POSTANOWIENIE - Interpretacja - PD-415/INT/8/EB/05

shutterstock

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 20.04.2005, sygn. PD-415/INT/8/EB/05, Urząd Skarbowy w Brzegu

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Działając na podstawie art. 216 § 1, art. 14 a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. Nr 8 z 2005r poz. 60.), Naczelnik Urzędu Skarbowego uznaje za prawidłowe stanowisko zawarte w piśmie z dnia 09.02.2005r (wpływ do US 11.02.2005r) uzupełnione dnia 13.04.2005r w sprawie stosowania przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczącego kwestii opodatkowania dochodów wypłaconych z tyt. umów o dzieło i umów-zlecenie podpisanych z osobami realizującymi działania zawarte w projekcie "Doskonalimy język".

UZASADNIENIE

W myśl art. 14 a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997r Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005r Dz U. Nr 8 poz. 60), stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego (...) na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta ma obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. Udzielanie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, o której mowa w § 1, następuje w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie - art. 14 a § 4 Ordynacja podatkowa.
Pismem z dnia 09.02.2005r (wpływ do US 11.02.2005r), uzupełnionym dnia 13.04.2005r zwróciliście się Państwo z zapytaniem o ustalenie zakresu stosowania przepisów prawa podatkowego.Z przedstawionego przez Jednostkę stanu faktycznego wynika, iż w dniu 06.12.2004 Powiatowy Urząd Pracy wxxxx podpisał umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w xxxx na realizację projektu "Doskonalimy Język", realizowanego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Zasobów Ludzkich, finansowanego w 75% z Euopejskiego Funduszu Społecznego, a w 25% z budżetu państwa. Zgodnie z zawarta umową, Powiatowy Urząd Pracy jest beneficjentem wdrażanego projektu. Z załączonego do niniejszego wniosku planu budżetu projektu, wynika, iż zatrudnione zostaną osoby, które bezpośrednio będą realizowały cel projektu. Z ww. osobami zawarte będą umowy zlecenia i umowy o dzieło.
Stosownie do treści art. 21 ust 1 pkt. 46 a i b ustawy z dnia 26.07.199Ir o podatku dochodowym od osób fizycznych wolne od opodatkowania są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:
a)pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych Zadań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz
b)podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.
Mając na uwadze powyżej cytowany artykuł ustawy o podatku dochodowym oraz fakt, iż osoby te realizują cel programu a finansowanie wypłaconych wynagrodzeń zostaje sfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego, wartość wypłaconych wynagrodzeń w wysokości 75% ( finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego) będzie wolna od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
A zatem interpretacja przepisu art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a i b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dokonana przez Państwo jest prawidłowa.
Należy stwierdzić, że niniejsza informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego dokonana została dla konkretnego stanu faktycznego przedstawionego we wniosku na dzień zaistnienia zdarzenia.

Stosownie do art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, interpretacja, o której mowa w art. 14 a § 1, nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Jeżeli jednak podatnik zastosował się do tej interpretacji, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej ich zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia postanowienia, o którym mowa w art. 14a § 4, jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu. Interpretacja, o której mowa w art. 14a §1, jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowych właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w art. 14b § 5 OP.

Od niniejszego postanowienia na podstawie art. 14a § 4 i art. 236 § 1 ustawy z dnia 29.08.1997r Ordynacja Podatkowa (tekst jednolity z 2005 Dz. U. Nr 8 poz.60) służy prawo złożenia zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Opolu za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Brzegu w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia - art.236 § 2 pkt 1 ustawy Ordynacja podatkowa.

Zażalenie, zgodnie z art. 222 w związku z art. 239 Ordynacja podatkowa powinno zawierać zarzuty przeciwko postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody je uzasadniające

Urząd Skarbowy w Brzegu