W związku z art. 14a ustawy z dnia 17 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 z późn.zm.), Naczelnik Urzedu Skarbowego w Pułtusku... - Interpretacja - PD/005-7/04

ShutterStock

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 02.11.2004, sygn. PD/005-7/04, Urząd Skarbowy w Pułtusku

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

W związku z art. 14a ustawy z dnia 17 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 z późn.zm.), Naczelnik Urzedu Skarbowego w Pułtusku odpowiadając na zapytania : jakie dokumenty uprawniające do uzyskania ulgi remontowej (dowód wpłaty do kasy Urzędu Miejskiego, potwierdzenie przelewu, zaświadczenie potwierdzające wniesienie wpłaty ) powinien wystawić Urząd Miejski, aby mogło nastąpić udokumentowanie faktu poniesienia wydatków na budowę przyłącza kanalizacji sanitarnej przez właściciela nieruchomości.

Na podstawie art. 27a ust.1 pkt 1, ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. Nr 14, poz. 176 z 2000r. z późn.zm) w związku z przepisami art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 listopada 2003r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 202, poz. 1956 z późn.zm.) wykonanie przyłącza budynku mieszkalnego do sieci kanalizacji sanitarnej jest wydatkiem na modernizację budynku i wydatek ten objety jest ulgą na remont i modernizację. Wysokość wydatków poniesionych przez podatnika na remont i modernizację ustala się zgodnie z ust. 6 pkt 1 wyżej wymienionej ustawy na podstawie faktury wystawionej wyłącznie przez podatnika podatku od towarów i usług, niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku.

Wobec powyższego warunkiem odliczenia wydatków na remont i modernizację stosownie do art. 27a ust.6 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest udokumentowanie tych wydatków fakturą VAT.

Urząd Skarbowy w Pułtusku