
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna
– stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego jest:
- nieprawidłowe w części dotyczącej uznania za przychody ze stosunku pracy kwot wynikających z faktur wystawionych przez Panią w okresie styczeń – grudzień danego roku i
- prawidłowe w pozostałym zakresie.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
3 maja 2025 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełniła go Pani pismem z 19 maja 2025 r. (data wpływu) – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Jest Pani lekarzem prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą i świadczącym usługi dla kilku podmiotów. Od 1 września 2016 r. była Pani zgłoszona do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego.
Od 1 września 2016 r. do 31 sierpnia 2024 r. była pracownikiem przebywającym na urlopie bezpłatnym w ZOZ A i jednocześnie świadczyła Pani usługi dla ZOZ A na umowie kontraktowej. Od 1 września 2024 r. ponownie pracuje Pani na etacie w ZOZ A.
Według decyzji pokontrolnej ZUS nr (...) z dnia 21 listopada 2024 r. zakwalifikowano Pani przychody uzyskane od ZOZ w A z tytułu zawartych umów kontraktowych od stycznia 2021 r. do grudnia 2021 r. jako przychody ze stosunku pracy, a nie z działalności gospodarczej.
Pani zakład pracy decyzję ZUS przyjął, uzupełnił deklaracje składek za wyżej wymieniony okres oraz za lata 2022 - 2024 jako konsekwencję ww. decyzji wykazując wynagrodzenie w kwocie wyższej niż minimalne wynagrodzenie.
Zgodnie z zaleceniami z pisma znak (...) sygn. sprawy (...) z dnia 28 marca 2025 r. dotyczącego zbiegu tytułów do ubezpieczeń społecznych dokonała Pani 2 kwietnia 2025 r. wyrejestrowania z ubezpieczeń społecznych i zgłoszenia tylko do samego ubezpieczenia zdrowotnego począwszy od 1.01.2021 r. oraz sporządziła Pani korekty dokumentów rozliczeniowych ZUS DRA począwszy od 1.01.2022 r. (gdyż zgodnie z decyzją z tytułu prowadzonej działalności powinna Pani być zgłoszona tylko do ubezpieczenia zdrowotnego ), natomiast za rok 2021 stosowne korekty zrobił pracownik ZUS-u.
Ponieważ w kontrolowanym okresie od 06.2022 r. zaliczała Pani w koszty uzyskania przychodu zapłacone przez Panią z działalności gospodarczej składki na ubezpieczenie społeczne, a po kontroli ZUS-u okazało się, że składki te zostały niepotrzebnie zapłacone (i prawdopodobnie będą Pani zwrócone), w aktualnych korektach druków ZUS DRA zwiększyła Pani o ich kwotę podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie zdrowotne.
Analogicznie ponieważ w kontrolowanym okresie Pani przychód z ZOZ-u A został uznany przez ZUS za przychody ze stosunku pracy, to pomniejszyła Pani o jego kwotę przychody z całej prowadzonej przez Panią działalności gospodarczej. W ten sposób zmienił się Pani dochód z działalności gospodarczej.
Uzupełnienie wniosku
W okresie 2021 - 2024 opodatkowała Pani przychody/dochody z działalności gospodarczej na zasadach ogólnych według skali podatkowej.
W okresie styczeń 2021 r. – maj 2022 r. zapłacone składki na ubezpieczenia społeczne odliczyła Pani od dochodu/przychodu przy rozliczaniu podatku dochodowego za odpowiedni rok podatkowy (w sekcji F formularza PIT-36 odliczenie składek na ubezpieczenia społeczne).
Ponieważ w kontrolowanym okresie Pani przychód z ZOZ-u A został uznany przez ZUS za przychody ze stosunku pracy (a ZOZ A dokonał niezbędnych korekt za 2021 r. i za lata 2022-2024 jako dalszej konsekwencji ww. decyzji) to pomniejszyła Pani o jego kwotę przychody z całej działalności gospodarczej i na drukach ZUS DRA skorygowała Pani wstecz przychody z działalności gospodarczej za poszczególne miesiące w latach 2022-2024. Korektę druków ZUS DRA za 2021 r. z urzędu wykonał ZUS.
Nie korygowała Pani dotychczas deklaracji PIT-36 za lata 2021-2024, gdyż nie uzyskała Pani w urzędzie skarbowym informacji w jaki sposób ma to Pani uczynić.
Pierwotną deklarację PIT -36 za 2024 r. przesłała Pani drogą elektroniczną w dniu 10 lutego 2025 r., a więc przed decyzją ZUS o konieczności wyzerowania zapłaconych z Pani JDG składek społecznych i odzwierciedlała ona zaistniały w tamtym czasie stan faktyczny.
Ma Pani zamiar skorygować PIT -36 za 2024 r. oraz za lata poprzednie pomniejszając koszty z pozarolniczej działalności gospodarczej o zapłacone przez Panią w latach ubiegłych składki społeczne oraz pomniejszając przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej o kwotę przychodu z ZOZ A, który został zakwalifikowany przez ZUS jako wynagrodzenie ze stosunku pracy a nie kontrakt, i odpowiednio zwiększając kwotę przychodu ze stosunku pracy (sekcja E.1.wiersz 1).
Składki na ubezpieczenia społeczne, które płaciła Pani w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą za okres styczeń 2021 r. – sierpień 2024 r., w związku ze zmianą kwalifikacji charakteru umowy z kontraktu na stosunek pracy (w zakresie świadczeń dla ZOZ A) pojawiły się na Pani koncie w ZUS jako nadpłata, ale jeszcze nie wystąpiła Pani o ich zwrot – ma Pani zamiar to zrobić i prawdopodobnie zostaną one Pani zwrócone przez ZUS w 2025 r.
W 2025 r. uzyskuje Pani przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej i kontynuuje formę opodatkowania przychodów na zasadach ogólnych według skali podatkowej 12% i 32%.
Nie otrzymała Pani do tej pory od pracodawcy (ZOZ A) informacji PIT-11 za lata 2021 - 2024 , w których Pani przychody uprzednio zaliczane do przychodów z działalności gospodarczej zostały wykazane jako przychody ze stosunku pracy.
Otrzymała Pani od pracodawcy jedynie kopie deklaracji ZUS P RCA zawierające informacje o wysokościach odprowadzonych za Panią jako pracownika, składek do ZUS i ich podstaw wymiaru. Ale nie wie Pani, czy jest to wystarczający dokument na podstawie którego może Pani odliczyć w deklaracjach PIT-36 zapłacone przez pracodawcę w 2025 r. zaległe składki pracownika na ubezpieczenia społeczne (których zwrotu domaga się od Pani pracodawca, i które Pani zwróci pracodawcy w 2025 r.), i czy odliczenia może Pani umieścić w korygowanych PIT-36 za lata 2021 -2024, czy dopiero w deklaracji PIT-36 za rok 2025 r., gdyż przelew zaległych składek z ZOZ do ZUS nastąpił dopiero w tym roku.
Pytania
1.Czy w związku ze zmianą kwalifikacji charakteru umowy z umowy cywilnoprawnej (kontraktu) na umowę o pracę przysługuje Pani prawo do korekt przychodu o kwotę przesuniętych przychodów z kontraktu na umowę o pracę oraz podstawy opodatkowania o zaliczone w koszty składki na ubezpieczenia społeczne za okres 2021 do 2024 i czy pracodawca (ZOZ A) powinien wykazać kwoty skorygowanych wynagrodzeń na rocznej informacji PIT-11?
2.Czy korekty wynikające z decyzji pokontrolnej ZUS dotyczące zarówno przychodów, jak i kosztów za lata poprzednie, powinny być uwzględnione w rocznym rozliczeniu w roku otrzymanych zwrotów składek ZUS, tj. 2025 r.?
3.Czy ze względu na stosowaną w ZOZ A praktykę wypłaty za wystawione faktury w kolejnym miesiącu i uznawanie przez pracodawcę, że Pani przychód powstaje w momencie wypłaty, a nie w miesiącu przepracowanym powinna Pani zaliczyć do przychodów ze stosunku pracy dla ZOZ A w danym roku kalendarzowym faktury wystawione za ten rok, czy też kwoty przelewów jakie wykonał na Pani konto ZOZ A w danym roku kalendarzowym, bo w takim przypadku do Pani przychodu np. za 2024 r. byłby zaliczany wypracowany przychód za grudzień roku 2023 przelany na konto w styczniu 2024 r.?
Pani stanowisko w sprawie
1.W związku ze zmianą kwalifikacji charakteru umowy z kontraktu na umowę o pracę w oparciu o decyzję pokontrolną ZUS zaakceptowaną przez ZOZ A, uważa Pani, iż wynagrodzenie otrzymane z tytułu zawartego kontraktu jest wynagrodzeniem z umowy o pracę objętym obowiązkowymi składkami na ubezpieczenia społeczne i opodatkowane na zasadach ogólnych dla pracowników. Z tego tytułu powinny być wyłączone z działalności gospodarczej zarówno przychody, jak i składki na ubezpieczenia społeczne stanowiące koszty uzyskania przychodów za skorygowane lata.
Doprecyzowując własne stanowisko w sprawie, uważa Pani, że korekty przychodów i kosztów z Pani działalności gospodarczej powinny być dokonane wstecz, za poszczególne lata 2021 -2024 tak, żeby zgadzało się to ze skorygowanymi przez Panią dokumentami DRA w ZUS. Z uwagi na fakt, że do rocznego rozliczenia składki zdrowotnej w ZUS brany jest pod uwagę dochód z działalności gospodarczej, w przypadku braku korekty w deklaracjach PIT-36 za lata poprzednie ZUS nie dokona korekty tej składki, a zatem te same dochody będą „ozusowane” dwukrotnie - raz z działalności, a drugi raz z umowy o pracę, czyli Pani składka zdrowotna odprowadzona do ZUS wyniesie nie 9%, a 18 % podstawy wymiaru.
2.Zgodnie z art. 45 ust. 3a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych uważa Pani, iż skutki dokonanych korekt powinny być rozliczone w bieżącym roku. Powinny być wykazane w informacji rocznej PIT-11 za 2025 r. przez ZOZ A oraz w rocznym rozliczeniu podatku za 2025 r. przez Panią z uwzględnieniem ich wpływu na miesięczne zaliczki na podatek w bieżącym roku.
W uzupełnieniu wniosku doprecyzowała Pani, że odliczenie składek społecznych zapłaconych przez Pani pracodawcę w 2025 r. jako zaległych składek pracownika na ubezpieczenia społeczne (które zwróci Pani pracodawcy) powinna Pani umieścić dopiero w deklaracji PIT-36 za rok 2025, gdyż przelew zaległych składek z ZOZ A do ZUS nastąpił dopiero w tym roku. Ale chciałaby Pani potwierdzić w KIS, że może to zrobić nie posiadając PIT-ów 11 od pracodawcy, a jedynie kopie deklaracji ZUS P RCA przesłanych przez ZOZ A do ZUS oraz decyzję ZUS kwalifikującą przychody uzyskane przez Panią z tytułu zawartych usług z ZOZ A jako przychodów ze stosunku pracy i ustalającą wyższą podstawę wymiaru składek na obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe i zdrowotne u płatnika składek ZOZ w A.
3.Co do pytania:
Czy ze względu na stosowaną w ZOZ A praktykę wypłaty za wystawione faktury w kolejnym miesiącu i uznawanie przez pracodawcę, że Pani przychód powstaje w momencie wypłaty, a nie w miesiącu przepracowanym powinna Pani zaliczyć do przychodów ze stosunku pracy dla ZOZ A w danym roku kalendarzowym faktury wystawione za ten rok, czy też kwoty przelewów jakie wykonał na Pani konto ZOZ A w danym roku kalendarzowym, bo w takim przypadku do Pani przychodu np. za 2024 r. byłby zaliczany wypracowany przychód za grudzień roku 2023 przelany na konto w styczniu 2024 ?
Pani zdaniem powinna Pani do przychodu z ZOZ-u w danym roku kalendarzowym zaliczyć kwoty wpisane na fakturach od 1 stycznia do 31 grudnia danego roku. Ale wtedy nie będzie się to zgadzać z deklaracjami PIT -11 jeśli ZOZ takie uzupełni.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest:
- nieprawidłowe w części dotyczącej uznania za przychody ze stosunku pracy kwot wynikających z faktur wystawionych przez Panią w okresie styczeń – grudzień danego roku i
- prawidłowe w pozostałym zakresie.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zawiera art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 1 i pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Źródłami przychodów są:
1)stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta;
3)pozarolnicza działalność gospodarcza.
Stosownie do art. 12 ust. 1 cytowanej ustawy:
Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.
Źródło pozarolnicza działalność gospodarcza zostało natomiast scharakteryzowane przez ustawodawcę w art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z tym przepisem:
Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
–prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Stosownie do art. 14 ust. 1 ww. ustawy:
Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.
Zasady korygowania przychodów w działalności gospodarczej zostały uregulowane w art. 14 ust. 1m ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z tym przepisem:
Jeżeli korekta przychodu nie jest spowodowana błędem rachunkowym lub inną oczywistą omyłką, korekty dokonuje się poprzez zmniejszenie lub zwiększenie przychodów osiągniętych w okresie rozliczeniowym, w którym została wystawiona faktura korygująca lub, w przypadku braku faktury, inny dokument potwierdzający przyczyny korekty.
Przedsiębiorca opłacone za siebie składki na ubezpieczenia społeczne, tj. emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe, może uwzględniać przy obliczaniu podatku dochodowego z prowadzonej działalności gospodarczej na dwa sposoby, czyli poprzez:
a)odliczenie ich od dochodu, lub
b)zaliczenie ich wartości do kosztów uzyskania przychodów.
Podatnik samodzielnie podejmuje decyzję w tej sprawie. Jeśli zdecyduje, że opłacone składki na własne ubezpieczenia społeczne będą ujmowane w kosztach uzyskania przychodów, to ich wartość będzie podlegała zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów w dacie uregulowania składek na rachunek bankowy ZUS. Zgodnie bowiem z art. 23 ust. 1 pkt 55a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów nieopłaconych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych składek, z zastrzeżeniem pkt 37 oraz art. 22 ust. 6bb, określonych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, w części finansowanej przez płatnika składek.
Z kolei z art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. a-b w brzmieniu obowiązującym w 2021 r. wynika, że:
Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 29-30cb i art. 30da-30f, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 23o, art. 23u, art. 24 ust. 1, 2, 3b-3e, 4-4e, 6 i 21 lub art. 24b ust. 1 i 2, po odliczeniu kwot: składek określonych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych:
a)zapłaconych w roku podatkowym bezpośrednio na własne ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe oraz wypadkowe podatnika oraz osób z nim współpracujących,
b)potrąconych w roku podatkowym przez płatnika ze środków podatnika, z tym że w przypadku podatnika osiągającego przychody określone w art. 12 ust. 6, tylko w części obliczonej, w sposób określony w art. 33 ust. 4, od przychodu podlegającego opodatkowaniu
–odliczenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) zwolniony od podatku na podstawie ustawy, oraz składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. a-b, który stosuje się od dochodów od 1 stycznia 2022 r.:
Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 29-30cb, art. 30da-30dh, art. 30e-30g i art. 30j-30p, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 23o, art. 23u, art. 24 ust. 1, 2, 3b-3e, 4-4e, 6 i 21 lub art. 24b ust. 1 i 2, po odliczeniu kwot: składek określonych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych:
a)zapłaconych w roku podatkowym bezpośrednio na własne ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe oraz wypadkowe podatnika oraz osób z nim współpracujących,
b)potrąconych w roku podatkowym przez płatnika ze środków podatnika, z tym że w przypadku podatnika osiągającego przychody określone w art. 12 ust. 6, tylko w części obliczonej, w sposób określony w art. 33 ust. 4, od przychodu podlegającego opodatkowaniu
–odliczenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) zwolniony od podatku na podstawie ustawy, oraz składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W przypadku, gdy okaże się, że składki na ubezpieczenia społeczne były płacone nienależnie i Zakład Ubezpieczeń Społecznych dokona ich zwrotu, przedsiębiorca ma obowiązek skorygowania kosztów uzyskania przychodów – jeżeli składki te uprzednio zaliczał do kosztów podatkowych. Zasady korygowania kosztów uzyskania przychodów wynikają z art. 22 ust. 7c ww. ustawy. Zgodnie z tym przepisem:
Jeżeli korekta kosztu uzyskania przychodów, w tym odpisu amortyzacyjnego, nie jest spowodowana błędem rachunkowym lub inną oczywistą omyłką, korekty dokonuje się poprzez zmniejszenie lub zwiększenie kosztów uzyskania przychodów poniesionych w okresie rozliczeniowym, w którym została otrzymana faktura korygująca lub, w przypadku braku faktury, inny dokument potwierdzający przyczyny korekty.
Jeżeli natomiast podatnik zapłacone składki na ubezpieczenia społeczne odliczał od dochodu, wówczas będzie miał obowiązek doliczenia otrzymanego zwrotu do podstawy obliczenia podatku w roku, w którym otrzymał zwrot. Zgodnie bowiem z art. 45 ust. 3a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Jeżeli podatnik, obliczając podatek należny, dokonał odliczeń od dochodu, podstawy obliczenia podatku lub podatku, a następnie otrzymał zwrot odliczonych kwot (w całości lub w części), w zeznaniu podatkowym składanym za rok podatkowy, w którym otrzymał ten zwrot, dolicza odpowiednio kwoty poprzednio odliczone.
W myśl art. 45 ust. 1 ww. ustawy:
Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym, w terminie od dnia 15 lutego do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym. Zeznania złożone przed początkiem terminu uznaje się za złożone w dniu 15 lutego roku następującego po roku podatkowym.
Zagadnienia związane z korektą deklaracji regulują przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.).
Zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt 5 Ordynacji podatkowej:
Ilekroć w ustawie jest mowa o deklaracjach - rozumie się przez to również zeznania, wykazy, zestawienia, sprawozdania oraz informacje, do których składania obowiązani są, na podstawie przepisów prawa podatkowego, podatnicy, płatnicy i inkasenci.
Z przepisu art. 81 § 1 ww. ustawy wynika, że:
Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.
Treść art. 81 ustawy Ordynacja podatkowa wskazuje zatem, że korekta deklaracji ma na celu poprawienie błędu, który został popełniony przy poprzednim jej sporządzeniu i może dotyczyć każdej jej pozycji – o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.
Może więc ona dotyczyć m.in. błędów rachunkowych, oczywistych omyłek, a także gdy wypełniono ją niezgodnie z wymaganiami lub istnieją wątpliwości co do prawidłowości danych w niej zawartych. Błędnie mogła zostać określona m.in. wysokość przychodu bądź dochodu, wysokość zobowiązania podatkowego, wysokość nadpłaty lub zwrotu podatku, a także inne dane zawarte w treści deklaracji. Skorygowanie deklaracji polega więc na ponownym poprawnym wypełnieniu formularza z zaznaczeniem, że w tym przypadku mamy do czynienia z korektą uprzednio złożonej deklaracji.
Z opisu sprawy wynika, że:
- od 1 września 2016 r. do 31 sierpnia 2024 r. była Pani pracownikiem ZOZ A przebywającym na urlopie bezpłatnym i jednocześnie uzyskiwała Pani od tego podmiotu przychody ze świadczenia usług w ramach prowadzonej przez Panią pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach ogólnych;
- w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą opłacała Pani składki na ubezpieczenia społeczne, które w okresie od stycznia 2021 r. do maja 2022 r. odliczała Pani od dochodu, a w okresie od czerwca 2022 r. do grudnia 2024 r. zaliczała Pani do kosztów uzyskania przychodów;
- w decyzji pokontrolnej ZUS z 21.11.2024 r. uznano Pani przychody uzyskane od ZOZ w A w okresie od stycznia do grudnia 2021 r. za przychody ze stosunku pracy, a nie z działalności gospodarczej;
- Pani zakład pracy decyzję ZUS przyjął, uzupełnił deklaracje składek za wyżej wymieniony okres oraz za lata 2022-2024 jako konsekwencję ww. decyzji;
- Pani zakład pracy zapłacił w 2025 r. zaległe składki na ubezpieczenia społeczne pracownika i domaga się od Pani ich zwrotu – wskazała Pani, że zwróci Pani te składki pracodawcy w 2025 r.;
- składki na ubezpieczenia społeczne, które płaciła Pani w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą za okres styczeń 2021 r. – sierpień 2024 r., w związku ze zmianą kwalifikacji charakteru umowy z kontraktu na stosunek pracy (w zakresie świadczeń dla ZOZ A) pojawiły się na Pani koncie w ZUS jako nadpłata, ale jeszcze nie wystąpiła Pani o ich zwrot – ma Pani zamiar to zrobić i prawdopodobnie zostaną one Pani zwrócone przez ZUS w 2025 r.;
- nie złożyła Pani do tej pory korekt deklaracji PIT-36 za lata 2021-2024;
- nie otrzymała Pani do tej pory od pracodawcy informacji PIT-11 za lata 2021-2024, w których Pani przychody uprzednio zaliczone do przychodów z działalności gospodarczej, zostały wykazane jako przychody ze stosunku pracy.
W związku ze zmianą kwalifikacji przychodów uzyskanych przez Panią od ZOZ A w okresie styczeń 2021 – sierpień 2024, Pani wątpliwości budzą kwestie:
1)korekty przychodów i kosztów w prowadzonej przez Panią działalności gospodarczej za lata 2021-2024 oraz obowiązku wykazania przez pracodawcę uzyskanych przez Panią przychodów w okresie styczeń 2021 r. – sierpień 2024 r. w informacjach PIT-11;
2)czy do przychodów ze stosunku pracy powinny być zaliczone przychody faktycznie otrzymane w danym roku od ZOZ A, czy też przychody wynikające z pierwotnie wystawionych przez Panią faktur;
3)wykazania w zeznaniu rocznym za 2025 r. zwróconych pracodawcy w 2025 r. składek na ubezpieczenia społeczne pracownika.
Odnosząc się do pierwszej z ww. kwestii należy zauważyć, że z zacytowanych powyżej przepisów art. 14 ust. 1m i art. 22 ust. 7c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczących zasad korygowania przychodów i kosztów w pozarolniczej działalności gospodarczej wynika, że jeżeli podatnik od początku błędnie zakwalifikował przychody lub koszty w prowadzonej działalności gospodarczej, wówczas powinien dokonać ich korekty wstecz, w okresie, w którym zostały one pierwotnie wykazane. Natomiast jeżeli korekta nie jest spowodowana błędem lub oczywistą omyłką tylko innym zdarzeniem, np. udzieleniem rabatu, zwrotem towaru, wówczas korekty dokonuje się na bieżąco, w okresie w którym została wystawiona/otrzymana faktura korygująca lub inny dokument potwierdzający przyczyny korekty.
Jak wskazała Pani w opisie sprawy, w związku z kontrolą przeprowadzoną przez ZUS, zmianie uległa kwalifikacja przychodów uzyskiwanych przez Panią od ZOZ A w okresie styczeń 2021 r. – sierpień 2024 r. z przychodów z działalności gospodarczej na przychody ze stosunku pracy. Co prawda kontrolą ZUS objęty został tylko 2021 r., ale płatnik konsekwentnie przyjął ustalenia kontroli również w okresie styczeń 2022 r. – sierpień 2024 r. Nie wskazała Pani również, żeby takie ustalenie było przez Panią kwestionowane.
Zatem w okresie styczeń 2021 r. – sierpień 2024 r. błędnie zaliczała Pani do przychodów z działalności gospodarczej wynagrodzenia otrzymane od ZOZ A. Wynagrodzenia otrzymane w tym okresie stanowiły bowiem, zgodnie z ustaleniami ZUS, przychód ze stosunku pracy i nie powinny być uwzględniane w przychodach z działalności gospodarczej. W konsekwencji powinna Pani skorygować wstecz przychody z działalności gospodarczej za wskazane lata podatkowe odpowiednio je pomniejszając.
Składki na ubezpieczenia społeczne opłacane w związku z błędną kwalifikacją przychodów do działalności gospodarczej, nie powinny być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów w tej działalności. W związku z tym powinna Pani – w poszczególnych okresach rozliczeniowych – pomniejszyć koszty uzyskania przychodów o składki na ubezpieczenia społeczne zapłacone i ujęte w kosztach od czerwca 2022 r.
Dokonane korekty – zarówno przychodów i jak i kosztów ich uzyskania - powinny też znaleźć odzwierciedlenie w korektach deklaracji PIT-36 za lata 2021-2024.
Odnosząc się do kwestii ustalenia wysokości Pani przychodów ze stosunku pracy w latach 2021-2024 wskazać należy, że z cytowanego już przepisu art. 12 ust. 1 w związku z art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że przychody ze stosunku pracy w zakresie wypłat pieniężnych powstają w momencie ich otrzymania przez pracownika.
Z kolei powołany art. 14 ust. 1 ww. ustawy wskazuje, że przychodami w działalności gospodarczej są przychody należne, nawet jeżeli nie zostały faktycznie przez podatnika otrzymane. W związku z tym przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych odmiennie regulują również kwestię momentu powstania przychodu z pozarolniczej działalności gospodarczej.
W myśl art. 14 ust. 1c ww. ustawy:
Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się, z zastrzeżeniem ust. 1e, 1h-1j i 1n-1p, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi, albo częściowego wykonania usługi, nie później niż dzień:
1)wystawienia faktury albo
2)uregulowania należności.
Stosownie zaś do art. 14 ust. 1e ww. ustawy:
Jeżeli strony ustalą, że usługa jest rozliczana w okresach rozliczeniowych, za datę powstania przychodu uznaje się ostatni dzień okresu rozliczeniowego określonego w umowie lub na wystawionej fakturze, nie rzadziej niż raz w roku.
Powołane przepisy wskazują zatem, że – co do zasady – w działalności gospodarczej podatnik ma obowiązek uwzględnienia przychodów należnych – nawet gdy nie zostaną one uregulowane przez kontrahenta, podczas gdy do przychodów ze stosunku pracy należy uwzględnić faktycznie otrzymane przez pracownika wypłaty pieniężne.
Zatem, w związku ze zmianą, po kontroli ZUS, kwalifikacji przychodów uzyskanych przez Panią od ZOZ A w okresie styczeń 2021 r. – sierpień 2024 r. z działalności gospodarczej na stosunek pracy, zmianie ulegnie również moment ich rozpoznania.
Za przychody ze stosunku pracy uzyskane od ZOZ A w danym roku podatkowym powinna Pani uznać wszystkie wypłaty pieniężne faktycznie otrzymane od płatnika w tym roku, niezależnie od tego, że mogły one dotyczyć usług świadczonych przez Panią w roku poprzednim.
