Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

9 czerwca 2025 r. za pośrednictwem platformy ePUAP wpłynął Państwa wniosek z 4 czerwca 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca w związku z przekształceniem ze spółki komandytowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością będzie kontynuował rok podatkowy spółki przekształcanej, a zmiana roku podatkowego będzie efektywna dopiero po zakończeniu kontynuowanego roku podatkowego.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 4 lipca 2025 r. Znak: 0111-KDIB2-1.4010.258.2025.1.BJ, wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 15 lipca 2025 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

X spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w (…) (dalej: „Spółka”, „Wnioskodawca” lub „spółka przekształcona”), jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: „CIT”) oraz rezydentem podatkowym w Polsce, podlegającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.

Spółka powstała w wyniku przekształcenia ze spółki Y spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa (dalej: „spółka przekształcana”) - podatnika CIT i rezydenta podatkowego w Polsce, podlegającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Rok podatkowy spółki przekształcanej trwa od 1 grudnia do 30 listopada. Spółka po przekształceniu zdecydowała się zmienić rok podatkowy na rok kalendarzowy.

Wnioskodawca zarówno przed przekształceniem, jak i po przekształceniu, jest podmiotem obowiązanym do prowadzenia ksiąg rachunkowych. Rokiem obrotowym spółki przekształcanej jest okres od 1 grudnia do 30 listopada. Rokiem obrotowym Spółki jest rok kalendarzowy (Spółka dokonała zmiany w tym zakresie w umowie Spółki).

Data przekształcenia (wpisu do KRS) to 3 lutego 2025 r.

W uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z 15 lipca 2025 r. wskazali Państwo, że:

Spółka dokonała zgłoszenia w KRS uchwały w zakresie zmiany umowy Spółki dotyczącej zmiany roku obrotowego (podatkowego) na rok kalendarzowy 2 stycznia 2025 r.

Zgodnie z aktualną umową Spółki (tj. po zmianie umowy), rokiem obrotowym jest rok kalendarzowy.

Pytanie

Czy w świetle przepisów ustawy o PDOP Wnioskodawca w związku z przekształceniem ze spółki komandytowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością będzie kontynuował rok podatkowy spółki przekształcanej, a zmiana roku podatkowego będzie efektywna dopiero po zakończeniu kontynuowanego roku podatkowego?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem, w związku z przekształceniem ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością spółki komandytowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością będzie kontynuowała rok podatkowy spółki przekształcanej, a zmiana roku podatkowego będzie efektywna dopiero po zakończeniu kontynuowanego roku podatkowego.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy:

Jak wynika z art. 4a pkt 21 ustawy o PDOP, ilekroć w ustawie jest mowa o „spółce” - oznacza to:

1)spółkę posiadającą osobowość prawną, w tym także spółkę zawiązaną na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 2157/2001 z dnia 8 października 2001 r. w sprawie statutu spółki europejskiej (SE) (Dz. Urz. WE L 294 z 10.11.2001, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 6, t. 4, str. 251),

2)spółkę kapitałową w organizacji,

3)spółki, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1 i 1a, mające siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

4)spółkę niemającą osobowości prawnej mającą siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego innego państwa jest traktowana jak osoba prawna i podlega w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania.

Zatem „spółka” w rozumieniu ustawy o PDOP to m.in. spółka komandytowa (jako spółka, o której mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy o PDOP) oraz spółka z o.o. (jako spółka posiadająca osobowość prawną).

Jednocześnie, „spółka niebędącą osobą prawną” oznacza spółkę inną niż określona w pkt 21 tego przepisu (art. 4a pkt 14 ustawy o PDOP).

Zgodnie z art. 9 ust. 2g pkt 1 ustawy o PDOP, w przypadku przekształcenia spółki niebędącej osobą prawną w spółkę albo przejęcia spółki niebędącej osobą prawną przez spółkę w następstwie łączenia, na dzień poprzedzający dzień przekształcenia, a w przypadku przejęcia - na dzień wpisu do rejestru połączenia, spółka niebędąca osobą prawną jest obowiązana do zamknięcia ksiąg rachunkowych (w przypadku, gdy prowadzi księgi rachunkowe).

A contrario, z powyższych przepisów nie wynika obowiązek zamknięcia ksiąg rachunkowych na potrzeby podatkowe w przypadku przekształcenia spółki komandytowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, tj. „spółki” (podatnika) w „spółkę” (podatnika) w rozumieniu definicji ustawy o PDOP.

W ocenie Wnioskodawcy wykładnia literalna ww. przepisów prowadzi do wniosku, że ustawodawca nakłada obowiązek zamknięcia ksiąg tylko w przypadku określonego statusu spółki przekształcanej i spółki przekształconej, tj. gdy ma miejsce przekształcenie „spółki niebędącej osobą prawną” w „spółkę”, z uwzględnieniem definicji zawartych w art. 4a pkt 14 i 21 ustawy o PDOP. Sytuacja ta nie występuje w opisanym przez Wnioskodawcę stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym.

Jednocześnie, zgodnie z zasadą sukcesji podatkowej, wynikającą z art. 93a § 1 pkt 2 Ordynacji Podatkowej, osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku przekształcenia spółki niemającej osobowości prawnej wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej spółki. Uwzględniając przy tym przepisy ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 18 ze zm.), jest to więc sytuacja przekształcenia spółki komandytowej (nieposiadającej osobowości prawnej) w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (spółka będąca osobą prawną).

W rezultacie, ze względu na ww. zasadę sukcesji, w tym odnoszoną do rozliczeń podatkowych, a jednocześnie z racji, że będzie miało miejsce przekształcenie jednego podatnika CIT (art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy o PDOP), w drugiego podatnika CIT (art. 1 ust. 1 ustawy o PDOP) - możliwe jest realne zachowanie ciągłości rozliczeń na potrzeby podatku dochodowego. W szczególności nie dochodzi bowiem do zmiany podmiotu (podatnika) w ujęciu podatkowym.

Wniosek ten jest zatem spójny z ww. wnioskami wynikającymi z analizy art. 9 ust. 2g ustawy o PDOP.

Uwzględniając zatem art. 9 ust. 2g w zw. z definicjami „spółek” z art. 4a pkt 14 i 21 ustawy o PDOP oraz zasadę sukcesji podatkowej z art. 93a § 1 pkt 2 Ordynacji Podatkowej, w ocenie Wnioskodawcy przekształcenie spółki komandytowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością nie spowoduje obowiązku zamknięcia ksiąg na potrzeby podatkowe, a tym samym rok podatkowy spółki przekształcanej (spółki komandytowej) jest kontynuowany przez spółkę przekształconą (spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością) jako następcę podatkowego.

Jednocześnie, jak wynika z art. 8 ust. 3 ustawy o PDOP, w razie zmiany roku podatkowego, za pierwszy po zmianie rok podatkowy uważa się okres od pierwszego miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego do końca roku podatkowego nowo przyjętego. Okres ten nie może być krótszy niż dwanaście i dłuższy niż dwadzieścia trzy kolejne miesiące kalendarzowe.

Z racji, że zdaniem Wnioskodawcy, po przekształceniu będzie kontynuował rok podatkowy spółki przekształcanej, to pierwszy rok podatkowy Wnioskodawcy jako spółki przekształconej będzie trwał od 1 grudnia 2024 r. do 30 listopada 2025 r. W konsekwencji, zmiana roku podatkowego na rok kalendarzowy będzie efektywna od 1 grudnia 2025 r. jako pierwszego miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego (kontynuowanego roku podatkowego). Pierwszy zmieniony rok podatkowy będzie trwał od 1 grudnia 2025 r. do 31 grudnia 2026 r., czyli trzynaście miesięcy. Okres ten mieści się przy tym w maksymalnej długości roku podatkowego po zmianie wyznaczanej przez ww. przepis (mniej niż 23 miesiące kalendarzowe).

Reasumując, w ocenie Wnioskodawcy, w związku z przekształceniem ze spółki komandytowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka będzie kontynuowała rok podatkowy spółki przekształcanej, który trwa od 1 grudnia 2024 r. do 30 listopada 2025 r. Jednocześnie zmiana roku podatkowego na rok kalendarzowy po przekształceniu będzie efektywna dopiero po zakończeniu kontynuowanego roku podatkowego. W konsekwencji, zmieniony rok podatkowy będzie trwał od 1 grudnia 2025 r. do 31 grudnia 2026 r.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na wstępie należy zaznaczyć, że pytanie przedstawione przez Państwa we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza zakres przedmiotowy tego wniosku. W związku z powyższym, wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (Państwa zapytania). Zatem, inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, nieobjęte pytaniem, nie zostały rozpatrzone w niniejszej interpretacji.

Zgodnie z art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 278 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”),

Przepisy ustawy mają również zastosowanie do spółek komandytowych i spółek komandytowo-akcyjnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Jak stanowi art. 4a pkt 21 ustawy o CIT, ilekroć w ustawie jest mowa o spółce - oznacza to:

a. spółkę posiadającą osobowość prawną, w tym także spółkę zawiązaną na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 2157/2001 z dnia 8 października 2001 r. w sprawie statutu spółki europejskiej (SE) (Dz.Urz. WE L 294 z 10.11.2001, str. 1, z późn. zm.; Dz.Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 6, t. 4, str. 251),

b. spółkę kapitałową w organizacji,

c. spółki, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1 i 1a, mające siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

d. spółkę niemającą osobowości prawnej mającą siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego innego państwa jest traktowana jak osoba prawna i podlega w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania.

Zgodnie z art. 4a pkt 14 ustawy o CIT,

Ilekroć w ustawie jest mowa o spółce niebędącej osobą prawną - oznacza to spółkę inną niż określona w pkt 21.

Zauważyć należy, że zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 9 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o roku obrotowym - rozumie się przez to rok kalendarzowy lub inny okres trwający 12 kolejnych pełnych miesięcy kalendarzowych, stosowany również do celów podatkowych. Rok obrotowy lub jego zmiany określa statut lub umowa, na podstawie której utworzono jednostkę. Jeżeli jednostka rozpoczęła działalność w drugiej połowie przyjętego roku obrotowego, to można księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe za ten okres połączyć z księgami rachunkowymi i sprawozdaniem finansowym za rok następny. W przypadku zmiany roku obrotowego pierwszy po zmianie rok obrotowy powinien być dłuższy niż 12 kolejnych miesięcy.

Z powyższego przepisu wynika, że rok obrotowy stosowany jest również dla celów podatkowych.

Ogólną definicję roku podatkowego zawiera art. 11 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 111 ze zm.), który stanowi, że:

Rokiem podatkowym jest rok kalendarzowy, chyba że ustawa podatkowa stanowi inaczej.

Zasady określania roku podatkowego dla celów podatku dochodowego od osób prawnych zostały szczegółowo uregulowane w treści art. 8 ust. 1 ustawy o CIT

Rokiem podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 2, 2a, 3 i 6, jest rok kalendarzowy, chyba że podatnik postanowi inaczej w statucie albo w umowie spółki, albo w innym dokumencie odpowiednio regulującym zasady ustrojowe innych podatników; wówczas rokiem podatkowym jest okres kolejnych dwunastu miesięcy kalendarzowych.

Z kolei art. 8 ust. 3 ustawy o CIT stanowi, że:

W razie zmiany roku podatkowego, za pierwszy po zmianie rok podatkowy uważa się okres od pierwszego miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego do końca roku podatkowego nowo przyjętego. Okres ten nie może być krótszy niż dwanaście i dłuższy niż dwadzieścia trzy kolejne miesiące kalendarzowe.

Z art. 8 ust. 4 ustawy o CIT wynika natomiast, że:

O wyborze roku podatkowego innego niż rok kalendarzowy podatnik informuje w zeznaniu, o którym mowa w art. 27 ust. 1, składanym za rok podatkowy poprzedzający pierwszy po zmianie rok podatkowy.

W myśl art. 8 ust. 6 ustawy o CIT:

Jeżeli z odrębnych przepisów wynika obowiązek zamknięcia ksiąg rachunkowych (sporządzenia bilansu) przed upływem przyjętego przez podatnika roku podatkowego, za rok podatkowy uważa się okres od pierwszego dnia miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego do dnia zamknięcia ksiąg rachunkowych. W tym przypadku za następny rok podatkowy uważa się okres od dnia otwarcia ksiąg rachunkowych do końca przyjętego przez podatnika roku podatkowego.

Stosownie do art. 9 ust. 2f ustawy o CIT:

W przypadku przekształcenia spółki w spółkę niebędącą osobą prawną spółka przekształcana jest obowiązana zamknąć księgi rachunkowe i sporządzić sprawozdanie finansowe zgodnie z przepisami o rachunkowości na dzień poprzedzający dzień przekształcenia, przy czym przepis art. 8 ust. 6 stosuje się odpowiednio.

Zgodnie z art. 9 ust. 2g ustawy o CIT:

W przypadku przekształcenia spółki niebędącej osobą prawną w spółkę, albo przejęcia spółki niebędącej osobą prawną przez spółkę w następstwie łączenia, na dzień poprzedzający dzień przekształcenia, a w przypadku przejęcia – na dzień wpisu do rejestru połączenia, spółka niebędąca osobą prawną jest obowiązana do:

1) zamknięcia ksiąg rachunkowych – w przypadku, gdy prowadzi księgi rachunkowe;

2) sporządzenia wykazu składników majątku jej przedsiębiorstwa, w przypadku gdy nie prowadzi ksiąg rachunkowych, zawierającego co najmniej następujące dane:

a) liczbę porządkową,

b) określenie (nazwę) składnika majątku,

c) oznaczenie rodzaju transakcji nabycia składnika majątku,

d) datę nabycia składnika majątku,

e) kwotę wydatków poniesionych na nabycie składnika majątku,

f) kwotę wydatków poniesionych na nabycie składnika majątku zaliczoną do kosztów uzyskania przychodów,

g) wartość początkową składnika majątku,

h) metodę amortyzacji,

i) sumę odpisów amortyzacyjnych,

j) wartość składnika majątku przyjętą dla celów podatkowych – w przypadku gdy składnik ten został nabyty w inny sposób niż w drodze zakupu.

Z literalnego brzmienia przepisu art. 9 ust. 2f ustawy o CIT, wynika, że zamknięcie ksiąg rachunkowych i sporządzenie sprawozdania finansowego, jest obligatoryjne w przypadku przekształceń, w którym Spółka – tj. podatnik podatku dochodowego od osób prawnych przekształca się w spółkę niebędącą osoba prawną, czyli niebędącą podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Zatem obowiązek zamknięcia ksiąg rachunkowych i sporządzenia sprawozdania finansowego na podstawie tego przepisu nie wystąpi w przypadku przekształcenia spółki w spółkę tj. podatnika CIT w podatnika CIT.

Natomiast z literalnego brzmienia art. 9 ust. 2g ustawy o CIT, wynika obowiązek zamknięcia ksiąg rachunkowych w przypadku m.in. przekształcenia spółki niebędącej osobą prawną, czyli niebędącej podatnikiem CIT w spółkę będącą podatnikiem CIT, o ile spółka ta prowadzi księgi rachunkowe.

Z przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego wynika, że powstaliście Państwo w wyniku przekształcenia ze spółki Y spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa (dalej: „spółka przekształcana”) - podatnika CIT i rezydenta podatkowego w Polsce, podlegającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Rok podatkowy spółki przekształcanej trwa od 1 grudnia do 30 listopada. Spółka po przekształceniu zdecydowała się zmienić rok podatkowy na rok kalendarzowy.

Zarówno przed przekształceniem, jak i po przekształceniu, jesteście Państwo podmiotem obowiązanym do prowadzenia ksiąg rachunkowych. Rokiem obrotowym spółki przekształcanej jest okres od 1 grudnia do 30 listopada. Rokiem obrotowym Spółki jest rok kalendarzowy (Spółka dokonała zmiany w tym zakresie w umowie Spółki). 3 lutego 2025 r. dokonaliście Państwo przekształcenia (wpisu do KRS). 2 stycznia 2025 r. dokonaliście Państwo zgłoszenia w KRS uchwały w zakresie zmiany umowy Spółki dotyczącej zmiany roku obrotowego (podatkowego) na rok kalendarzowy Zgodnie z aktualną umową Spółki (tj. po zmianie umowy), rokiem obrotowym jest rok kalendarzowy.

Przedmiotem Państwa wątpliwości jest kwestia ustalenia, czy Wnioskodawca w związku z przekształceniem ze spółki komandytowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością będzie kontynuował rok podatkowy spółki przekształcanej, a zmiana roku podatkowego będzie efektywna dopiero po zakończeniu kontynuowanego roku podatkowego.

Odnosząc się do Państwa wątpliwości w pierwszej kolejności wskazać należy, że z literalnego brzmienia cytowanego wyżej art. 9 ust. 2g ustawy o CIT, wynika obowiązek zamknięcia ksiąg rachunkowych w przypadku m.in. przekształcenia spółki niebędącej osobą prawną, czyli niebędącej podatnikiem CIT w spółkę będącą podatnikiem CIT, o ile spółka ta prowadzi księgi rachunkowe.

Powyższe oznacza, że w Państwa sytuacji nie będzie miał zastosowania art. 9 ust. 2f, ani art. 9 ust. 2g ustawy o CIT, ponieważ nie doszło do przekształcenia spółki w spółkę niebędącą osobą prawną, ani też spółki niebędącej osobą prawną w spółkę.

Zatem, w świetle wyżej wymienionych przepisów prawa podatkowego oraz przedstawionego opisu sprawy stwierdzić należy, że Państwo przekształcając spółkę komandytową w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, które to podmioty są „spółkami” w rozumieniu art. 4a pkt 21 ustawy o CIT, nie będziecie Państwo zobowiązani do zamknięcia ksiąg na podstawie na podstawie art. 9 ust. 2f lub art. 9 ust. 2g pkt 1 ustawy o CIT.

Zatem zgodzić należy się z Państwa stanowiskiem zgodnie z którym, w związku z przekształceniem ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością spółki komandytowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, będziecie Państwo kontynuowali rok podatkowy spółki przekształcanej, a zmiana roku podatkowego będzie efektywna dopiero po zakończeniu kontynuowanego roku podatkowego.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

-Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.