
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
28 maja 2025 r. wpłynął Państwa wniosek, z 27 maja 2025 r., o wydanie interpretacji indywidualnej. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca jest polskim rezydentem dla celów podatkowych. Spółka podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej bez względu na miejsce ich osiągania. Rok podatkowy Spółki odpowiada kalendarzowemu. Spółka jest (…) w rozumieniu przepisów Załącznika I do Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu.
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie (…). Podstawowym przedmiotem działalności Spółki zgodnie z wpisem w Krajowym Rejestrze Sądowym jest (…).
Decyzja o wsparciu
Spółka uzyskała decyzję o wsparciu nr (…) z dnia (…) 2021 r. (dalej: „DoW”), wydaną przez właściwego zarządzającego Specjalną Strefą Ekonomiczną. DoW została następnie zmieniona na wniosek Spółki Decyzją Ministra Rozwoju i Technologii (dalej: „Minister”) z dnia (…) 2023 r., nr (…) (dalej: „Decyzja o zmianie DoW”) poprzez rozszerzenie terenu określonego w DoW, na jakim ma zostać zrealizowana planowana inwestycja.
Planowana inwestycja zakłada rozbudowę istniejącego zakładu produkcyjnego Spółki, zwiększenie mocy produkcyjnych tego zakładu oraz zwiększenie zatrudnienia (dalej: „Inwestycja”).
W treści DoW wskazany został zakres działalności gospodarczej, która będzie prowadzona na terenie objętym nową inwestycją, określony poprzez wskazanie wybranych kodów Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (dalej: „PKWiU”). Zakres działalności gospodarczej prowadzonej w ramach DoW (zakres kodów PKWiU) jest zbieżny z działalnością prowadzoną przez Spółkę przed uzyskaniem DoW.
Realizacja inwestycji – koszty kwalifikowane
W związku z realizacją Inwestycji, Spółka zaplanowała poniesienie określonej kwoty kosztów kwalifikowanych w rozumieniu § 8 Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji Dz. U. z 2018 r. poz. 1713 ze zm. dalej: „Rozporządzenie RM”). Wydatki te zostaną poniesione do terminu zakończenia Inwestycji wskazanego w DoW.
Spółka rozpoczęła realizację Inwestycji i poniosła część z zaplanowanych wydatków (tj. dokonała zapłaty). Wydatki te objęły w szczególności zakup maszyn i urządzeń technicznych przeznaczonych do zwiększenia mocy produkcyjnych zakładu. Wspomniane środki trwałe zostały nabyte zgodnie z planem inwestycyjnym i produkcyjnym. Obok wydatków na wskazane maszyny i urządzenia Spółka poniosła (i będzie ponosiła w przyszłości) wydatki związane z wytworzeniem nowego budynku magazynowego. Ponadto, Spółka oczekuje na dostawy kolejnych zamówionych urządzeń i maszyn składających się na nowe i rozbudowywane linie produkcyjne. Dostawa tych urządzeń jest w toku, a ich dostarczanie do zakładu Spółki jest uzależnione od indywidualnych ustaleń z dostawcami i etapu realizacji Inwestycji.
W przypadku większości dostarczanych maszyn i urządzeń przeprowadzane są testy wydajnościowe oraz próby produkcyjne. Dopiero po ich pozytywnej weryfikacji możliwy jest formalny odbiór środków trwałych przez Spółkę i wprowadzenie ich do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. Wiele z przyjmowanych środków trwałych stanowią maszyny i urządzenia tworzące wzajemnie powiązany ciąg produkcyjny. Z tego powodu mogą być one przyjmowane przez Spółkę grupami, zależnie od ich przeznaczenia i umiejscowienia w procesie produkcyjnym.
W związku z powyższym Spółka przyjmuje i planuje dalej sukcesywnie przyjmować w następnych miesiącach realizacji Inwestycji kolejne środki trwałe lub grupy środków trwałych, aż do zakończenia Inwestycji. Powoduje to, że Spółka zwiększa swoje moce produkcyjne etapowo, co z kolei przekłada się na etapowe zwiększanie przychodów osiąganych ze sprzedaży produktów wytworzonych przy użyciu składników majątkowych nabytych w ramach realizowanej Inwestycji.
Pierwsze wydatki w ramach realizacji nowej Inwestycji (koszty kwalifikowane), związane m.in. z rozpoczęciem prac przygotowawczych i pierwszymi zamówieniami zaplanowanych linii produkcyjnych (maszyn i urządzeń), poniesione zostały przed rokiem 2025. Jednak z uwagi na wydłużający się czas realizacji Inwestycji, prac przygotowawczych i budowlanych oraz inne okoliczności, w tym niezależne od Spółki (np. zdarzenia losowe, jak pożar zakładu), pierwsze przyjęcie środków trwałych do używania i ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych miało miejsce w 2025 r.
Przyjęte do używania w 2025 r. środki trwałe to w szczególności:
-urządzenia z jednego z początkowych etapów produkcyjnych, służące do mieszania (…) (lub, w przypadku produktów (…), odpowiednio przygotowanej masy (…)). Etap mieszania pozwala na połączenie określonych składników wyrobu i uzyskanie odpowiedniej konsystencji. Tak przygotowana masa może być następnie formowana i przekazana do kolejnych etapów produkcji, aż do uzyskania gotowego produktu;
-maszyny i urządzenia z kolejnego etapu produkcyjnego, służące do obróbki termicznej wytwarzanych wyrobów (…). Na etapie obróbki termicznej, przygotowany wyrób poddany jest działaniu wysokiej temperatury, dzięki czemu nabiera odpowiednich parametrów kruchości, sprężystości i walorów smakowych, oraz staje się w pełni zdatny do spożycia;
-budynek wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, w którym w przyszłości zostaną umieszczone zaplanowane maszyny i urządzenia służące do końcowych etapów produkcji, czyli pakowania wyrobów gotowych.
Pozostałe maszyny i urządzenia będą przyjmowane w kolejnych miesiącach realizacji Inwestycji. Część z nich (na dzień złożenia niniejszego wniosku) jest już na terenie zakładu Spółki, jest w fazie testów i prób produkcyjnych, a w pozostałym zakresie Spółka oczekuje, że zostaną one dostarczone w zaplanowanych terminach.
Poniesione dotychczas wydatki na rozbudowę zakładu produkcyjnego mają bezpośrednie przełożenie na zwiększenie osiąganych przez Spółkę przychodów z produkcji w zakładzie, z uwagi na zwiększenie wolumenu produkcji i sprzedaży. Jednocześnie, pomiędzy dotychczasową infrastrukturą zakładu Spółki a nową infrastrukturą, powstałą w ramach nowej Inwestycji, występują w ocenie Wnioskodawcy, tzw. ścisłe powiązania. Zwiększenie osiąganych przychodów ze sprzedaży na skutek przeprowadzonych inwestycji w rozbudowę wpłynęło bezpośrednio na zwiększenie uzyskiwanych przez Spółkę dochodów ze sprzedaży wyrobów gotowych w ramach działalności gospodarczej, o której mowa w DoW. Zatem, Spółka wykazała pierwszy przychód z nowej Inwestycji w ramach przyjętych środków trwałych w 2025 r.
W związku z przedstawionym stanem faktycznym, Wnioskodawca chciałby potwierdzić, od jakiego momentu ma prawo rozpocząć korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, w związku z realizowaną Inwestycją, o której mowa w DoW, na terenie określonym w tej DoW. Wnioskodawca podkreśla jednocześnie, że przedmiotem jego zapytania nie jest kwestia występowania ścisłych powiązań pomiędzy dotychczasowym zakładem a nową Inwestycją, realizowaną w ramach DoW.
Pytanie
Czy w przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawca jest uprawniony do korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT od 2025 r., tj. począwszy od momentu, w którym uzyskał pierwszy przychód (dochód) z realizowanej Inwestycji, rozumiany jako pierwszy przychód (dochód) osiągnięty ze sprzedaży produktów wytworzonych z użyciem środków trwałych przyjętych do używania w ramach realizacji nowej Inwestycji, pomimo iż pierwsze koszty kwalifikowane w ramach Inwestycji poniósł (w rozumieniu kasowym) przed 2025 r.?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, w przedstawionym stanie faktycznym jest on uprawniony do korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 278 ze zm. dalej: „ustawa o CIT”), od 2025 r., tj. począwszy od momentu, w którym uzyskał pierwszy przychód (dochód) z realizowanej Inwestycji, rozumiany jako pierwszy przychód (dochód) osiągnięty ze sprzedaży produktów wytworzonych z użyciem środków trwałych przyjętych do używania w ramach realizacji nowej Inwestycji, pomimo iż pierwsze koszty kwalifikowane w ramach Inwestycji poniósł (w rozumieniu kasowym) przed 2025 r.
Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy
Uwagi ogólne (podstawa prawna)
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 469 – dalej „ustawa o WNI”), wprowadziła mechanizm wsparcia dla przedsiębiorców w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu realizacji nowej inwestycji.
Zgodnie z § 12 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2022 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz. U. z 2025 r. poz. 108), do spraw wszczętych i niezakończonych oraz decyzji o wsparciu wydanych przed dniem wejścia w życie tego rozporządzenia stosuje się przepisy Rozporządzenia RM.
W odniesieniu do DoW wydanej dla Spółki w dniu (…) 2021 r. mają zatem zastosowanie regulacje Rozporządzenia RM.
Na podstawie § 9 ust. 1 Rozporządzenia RM, wsparcie z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej.
Zgodnie z § 8 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia RM, do kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem na nowe inwestycje zalicza się koszty będące ceną nabycia albo kosztem wytworzenia we własnym zakresie środków trwałych, pod warunkiem zaliczenia ich, zgodnie z odrębnymi przepisami, do składników majątku podatnika i zaliczenia ich do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz o podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów, poniesione w okresie realizacji inwestycji.
Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, w brzmieniu do 31 grudnia 2021 r., wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1752).
Od 1 stycznia 2022 r. ww. przepis wskazuje natomiast, że wolne od podatku dochodowego są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2024 r. poz. 459 oraz z 2025 r. poz. 39), i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu.
Na podstawie art. 17 ust. 4 ustawy o CIT, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r., zwolnienie podatkowe, o którym mowa w ust. 1 pkt 34a, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.
Warunki uprawniające do korzystania ze zwolnienia dochodu z podatku CIT
Z treści cytowanych powyżej przepisów Rozporządzenia RM oraz ustawy o CIT wynika, że w celu korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT podatnik musi:
1)uzyskać decyzję o wsparciu na realizację nowej inwestycji,
2)ponieść koszty kwalifikowane w ramach realizacji nowej inwestycji, które będą miały wpływ na osiągane przychody (zgodnie z metodą kasową),
3)w przypadku kosztów kwalifikowanych w postaci wydatków na nabycie lub wytworzenie środków trwałych – ująć dane środki trwałe w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, oraz
4)uzyskać przychód (dochód) z nowej inwestycji w ramach działalności gospodarczej prowadzonej w zakresie określonym w decyzji o wsparciu (wg PKWiU) oraz na terenie określonym w tej decyzji, przy czym przychód, niezależnie od faktu występowania ścisłych powiązań, powinien zostać wygenerowany z wykorzystaniem środków trwałych stanowiących element nowej inwestycji.
W ocenie Wnioskodawcy, dopiero łączne spełnienie wskazanych powyżej przesłanek uprawnia do rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia. Wsparcie na realizację nowej inwestycji polega na zwolnieniu z podatku dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu. Dopóki więc podatnik nie uzyska takiego dochodu nie może skorzystać ze wsparcia na podstawie ustawy o WNI (a w konsekwencji zwolnienia na podstawie ustawy o CIT). Nie można natomiast mówić o uzyskaniu dochodu, dopóki podatnik nie osiągnie przychodów, które będą następstwem dokonanej nowej inwestycji, czyli przychodu wypracowanego w oparciu o zespół składników majątkowych nabytych w ramach wydatków związanych z nową inwestycją, której dotyczy decyzja o wsparciu. Ponadto, działalność ta powinna być prowadzona na terenie wskazanym w decyzji o wsparciu.
Zdaniem Wnioskodawcy zatem, zwolnienie, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, przysługuje najwcześniej od momentu, w którym zostanie uzyskany przychód (dochód) z nowej inwestycji, rozumiany jako przychód (dochód) wypracowany w oparciu o składniki majątkowe nabyte/wytworzone w ramach realizacji nowej inwestycji, o której mowa w decyzji o wsparciu. Przy czym istotne jest, aby oddane do używania składniki majątkowe rzeczywiście przyczyniały się do generowania takiego przychodu (dochodu), nawet jeżeli podatnik przyjmuje te składniki do używania etapami w miarę postępowania nowej inwestycji. W momencie, w którym część składników majątkowych przyjętych już do używania w ramach nowej inwestycji zaczyna przyczyniać się do wygenerowania przychodu, w powiązaniu z pozostałą infrastrukturą podatnika w ramach ścisłych powiązań, w ocenie Wnioskodawcy, można mówić już o dopełnieniu przesłanki powstania pierwszego przychodu (dochodu) w ramach działalności gospodarczej prowadzonej w ramach nowej inwestycji. Wnioskodawca nie ma zatem obowiązku czekać z korzystaniem ze zwolnienia do momentu oddania do używania wszystkich środków trwałych i zakończenia inwestycji (jak ma to miejsce w przypadku decyzji o wsparciu, do których stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2022 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji).
Dodatkowo wskazać należy, że za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą uznaje się m.in. koszty inwestycji poniesione na zakup albo wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych. Cytowany powyżej przepis § 8 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia RM wprowadza w tym względzie warunek, że środki trwałe, zarówno nabyte jak i wytworzone we własnym zakresie, muszą zostać wprowadzone do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. Wobec powyższego, w ocenie Wnioskodawcy, samo poniesienie wydatku (kasowo) na nabycie lub wytworzenie środka trwałego nie stanowi jeszcze o momencie uznania tego wydatku za koszty kwalifikowany, ponieważ konieczne jest przyjęcie takiego środka trwałego do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych w roku, w którym taki koszt kwalifikowany buduje pulę limitu pomocy publicznej.
Jednocześnie, dla momentu, od którego możliwe jest rozpoczęcie z korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, nie wystarczy samo poniesienie kosztu kwalifikowanego. Zdaniem Wnioskodawcy, przepis § 9 ust. 1 Rozporządzenia RM wskazuje na najwcześniejszy moment skorzystania z tego zwolnienia, czyli poniesienie kosztu kwalifikowanego, jednak należy go interpretować z uwzględnieniem treści art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, który określa dodatkowy warunek dla skorzystania z tego zwolnienia. Warunkiem tym jest wykazanie przychodu (dochodu) z działalności prowadzonej w ramach nowej inwestycji, o której mowa w decyzji o wsparciu i na terenie określonym w tej decyzji (o czym była mowa wyżej).
Powyższe prowadzi do wniosku, że momentem, od którego przedsiębiorca uzyskuje uprawnienie do korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, jest miesiąc, w którym wykazany został pierwszy przychód (dochód) pochodzący z nowej inwestycji, w ramach której poniesiono koszty kwalifikowane, zgodnie z definicją określoną w § 8 Rozporządzenia RM.
Biorąc pod uwagę treść powołanych powyżej przepisów i opis stanu faktycznego Wnioskodawca uważa, że wypełnia powyższe warunki, ponieważ:
1)Wnioskodawca uzyskał decyzję o wsparciu na realizację nowej inwestycji.
Na rzecz Spółki została wydana DoW na realizację Inwestycji, zmieniona na skutek Decyzji o zmianie DoW.
2)Wnioskodawca rozpoczął ponoszenie kosztów kwalifikowanych w ramach realizacji nowej inwestycji, które miały wypływ na osiągane przychody.
Po uzyskaniu DoW Spółka rozpoczęła ponoszenie wydatków na Inwestycję i wydatki te przełożyły się na zwiększenie zdolności produkcyjnych i sprzedaż produktów Spółki, a tym samym doprowadziły do zwiększenia osiąganych przychodów w związku z prowadzoną Inwestycją.
3)Wnioskodawca przyjął do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych środki trwałe nabyte/wytworzone, w związku z którymi poniesione zostały koszty kwalifikowane.
Spółka w 2025 r. przyjęła do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych maszyny i urządzenia nabyte/wytworzone w ramach realizacji Inwestycji. W kolejnych miesiącach Spółka planuje przyjęcie kolejnych środków trwałych.
4)Wnioskodawca uzyskuje przychód (dochód) z nowej inwestycji.
Spółka uzyskuje dochody pochodzące z działalności gospodarczej prowadzonej w zakresie określonym w DoW (według kodów PKWiU) oraz uzyskuje ten dochód na terenie realizacji inwestycji wskazanym w DoW. Pierwszy przychód (dochód) został osiągnięty w 2025 r.
Wobec powyższego, zdaniem Wnioskodawcy, jest on uprawniony do korzystania ze zwolnienia dochodu z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, począwszy od momentu, w którym uzyskano pierwszy przychód (dochód) z realizowanej Inwestycji, tj. od 2025 r., pomimo tego, że pierwsze koszty kwalifikowane zostały poniesione (w rozumieniu kasowym) wcześniej.
Praktyka interpretacyjna
Zaprezentowane powyżej podejście w zakresie momentu, od którego można stosować zwolnienie na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, znajduje potwierdzenie w interpretacjach indywidualnych Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: „Dyrektor KIS”). Jako przykłady takich interpretacji można wskazać:
-interpretację indywidualną Dyrektora KIS z dnia 22 sierpnia 2023 r. nr 0114-KDIP2-1.4010.381.2023.1.KW:
„W konsekwencji momentem, od którego Spółka jest uprawniona do korzystania ze zwolnienia z PDOP może być miesiąc (po dniu wydania decyzji o wsparciu), w którym inwestor poniósł pierwsze koszty na realizację nowej inwestycji, stanowiące koszty kwalifikowane zgodnie z definicją kosztów kwalifikowanych określoną w § 8 rozporządzenia, pod warunkiem, że Spółka dysponuje dochodem pochodzącym z nowej inwestycji, w ramach której Spółka ponosiła wydatki kwalifikowane.
Podkreślić bowiem należy, że poniesienie kosztów, które są uznane za koszty kwalifikowane nie uprawnia jeszcze do skorzystania z możliwości zwolnienia dochodów w ramach decyzji o wsparciu. Rozpoczęcie procesu inwestycyjnego powinno prowadzić każdorazowo do uzyskania dochodu, który umożliwia zastosowanie zwolnienia”.
-interpretację indywidualną Dyrektora KIS z dnia 5 czerwca 2023 r. nr 0111-KDIB1-3.4010.273.2023.1.ZK:
„Podkreślić należy, że poniesienie kosztów, które są uznane za koszty kwalifikowane nie uprawnia jeszcze do skorzystania z możliwości zwolnienia dochodów w ramach decyzji o wsparciu. Rozpoczęcie procesu inwestycyjnego powinno prowadzić każdorazowo do uzyskania dochodu, który umożliwia zastosowanie zwolnienia. Dla faktycznego skorzystania z analizowanego zwolnienia, istotne jest bowiem uzyskanie dochodów z nowej inwestycji”.
-interpretację indywidualną Dyrektora KIS z dnia 1 marca 2023 r. nr 0114-KDIP2-1.4010.33.2023.1.KS:
„W konsekwencji, momentem od którego Spółka jest uprawniona do korzystania ze zwolnienia z PDOP może być miesiąc (po dniu wydania decyzji o wsparciu), w którym inwestor poniósł pierwsze koszty na realizację nowej inwestycji, stanowiące koszty kwalifikowane zgodnie z definicją kosztów kwalifikowanych określoną w § 8 Rozporządzenia, pod warunkiem, że Wnioskodawca dysponuje dochodem pochodzącym z nowej inwestycji, w ramach której ponosi wydatki kwalifikowane”.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
W odniesieniu do powołanych interpretacji indywidualnych, należy zauważyć, że interpretacje przepisów prawa podatkowego wydawane są w indywidualnych sprawach podatników i niewątpliwie kształtują sytuację prawną tych podatników w sprawach będących przedmiotem rozstrzygnięcia, lecz dotyczą konkretnych stanów faktycznych/zdarzeń przyszłych co oznacza, że należy je traktować indywidualnie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
-Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
-Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
-Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.
