
Temat interpretacji
Opodatkowania przychodów ryczałtem ewidencjonowanym.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiaganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 marca 2022 r. wpłynął Pani wniosek z 24 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania przychodów ryczałtem ewidencjonowanym. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwania – pismami z 10 maja 2022 r. (wpływ 16 maja 2022 r.) i z 6 czerwca 2022 r. (wpływ 9 czerwca 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu zdarzenia przyszłego
Wnioskodawczyni, osoba fizyczna zamierza założyć działalność gospodarczą z dniem 1 kwietnia 2022 r. Wcześniej Wnioskodawczyni prowadziła jednoosobową działalność gospodarczą, która została zakończona 9 kwietnia 2013 r., a przeważające wówczas PKD to 82.30.Z - działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów. Wnioskodawczyni nie prowadziła i nie będzie prowadziła działalności w formie spółki.
Nie zachodzą w stosunku do Niej oraz Jej przyszłej działalności gospodarczej, ani nie będą zachodzić w 2022 r. okoliczności wskazane w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Działalność Wnioskodawczyni nie stanowi wykonywania wolnego zawodu w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 11 ww. ustawy.
Przyszła działalność będzie polegała na świadczeniu usług doradczych sklasyfikowanych wg PKD 70.22.Z, która obejmuje:
1)doradztwo i bezpośrednią pomoc dla podmiotów gospodarczych i innych jednostek w zakresie:
-planowania strategicznego i organizacyjnego,
-strategii i działalności marketingowej,
-kontroli kosztów i innych zagadnień finansowych,
-zarządzania produkcją,
-zarządzania zasobami ludzkimi, doradztwa personalnego,
-planowania, organizacji pracy, efektywności zarządzania,
-opracowywania systemów prowadzenia rachunkowości i kontroli wydatków.
2)doradztwo i bezpośrednią pomoc dla podmiotów gospodarczych i administracji państwowej w zakresie:
-planowania metod, czy procedur dotyczących rachunkowości, programów związanych z kalkulowaniem kosztów, procedur dotyczących kontroli budżetu,
- planowania, organizacji, efektywności i kontroli, itp.,
3)Do głównych działań w ramach prowadzenia działalności gospodarczej będzie należało:
-rozbudowa jednostek biznesowych,
-kształtowanie i wdrażanie skutecznych strategii rozwoju,
-wykonywanie postawionych wskaźników biznesowych w celu zapewnienia celów sprzedażowych,
-pozyskiwanie, rozwijanie i doskonalenie relacji biznesowych z klientami,
-identyfikowanie i realizacja możliwości ciągłego doskonalenia w oparciu o wyniki i wskaźniki biznesowe,
-utrzymanie sprzedaży w oparciu o roczny budżet klienta,
-raportowanie wyników,
-monitorowanie efektywnego zarządzania budżetem.
W piśmie z 10 maja 2022 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawczyni wskazała, że założona 1 kwietnia 2022 r. działalność gospodarcza jest działalnością usługową - pozarolniczą działalnością gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczane do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU).
Usługi przez Wnioskodawczynię świadczone w ramach prowadzonej działalności gospodarczej sklasyfikowane są zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług jako 70.22.11.0 (Usługi doradztwa związane z zarządzaniem strategicznym), 70.22.13 (Usługi doradztwa związane z zarządzaniem rynkiem) oraz 70.22.2 (Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych).
Od 1 kwietnia 2022 r. przychody ze świadczonych usług w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Wnioskodawczyni opodatkowuje zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W terminie wskazanym w art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, Wnioskodawczyni złożyła w Urzędzie Skarbowym (29 marca 2022 r.), oświadczenie o wyborze formy opodatkowania swojej działalności gospodarczej ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych na 2022 r. Pierwszy przychód uzyskała w kwietniu 2022 r. W ubiegłym roku Wnioskodawczyni nie prowadziła działalności gospodarczej. Nie prowadziła, ani nie zamierza też prowadzić działalności w formie spółki w 2022 r.
W ramach prowadzonej przez Wnioskodawczynię działalności gospodarczej rozpoczętej 1 kwietnia 2022 r., Wnioskodawczyni świadczy usługi doradztwa związane z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16).
W roku poprzedzającym, w którym rozpoczęła Wnioskodawczyni korzystanie z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, stosownie do art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy, Wnioskodawczyni nie uzyskała przychodów z tej działalności, ponieważ założyła ją dopiero 1 kwietnia 2022 r., w 2021 r. Wnioskodawczyni nie prowadziła działalności gospodarczej. Nie uzyskała też przychodów wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki.
W piśmie z 6 czerwca 2022 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawczyni doprecyzowała opis zdarzenia przyszłego wskazując, że usługi świadczone przez Nią w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) sklasyfikowane są w dziale 70 - usługi firm centralnych (head office); usługi doradztwa związane z zarządzaniem; w grupowaniu 70.22.11.0 - Usługi doradztwa związane z zarządzaniem strategicznym. Konkretne czynności to planowanie strategiczne i organizacyjne działań zleceniodawcy, planowanie strategii marketingowej.
W ramach usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 70.22.2 wykonuje czynności sklasyfikowane w sekcji 70.22.20.0 - Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych. Konkretne czynności jakie wykonuje w ramach tej klasyfikacji to świadczenie usług doradztwa w zarządzaniu projektami z branży e-commerce: doradztwo w zakresie rozwoju współpracy z firmami detalicznymi, doradztwo w zakresie działań marketingowych i akwizycji konsumentów, doradztwo w zakresie procesów zakup/sprzedaż w kanale online i budowania strategii długoterminowej.
Usługi świadczone przez Wnioskodawczynię w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnie z PKWIU sklasyfikowane są w grupowaniu 70.22.13.0 - Usługi doradztwa związane z zarządzaniem rynkiem. Konkretne czynności to pozyskiwanie, rozwijanie i doskonalenie relacji biznesowych z klientami, doboru partnerów biznesowych.
Pytanie
Czy przychody z jednoosobowej działalności gospodarczej w zakresie ww. usług, Wnioskodawczyni może opodatkować 15% ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych?
Pani stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z 6 czerwca 2022 r.)
Wnioskodawczyni jest osobą fizyczną, polskim rezydentem podatkowym, prowadzącą od kwietnia 2022 r. działalność gospodarczą jednoosobowo, na podstawie wpisu do CEIDG.
Podstawowym przedmiotem działalności Wnioskodawczyni jest świadczenie usług doradztwa w zarządzaniu projektami z branży e-commerce: doradztwo w zakresie rozwoju współpracy z firmami detalicznymi, doradztwo w zakresie działań marketingowych i akwizycji konsumentów, doradztwo w zakresie procesów zakup/sprzedaż w kanale online i budowania strategii długoterminowej.
Odbiorcą usług Wnioskodawcy jest spółka polska (Nabywca) zajmująca się m.in logistyką, budowaniem kanału e-commerce poprzez rozwój dostawy produktów zakupionych w Internecie oraz tworzeniem platformy sprzedażowej, do zakupów produktów w kanale online.
Na podstawie umowy zawartej z nabywcą, Wnioskodawczyni doradza mu jak zarządzić najbardziej efektywnie czasowo, kosztowo i komercyjnie w zakresie rozwoju platformy sprzedażowej i układania strategii długoterminowej m.in.: tworzenia i realizacji strategii rozwoju biznesu i marketingu wskazanej platformy sprzedażowej, pozyskiwania, rozwijania i doskonalenia relacji biznesowych z klientami, doboru partnerów biznesowych do rozwoju platformy sprzedażowej, doradztwa w zakresie tworzenia niezbędnych procesów do rozwoju platformy sprzedażowej, prezentacji, podsumowań mailowych, prowadzenia szkoleń i spotkań z pracownikami Nabywcy, wykonywania postawionych wskaźników biznesowych w celu zapewnienia celów sprzedażowych Nabywcy.
Wnioskodawczyni ponosi odpowiedzialność za rzetelność doradztwa, natomiast nie ponosi odpowiedzialności za wynik spółki Nabywcy.
Wskazane wyżej Usługi Wnioskodawczyni świadczy i będzie świadczyła w 2022 r. i zakłada, że również w latach kolejnych.
W terminie wskazanym w art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, Wnioskodawczyni złożyła w Urzędzie Skarbowym (29 marca 2022 r.), oświadczenie o wyborze formy opodatkowania swojej działalności gospodarczej ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych na 2022 r. Pierwszy przychód uzyskała w kwietniu 2022 r.
W ubiegłym roku Wnioskodawczyni nie prowadziła działalności gospodarczej. Nie prowadziła, ani nie zamierza też prowadzić działalności w formie spółki w 2022 r.
Nie zachodzą i nie będą zachodzić w 2022 r., okoliczności, które są wskazane w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Działalność prowadzona przez Wnioskodawczynię nie stanowi wykonywania wolnego zawodu w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt. 11 ww. ustawy.
Według Wnioskodawczyni, opis zdarzenia przyszłego spełnia wszystkie powyższe warunki i pozwala skorzystać z formy opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych przy prowadzeniu przez Wnioskodawczynię działalności gospodarczej usługowej, sklasyfikowanej jako 70.22 - Pozostałe usługi doradztwa związane z prowadzeniem działalności gospodarczej i usługi zarządzania i właściwą do tego stawką będzie 15%, co wyznacza art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1993 ze zm.):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
W myśl natomiast art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką” (…).
Zgodnie z art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak w opisie wskazała Pani że w odniesieniu do prowadzonej przez Panią działalności gospodarczej nie występują wyłączenia opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych zdefiniowane w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie działalność usługowa oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676 z 2017 r. poz. 2453 z 2018 r. poz. 2440 z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 17% przychodów osiąganych w zakresie wolnych zawodów.
Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 15% przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów.
Odnosząc się do wymienionych w tym przepisie usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70) symbol ex, oznacza, że w ramach grupowania 70 opodatkowaniu stawką 15% podlegają wyłącznie usługi wymienione w tym przepisie, tj. usługi doradztwa związane z zarządzaniem, a pozostałe usługi opodatkowane będą stawką 8,5%.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Stosownie do art. 12 ust. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Jeżeli podatnik obowiązany do prowadzenia ewidencji przychodów prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w ust. 1, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. W przypadku gdy podatnik, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie prowadzi ewidencji w sposób zapewniający ustalenie przychodów dla każdego rodzaju działalności, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów, z tym że w przypadku osiągania również przychodów, o których mowa w:
1) ust. 1 pkt 1, ryczałt wynosi 17%;
2) ust. 1 pkt 2, ryczałt wynosi 15%;
2a) ust. 1 pkt 2a, ryczałt wynosi 14%;
2b) ust. 1 pkt 2b, ryczałt wynosi 12%;
3) ust. 1 pkt 3, ryczałt wynosi 10%;
4) ust. 1 pkt 4, ryczałt wynosi 12,5%.
W sytuacji prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej zryczałtowanym podatkiem dochodowym wg różnych stawek, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych na podstawie prowadzonej ewidencji przychodów ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności.
W myśl art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.
Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
Możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.
Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.
Z informacji przedstawionych we wniosku i jego uzupełnieniach wynika, że usługi świadczone przez Panią w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) sklasyfikowane są w dziale 70 - usługi firm centralnych (head offices); usługi doradztwa związane z zarządzaniem. W ramach tej grupy świadczy Pani usługi:
-sklasyfikowane w grupowaniu 70.22.11.0 - Usługi doradztwa związane z zarządzaniem strategicznym;
-sklasyfikowane w grupowaniu 70.22.20.0 - Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych (w ramach tego grupowania świadczy Pani usługi doradztwa w zarządzaniu projektami z branży e-commerce);
-sklasyfikowane w grupowaniu 70.22.13.0 - Usługi doradztwa związane z zarządzaniem rynkiem.
Pani działalność nie stanowi wykonywania wolnego zawodu w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 11 ww. ustawy.
Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy i przepisy prawne wskazać należy, że przychody z jednoosobowej działalności gospodarczej w zakresie wykonywanych usług doradztwa związanych z zarządzaniem strategicznym sklasyfikowanych w grupowaniu 70.22.11.0, usług doradztwa związanego z zarządzaniem rynkiem sklasyfikowanych w grupowaniu 70.22.13.0 oraz pozostałych usług zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych sklasyfikowanych w grupowaniu 70.22.20.0, może Pani opodatkować 15% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja indywidualna jest wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikowała Pani świadczone usługi do odpowiedniego klasyfikowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).
Zaznaczyć należy, że tutejszy Organ wydając interpretację w trybie art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa jest związany wyłącznie opisem zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Panią oraz Pani stanowiskiem w sprawie, tym samym Organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie zgodne ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego organu kontroli celno-skarbowej. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku ww. postępowań okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Jeżeli przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe różnić się będzie od zdarzenia występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie Pani chroniła w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego zdarzenia przyszłego.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Pani sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i musi się Pani zastosować do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).
