Czy otrzymane przez Związek z budżetów poszczególnych gmin oraz ze środków UE wskazane wsparcie finansowe na w/w inwestycję objęte będzie zwolnieniem ... - Interpretacja - IBPBI/2/423-1477/11/PC

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 03.04.2012, sygn. IBPBI/2/423-1477/11/PC, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach

Temat interpretacji

Czy otrzymane przez Związek z budżetów poszczególnych gmin oraz ze środków UE wskazane wsparcie finansowe na w/w inwestycję objęte będzie zwolnieniem z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Związku, przedstawione we wniosku z dnia 08 grudnia 2011r. (data wpływu do tut. BKIP 15 grudnia 2011r.), uzupełnionym w dniu 13 marca 2012r. oraz w dniu 21 marca 2012r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • zwolnienia otrzymanych środków z opodatkowania jest prawidłowe,
  • wskazania podstawy prawnej tego zwolnienia w części dotyczącej środków unijnych jest nieprawidłowe.

(pytanie oznaczone we wniosku Nr 1).

UZASADNIENIE

W dniu 15 grudnia 2011r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • zwolnienia otrzymanych środków z opodatkowania,
  • podstawy prawnej tego zwolnienia.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też, pismem z dniach 01 marca 2012r. oraz 14 marca 2012r. (ten sam Znak: IBPBI/2/423-1477/11/PC IBPP4/443-1767/11/ASz), wezwano do jego uzupełnienia. Uzupełnienia dokonano w dniu 13 marca 2012r. oraz w dniu 21 marca 2012r. W pismach tych Wnioskodawca ponownie sformułował opis zdarzenia przyszłego mającego być przedmiotem interpretacji indywidualnej oraz swoje stanowisko.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujące zdarzenie przyszłe:

Utworzony w celu wspólnego realizowania zadań w zakresie organizacji transportu zbiorowego na terenie tworzących go gmin oraz gmin sąsiednich na podstawie stosownych porozumień, scedowanych na niego jako zadania własne gmin, Międzygminny Związek Komunikacyjny otrzyma stanowiące wsparcie finansowe na inwestycję tj. realizację i rozwój infrastruktury dotyczącej elektronicznej kontroli i dystrybucji biletów. Otrzymane środki pochodzić będą w części z budżetów poszczególnych gmin wchodzących w skład Związku, a w części ze środków unijnych, udzielanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na podstawie podpisanej umowy o dofinansowanie projektu. Środki pochodzące z budżetów gmin stanowią dotację, o której mowa w art. 126 ustawy z 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.). Umowa o dofinansowanie projektu będzie zawarta z Instytucją Wdrażającą, jaką dla tego projektu jest Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie, a dofinansowanie pochodzące ze Środków unijnych będzie wypłacane przez Bank Gospodarstwa Krajowego, który jest płatnikiem płatności. Związek otrzymane wsparcie finansowe przeznaczy na inwestycję tj. zakupy towarów i usług w związku z realizacją i rozwojem infrastruktury dotyczącej elektronicznej kontroli i dystrybucji biletów. Nabyte przez Związek czynnego podatnika podatku od towarów i usług, powyższe towary i usługi będą wykorzystywane do wykonywania przez niego czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług świadczenia usług komunikacji miejskiej. Faktury VAT dokumentujące przedmiotowe nabycia będą wystawiane na rzecz Związku. W zakresie umowy o dofinansowanie Związek jako Beneficjent złoży, w myśl postanowień umowy w zakresie kwalifikalności wydatków, oświadczenie zgodnie z którym poniesione przez niego wydatki na podatek od towarów i usług nie będą w ramach przedmiotowego wsparcia unijnego (na realizacje wskazanej inwestycji) uznane za kwalifikowane, ponieważ podlegać będą przez Podatnika odliczeniu.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy otrzymane przez Związek z budżetów poszczególnych gmin oraz ze środków UE wskazane wsparcie finansowe na w/w inwestycję objęte będzie zwolnieniem z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych...

(pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)

Wnioskodawca to powołany na podstawie postanowień art. 10 i rozdziału 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (terytorialnym) (Dz. U. z 1990r. nr 16, poz. 95 z późn. zm.) statutem z dnia 4 kwietnia 1991 roku związek międzygminny Międzygminny Związek Komunikacyjny w celu wspólnego realizowania wybranych zadań o charakterze publicznym, reprezentowania i obrony wspólnych interesów w tym zakresie zajmuje się organizacją i realizacją komunikacji zbiorowej przede wszystkim na terenie poszczególnych gmin wchodzących w jego skład oraz na podstawie odrębnych umów gospodarczych na obszarze gmin sąsiednich. Działalność Związku finansowana jest między innymi z środków przekazywanych przez poszczególne, tworzące go gminy. Uzyskiwane środki podmiot wykorzystuje na finansowanie działalności statutowej w zakresie organizacji i realizacji transportu komunikacji zbiorowej, co oznacza iż jednym ze źródeł dochodu Związku zgodnie z jego statutem stanowią środki otrzymywane bezpośrednio z budżetów tworzących go gmin aby realizować zadania zlecone tych gmin, jakim jest między innymi organizacja zbiorowego transportu publicznego.

Zdaniem Wnioskodawcy w analizowanym przypadku, będzie on mógł objąć otrzymaną z budżetów poszczególnych gmin dotację zwolnieniem wynikającym z art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku pochodowym od osób prawnych, zgodnie z którym wolne od podatku są dotacje otrzymywane z budżetu jednostek samorządu terytorialnego. W myśl art. 7 ust. 1 ustawy przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest z zastrzeżeniem wypadków, o których mowa w art. 21 i 22 dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich został on osiągnięty. Podstawę opodatkowania stanowi natomiast dochód ustalony zgodnie z zasadami określonymi w art. 7 albo w art. 7a ust. 1 tej ustawy po odliczeniu wartości wskazanych w art. 18 ust. 1 ustawy. Dochodem jest nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Dopiero tak ustalony dochód stanowi przedmiot opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych. Natomiast w myśl art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe. W przedmiotowym stanie faktycznym (winno być zdarzeniu przyszłym) Związek otrzyma wsparcie finansowe na realizację konkretnej inwestycji związanej z jego działalnością statutową w zakresie organizacji i realizacji transportu komunikacji zbiorowej (w tym przypadku dotyczącą elektronicznej kontroli i dystrybucji biletów dla pasażerów w komunikacji miejskiej). Otrzymane środki to dotacja. W zakresie pojęcia dotacji zastosowanie ma ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U z 2009r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).

W świetle definicji przyjętej w art. 126 w/w ustawy dotacje to środki publiczne udzielane z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych, na podstawie ustawy o finansach publicznych oraz na podstawie innych ustaw lub umów międzynarodowych, które są przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych oraz podlegają szczególnym zasadom rozliczenia. Otrzymane przez Wnioskodawcę wsparcie finansowe z poszczególnych tworzących go gmin stanowić będzie, jako udzielony z budżetu jednostek samorządu terytorialnego (budżetu gmin) środek finansowy przeznaczony na realizację prac w zakresie zadania publicznego jakim jest organizacja transportu zbiorowego, dotację która to dotacja będzie dla Związku dochodem. Zgodnie natomiast z art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy będzie ona zwolniona z podatku jako dotacja otrzymana z budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

W analizowanym przypadku wsparcie finansowe na realizację wskazanej inwestycji pochodzić będzie w części z budżetu poszczególnych gmin tworzących Związek tj. z budżetów jednostek samorządu terytorialnego, a tym samym w myśl wskazanej regulacji korzystać będzie z przedmiotowego zwolnienia. W kontekście powyższego, wskazać należy, iż zwolnienie, o którym mowa w/w przepisie dotyczy dochodów z tytułu wszelkich dotacji, a dla jego zakresu nie jest istotny rodzaj dotacji, ich charakter (czy są określane jako podmiotowe, przedmiotowe, czy też celowe). Zakres zwolnienia nie jest uwarunkowany również sposobem wykorzystania tych dotacji (o tym rozstrzyga ustawa o finansach publicznych). Ważne jest natomiast źródło ich pochodzenia, którym musi być budżet państwa lub budżet jednostki samorządu terytorialnego. Podobnie, w zakresie w/w wsparcia finansowego pochodzącego w pozostałej części ze środków unijnych zastosowanie mieć będzie również zwolnienie wynikające z przepisu w/w art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy, zgodnie z którym wolne od podatku są dotacje otrzymywane z budżetu państwa. Udzielanie dotacji z budżetu państwa uregulowane jest przepisami ustawy o finansach publicznych. Aktualnie podstawowym źródłem finansowania wsparcia Unii Europejskiej dla Polski są fundusze strukturalne. Środki otrzymane w ramach obecnych funduszy strukturalnych UE z nowych programów operacyjnych (Infrastruktura i Środowisko", Kapitał Ludzki", Innowacyjna Gospodarka", Rozwój Polski Wschodniej", Pomoc Techniczna", Europejska Współpraca Terytorialna" oraz 16 Regionalnych Programów Operacyjnych) tj. programów objętych Narodową Strategią Spójności na lata 2007-2013. Ustawa o finansach publicznych środki pochodzące z budżetów UE oraz inne niepodlegajacej zwrotowi środki pochodzące ze źródeł zagranicznych kwalifikuje jak dotacje (celowe) z budżetu państwa, a tym samym jako korzystające ze zwolnienia na podstawie wskazanej regulacji. W przedmiotowym stanie faktycznym (winno być zdarzeniu przyszłym) środki unijne do wsparcie udzielane w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko tj. w ramach funduszu europejskiego z programu operacyjnego kwalifikowanego tym samym przez ustawodawcę jako dotacja celowa z budżetu państwa, pozwalająca otrzymane wsparcie w myśl regulacji art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych uznać jako dochód wolny od podatku.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam, co następuje:

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż Międzygminny Związek Komunikacyjny otrzyma stanowiące wsparcie finansowe na inwestycję tj. realizację i rozwój infrastruktury dotyczącej elektronicznej kontroli i dystrybucji biletów. Otrzymane środki pochodzić będą w części z budżetów poszczególnych gmin wchodzących w skład Związku, a w części ze środków unijnych, udzielanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na podstawie podpisanej umowy o dofinansowanie projektu. Środki pochodzące z budżetów gmin stanowią dotację, o której mowa w art. 126 ustawy z 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.). Umowa o dofinansowanie projektu będzie zawarta z Instytucją Wdrażającą, jaką dla tego projektu jest Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie, a dofinansowanie pochodzące ze środków unijnych będzie wypłacane przez Bank Gospodarstwa Krajowego, który jest płatnikiem płatności. Związek otrzymane wsparcie finansowe przeznaczy na inwestycję tj. zakupy towarów i usług w związku z realizacją i rozwojem infrastruktury dotyczącej elektronicznej kontroli i dystrybucji biletów.

W tym miejscu zauważyć należy, iż przepisy ustawy z 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. Dz. U. z 2011r. Nr 74 poz. 397 z późn. zm., dalej ustawa o pdop), nie definiują pojęcia dotacja. Brak ustawowej definicji pojęcia dotacja nie uprawnia jednak do dowolnego określenia jego zakresu znaczeniowego. Mając powyższe na względzie, uprawnionym jest odwołanie się do ustawy o finansach publicznych w zakresie rozumienia sformułowania dotacja zawartego w przepisach podatkowych.

I tak, zgodnie z definicją dotacji zawartą w art. 126 ustawy o finansach publicznych, dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.

Na mocy art. 221 powołanej ustawy, podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje celowe na cele publiczne, związane z realizacją zadań tej jednostki, a także na dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją tych zadań (ust. 1). Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 234, poz. 1536 ze zm.), a jeżeli dotyczy ono innych zadań niż określone w tej ustawie na podstawie umowy jednostki samorządu terytorialnego z podmiotem, o którym mowa w ust. 1 (ust. 2).

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o updop, przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

Z kolei, w myśl art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o pdop, wolne od podatku są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

W kontekście powyższego wskazać należy, iż art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zawiera jedynie stwierdzenie, iż wolne od podatku są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, a więc zwolnienie to dotyczy dochodów z tytułu wszelkich dotacji, a dla zakresu tego zwolnienia nie jest istotny rodzaj dotacji, ich charakter i to, czy są określane jako dotacje podmiotowe, przedmiotowe czy też celowe. Również nie ma znaczenia sposób wykorzystania tych dotacji (o tym rozstrzyga ustawa o finansach publicznych). Ważne jest natomiast źródło ich pochodzenia, którym musi być budżet państwa lub budżet jednostki samorządu terytorialnego.

W świetle powyższego, dotacja pochodząca z budżetów poszczególnych gmin wchodzących w skład Związku, otrzymana przez Wnioskodawcę na sfinansowanie inwestycji tj. realizację i rozwój infrastruktury dotyczącej elektronicznej kontroli i dystrybucji biletów zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o pdop stanowi przychód Związku. Jednocześnie dochód z tego tytułu wolny będzie od podatku na mocy art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o pdop.

W zakresie wsparcia finansowego otrzymanego przez Związek ze środków unijnych należy stwierdzić, iż ustawa o finansach publicznych z dniem 1 stycznia 2010r. wprowadziła szereg zmian w zakresie przepływu środków przeznaczonych na finansowanie programów operacyjnych.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, środkami publicznymi są środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

W myśl art. 5 ust. 3 tej ustawy, do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b, tj.:

  1. programów w ramach celu Europejska Współpraca Terytorialna, o których mowa w rozdziale III rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1080/2006 z dnia 05 lipca 2006r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1783/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006r., str. 1),
  2. programów, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1638/2006 z dnia 24 października 2006r. określającym przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz. Urz. UE L 310 z 09.11.2006r., str. 1).

Zgodnie z art. 117 ww. ustawy budżet środków europejskich jest rocznym planem dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem środków przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej.

W budżecie środków europejskich ujmuje się:

  1. dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich;
  2. wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich w części podlegającej refundacji.

Przy czym w myśl art. 124 ust. 1 pkt 6 ustawy o finansach publicznych, wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, w tym wydatki budżetu środków europejskich są wydatkami budżetu państwa, które na podstawie art. 186 cyt. ustawy o finansach publicznych mogą być przeznaczone na:

  1. realizację projektów przez jednostki budżetowe,
  2. płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich,
  3. dotacje celowe dla beneficjentów,
  4. realizację projektów finansowanych w ramach Programu Środki Przejściowe,
  5. realizację Wspólnej Polityki Rolnej zgodnie z odrębnymi ustawami.

Zgodnie z art. 187 ustawy o finansach publicznych, za obsługę płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, zwanych dalej "płatnościami", odpowiada Minister Finansów. Przepis art. 200 ust. 1 ww. ustawy stanowi, iż obsługę bankową płatności prowadzi Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach umowy rachunku bankowego zawartej z Ministrem Finansów. Na podstawie art. 202 ust. 1 tej ustawy, środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu są gromadzone na wyodrębnionych rachunkach bankowych. Zauważyć należy, iż zgodnie z art. 204 ww. ustawy, środki, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, są przeznaczone wyłącznie na cele określone w umowie międzynarodowej, przepisach odrębnych lub deklaracji dawcy.

Przy czym na podstawie art. 206 ust. 1 i 2 ww. ustawy, szczegółowe warunki dofinansowania projektu określa umowa o dofinansowanie projektu, o której mowa w art. 5 pkt 9 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju albo w art. 9 pkt 4 lit. b) ustawy z dnia 03 kwietnia 2009r. o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego. Ww. umowa powinna określać w szczególności:

  1. opis projektu lub zadania, w tym cel, na jaki przyznano środki, i termin jego realizacji;
  2. harmonogram dokonywania wydatków, obejmujący okres co najmniej jednego kwartału;
  3. wysokość przyznanych środków;
  4. zobowiązanie do poddania się kontroli i tryb kontroli realizacji projektu lub zadania;
  5. termin i sposób rozliczenia projektu oraz ewentualnych zaliczek;
  6. formy zabezpieczeń należytego wykonania zobowiązań wynikających z umowy;
  7. warunki rozwiązania umowy ze względu na nieprawidłowości występujące w trakcie realizacji projektu;
  8. warunki i terminy zwrotu środków nieprawidłowo wykorzystanych lub pobranych w nadmiernej wysokości lub w sposób nienależny.

Podkreślić należy, iż w świetle znowelizowanych przepisów ustawy o finansach publicznych środki pochodzące z Unii Europejskiej, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, nie zostały włączone do środków budżetu państwa, lecz stanowią odrębną formę środków europejskich przeznaczonych na realizację programów finansowych z udziałem środków europejskich. Jednak należy zauważyć, iż zgodnie z cyt. wyżej przepisem art. 186 pkt 2 ustawy o finansach publicznych wydatki z budżetu środków europejskich, są wydatkami budżetu państwa, które mogą być przeznaczone na płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

W tym miejscu należy jednak zauważyć, iż przepisem art. 17 pkt 4 lit. a) tiret trzecie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241) do art. 17 ust. 1 ustawy o pdop, dodany został pkt 52, obowiązujący od 1 stycznia 2010r.

Zgodnie z 17 ust. 1 pkt 52 ustawy o pdop, wolne od podatku są płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, otrzymane z Banku Gospodarstwa Krajowego, z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wykonawców.

Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż środki które Spółka jako beneficjent otrzymała w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, finansowanego przez Fundusz Spójności (środki unijne), w związku z podpisaniem na podstawie art. 206 ustawy o finansach publicznych umowy o dofinansowanie Projektu z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, są wolne od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 52 ustawy o pdop, a nie jak Spółka wskazała we wniosku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o pdop.

Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, że stanowisko Spółki w zakresie:

  • zwolnienia otrzymanych środków z opodatkowania jest prawidłowe,
  • wskazania podstawy prawnej tego zwolnienia w części dotyczącej środków unijnych jest nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się, że w zakresie pytania oznaczonego we wniosku Nr 2 i 3 wydano odrębne rozstrzygnięcia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi j.t. Dz. U. z dnia 14 marca 2012r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Referencje

IBPBI/2/423-341/12/PC, interpretacja indywidualna

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF 2 MB

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach