okres czerwiec – grudzień 2022 r. złożony 6 marca 2023 r.
W 2023 r. kontynuowane było rozliczenie na skali podatkowej, pierwsza zaliczka wystąpiła za miesiąc grudzień i została opłacona w terminie ustawowym w styczniu 2024 r.
Urząd nie kwestionował rozliczeń za 2022 i 2023 rok. Nie otrzymał Pan też informacji, żeby miał obowiązek rozliczenia 2023 r. na PIT-28.
Decydując się na zmianę z ryczałtu ewidencjonowanego na skalę podatkową od 1 lipca 2022 r. nie złożył Pan dodatkowego oświadczenia do naczelnika urzędu skarbowego.
Pytania
Czy należy uznać za prawidłową zmianę formy w drugim półroczu 2022 r. na skalę podatkową pomimo braku złożenia dodatkowego oświadczenia o rezygnacji z ryczałtu ewidencjonowanego dla naczelnika urzędu skarbowego?
Czy zmiana dokonana od 1 lipca 2022 r. ma wpływ na lata następne?
Pana stanowisko w sprawie
W Pana ocenie, wszystkie przesłanki do skutecznego uznania zmiany formy opodatkowania z ryczałtu na zasady ogólne od lipca 2022 r. zostały spełnione.
W szczególności:
·ujawniona została wola zmiany formy w tytule przelewu - pierwszy przychód w miesiącu sierpniu 2022 r. i zaliczka na podatek dochodowy opłacona przelew w terminie do 20 września 2022 r. w tytule wskazując formularz PIT-5,
·od 1 lipca 2022 r. prowadzona prawidłowa dokumentacja - książka przychodów i rozchodów,
·prawidłowo rozliczony 2022 r. poprzez złożenie dwóch zeznań:
–PIT -28 w dniu 6 marca 2023 r.
–PIT- 36 w dniu 6 marca 2023 r.
·kontynuacja na 2023 r. opodatkowania na skali podatkowej i opłacenie zaliczki za grudzień 2023 r. w styczniu 2024 r. w tytule przelewu wskazując PIT-5
·złożone zeznanie PIT-36 za 2023 r. 3 marca 2024 r.
·Urząd nie kwestionował wpłat i form rozliczeń za lata 2022 - 2023.
Cytując artykuł: Art. 17.
1.Podatnik, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 5, który w terminie określonym w tym przepisie nie złożył oświadczenia na piśmie o rezygnacji z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w 2022 r., może złożyć w terminie do dnia 22 sierpnia 2022 r. na piśmie oświadczenie właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego o rezygnacji z opodatkowania przychodów osiągniętych w okresie od dnia 1 lipca 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r. ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, przy czym w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki, o której mowa w art. 6 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 5, oświadczenie to składają wszyscy wspólnicy 2.
2.Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, dotyczy również lat następnych, chyba że podatnik dokona wyboru innej formy opodatkowania.
3.Podatnik, o którym mowa w ust. 1, opłaca podatek dochodowy od dochodów osiągniętych od dnia 1 lipca 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r. na zasadach określonych w art. 27 ustawy zmienianej w art. 1.
Zgodnie z art. 17 ustawy nowelizującej Polski Ład przedsiębiorca, który wybrał jako formę opodatkowania w 2022 r. ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, ma możliwość przejścia na skalę podatkową w trakcie roku. Jednakże ustawa nie precyzowała jednoznacznie, że konieczne jest złożenie dodatkowego, pisemnego oświadczenia.
Stosując się do wyżej zacytowanego artykułu 17 od 1 lipca 2022 r. zaprowadzona została książka przychodów i rozchodów i zgodnie z art. 17 ust. 3 opłacał Pan podatek dochodowy od dochodów osiągniętych od dnia 1 lipca 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r. na zasadach określonych w art. 27 ustawy, czyli dokonując wpłatę zaliczki za miesiąc sierpień 2022 r. (miesiąc osiągnięcia pierwszego przychodu) wskazał Pan deklarację PIT-5.
Ponadto prawo do rezygnacji w 2022 r. było wyjątkowe - od 1 lipca 2022 r. podatnik miał prawo rezygnacji z opodatkowania ryczałtem ewidencjonowanym. Termin ustawowy na rezygnację z ryczałtu ewidencjonowanego jest "do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym". W związku z powyższym należy uznać, iż deklaracja przelewu zaliczki za sierpień (pierwszy przychód w II połowie roku) tytułem PIT-5 była wystarczająca aby uznać zmianę formy na skalę podatkową.
Prawidłowo też rozliczył Pan 2022 r. składając 6 marca 2023 r. odpowiednio PIT-28 za I półrocze i PIT-36 za II półrocze.
Zastosowana od 1 lipca 2022 r. skala podatkowa była kontynuowana w kolejnym 2023 r., pierwsza zaliczka za miesiąc grudzień opłacona w styczniu 2024 r. oraz 3 marca 2024 r. zostało złożone zeznanie PIT-36.
Urząd nie kwestionował wpłat jak również rozliczeń za lata 2022 i 2023, nadpłaty wynikające z nich zostały zwrócone.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 9a ust. 1 ww. ustawy:
Dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzone na piśmie oświadczenie o zastosowaniu opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określonego w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Zgodnie z art. 9 ust. 1a ww. ustawy:
Podatnik może złożyć oświadczenie, na piśmie, właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego o rezygnacji z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych lub złożyć oświadczenie o wyborze opodatkowania na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym, przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1.
Natomiast w myśl art. 9 ust. 1b tej ustawy:
Dokonany wybór formy opodatkowania, o którym mowa w ust. 1, dotyczy również lat następnych, chyba że w kolejnych latach podatnik w terminie określonym w ust. 1 złoży oświadczenie na piśmie właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego o rezygnacji z tej formy opodatkowania albo oświadczenie o wyborze opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym, w terminie określonym w art. 9a ust. 2 tej ustawy.
Jak stanowi zaś art. 9 ust. 1c ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Oświadczenia, o których mowa odpowiednio w ust. 1-1b, podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz.U. z 2022 r. poz. 541), zwanej dalej „ustawą o CEIDG”.
W myśl art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzonego na piśmie oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.
Jak stanowi natomiast art. 9 ust. 2c cytowanej ustawy:
Oświadczenie oraz zawiadomienie, o których mowa w ust. 1-2b, podatnicy mogą złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG.
Zauważam, że podstawową formą opodatkowania podatkiem dochodowym dochodów z działalności gospodarczej jest opodatkowanie według skali podatkowej. Wymieniona forma opodatkowania przysługuje z mocy ustawy i podatnik nie musi składać oświadczenia o jej wyborze.
Natomiast jeśli podatnik dokona wyboru szczególnej formy opodatkowania jaką jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych to jak wynika z powyższych przepisów ta forma opodatkowania dotyczy również lat następnych. Jeśli podatnik chciałby zrezygnować z tej formy opodatkowania i powrócić do opodatkowania na zasadach ogólnych to powinien złożyć stosowne oświadczenie w określonym w przepisach terminie.
W sytuacji, gdy podatnik chce zrezygnować z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych to przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nakładają obowiązek złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemnego oświadczenia o rezygnacji z tego sposobu opodatkowania do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.
W ustawie z dnia 9 czerwca 2022 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1265) zostały wprowadzone szczególne rozwiązania dla podatników, dotyczące opodatkowania ich przychodów/dochodów w 2022 r.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ww. ustawy:
Podatnicy stosujący przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na zasadach określonych w ustawie zmienianej w art. 5 mogą wybrać opodatkowanie dochodów osiągniętych w 2022 r. z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 27 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, jeżeli zawiadomią o tym wyborze właściwego naczelnika urzędu skarbowego w zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, złożonym w terminie określonym w tym przepisie.
W myśl ust. 7 cyt. artykułu:
Wybór, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy lat następnych.
Stosownie do art. 17 ust. 1 ww. ustawy:
Podatnik, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 5, który w terminie określonym w tym przepisie nie złożył oświadczenia na piśmie o rezygnacji z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w 2022 r., może złożyć w terminie do dnia 22 sierpnia 2022 r. na piśmie oświadczenie właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego o rezygnacji z opodatkowania przychodów osiągniętych w okresie od dnia 1 lipca 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r. ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, przy czym w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki, o której mowa w art. 6 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 5, oświadczenie to składają wszyscy wspólnicy.
W myśl art. 17 ust. 2 tej ustawy:
Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, dotyczy również lat następnych, chyba że podatnik dokona wyboru innej formy opodatkowania.
W opisie sprawy wskazał Pan, że:
·W 2022 r. zgłosił Pan poprzez CEiDG zmianę formy opodatkowania prowadzonej działalności z zasad ogólnych na ryczałt ewidencjonowany i w terminie ustawowym opłacił zaliczkę na podatek z tytułem PIT-28;
·W trakcie 2022 r., w związku z wprowadzoną możliwością przez Polski Ład, zdecydował się Pan na zmianę formy z ryczałtu na zasady ogólne;
·Pierwszy przychód w drugiej połowie 2022 r. wystąpił w sierpniu i podatek dochodowy za ten miesiąc został opłacony do 20 września z tytułem PIT-5;
·Zgodnie z zastosowanymi w trakcie roku formami opodatkowania 6 marca 2023 r. zostały złożone dwa zeznania: PIT-28 za okres styczeń – czerwiec 2022 r. i PIT-36 za czerwiec – grudzień 2022 r.;
·W 2023 r. kontynuowane było rozliczenie według skali podatkowej: pierwsza zaliczka za grudzień została opłacona w terminie ustawowym w styczniu 2024 r.;
·Decydując się na zmianę z ryczałtu ewidencjonowanego na skalę podatkową od 1 lipca 2022 r. nie złożył Pan dodatkowego oświadczenia do naczelnika urzędu skarbowego;
·Pana wątpliwość dotyczy ustalenia czy zmiana formy opodatkowania dokonana w drugim półroczu 2022 r. ma wpływ na lata kolejne pomimo braku złożenia oświadczenia o rezygnacji z ryczałtu ewidencjonowanego do naczelnika urzędu skarbowego.
