- Interpretacja - I USB I-2/415-19/06

ShutterStock

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 10.03.2006, sygn. I USB I-2/415-19/06, Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty

Temat interpretacji

Pytanie podatnika
    Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Łódź-Bałuty, działając na podstawie.art. 14a § 1 i § 4, art. 216 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) orazart. 9 ust. 1 w związku z art. 21 ust. 1 pkt 48 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym w 2003 r. (Dz. U z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.),art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 18.11.2004 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2004 r., Nr 263 poz. 2619) iart. 14 ustawy z dnia 12.11.2003 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 202, poz. 1956 ze zm.) uznaje za prawidłowe stanowisko Pana przedstawione w piśmie z dnia 11.10.2005 r. w sprawie zwolnienia w latach 2004-2005 z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych środków stanowiących dofinansowanie do wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników, otrzymane przez Zakład Pracy Chronionej z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

W dniu 23.12.2005 r. wpłynął do tutejszego organu podatkowego wniosek Pana z dnia 11.10.2005 r. (uzupełniony pismem z dnia 21.02.2006 r., data wpływu 22.02.2006 r.) w sprawie interpretacji przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z treści przedmiotowego wniosku wynika, że prowadzona przez Pana firma, mająca status Zakładu Pracy Chronionej otrzymała w 2004 i 2005 r., zgodnie z treścią art. 26a-26c ustawy z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 11, poz. 1) z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dofinansowanie do wynagrodzeń zatrudnionych pracowników niepełnosprawnych. Wysokość wypłacanego przez Fundusz dofinansowania uzależniona jest od stopnia niepełnosprawności zatrudnionego.

W Pana przekonaniu tak uzyskane środki korzystają ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób fizycznych.

Tutejszy organ podatkowy stwierdza, co następuje.Zgodnie z treścią art. 21 ust. 1 pkt 48 ustawy z dnia 29.07.1991 r.o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do dnia 31.12.2003 r. (Dz. U. Nr 14, poz. 176 ze zm.) wolne od podatku dochodowego są dotacje, subwencje i dopłaty otrzymane z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przez zakład pracy chronionej na podstawie przepisów o zatrudnieniu i rehabilitacji osób niepełnosprawnych.

Z dniem 01.01.2004 r. przepis powyższy został uchylony.Zgodnie jednak z art. 14 ustawy z dnia 12.11.2003 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 202, poz. 1956 ze zm.) zwolnienie, o którym mowa w art.21 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed 01.01.2004 r. stosuje się w zakresie i na zasadach dotychczasowych do 31.12.2004 r. Po raz kolejny stosowanie tego zwolnienia w dotychczasowym zakresie i na dotychczasowych zasadach przedłużono do dnia 31.12.2006 r. zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 18.11.2004 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 263, poz. 2619).

Powyższe oznacza, że otrzymane w latach 2004-2005 dofinansowanie z PFRON do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych na podstawie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wolne jest od podatku dochodowego.W świetle powyższego postanowiono jak w sentencji.

Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia opisanego przez Pana zdarzenia.

Pouczenie: Zgodnie z art. 14b § 1 i § 2 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) przedstawiona interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawców. Jeśli jednak podatnik, płatnik lub inkasent zastosowali się do interpretacji, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej ich zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia postanowienia o którym mowa w art. 14a § 4, jeśli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu.

Interpretacja o której mowa w art. 14a § 1 jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w § 5.

Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty