Moment od którego zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczącego wsparcia nowych inw... - Interpretacja - 0114-KDIP3-2.4011.487.2020.3.MJ

shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 02.11.2020, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.487.2020.3.MJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

Moment od którego zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczącego wsparcia nowych inwestycji, będzie przysługiwać Wnioskodawcy.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 lipca 2020 r. (data wpływu 21 lipca 2020 r.) uzupełnionym pismem z dnia 22 października 2020 r. na wezwanie z dnia 15 października 2020 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.487.2020.1.MJ o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie momentu od którego zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczącego wsparcia nowych inwestycji, będzie przysługiwać Wnioskodawcy - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 lipca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie momentu od którego zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczącego wsparcia nowych inwestycji, będzie przysługiwać Wnioskodawcy.

Z uwagi na braki formalne, pismem z dnia 15 października 2020 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.487.2020.1.MJ tut. organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych.

Pismem z dnia 22 października 2020 r. Wnioskodawca uzupełnił wniosek w terminie.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

D. N. (dalej Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą w formie indywidualnej działalności gospodarczej, której przeważającym przedmiotem jest produkcja wyrobów dla budownictwa z tworzyw sztucznych (PKWiU 22.23). Są to listwy przypodłogowe z pvc oraz zakończenia do tych listew, listwy do glazury, listwy kątowe, dylatacyjne, nawannowe, do mebli kuchennych, listwy aluminiowe (progowe, schodowe i inne), listwy wykończeniowe mosiężne i ze stali nierdzewnej. Podstawowymi maszynami produkcyjnymi są linie wytłaczarkowe i wtryskarki.

Dodatkowo, w ramach indywidualnej działalności gospodarczej, Wnioskodawca uzyskuje przychody z:

  • produkcji podkładu pod panele podłogowe z xps,
  • produkcji elementów do budowy gazowych instalacji samochodowych Ipg,
  • prowadzenia Hotelu położonego w A.,
  • wynajmu nieruchomości oraz wynajmu samolotu,
  • handlu towarami.

Działalność produkcyjna jest prowadzona w B. oraz C.

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, który podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.

Wnioskodawca opodatkowuje dochody uzyskiwane z prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o PIT, czyli tzw. podatkiem liniowym.

Wnioskodawca otrzymał decyzję o wsparciu (dalej Decyzja) na realizację nowej inwestycji w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (dalej powoływana również jako ustawa WNI).

Jako przedmiot działalności Wnioskodawcy, którego dotyczy Decyzja, zostały wskazane wyroby o odpowiednim symbolu PKWiU, które odpowiadają wyrobom aktualnie produkowanym przez Wnioskodawcę.

Inwestycja realizowana przez Wnioskodawcę (dalej Inwestycja) ma na celu zwiększenie zdolności produkcyjnej istniejącego przedsiębiorstwa.

Inwestycja obejmuje:

  1. Wybudowanie magazynu wysokiego składu (MWS) o powierzchni ok. 6200 m2 dedykowanego wyrobom produkowanym przez firmę (specyficzne wymiary i kształty) i wyposażonego w system regałów, wózki widłowe i inne niezbędne wyposażenie.
    Magazyn pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych poprzez szybszy przepływ wyrobów, materiałów i surowców. Dzięki budowie MWS i jego odpowiedniemu wyposażeniu będzie możliwe sprawniejsze zarządzanie procesami logistycznymi związanymi z realizacją celów i zamówień. Magazyn MWS będzie służył:
    1. magazynowaniu wyrobów wytwarzanych przy użyciu dotychczasowych składników majątkowych;
    2. magazynowaniu wyrobów wytwarzanych przy użyciu nowych składników majątkowych wymienionych poniżej w punktach b) i c);
    3. magazynowaniu towarów handlowych.
  2. Zakup i uruchomienie od dwóch do trzech linii wytłaczarkowych do produkcji listew z tworzyw sztucznych PVC.
    W obecnej chwili Wnioskodawca wykorzystuje do celów produkcyjnych ok. 90 linii wytłaczarkowych. Nowe linie produkcyjne zostaną ustawione w dotychczasowym zakładzie produkcyjnym na zwolnionych starych powierzchniach magazynowych (wyroby dotychczas tam składowane zostaną przeniesione do nowego magazynu MWS).
  3. Zakup od 1 do 5 wtryskarek do produkcji akcesoriów budowlanych z tworzyw sztucznych (poliestyren).
    Obecnie Wnioskodawca wykorzystuje do celów produkcyjnych 11 wtryskarek. Nowe wtryskarki zostaną ustawione w dotychczasowym zakładzie produkcyjnym na zwolnionych starych powierzchniach magazynowych (wyroby dotychczas tam składowane zostaną przeniesione do nowego magazynu MWS).
  4. Zakup maszyny do tzw. narzędziowni.
    Maszyny umieszczone w narzędziowni służą do produkcji części zamiennych do składników majątkowych wymienionych w ww. pkt. b) i c). Części zamienne wytwarzane przy użyciu przedmiotowej maszyny będą służyły liniom wytłaczarkowym i wtryskarkom zarówno dotychczas używanym przez Wnioskodawcę jak i nabytym w ramach Inwestycji.