Na podstawie powyższych przepisów wyjaśniam, że opisana możliwość przejścia w trakcie roku z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na zasady ogólne w 2022 r. była szczególnym rozwiązaniem. Po zmianie formy opodatkowania w 2022 r. z ryczałtu na zasady ogólne, w kolejnych latach podatkowych obowiązywała zmieniona forma opodatkowania, tj. zasady ogólne. Dlatego też jeśli w 2023 r. i latach kolejnych chciał się Pan rozliczać w ramach prowadzonej działalności na zasadach ogólnych, to należało do 22 sierpnia 2022 r. złożyć rezygnacje z ryczałtowanej formy opodatkowania, a Pan tego nie dokonał.
Podkreślam, że w świetle powołanych przepisów, podatnik – co do zasady – jest zobowiązany do złożenia pisemnego oświadczenia o wyborze sposobu opodatkowania w określonym, ustawowym terminie. Dlatego argumentacja Pana, że wola zmiany formy opodatkowania została poparta m.in. takimi okolicznościami jak: terminowo opłacona zaliczka za pierwszy przychód w drugiej połowie 2022 r. opisana PIT-5, prawidłowo prowadzona dokumentacja – książka przychodów i rozchodów, brak zakwestionowania wpłat i form rozliczeń za lata 2022-2023 przez urząd skarbowy, nie znajduje uzasadnienia.
Przy czym przepisy zarówno ustawy PIT, jak i ustawy o ryczałcie, nie określają urzędowego wzoru takiego oświadczenia ani innych wymogów co do jego formy, ma natomiast z niego jednoznacznie wynikać, jakiego wyboru dokonał podatnik. Dlatego też, w przypadku gdy podatnik dokonał wpłaty pierwszej zaliczki/ryczałtu w ustawowym terminie przewidzianym dla złożenia oświadczenia o wyborze formy opodatkowania i z opisu dokonanej wpłaty (np. tytułu przelewu) wynika, jakiego dokładnie rodzaju podatku dotyczy płatność, taki dowód wpłaty może zostać uznany za złożenie oświadczenia.
Jak już wyżej wyjaśniłem, jeśli chciał Pan zrezygnować w trakcie roku podatkowego w 2022 r. z zryczałtowanej formy opodatkowania i za okres od 1 lipca 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. rozliczać się na zasadach ogólnych to na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy z 9 czerwca 2022 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw to należało do 22 sierpnia 2022 r. złożyć stosowne oświadczenie.
Pan natomiast w opisie sprawy wprost wskazał, że przychód w drugiej połowie 2022 r. wystąpił w Pana działalności w miesiącu sierpniu, podatek dochodowy za ten miesiąc został w całości opłacony przelewem w terminie do 20 września z tytułem PIT-5.
Dlatego też stanowiska Pana zgodnie z którym:
wszystkie przesłanki do skutecznego uznania zmiany formy opodatkowania z ryczałtu na zasady ogólne od lipca 2022 r. zostały spełnione. W szczególności:
·ujawniona została wola zmiany formy w tytule przelewu - pierwszy przychód w miesiącu sierpniu 2022 r. i zaliczka na podatek dochodowy opłacona przelew w terminie do 20 września 2022 r. w tytule wskazując formularz PIT-5 (…).
nie mogę uznać za prawidłowe.
Termin do złożenia oświadczenia o rezygnacji z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w trakcie 2022 r. upływał 22 sierpnia 2022 r., a nie jak Pan podaje do 20 września 2022 r.
Tym samym nie mogę zgodzić się z Panem, że przy skorzystaniu z rozwiązań Polskiego Ładu, dokonał Pan zmiany formy opodatkowania działalności gospodarczej w drugim półroczu 2022 r., co miało też wpływ na lata następne.
Również skoro pierwszą zaliczkę w 2023 r. – za miesiąc grudzień – opłacił Pan w styczniu 2024 r. to nie zostały spełnione przesłanki zawarte w art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, tj.: wymóg złożenia rezygnacji z opodatkowania ryczałtem:
- do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy przychód przedsiębiorca osiągnął w grudniu
ani też
- do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym podatnik osiągnął pierwszy przychód.
Dlatego też Pana stanowisko uznałem za nieprawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
