
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna
– stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
13 sierpnia 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 9 lipca 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnili go Państwo pismem z 5 października 2025 r. (wpływ 6 października 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Jesteście Państwo jako Starostwo Powiatowe w A. jednostką organizacyjną Powiatu (...) z siedzibą w A., działającą w formie jednostki budżetowej.
Na podstawie art. 31 ust. 3 oraz art. 35 ust. 6 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, (...) 2021 r. Rada Powiatu (...) podjęła uchwałę nr (...) w sprawie zasad i trybu przyznawania nagród i wyróżnień za osiągnięcia w dziedzinie kultury fizycznej i sportu.
Uchwała określiła szczegółowe zasady, tryb przyznawania nagród i wyróżnień dla osób fizycznych za osiągnięte wyniki sportowe i trenerów oraz dla innych osób wyróżniających się osiągnięciami w działalności sportowej, które pokrywane są z budżetu Powiatu (...).
Na podstawie tej uchwały oraz stosownego załącznika Zarząd Powiatu (...) uchwałą z (...) 2024 r. nr (...) oraz nr (...) zatwierdził przyznanie nagród za wysokie i wybitne osiągnięcia sportowe w 2023 r. dla zawodników oraz trenerów.
Obie uchwały ograniczają się w zasadzie do wskazania danych osobowych zawodnika, klubu sportowego, dyscypliny sportowej oraz uzasadnienia w odniesieniu do każdego nagrodzonego zawodnika (wymienione osiągnięcie sportowe w 2023 r.).
Po weryfikacji i zaopiniowaniu wniosków przez Radę Sportu Powiatu (...), Zarząd Powiatu (...) przyznał, czyli wypłacił nagrody pieniężne zgodnie z uchwałą, których źródło finansowania zaplanowano w budżecie Powiatu (...) w dziale kultury fizycznej jako nagrody o charakterze szczególnym. Nagrody w różnych dyscyplinach sportowych otrzymali sportowcy i trenerzy w formie pieniężnej.
Państwo jako płatnik pobraliście zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od przyznanych nagród z zastosowaniem 20% kosztów uzyskania przychodów i przekazaliście je Państwo do właściwego urzędu skarbowego do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu wypłat nagród. Po zakończeniu roku podatkowego przekazaliście Państwo PIT-11 podatnikom, czyli nagrodzonym sportowcom i trenerom.
Uzupełnienie i doprecyzowanie stanu faktycznego
Ani Powiat, ani Starostwo nie zawierały umów cywilnoprawnych bezpośrednio ze sportowcami i trenerami, którzy otrzymali nagrody pieniężne.
Nie posiadacie Państwo informacji, czy nagrody pieniężne otrzymały osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, czy osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. Na etapie składania wniosków o przyznanie nagród nie wymagano od wnioskodawców składania informacji w tym zakresie. Mogą się Państwo jedynie domyślać, że spośród kilkudziesięciu nagrodzonych osób istotna ich część nie prowadzi działalności gospodarczej, gdyż są to osoby niepełnoletnie. Być może wśród trenerów znajdują się osoby, które prowadzą działalność gospodarczą.
Zgodnie z regulaminem określającym zasady i tryb przyznawania nagród i wyróżnień za osiągnięcia w dziedzinie kultury fizycznej i sportu, stanowiącym załącznik do uchwały z (...) 2021 r. nr (...) Rady Powiatu (...), nagrody pieniężne przyznawane są zawodnikom oraz trenerom wyłącznie za wybitne osiągnięcia sportowe. Nagrody i wyróżnienia są przyznawane na podstawie złożonego wniosku, zgodnie z zasadami określonymi w ww. regulaminie.
Wniosek o przyznanie nagrody lub wyróżnienia mogą składać następujące osoby i podmioty:
-organy administracji publicznej,
-jednostki organizacyjne i podmioty, których przedmiotem działalności statutowej jest kultura fizyczna i sport, mające siedzibę na terenie powiatu (...),
-stowarzyszenia sportowe i rekreacyjne,
-Rada Sportu Powiatu (...),
-gminne rady sportu.
Zgodnie z regulaminem określającym zasady i tryb przyznawania nagród i wyróżnień za osiągnięcia w dziedzinie kultury fizycznej i sportu, stanowiącym załącznik do uchwały z (...) 2021 r. nr (...) Rady Powiatu (...), nagrody pieniężne mogą być przyznawane zawodnikom oraz trenerom za osiągnięcia sportowe uzyskane w roku poprzednim.
Zgodnie z § 6 ust. 1 regulaminu ustala się dwustopniowe nagrody pieniężne i rzeczowe:
(...)
W związku z powyższym, nagrody przyznane uchwałami Zarządu Powiatu (...) z (...) 2024 r. nr (...) oraz nr (...) zostały przyznane sportowcom i trenerom za wybitne osiągnięcia sportowe uzyskane w 2023 r., zgodnie z kryteriami określonymi w regulaminie stanowiącym załącznik do uchwały Rady Powiatu (...). Osiągnięcia te nie były uzyskane w konkursach (konkurencjach) organizowanych przez Powiat (...).
Wypłata nagród pieniężnych sportowcom i trenerom miała miejsce (...) 2024 r.
Pytanie
Czy nagrody pieniężne wypłacone sportowcom i trenerom, zgodnie z warunkami określonymi w uchwale, należy traktować jako przychód z tytułu działalności wykonywanej osobiście, a tym samym obliczyć, pobrać i odprowadzić zaliczki na podatek dochodowy oraz wystawiać i przekazać PIT-11?
Państwa stanowisko w sprawie
W Państwa ocenie, nagrody pieniężne wypłacane sportowcom i trenerom za wysokie oraz wybitne osiągnięcia sportowe, przyznawane przez organ samorządu terytorialnego (np. Powiat) zgodnie z warunkami określonymi w uchwale, nie są zwolnione z podatku dochodowego i stanowią przychód z działalności wykonywanej osobiście.
W związku z tym do obowiązków płatnika należy obliczenie, pobranie i wpłacenie do urzędu skarbowego zaliczek na podatek dochodowy oraz przekazywanie PIT-11 dla podatników.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych (…), są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Przepis art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zawiera katalog przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdzie w pkt 2 wymienia się przychody z działalności wykonywanej osobiście.
Na podstawie art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, uważa się przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej, naukowej, trenerskiej, oświatowej i publicystycznej, w tym z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki oraz dziennikarstwa, jak również przychody z uprawiania sportu, stypendia sportowe przyznawane na podstawie odrębnych przepisów oraz przychody sędziów z tytułu prowadzenia zawodów sportowych.
Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.
Stosownie do treści art. 42 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) – na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.
Przepis art. 42 ust. 1a ww. ustawy, stanowi, że w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru. Jednakże roczne deklaracje dotyczące podatku pobranego zgodnie z art. 30a ust. 2a płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przesyłają do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania. Przepis art. 38 ust. 1b stosuje się odpowiednio.
Powyższe zapatrywanie opierają Państwo m.in. na interpretacji indywidualnej z 13 maja 2016 r., wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie znak: IPPB2/4511-306/16-2/MG.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które Państwo przedstawili, jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.) jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 tej ustawy. Zgodnie z jego treścią:
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Treść powyższego przepisu wskazuje, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie bądź, od których zaniechano poboru podatku.
Stosownie do treści art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Z ogólnej definicji przychodów zawartej w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że przychodami są w szczególności otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń. Ponieważ za przychody należy uznać każdą formę przysporzenia majątkowego – zarówno formę pieniężną jak i niepieniężną, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika – to należy wskazać, że dla celów podatkowych przez nieodpłatne świadczenie rozumie się te wszystkie zdarzenia prawne lub gospodarcze, których skutkiem jest nieodpłatne, tj. niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu, przysporzenie w majątku podatnika mające konkretny wymiar finansowy. Zatem do przychodu należy zaliczyć każdy rodzaj świadczenia, które dana osoba (podatnik) otrzymuje kosztem majątku innej osoby.
Katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zawiera art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 2 i 9 tej ustawy źródłami przychodów są odpowiednio:
·działalność wykonywana osobiście;
·inne źródła.
Na mocy art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej, naukowej, trenerskiej, oświatowej i publicystycznej, w tym z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki oraz dziennikarstwa, przychody z tytułu udziału w badaniach i eksperymentach prowadzonych przez podmioty tworzące system szkolnictwa wyższego i nauki, jak również przychody z uprawiania sportu, stypendia sportowe przyznawane na podstawie odrębnych przepisów oraz przychody sędziów z tytułu prowadzenia zawodów sportowych.
Konsekwencją takiej klasyfikacji przychodu są obowiązki płatnika określone w art. 41 ust. 1, art. 42 ust. 1 i ust. 1a oraz art. 42 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Stosownie zaś do treści art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
Użycie w powyższym przepisie sformułowania „w szczególności” wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 tej ustawy. W związku z tym, świadczenie mające realną korzyść finansową, o ile nie stanowi konkretnej kategorii przychodu zaliczanego do jednego ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1-8b ww. ustawy, jest dla świadczeniobiorcy przychodem z innych źródeł. Nie ma przeszkód aby do innych źródeł zostały również zaliczone nagrody, w sytuacji gdy np. nie zostały one otrzymane w warunkach odpowiadających definicji działalności gospodarczej, lub gdy osoby otrzymujące nagrody nie łączy z podmiotem je przyznającym żadna umowa cywilnoprawna.
Konsekwencją takiej klasyfikacji przychodu są obowiązki określone w art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z tym przepisem:
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.
Z informacji zawartych w opisie stanu faktycznego wynika w szczególności, że (...) 2024 r. wypłacili Państwo z budżetu Powiatu (...) nagrody pieniężne sportowcom i trenerom za wybitne osiągnięcia sportowe w 2023 r., zgodnie z kryteriami określonymi w regulaminie, stanowiącym załącznik do uchwały Rady Powiatu (...). Osiągnięcia sportowców i trenerów nie zostały uzyskane w konkursach (konkurencjach) organizowanych przez Powiat (...). Zgłoszenie kandydatów do przyznania nagród nastąpiło na wniosek, który mogły złożyć podmioty wskazane w regulaminie stanowiącym załącznik do uchwały, tj. organy administracji publicznej, jednostki organizacyjne i podmioty, których przedmiotem działalności statutowej jest kultura fizyczna i sport, mające siedzibę na terenie powiatu (...), stowarzyszenia sportowe i rekreacyjne, Rada Sportu Powiatu (...), gminne rady sportu. Ze sportowcami i trenerami, którzy otrzymali nagrody pieniężne, nie zawarli Państwo umów cywilnoprawnych.
Mając powyższe na uwadze zauważam, że w opisanym przez Państwa zdarzeniu zawodnicy i trenerzy zostali zgłoszeni przez podmioty zewnętrzne składające wnioski o przyznanie nagrody, a po zgłoszeniu w żaden sposób osoby te ze sobą nie współzawodniczyły. Nagrodzone osoby nie rywalizowały o nagrodę w ramach konkursu, lecz zostały wyróżnione za osiągnięcia uzyskane wcześniej w innych zawodach i konkurencjach sportowych. Brak elementu współzawodnictwa, brak świadczenia usług na rzecz jednostki samorządu terytorialnego oraz brak zawarcia jakiejkolwiek umowy cywilnoprawnej wykluczają możliwość uznania, że nagroda stanowi dla sportowca lub trenera wynagrodzenie za działalność wykonywaną osobiście. W konsekwencji, nie sposób uznać, że nagrody były efektem osobiście wykonywanej działalności trenerskiej lub uprawiania sportu, o których mowa w art. 13 pkt 2 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Nagroda nie została wypłacona w zamian za wykonanie określonych czynności, lecz miała charakter uznaniowy i jednostronny, co jednoznacznie przesądza o jej kwalifikacji jako przychodu z innych źródeł. Stąd też wartość nagród uzyskanych przez sportowców i trenerów należy zakwalifikować do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wypłacone przez Państwa nagrody za wybitne osiągnięcia sportowe w 2023 r. nie korzystają również ze zwolnienia od opodatkowania.
W związku z wypłatą wskazanych we wniosku nagród pieniężnych ciążyły na Państwu wyłącznie obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. obowiązek sporządzenia informacji o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (formularz PIT-11) i przekazania ich podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
W odniesieniu do powołanej we wniosku interpretacji indywidualnej informuję, że została ona wydana w indywidualnej sprawie i nie ma zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego. Ponadto wskazuję, że powołana przez Państwa interpretacja pismem z 10 września 2018 r. nr została zmieniona przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