Wobec powyższego – w części odnoszącej się do pytania oznaczonego nr 3 – Pani stanowisko, że do przychodów ze stosunku pracy uzyskanych w danym roku podatkowym powinny być zaliczone przychody wynikające z faktur wystawionych przez Panią w okresie styczeń-grudzień tego roku należało uznać za nieprawidłowe.
Odnosząc się do obowiązków ZOZ A jako płatnika należy zauważyć, że zgodnie z art. 31 cytowanej ustawy, w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2022 r.:
Osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej „zakładami pracy”, są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakłady pracy, a w spółdzielniach pracy - wypłaty z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej.
Natomiast art. 32 ust. 1 ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2023 r. wskazuje, że:
Zakłady pracy będące osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, z pracy nakładczej lub ze spółdzielczego stosunku pracy, z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakłady pracy lub z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej wypłacanej w spółdzielniach pracy.
Obowiązki zakładu pracy jako płatnika w zakresie sporządzenia informacji PIT-11 reguluje art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z tym przepisem w brzmieniu obowiązującym w 2021 r.:
Płatnicy, o których mowa w art. 31, art. 33 i art. 35, są obowiązani przesłać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania, imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru. Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46, 74 i 148. W informacji tej wykazuje się również dochody zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych.
Natomiast brzmienie art. 39 ust. 1 ww. ustawy obowiązujące od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. wskazuje, że:
Płatnicy, o których mowa w art. 31, art. 33 i art. 35, są obowiązani przesłać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania, imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru. Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46, 74, 148 i 152-154. W informacji tej wykazuje się również dochody zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych.
Zgodnie zaś z art. 39 ust. 1 w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2023 r.:
Płatnicy, o których mowa w art. 32, art. 33 i art. 35, są obowiązani przesłać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania, imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru. Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46, 74, 148 i 152-154. W informacji tej wykazuje się również dochody zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych.
Biorąc pod uwagę wyżej wymienione przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy stwierdzić, iż ustawodawca nałożył na płatnika obowiązek prawidłowego obliczenia, poboru i odprowadzenia w ciągu roku podatkowego zaliczek na podatek dochodowy od świadczeń wypłaconych lub postawionych do dyspozycji podatnika, a także sporządzenia i przekazania podatnikowi i urzędowi skarbowemu w ustawowym terminie informacji według ustalonego wzoru.
Z opisu sprawy wynika, że początkowo przychody uzyskane przez Panią w okresie styczeń 2021 r. – sierpień 2024 r. od ZOZ A zostały błędnie zakwalifikowane – zarówno przez Panią, jak i Pani pracodawcę – do przychodów z prowadzonej przez Panią pozarolniczej działalności gospodarczej. Dopiero w wyniku kontroli ZUS zmieniona została kwalifikacja tych przychodów na przychody uzyskiwane ze źródła jakim jest stosunek pracy.
W związku z błędną kwalifikacją co do źródła przychodów, Pani zakład pracy nie pobierał zaliczek na podatek dochodowy od wypłacanego Pani wynagrodzenia i nie sporządził odpowiednio informacji PIT-11.
Jednakże, w związku z uznaniem za prawidłowe ustaleń wynikających z pokontrolnej decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, płatnik, który nie sporządził stosownych informacji PIT-11 (za lata 2021-2023) lub też sporządził je nieprawidłowo ( w niepełnym zakresie za 2024 r.), będzie zobowiązany do ich wystawienia/skorygowania by wywiązać się z ciążącego na nim obowiązku wynikającego z cytowanych powyżej przepisów.
Obowiązkiem płatnika jest bowiem wykazanie w informacji PIT-11 faktycznie osiągniętego przez podatnika w danym roku przychodu (dochodu). Informacja PIT-11 powinna zawierać prawidłowe dane o osiągniętych przez podatnika dochodach podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym i pobranych w danym roku podatkowym zaliczkach na podatek (o ile były w danym roku pobierane przez płatnika) oraz o faktycznie odprowadzonych składkach na ubezpieczenie społeczne i/lub zdrowotne (o ile były w danym roku odprowadzane przez płatnika).
Informacja PIT-11 czy też jej korekta winna odzwierciedlać bowiem stan faktyczny. Jak sama nazwa wskazuje, informacja PIT-11 jest informacją o pobranych (a nie należnych) zaliczkach na podatek dochodowy. Jeżeli zatem w rozpatrywanej sprawie w okresie styczeń 2021 r. – sierpień 2024 r. płatnik nie pobierał z należnego Pani wynagrodzenia zaliczek na podatek dochodowy i nie odprowadzał za Panią składek na ubezpieczenia społeczne to nie powinien w informacjach PIT-11 za wskazany okres ich wykazywać.
W informacjach PIT-11 płatnik powinien natomiast uwzględnić wszystkie wypłaty faktycznie dokonane na Pani rzecz w danym roku podatkowym (nawet jeżeli dotyczyły one faktury wystawionej przez Panią w roku poprzednim).
Niezależnie jednak od wywiązania się przez płatnika z ciążącego na nim obowiązku sporządzenia zaległych informacji PIT-11 – to Pani powinna w składanych zeznaniach za lata 2021 – 2024 dokonać prawidłowego rozliczenia się z uzyskanych w danym roku dochodów (przychodów). Zatem w zeznaniach tych powinna Pani odpowiednio wykazać przychody otrzymane od ZOZ A w okresie styczeń 2021 r. - sierpień 2024 r jako przychody ze stosunku pracy.
Odnosząc się natomiast do kwestii wykazania przez Panią w zeznaniu rocznym za 2025 r. składek na ubezpieczenia społeczne, które płatnik zapłacił za Panią w 2025 r., i które w tym roku zwróci Pani płatnikowi zauważyć należy, że z zacytowanego już powyżej art. 26 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że odliczeniu od dochodu podlegają składki na ubezpieczenia społeczne zapłacone bezpośrednio przez podatnika, jak również potrącone w roku podatkowym przez płatnika ze środków podatnika.
Zatem, jeżeli zwróci Pani w 2025 r. płatnikowi zapłacone przez niego składki na ubezpieczenia społeczne pracownika, które powinny być potrącane z Pani wynagrodzenia, to w zeznaniu rocznym składanym za 2025 r. będzie Pani miała prawo do odliczenia tych składek od dochodu. Składki te będą bowiem zapłacone z Pani środków.
Również Pani zakład pracy w informacji PIT-11 sporządzanej za 2025 r. będzie miał obowiązek wykazania tych zwróconych przez Panią składek w części E formularza - jako składek podlegających odliczeniu.
Zatem Pani stanowisko w ww. zakresie należało ocenić jako prawidłowe.
Reasumując, w związku ze zmianą kwalifikacji przychodów uzyskanych przez Panią od ZOZ A w okresie styczeń 2021 r. – sierpień 2024 r. z przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na przychody ze stosunku pracy i stwierdzeniem, że składki na Pani ubezpieczenia społeczne w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą za ten okres były płacone nienależnie, natomiast powinny być odprowadzane składki z tytułu stosunku pracy, powinna Pani:
- skorygować przychody z działalności gospodarczej za wskazane lata podatkowe (wstecz) odpowiednio je pomniejszając;
- wykazać w skorygowanych zeznaniach rocznych za lata 2021 – 2024 przychody otrzymane w tych latach od ZOZ A jako przychody ze stosunku pracy, przy czym jako przychody ze stosunku pracy należy wykazać kwoty otrzymane w danym roku, a nie kwoty wynikające z faktur wystawionych w tym roku;
- odpowiednio skorygować koszty uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej za ten okres, w którym składki na ubezpieczenia społeczne zaliczała Pani do kosztów uzyskania przychodów;
- otrzymać od pracodawcy informacje PIT-11 z prawidłowo wykazanymi przychodami ze stosunku pracy za lata 2021 – 2024;
- w sytuacji, gdy zwróci Pani płatnikowi w 2025 r. zapłacone przez niego składki na ubezpieczenia społeczne pracownika – otrzymać od płatnika informację PIT-11 za 2025 r., w której wykaże on zwrócone składki jako podlegające odliczeniu od dochodu;
- w sytuacji, gdy zwróci Pani płatnikowi w 2025 r. zapłacone przez niego składki na ubezpieczenia społeczne pracownika – będzie miała Pani prawo do odliczenia tych składek od dochodu w zeznaniu rocznym za 2025 r.
Ponadto, ponieważ w opisie sprawy (w uzupełnieniu wniosku) wskazała Pani, że w okresie od stycznia 2021 r. do maja 2022 r. zapłacone przez siebie składki na ubezpieczenia społeczne odliczała Pani od dochodu, to w sytuacji, gdy w 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych zwróci Pani nadpłacone składki, wówczas – stosownie do postanowień cytowanego art. 45 ust. 3a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - powinna Pani w zeznaniu rocznym za 2025 r. doliczyć do podstawy obliczenia podatku zwrócone składki w tej części, w której odliczała je Pani od dochodu.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy:
- stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia,
- zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej
