Skutki podatkowe otrzymania kwoty pieniężnej tzw. „premii” pochodzącej z wypracowanego przez Spółdzielnię zysku oraz ze środków UE przekazywanych za p... - Interpretacja - 0115-KDIT2.4011.391.2023.1.MM

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 22 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.391.2023.1.MM

Temat interpretacji

Skutki podatkowe otrzymania kwoty pieniężnej tzw. „premii” pochodzącej z wypracowanego przez Spółdzielnię zysku oraz ze środków UE przekazywanych za pośrednictwem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, jako określona przez Spółdzielnię kwota pieniężna z tytułu zrealizowania zakładanych przez Spółdzielnię w biznes planie założeń odnoszących się do nabywanych przez nią produktów rolnych.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

17 sierpnia 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 8 sierpnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych otrzymywania przez rolnika środków pieniężnych („premii”) pochodzących z wypracowanego przez spółdzielnię zysku oraz ze środków UE przekazywanych za pośrednictwem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Jest Pan rolnikiem indywidualnym, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego i uzyskuje przychody z działalności rolniczej nie stanowiących przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.

Jest Pan również członkiem i Prezesem X z siedzibą w Q (dalej jako: Spółdzielnia).

Spółdzielnia jest Grupą Producentów Rolnych, wpisaną do KRS po numerem (...) funkcjonująca na podstawie ustawy o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw, która określa zasady organizowania się producentów rolnych w grupy producentów i ich związki oraz zasady i warunki udzielania ze środków publicznych pomocy finansowej związanej z ich organizowaniem i funkcjonowaniem.

Spółdzielnia prowadzi działalność gospodarczą na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług. W skład Spółdzielni wchodzą członkowie, którzy prowadzą działalność rolniczą (nie są to działy specjalne produkcji rolnej), będący podatnikami podatku od towarów i usług. Produkty rolnicze wytwarzane przez członków Spółdzielni są następnie sprzedawane do Spółdzielni, która to następnie sprzedaje zakupione produkty rolne od swoich członków do odbiorcy końcowego. Głównym przedmiotem działalności Spółdzielni jest sprzedaż hurtowa żywych zwierząt (PKD 46.23.Z).

Zadaniem Spółdzielni jest działanie na rzecz poprawy opłacalności produkcji trzody chlewnej oraz innych produktów w gospodarstwach członków spółdzielni, w szczególności poprzez obniżanie kosztów zaopatrzenia, produkcji i sprzedaży; działanie na rzecz tworzenia warunków sprzyjających planowaniu i dostosowaniu produkcji trzody chlewnej oraz innych produktów pod względem ilości i jakości do popytu, w szczególności poprzez wprowadzenia standardów dotyczących produkcji; działanie na rzecz pozyskiwania rynków zbytu na produkowane w gospodarstwach członków trzody chlewnej oraz inne produkty; działanie na rzecz zaopatrzenia członków w środki do produkcji; usprawnienie i ułatwienie pracy producentom poprzez wprowadzenie postępu biologicznego i technologicznego oraz nowoczesnych rozwiązań technologicznych, upowszechnianie doświadczeń przodujących producentów, w szczególności w zakresie zasad produkcji uwzględniających ochronę środowiska: reprezentowanie interesów członków spółdzielni wobec władz i innych instytucji oraz podmiotów działających na rynku; prowadzenie działalności społeczno-kulturalnej i edukacyjnej na rzecz swoich członków i środowiska.

W związku z prowadzoną działalnością, Spółdzielnia otrzymuje ze środków UE przekazywanych za pośrednictwem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dofinansowanie na tworzenie grup producentów i organizacji producentów w ramach działania 9 Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.

Spółdzielnia w związku z otrzymanym dofinansowaniem oraz wypracowanym zyskiem planuje wprowadzić tzw. „premię” dla członków Spółdzielni, którzy zrealizują zakładane przez Spółdzielnie cele biznesowe odnoszące się do wytwarzanych przez członków Spółdzielni (rolników) produktów rolnych. Cele te są wykazywane w biznesplanie oraz stanowią podstawę otrzymania dotacji w ramach ww. programu i obejmują m.in.: dostosowanie produktów rolnych i procesu produkcyjnego do wymogów rynkowych; organizowanie i ułatwianie procesów wprowadzania innowacji oraz ochronę środowiska naturalnego.

Wskazane cele biznesowe mają zapewnić, że sprzedawane przez Spółdzielnię produkty będą spełniały wymogi rynkowe, będą produkowane zgodnie z najlepszymi praktykami rolnymi oraz z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju, tak aby produkcja produktów rolnych przez członków Spółdzielni wywierała jak najmniejszy wpływ na środowisko naturalne.

Członkowie Spółdzielni (rolnicy), którzy zrealizowaliby zakładane przez Spółdzielnię cele związane z realizacją biznes planu i zwiększyliby wartość produktu rolnego, zgodnie z założeniami Spółdzielni, otrzymywaliby do każdego nabywanego przez Spółdzielnię produktu rolnego (tj. świnie żywe, prosięta, warchlaki, mięso wieprzowe: świeże, chłodzone, mrożone) tzw. „premię” jako określona przez Spółdzielnię kwota pieniężna. Środki pieniężne na wypłatę ww. premii pochodziłyby z wypracowanego przez Spółdzielnię zysku oraz ze środków UE przekazywanych za pośrednictwem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach ww. programu. Jednocześnie same zasady naliczania premii przez Spółdzielnię na rzecz jej członków, w tym również na Pana rzecz (jako z góry założona kwota) będą ustalone przez Spółdzielnię w zależności od momentu wypłacenie przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa środków pieniężnych. Przekazanie premii nie będzie odbywać się na podstawie uchwały o podziale zysku podjętej przez Walne Zgromadzenie Członków Spółdzielni. Wypłata premii nastąpi na podstawie faktury VAT w związku z dostarczonym produktem rolnym.

Pytanie

Czy w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym, tj. otrzymanie przez Pana kwoty pieniężnej tzw. „premii” pochodzącej z wypracowanego przez Spółdzielnię zysku oraz ze środków UE przekazywanych za pośrednictwem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach działania 9 Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich jako określona przez Spółdzielnię kwota pieniężna z tytułu zrealizowania zakładanych przez Spółdzielnię w biznes planie założeń odnoszących się do nabywanych przez nią produktów rolnych kupionych od Pana podlega opodatkowaniem podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

Pana stanowisko w sprawie

W Pana ocenie, otrzymywana przez Pana tzw. „premia” nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, bowiem stanowi przychód z działalności rolniczej.

W opisanym zdarzeniu Spółdzielnia planuje nabywać produkty rolne od Pana i pozostałych członków Spółdzielni, którzy są rolnikami indywidualnymi i osiągają przychody z działalności rolniczej nie stanowiące przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej. Spółdzielnia zakłada, że jeżeli zostaną wypełnione przez członków Spółdzielni (rolników) zakładane cele biznesowe Spółdzielni, to dodatkowo zostanie wypłacona tzw. „premia”. Środki na wypłatę premii będą pochodziły z wypracowanego przez Spółdzielnię zysku oraz funduszy UE, których warunkiem wypłaty jest realizacja ww. celów przez Spółdzielnię. Premia ta będzie skorelowana z produktem rolnym, który wypełnia zakładane przez Spółdzielnię cele. Premia będzie określona przez Spółdzielnię kwota pieniężna.

Zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych działalnością rolniczą, w rozumieniu ust. 1 pkt 1, jest działalność polegająca na wytwarzaniu produktów roślinnych lub zwierzęcych w stanie nieprzetworzonym (naturalnym) z własnych upraw albo hodowli lub chowu, w tym również produkcja materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcja warzywnicza gruntowa, szklarniowa i pod folią, produkcja roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadownicza, hodowla i produkcja materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcja zwierzęca typu przemysłowo-fermowego oraz hodowla ryb, a także działalność, w której minimalne okresy przetrzymywania zakupionych zwierząt i roślin, w trakcie których następuje ich biologiczny wzrost, wynoszą co najmniej:

1)miesiąc – w przypadku roślin,

2)16 dni – w przypadku wysokointensywnego tuczu specjalizowanego gęsi lub kaczek,

3)6 tygodni – w przypadku pozostałego drobiu rzeźnego,

4)2 miesiące – w przypadku pozostałych zwierząt

– licząc od dnia nabycia.

godnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przepisów ustawy nie stosuje się do przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.

Ponadto, kwestia zdefiniowania na czym polega działalność rolnicza była przedmiotem analiz judykatury. Zgodnie z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z 13 lutego 2009 r. (sygn. akt I SA/Po 1409/08, LEX nr 485049), istotą działalności rolniczej stanowią: Wszelkie (...) przejawy działalności, której celem jest wytwarzanie produktów roślinnych lub zwierzęcych w stanie nieprzetworzonym z własnych upraw lub hodowli albo chowu, z powołanymi wyjątkami, stanowi działalność rolniczą, a uzyskiwany przychód to przychód z działalności rolniczej.

Zgodnie z powyższymi regulacjami i stanowiskiem judykatury, działalność rolnicza jest to działalność polegająca na wytwarzaniu produktów roślinnych lub zwierzęcych w stanie nieprzetworzonym (naturalnym) z własnych upraw albo hodowli lub chowu przychody z działalności rolniczej (z wyjątkiem przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej), a przychód z tych źródeł podlega wyłączeniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Jak wskazano wyżej, przychód w postaci „premii” jest związany integralnie z nabywanym przez Spółdzielnię produktem rolnym, który jest wynikiem działalności rolniczej Pana i jej członków. Naliczanie przez Spółdzielnię „premii” ma na celu wynagrodzenie Pana (członka Spółdzielni) za zrealizowanie celów, które zwiększają wartość samego produktu rolnego i wypełniają cel biznesowy dla którego powołano Spółdzielnię. Dodatkowo, wskazuje Pan, że w razie braku poprawy parametrów danego produktu rolnego albo niezrealizowaniem celu wskazanego przez Spółdzielnię (zgodnie z założeniami biznesplanu), przedmiotowa premia nie zostanie wypłacona.

Jednocześnie – w Pana – ocenie otrzymanie środków od Spółdzielni jako określona kwota pieniężna nie ma znaczenia, bowiem sama wypłata premii jest związana integralnie z zakupionym od Pana przez Spółdzielnię produktem rolnym, wytworzonym przez Pana wykonującego działalność rolniczą.

W konsekwencji powyższego uważa Pan, że wypłacona od Spółdzielni, tzw. „premia” na Pana rzecz, niezależnie od sposobu wypłaty środków przez Spółdzielnię, związana z wypełnieniem zakładanych celów biznesowych Spółdzielni odnoszącymi się bezpośrednio do nabywanych przez Spółdzielnię od jej członków i Pana produktów rolnych podlega wyłączeniu przedmiotowemu, o którym mowa art. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. jako przychód z działalności rolniczej.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1145):

Osoby fizyczne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz osoby prawne, które w ramach działalności rolniczej prowadzą gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym lub dział specjalny produkcji rolnej, mogą organizować się w grupy producentów rolnych do realizacji co najmniej jednego celu spośród następujących celów:

1)dostosowanie produktów rolnych i procesu produkcyjnego do wymogów rynkowych;

2)wspólne wprowadzanie towarów do obrotu, w tym przygotowanie do sprzedaży, centralizacja sprzedaży i dostawy do odbiorców hurtowych;

3)optymalizacja kosztów produkcji oraz stabilizowanie cen producentów.

W myśl art. 2 ust. 3 tej ustawy:

Grupy producentów rolnych mogą także realizować inne cele, w szczególności takie jak:

1)ustanowienie wspólnych zasad dotyczących informacji o produkcji ze szczególnym uwzględnieniem zbiorów i dostępności produktów rolnych;

2)rozwijanie umiejętności biznesowych i marketingowych;

3)organizowanie i ułatwianie wprowadzania innowacji;

4)prowadzenie procesu produkcyjnego z uwzględnieniem zasad ochrony środowiska naturalnego.

Stosownie natomiast do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Przepisów ustawy nie stosuje się do przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.

Zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Działalnością rolniczą, w rozumieniu ust. 1 pkt 1, jest działalność polegająca na wytwarzaniu produktów roślinnych lub zwierzęcych w stanie nieprzetworzonym (naturalnym) z własnych upraw albo hodowli lub chowu, w tym również produkcja materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcja warzywnicza gruntowa, szklarniowa i pod folią, produkcja roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadownicza, hodowla i produkcja materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcja zwierzęca typu przemysłowo-fermowego oraz hodowla ryb, a także działalność, w której minimalne okresy przetrzymywania zakupionych zwierząt i roślin, w trakcie których następuje ich biologiczny wzrost, wynoszą co najmniej:

1)miesiąc – w przypadku roślin,

2)16 dni – w przypadku wysokointensywnego tuczu specjalizowanego gęsi lub kaczek,

3)6 tygodni – w przypadku pozostałego drobiu rzeźnego,

4)2 miesiące – w przypadku pozostałych zwierząt

licząc od dnia nabycia.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 7 tej ustawy:

Źródłami przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się dywidendy i inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych faktycznie uzyskane z tego udziału, w tym również:

a)dywidendy z akcji złożonych przez członków pracowniczych funduszy emerytalnych na rachunkach ilościowych,

b)oprocentowanie udziałów członkowskich z nadwyżki bilansowej (dochodu ogólnego) w spółdzielniach,

c)podział majątku likwidowanej osoby prawnej lub spółki,

d)wartość dokonanych na rzecz wspólników spółek, nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, określoną według zasad wynikających z art. 11 ust. 2-2b.

W myśl art. 30a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Od uzyskanych dochodów (przychodów) pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a, z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

Z wniosku wynika, że jest Pan rolnikiem indywidualnym, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego i uzyskuje przychody z działalności rolniczej nie stanowiących przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej. Jest Pan również członkiem i Prezesem X z siedzibą w Q. W związku z prowadzoną działalnością, Spółdzielnia otrzymuje ze środków UE przekazywanych za pośrednictwem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dofinansowanie na tworzenie grup producentów i organizacji producentów w ramach działania 9 Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Członkowie Spółdzielni (rolnicy), którzy zrealizowaliby zakładane przez Spółdzielnię cele związane z realizacją biznes planu i zwiększyliby wartość produktu rolnego, zgodnie z założeniami Spółdzielni, otrzymywaliby do każdego nabywanego przez Spółdzielnię produktu rolnego (tj. świnie żywe, prosięta, warchlaki, mięso wieprzowe: świeże, chłodzone, mrożone) tzw. „premię” jako określona przez Spółdzielnię kwota pieniężna. Środki pieniężne na wypłatę ww. premii pochodziłyby z wypracowanego przez Spółdzielnię zysku oraz ze środków UE przekazywanych za pośrednictwem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach ww. programu. Jednocześnie same zasady naliczania premii przez Spółdzielnię na rzecz jej członków, w tym również na Pana rzecz (jako z góry założona kwota) będą ustalone przez Spółdzielnię w zależności od momentu wypłacenie przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa środków pieniężnych. Przekazanie premii nie będzie odbywać się na podstawie uchwały o podziale zysku podjętej przez Walne Zgromadzenie Członków Spółdzielni. Wypłata premii nastąpi na podstawie faktury VAT w związku z dostarczonym produktem rolnym.

W pierwszej kolejności wskazać należy, że dla celów podatku dochodowego działalność rolniczą definiuje powołany przepis art. 2 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Definicja ta określa jedynie w ujęciu rzeczowym rodzaje działalności zaliczanych do działalności rolniczej.

Przyjmując tę działalność za źródło przychodów, uzasadnione jest uznanie wszystkich przychodów z tego źródła, a więc również premii pochodzącej z wypracowanego przez Spółdzielnię zysku oraz ze środków Unii Europejskiej przekazywanych za pośrednictwem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, za przychód z działalności rolniczej. Skoro przekazanie zysku nie będzie dokonane na mocy uprzednio podjętej uchwały walnego zgromadzenia członków Spółdzielni o podziale zysku, przekazanie to nie będzie stanowić przekazania udziału w zyskach osób prawnych. Członkowie grupy za dostarczane grupie producentów rolnych produkty rolne uzyskują nie tylko środki pieniężne pochodzące ze sprzedaży tych produktów, ale także mogą otrzymać przekazane im przez grupę środki pieniężne pochodzące z dotacji UE. Oznacza to, że zarówno przychody członków grupy producentów rolnych pochodzące ze sprzedaży produktów rolnych oraz z tytułu przekazanych im środków pieniężnych z dotacji, służących do wytworzenia produktów rolnych, dla których ta grupa została utworzona, należałoby uznać za stanowiące przychody z działalności rolniczej prowadzonej w ich gospodarstwach rolnych.

Do przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej, nie stosuje się przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – o czym stanowi art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wobec tego premia wypłacana przez Spółdzielnię jako określona przez Spółdzielnię kwota pieniężna, związana z wypełnieniem zakładanych celów biznesowych Spółdzielni odnoszących się bezpośrednio do nabywanych przez Spółdzielnię od Pana produktów rolnych, stanowi przychód z działalności rolniczej niepodlegający regulacjom ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Reasumując – w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym, tj. otrzymanie przez Pana kwoty pieniężnej tzw. „premii” pochodzącej z wypracowanego przez Spółdzielnię zysku oraz ze środków UE przekazywanych za pośrednictwem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach działania 9 Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, jako określonej przez Spółdzielnię kwoty pieniężnej z tytułu zrealizowania zakładanych przez Spółdzielnię w biznesplanie założeń odnoszących się do nabywanych przez nią produktów rolnych kupionych od Pana, nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, który Pan przedstawił i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.)