Spółka w ramach Inwestycji będzie prowadziła działalność na terenie wskazanym w Decyzji z wykorzystaniem zarówno nowych jak i wcześniej istniejących maszyn, urządzeń oraz innych środków trwałych.

Przy eksploatacji nowych maszyn i linii produkcyjnych (opisanych w ww. pkt b) i c)) będzie wykorzystywana dotychczasowa infrastruktura produkcyjna (np. sprężarkownie, odpylanie, chłodnie wody technologicznej, instalacje wentylacji, tzw. narzędziownia która będzie produkowała części zamienne do maszyn i linii produkcyjnych) Zakup maszyn do produkcji wyrobów z tworzyw sztucznych (opisanych w ww. pkt b) i c )) będzie służył do wytwarzania półproduktów, które produkowane są z tych samych surowców, których dotychczas używał Wnioskodawca.

Przetwarzanie półproduktów z tworzyw sztucznych będzie odbywało się na dotychczasowych urządzeniach i instalacjach Wnioskodawcy (np. zadrukowanie, malowanie wytłoczonych listew bądź zakończeń z tworzyw sztucznych). Dotychczasowe urządzenia i instalacje będą również obsługiwały przetwarzanie półproduktów z tworzyw sztucznych wytworzonych przy użyciu aktualnie posiadanych maszyn). Produkcja gotowych wyrobów z tworzyw sztucznych nie będzie możliwa bez użycia dotychczasowych urządzeń (np. maszyny do drukowana i malowania) i instalacji (np. sprężarkownie, chłodnie wody technologicznej).

W chwili składania niniejszego wniosku Wnioskodawca w ramach Inwestycji:

  • rozpoczął budowę MWS,
  • wpłacił zaliczki na kupno dwóch wtryskarek,
  • sfinalizował zakup maszyny dla Narzędziowni - elektrodrążarki firmy S.,
  • zamówione zostały wytłaczarki.

Ponadto, w uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że przedmiotowa Inwestycja, objęta decyzją o wsparciu, nie może funkcjonować samodzielnie, bez składników majątku już istniejącego.

Przedmiotowa Inwestycja pozostaje w ścisłym i nierozerwalnym związku z istniejącą inwestycją, o czym świadczą okoliczności przedstawione we wniosku o wydanie interpretacji.

Dodatkowo o przedmiotowym związku w ocenie Wnioskodawcy świadczą poniższe okoliczności:

  • wtryskarki i wytłaczarki dają półprodukt, który podlega dalszej obróbce na innych maszynach w kolejnych etapach produkcyjnych;
  • elektroerozyjna obrabiarka drutowa została zakupiona w ramach Inwestycji na potrzeby Narzędziowni, która to, jako dział pomocniczy, pracuje na rzecz działów produkcyjnych;
  • narzędzia do urządzeń pracujących w działach produkcyjnych (formy wtryskowe, ustniki i kalibratory) wytwarzane są w Dziale Narzędziowni;
  • wszystkie maszyny produkcyjne oraz maszyny z tzw. narzędziowni korzystają z tych samych mediów (prąd, sprężone powietrze, woda) oraz systemu informatycznego klasy ERP;
  • hala magazynowa (MWS) będzie obsługiwała całą produkcje firmy jak i towary handlowe.

Dodatkowo, Wnioskodawca doprecyzowuje, że Inwestycja opisana w pkt a) wniosku będzie polegała na przebudowie i rozbudowie budynku produkcyjno - magazynowego o halę magazynową z łącznikiem towarzyszącymi obiektami budowlanymi. Po zrealizowaniu inwestycji (magazynu) zostaną zwolnione powierzchnie zajęte obecnie przez zapasy wyrobów, co umożliwi przebudowanie struktury linii produkcyjnych na bardziej optymalną pod względem przepływu materiałów, wydajności, czasu pracy i ergonomii.

Pierwsze koszty kwalifikowane przedmiotowej inwestycji zostały poniesione 2 czerwca 2020 r.. W tym dniu Wnioskodawca opłacił zaliczkę na poczet kontraktu na przebudowę i rozbudowę budynku produkcyjno-magazynowego o halę magazynową. Ponadto, do 22 października 2020 r. Wnioskodawca poniósł koszty kwalifikowane w postaci wydatków na:

  • linie wytłaczarkowe,
  • obrabiarkę (maszyna do Narzędziowni),
  • wtryskarki.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

Czy przy założeniu spełnienia przez Wnioskodawcę warunków wskazanych w Decyzji, zwolniony z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT będzie cały dochód z działalności wskazanej w Decyzji, prowadzonej na terenie wskazanym w Decyzji, do limitu przyznanej pomocy publicznej?

  • Czy Wnioskodawca będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia, o którym mowa art. 21 ust.1 pkt 63b ustawy o PIT począwszy od miesiąca, w którym zostały poniesione pierwsze koszty kwalifikowane w ramach Inwestycji (do limitu przysługującej pomocy publicznej) niezależnie od momentu, w którym Wnioskodawca zakończy Inwestycję?
  • Przedmiotem niniejszego rozstrzygnięcia jest odpowiedź na pytanie Nr 2. Natomiast wniosek w zakresie pytania Nr 1 będzie rozpatrzony odrębnym rozstrzygnięciem.

    Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z § 9 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz.U. z 2018 r. poz. 1713) wsparcie z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej.

    W przekonaniu Wnioskodawcy paragraf ten należy interpretować wprost. Zatem w ocenie Wnioskodawcy pomoc publiczna w postaci zwolnienia z podatku PIT z tytułu uzyskania decyzji o wsparciu będzie mu przysługiwać począwszy od pierwszego miesiąca, w którym zacznie ponosić pierwsze koszty kwalifikowane Inwestycji, aż do jej wygaśnięcia lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej.

    W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.

    Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

    Przepis art. 9 ust. 2 tej ustawy stanowi, że dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 23o, art. 23u, art. 24-24b, art. 24c, art. 24e, art. 30ca, art. 30da oraz art. 30f nie stanowią inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

    Opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają zatem wszelkie dochody osiągane przez podatnika, z wyjątkiem tych dochodów, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę jako zwolnione od podatku, bądź od których zaniechano poboru podatku.

    Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 63b ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 5a-5cd, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. poz. 1162), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

    Na podstawie art. 21 ust. 5a ww. ustawy, zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 63a i 63b, przysługują podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

    Na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz.U. z 2018 r., poz. 1162, dalej: ustawa o WNI), został wprowadzony mechanizm wsparcia dla przedsiębiorców w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu nowej inwestycji.

    Jak wynika z art. 2 pkt 1 ustawy o WNI, przez nową inwestycję należy rozumieć inwestycję w rzeczowe aktywa trwałe lub wartości niematerialne i prawne związane z założeniem nowego przedsiębiorstwa, zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego przedsiębiorstwa, dywersyfikacją produkcji przedsiębiorstwa przez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych w przedsiębiorstwie lub zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego istniejącego przedsiębiorstwa, z wyłączeniem przedsiębiorstwa, wobec którego wszczęte zostało postępowanie upadłościowe lub został złożony wniosek do sądu o ogłoszenie upadłości.

    Stosownie do art. 3 ustawy o WNI, wsparcie na realizację nowej inwestycji, zwane dalej wsparciem, jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wsparcie nie może być udzielone w sytuacji lokalizacji inwestycji na obszarach występowania niezagospodarowanych złóż kopalin, z wyjątkiem inwestycji dotyczących tych złóż.

    Natomiast, w myśl art. 13 ust. 1 tej ustawy, wsparcie udzielane jest przedsiębiorcy realizującemu nową inwestycję, w drodze decyzji, zwanej dalej decyzją o wsparciu.

    Przedmiotem decyzji o wsparciu w myśl art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy o WNI jest nowa inwestycja podatnika, realizowana w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, która nie została wyłączona stosownymi regulacjami, wydanymi na podstawie ust. 3 pkt 1 tego przepisu.

    Treść decyzji o wsparciu została wskazana w art. 15 ustawy o WNI i określa okres obowiązywania decyzji, przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki, które przedsiębiorca jest obowiązany spełnić, wymienione w punktach od 1 do 6.

    Z powyższych przepisów wynika, że decyzja o wsparciu nowych inwestycji, uprawniająca do korzystania z pomocy publicznej jest udzielana przedsiębiorcom.

    Przedsiębiorcą w świetle art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r., poz. 1292 z późn. zm.) jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą.

    Wskazać należy, że zgodnie z § 9 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz.U. z 2018 r., poz. 1713), wsparcie z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej.

    Odnosząc cytowane powyżej przepisy do przedstawionego opisu sprawy należy stwierdzić, że dla ustalenia momentu, od którego Wnioskodawca będzie uprawniony do stosowania zwolnienia istotne znaczenie ma moment uzyskania przez Wnioskodawcę dochodu z realizowanej Inwestycji. Należy bowiem zauważyć, że jedynie dochody uzyskane w związku z realizacją nowej inwestycji podlegają zwolnieniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, brak jest możliwości stosowania zwolnienia podatkowego w stosunku do innych dochodów uzyskiwanych z pozostałej działalności gospodarczej, niezależnie od tego, czy rodzaj prowadzonej działalności jest zbieżny z określonym w zezwoleniu/decyzji o wsparciu albo czy nowa inwestycja realizowana jest na tym samym terenie.

    Tym samym, nie można zgodzić się z twierdzeniem Wnioskodawcy, że ww. zwolnienie z podatku dochodowego od osób fizycznych będzie mu przysługiwać już począwszy od pierwszego miesiąca, w którym zacznie ponosić pierwsze koszty kwalifikowane.

    Z własnego stanowiska wynika, że przedmiotowego zwolnienia Wnioskodawca nie wiąże z uzyskaniem dochodu z realizacją nowej inwestycji, lecz jedynie z pierwszymi kosztami, które dotyczą tej nowej inwestycji.

    Mając powyższe na uwadze, Wnioskodawca będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób fizycznych określonego w art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł koszty kwalifikowane po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej, od momentu uzyskania dochodu z realizowanej nowej inwestycji.

    W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy uznano za nieprawidłowe.

    Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

    Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

    Ponadto wyjaśnić należy, że w toku postępowania w sprawie wydania interpretacji upoważniony organ nie przeprowadza jakiegokolwiek postępowania dowodowego, a informacje niezbędne do wydania interpretacji czerpie wyłącznie z przedstawionego przez stronę opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Jeżeli przedstawiony we wniosku stan faktyczny będzie się różnił od stanu występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego. Należy też zauważyć, że na podatniku spoczywa obowiązek udowodnienia w toku ewentualnego postępowania podatkowego okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

    Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

    1. z zastosowaniem art. 119a;
    2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
    3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

    Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

    Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

    Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w () dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

    Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

    W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

    Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

    Stanowisko

    nieprawidłowe

    Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej