POSTANOWIENIE - Interpretacja - 1438/DF-1/415-90/131/06/AG

shutterstock

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 21.06.2006, sygn. 1438/DF-1/415-90/131/06/AG, Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 216 i art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa(Dz. U z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 10.03.2006r.(data wpływu do tut. organu podatkowego 23.03.2006r.) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania art. 21 ust. 1 pkt. 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.), w indywidualnej sprawie - Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Ursynów postanawia uznać stanowisko wyrażone we wniosku - za prawidłowe.

UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia 10.03.2006r. (data wpływu do tut. organu podatkowego 23.03.2006r.)wystąpiono o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania art. 21 ust. 1 pkt. 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych w indywidualnej sprawie(Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) w stosunku do osób pracujących na umowę o pracęi umowy cywilnoprawne na rzecz Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL dla Polski2004-2006 finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Fundacja "X" realizuje projekt programu "Koalicja Powrót do Wolności" jako Partner w oparciu o umowęo dofinansowanie z Fundacją Y w Warszawie, która jest jednostką wdrażającą EQUAL w Polsce, zwaną Krajową Strukturą Wsparcia, działającą w imieniu Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (poprzednio Ministerstwo Gospodarki i Pracy). Umowa dofinansowania w ramach programu operacyjnego - Program Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL dla Polski 2004-2006 finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego na Działanie 2 została zawartaw dniu 22.12.2005r. pomiędzy Administratorem Partnerstwa - "XY", a Fundacją Y w Warszawie. Fundacja "X" jako Beneficjent Końcowy otworzyła oddzielny rachunek bankowy, na który wpływają środki finansowe przekazywane na realizację programu "Koalicja Powrót do Wolności". Z tego rachunku bezpośrednio są przekazywane wynagrodzenia dla pracowników biorących udział w realizacji programu.

Zdaniem wnioskodawcy, zostały spełnione warunki określone w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) i wynagrodzenia otrzymane przez pracowników zatrudnionych na umowy o pracęi umowy cywilnoprawne, którzy realizują bezpośrednio cel programu "Koalicja Powrótdo Wolności", finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, są wolneod podatku dochodowego od osób fizycznych.

Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Ursynów dokonując oceny stanu faktycznegoi stanowiska wnioskodawcy przedstawionego we wniosku w świetle obowiązujących przepisów prawa podatkowego, stwierdza co następuje:

Zgodnie z art. 9 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa(Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.) zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 9 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa(Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.) zaniechano poboru podatku.b) podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizującycel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

Z brzmienia cytowanego powyżej przepisu wynika, że zwolnieniem z opodatkowania objęte są dochody podatników, jeżeli dochody te łącznie spełniają warunki wymienione w lit. a) i b) art. 21 ust. 1 pkt. 46 ww. ustawy, dotyczące pochodzenia środków bezzwrotnej pomocy przyznanychna podstawach wskazanych w lit. a) tego przepisu, podstawy prawnej uzyskanych dochodów,tj. umowy o pracę lub mowy cywilnoprawnej oraz bezpośredniej realizacji przez osobę fizyczną uzyskującą dochód, celu programu finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy. Ze zwolnienia korzystają zatem dochody uzyskane przez osoby fizyczne, które zawarły umowę z instytucją otrzymującą pomoc finansową (beneficjent pomocy), a przedmiot tej umowy służy bezpośrednio realizacji programu, na który przyznana została pomoc finansowa.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Fundacja "X" dokonuje wypłaty wynagrodzeń pracownikom zaangażowanym w realizację Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL dla Polski 2004-2006 - "Koalicja Powrót do Wolności" z oddzielnego rachunku bankowego, na który wpływają środki finansowe przekazywane na realizację programu ze środków pomocowych. W świetle powyższego, wynagrodzenie wypłacane pracownikom realizującym bezpośrednio cel programu i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, korzysta ze zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt. 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Mając na uwadze powołane powyżej uregulowania prawne oraz przedstawionystan faktyczny, tutejszy organ podatkowy uznaje stanowisko wyrażone we wnioskuza prawidłowe.

Powyższa interpretacja odnosi się jedynie do stanu faktycznego przedstawionegoprzez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia

Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów