Czy z tytułu wniesienia przez Wnioskodawcę do Spółki Komandytowej wkładu w postaci przedsiębiorstwa u Wnioskodawcy powstanie przychód w podatku dochod... - Interpretacja - IBPBI/2/423-1591/10/PP

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 02.02.2011, sygn. IBPBI/2/423-1591/10/PP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach

Temat interpretacji

Czy z tytułu wniesienia przez Wnioskodawcę do Spółki Komandytowej wkładu w postaci przedsiębiorstwa u Wnioskodawcy powstanie przychód w podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności powstanie przychód, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy oraz przychód (dochód) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, o którym mowa w art. 10 ust. 1 ustawy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28 października 2010r. (data wpływu do Organu 3 listopada 2010r.), uzupełnionym w dniu 26 stycznia 2011r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia wkładu w postaci przedsiębiorstwa do spółki komandytowej (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 listopada 2010r. wpłynął do tut. Organu wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia wkładu w postaci przedsiębiorstwa do spółki komandytowej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca składa wniosek w zakresie zdarzenia przyszłego na moment złożenia wniosku. Na przewidywany moment wydania interpretacji tj. trzy miesiące od złożenia wniosku, operacja gospodarcza, której dotyczy wniosek, ze względu na jej dokonanie do tego terminu, nabierze charakteru stanu faktycznego. Wnioskodawca - spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzi działalność usługową oraz wykonuje roboty budowlane w branży inżynierii sanitarnej w zakresie ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji (HVAC); branży wodno - kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania oraz gazowej; branży instalacji elektrycznych i teletechnicznych (niskoprądowych), oferując usługi w zakresie projektowania, wykonawstwa oraz serwisu. Dla celów prowadzenia swojej działalności Wnioskodawca posiada kodeksu 1przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55 cywilnego w postaci zorganizowanego zespołu składników niematerialnych i materialnych obejmującego w szczególności:

  1. oznaczenie indywidualizujące przedsiębiorstwo,
  2. własność nieruchomości lokalowych oraz gruntowych wraz ze znajdującymi się na nich budynkami, administracyjnym oraz 2 halami magazynowymi,
  3. własność ruchomości, w tym urządzeń (maszyn oraz narzędzi), środków transportu, materiałów, towarów i wyrobów,
  4. prawa do korzystania z nieruchomości lub ruchomości wynikające z innych stosunków prawnych - prawa do korzystania z samochodów na podstawie umów leasingu,
  5. należności (w tym z tytułu świadczenia usług) i zobowiązania handlowe (w tym z tytułu zaciągniętych kredytów i zakupu towarów i usług),
  6. wierzytelności oraz środki pieniężne,
  7. majątkowe prawa autorskie i majątkowe prawa pokrewne - autorskie prawa majątkowe do wykonywanych w ramach prowadzonej działalności projektów instalacji,
  8. tajemnice przedsiębiorstwa - informacje handlowe dotyczące kontrahentów oraz prowadzonych z nimi negocjacji, składanych ofert oraz zawieranych z nimi umów,
  9. księgi i dokumenty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej,
  10. poczynione nakłady inwestycyjne nie stanowiące środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych-będące w trakcie realizacji umowy o wykonanie, zaprojektowanie lub serwis instalacji.

O zorganizowaniu zespołu składników niematerialnych i materialnych Wnioskodawcy w przedsiębiorstwo świadczy posiadanie struktury organizacyjnej w postaci wyodrębnionych działów: Kadr, Księgowości, Sekretariatu, Projektowania, Serwisowego, Montażowego, Kosztorysowania, Produkcji, ustalonej w załączniku nr 2 do regulaminu pracy Wnioskodawcy.

Wnioskodawca zamierza wnieść tytułem wkładu przedsiębiorstwo do spółki komandytowej (dalej Spółka Komandytowa), której jest komplementariuszem, zwiększając swój udział kapitałowy w Spółce Komandytowej. Skutkiem wniesienia wkładu będzie również zmiana umowy Spółki Komandytowej zwiększająca prawo Wnioskodawcy do udziału w zyskach Spółki Komandytowej oraz w dzielonym majątku.

Czynność prawna obejmująca wkład do Spółki Komandytowej przedsiębiorstwa Wnioskodawcy dojdzie do skutku jedną czynnością - aktem notarialnym, w ramach którego dojdzie również do przejęcia przez Spółkę Komandytową zobowiązań Wnioskodawcy. Po dokonaniu tej czynności Spółka Komandytowa będzie w sposób faktyczny kontynuatorem działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawcę.

W uzupełnieniu wniosku Spółka wyjaśniła, że:

  • oczekuje uzyskania interpretacji indywidualnej na dzień 30 listopada 2010r. (data dokonania aportu zaistnienia zdarzenia, którego dotyczy interpretacja),
  • zmianie ulega kwalifikacja zdarzenia, którego dotyczy wniosek, ze zdarzenia przyszłego, na istniejący stan faktyczny.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy z tytułu wniesienia przez Wnioskodawcę do Spółki Komandytowej wkładu w postaci przedsiębiorstwa u Wnioskodawcy powstanie przychód w podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności powstanie przychód, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy oraz przychód (dochód) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, o którym mowa w art. 10 ust. 1 ustawy...

Zdaniem Wnioskodawcy, z tytułu wniesienia do Spółki Komandytowej wkładu w postaci przedsiębiorstwa nie powstanie przychód w podatku dochodowym od osób prawnych, a w szczególności nie powstanie przychód, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy oraz przychód (dochód) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, o którym mowa w art. 10 ust. 1 ustawy.

Zgodnie z art. 217 Konstytucji RP, nakładanie podatków, innych danin publicznych, określanie podmiotów, przedmiotów opodatkowania i stawek podatkowych, a także zasad przyznawania ulg i umorzeń oraz kategorii podmiotów zwolnionych od podatków następuje w drodze ustawy. Tak więc sytuacja, która powoduje obciążenie podatkowe (podatkowy stan faktyczny) powinna być wyraźnie określona w ustawie podatkowej. W przypadku podatku dochodowego od osób prawnych, o tym, czy dana sytuacja powoduje obciążenie podatkowe w tym podatku decyduje to, czy w takim przypadku powstaje przychód. Żaden z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie wskazuje, że przychód powstaje w przypadku wniesienia przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych wkładu do spółki osobowej, w tym w przypadku wniesienia przez spółkę z o.o. do spółki komandytowej wkładu w postaci przedsiębiorstwa. W szczególności nie wskazują na to art. 10 ust. 1 ani art. 12 ust. 1 ustawy. Przemawiają za tym również następujące argumenty.

Po pierwsze, wskazuje na to brzmienie art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zgodnie z którym przychodem jest nominalna wartość udziałów (akcji) w spółce kapitałowej albo wkładów w spółdzielni objętych w zamian za wkład niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część. Jak się powszechnie przyjmuje, przepis ten nie dotyczy wkładów do spółek osobowych. Racjonalny ustawodawca z pewnością miał świadomość, że zgodnie z przepisami kodeksu spółek handlowych wkłady mogą być wnoszone zarówno do spółek osobowych, jak i do kapitałowych. Tak więc, to że ustawodawca zdecydował się uznać za przychód to, co wnoszący wkład uzyskuje w przypadku jego wniesienia do spółki kapitałowej wskazuje na to, że ustawodawca nie zdecydował się uznać za przychód tego, co wnoszący wkład uzyskuje w przypadku jego wniesienia do spółki osobowej. Prawidłowość prezentowanego stanowiska, zgodnie z którym po stronie spółki kapitałowej wnoszącej wkład niepieniężny do spółki osobowej nie powstaje przychód potwierdza również wykładnia celowościowa art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy. Obecne brzmienie tego przepisu wprowadzono na mocy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1179), kiedy to po wyrazie spółce dodano wyraz kapitałowej. Z uzasadnienia do rządowego projektu powyższej ustawy (Druk Sejmowy nr 411 z dnia 17 kwietnia 2002 r.) wynika, że zmiana tego przepisu polegała na wprowadzeniu zapisu, że skutki podatkowe związane z wnoszeniem aportów dotyczą objętych akcji (udziałów) w spółce kapitałowej. Jednoznacznie z tego wynika, że wprowadzenie powyższej zmiany w art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy polegało na jego doprecyzowaniu poprzez jednoznaczne określenie, że odnosi się on wyłącznie do spółek kapitałowych: z ograniczoną odpowiedzialnością i akcyjnej, a zatem niewątpliwie z wykluczeniem spółek osobowych: jawnych, cywilnych, partnerskich, komandytowych i komandytowo-akcyjnych, co jednoznacznie wskazuje na wolę ustawodawcy niewprowadzania opodatkowania wkładów spółek kapitałowych do spółek osobowych. W związku z tym należy zauważyć, że nie ma żadnych prawnych podstaw do tego, aby ten przepis stosować na zasadzie analogii do wkładów niepieniężnych wnoszonych do spółek osobowych. Byłaby to niedopuszczalna rozszerzająca interpretacja przepisu określającego przedmiot opodatkowania - niedopuszczalna w prawie podatkowym.

Po drugie należy zauważyć, że na gruncie przepisów ustaw o podatkach dochodowych, spółki osobowe nie są podatnikami podatku dochodowego i należy je traktować jedynie jako źródło przychodów wspólnika, będącego podatnikiem. Natomiast przesunięcia aktywów pomiędzy źródłami przychodów tego samego podatnika nie powinny wywoływać skutków na płaszczyźnie podatku dochodowego, w związku z czym, ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie zawiera przepisów sugerujących, aby tego typu operacja mogła podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Po trzecie, wniesienie przez spółkę kapitałową wkładu niepieniężnego do spółki osobowej nie stanowi również przychodu z tzw. odpłatnego zbycia, określonego w art. 14 ustawy. Przepisy ustaw o podatkach dochodowych nie uznają bowiem spółek osobowych za odrębnych podatników podatku dochodowego, lecz podatek jest opłacany przez ich wspólników (stosownie do ich udziału w zyskach danej spółki). W rezultacie, w przypadku wniesienia wkładu do spółki osobowej nie dochodzi do wywołującego skutki podatkowe zbycia składników majątku stanowiących przedmiot wkładu niepieniężnego. Wprost przeciwnie, należy zauważyć, że podatnik, który wniósł taki wkład, będzie w dalszym ciągu bezpośrednio opłacał podatek dochodowy należny od zysków wypracowanych z działalności prowadzonej przy wykorzystaniu przedmiotu wkładu przez spółkę osobową przypadających na jego udział. Ponadto wniesienie wkładu niepieniężnego do spółki osobowej nie pociąga za sobą otrzymania przez osobę prawną dokonującą wkładu odpłatności, gdyż nie wiąże się z nim otrzymanie od spółki osobowej czegokolwiek w zamian, w przeciwieństwie do sytuacji aportów do spółek mających osobowość prawną lub do spółdzielni. Zgodnie bowiem z wykładnią językową odpłatny znaczy bowiem taki, za który się płaci, wymagający zapłacenia, wymagający zwrotu kosztów (Uniwersalny słownik języka polskiego pod red. S. Dubisza, Warszawa 2003, str. 1163 oraz Słownik języka polskiego pod. red. M. Szymczaka, Warszawa 2002, str. 448). Nie można również ustalić co jest przychodem w takim przypadku, a więc jaką wartość osoba prawna wnosząca wkład niepieniężny do spółki osobowej otrzymuje lub ma otrzymać w zamian. Stanowisko takie zajął przykładowo WSA w Warszawie w wyroku z dnia 14 kwietnia 2009 r., sygn. akt III SA/Wa 3103/08. W konsekwencji, należy uznać, że na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wniesienie wkładu niepieniężnego do spółki osobowej nie może zostać uznane za zbycie przedmiotu takiego wkładu. Po czwarte, zgodnie z Dyrektywą Rady 90/434/EWG z dnia 23 lipca 1990 r. w sprawie wspólnego systemu opodatkowania mającego zastosowanie w przypadku łączenia, podziałów, wydzieleń, wnoszenia aktywów i wymiany udziałów dotyczących spółek różnych państw członkowskich oraz przeniesienia statutowej siedziby SE lub SCE pomiędzy państwami członkowskimi (Dz. U. UE L z dnia 20 sierpnia 1990 r.) wniesienie aportu w postaci składników majątkowych, przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części powinno być neutralne podatkowo. Zgodnie z art. 4 ust. 1 tej Dyrektywy wyraźnie stwierdzono, że: łączenie, podział lub wydzielenie nie stanowi podstawy opodatkowania zysków kapitałowych obliczonych poprzez odniesienie do różnicy między wartością rzeczywistą przekazanych aktywów i pasywów, a ich wartością do celów podatkowych. Natomiast kolejny ustęp wskazuje, że w takiej sytuacji państwo to nie opodatkowuje dochodów, zysków czy zysków kapitałowych obliczonych przez odniesienie do różnicy pomiędzy rzeczywistą wartością przekazanych aktywów i pasywów, a ich wartością do celów podatkowych.

W związku z czym u Wnioskodawcy nie powstanie przychód w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu wniesienia przez Wnioskodawcę do Spółki Komandytowej wkładu w postaci przedsiębiorstwa. Stanowisko, zgodnie z którym w przypadku wniesienia przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością do spółki komandytowej wkładu w postaci przedsiębiorstwa u spółki z ograniczoną odpowiedzialnością nie powstaje przychód w podatku dochodowym od osób prawnych zajmują powszechnie Dyrektorzy Izb Skarbowych w wydawanych w imieniu Ministra Finansów interpretacjach indywidualnych. Tytułem przykładu należy tu wskazać interpretacje indywidualne:

  • Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 26 lipca 2010r. znak IBPBI/2/423-953/10/AK, z 26 maja 2010r. znak IBPBI/2/423-371/10/AK, z 19 marca 2010r. znak IBPBI/2/423-1638/09/MS;
  • Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 24 czerwca 2010r. znak ITPB3/423-152b/10/AM, z 10 maja 2010r. znak ITPB3/423-104a/10/PS, z 27 kwietnia 2010r. znak ITPB3/423-47a/10/DK, z 25 marca 2010r. znak ITPB3/423-56a/10/DK;
  • Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 22 czerwca 2010r. znak IPPB3/423-254/10-4/MS;
  • Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 28 maja 2010r. znak ILPB3/423-203/10-4/AP, znak ILPB3/423-205/10-4/GC, z 25 maja 2010r. znak ILPB3/423-198/10-2/KS, z 23 kwietnia 2010r. znak ILPB3/423-121/10-4/JG, z 1 kwietnia 2010r. znak ILPB3/423-116/10-2/AO, z 29 marca 2010r. znak ILPB3/423-65/10-2/KS.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm., zwanej dalej updop, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010r.), przychodem, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, jest w szczególności nominalna wartość udziałów (akcji) w spółce kapitałowej albo wkładów w spółdzielni objętych w zamian za wkład niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część; przepisy art. 14 ust. 1 - 3 stosuje się odpowiednio.

Z kolei stosownie do art. 12 ust. 1b updop, przychód określony w ust. 1 pkt 7 powstaje w dniu:

  1. zarejestrowania spółki kapitałowej albo
  2. wpisu do rejestru podwyższenia kapitału zakładowego spółki kapitałowej, albo
  3. wydania dokumentów akcji, jeżeli objęcie akcji związane jest z warunkowym podwyższeniem kapitału zakładowego.

Zgodnie z art. 4 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037 ze zm.), spółkami kapitałowymi są: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółka akcyjna, natomiast do spółek osobowych zalicza się: spółkę jawną, spółkę partnerską, spółkę komandytową i spółkę komandytowo - akcyjną (art. 4 § 1 pkt 1 tej ustawy).

Ponadto, analizując przepisy Kodeksu spółek handlowych, należy stwierdzić, iż generalnie w przypadku spółek osobowych nie występuje pojęcie kapitału zakładowego. Pojęcie takiego kapitału występuje przede wszystkim w spółkach kapitałowych, tj. spółce z ograniczoną odpowiedzialnością (art. 152 Kodeksu spółek handlowych) i spółce akcyjnej (art. 302 Kodeksu spółek handlowych). Jednakże w drodze regulacji szczególnej, kapitał zakładowy występuje również w spółkach komandytowo - akcyjnych (art. 126 Kodeksu spółek handlowych).

Z treści powołanego art. 12 ust. 1 pkt 7 updop, jednoznacznie wynika, że dotyczy on jedynie określenia przychodu stanowiącego nominalną wartość udziałów (akcji) w spółce kapitałowej albo wkładów w spółdzielni objętych w zamian za wkład niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część.

Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca wniósł przedsiębiorstwo, jako wkład niepieniężny do spółki komandytowej. Wobec powyższego, powołany art. 12 ust. 1 pkt 7, w związku z ust. 1b updop, nie znajdzie zastosowania w przedmiotowej sprawie.

Mając powyższe na względzie, stwierdzić należy, że wniesienie przez Spółkę wkładu niepieniężnego nie będzie skutkować powstaniem przychodu podatkowego po Jej stronie.

Dodatkowo wskazać należy, iż o przychodzie można mówić wtedy, gdy następuje trwałe i definitywne przysporzenie majątkowe. Tymczasem w przypadku wkładu wnoszonego przez wspólnika do spółki osobowej nie występuje definitywny przyrost majątku, ponieważ zgodnie z Kodeksem spółek handlowych wkład taki może być zwrócony w całości lub części.

Spółki osobowe prawa handlowego nie posiadają osobowości prawnej, a z punktu widzenia prawa podatkowego obowiązanymi do zapłaty podatku od osiąganych przez nie dochodów (podatnikami) są jej poszczególni wspólnicy. Z tego też względu, skutki podatkowe związane z funkcjonowaniem spółek osobowych, a odnoszące się do jej wspólników będących osobami prawnymi, należy rozpatrywać w oparciu o przepisy updop. Jak wynika z art. 5 ust. 1 updop, przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, z zastrzeżeniem art. 1 ust. 3, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy i praw majątkowych łączy się z przychodami każdego wspólnika proporcjonalnie do posiadanego udziału. W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że udziały wspólników w przychodach są równe. Zasady wyrażone w ust. 1 stosuje się odpowiednio do rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów, zwolnień i ulg podatkowych oraz obniżenia dochodu, podstawy opodatkowania lub podatku (art. 5 ust. 2 updop).

Reasumując, wniesienie przez Spółkę wkładu niepieniężnego w postaci przedsiębiorstwa do spółki komandytowej nie spowoduje przysporzenia po Jej stronie, a co za tym idzie nie powstanie przychód podatkowy, o którym mowa w art. 5 updop.

W przedmiotowej sprawie nie będzie miał również zastosowania art. 10 ust. 1 updop, w myśl którego, dochodem (przychodem) z udziału w zyskach osób prawnych, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 1 pkt 4a i 4b, jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału (akcji) (). W przepisie tym jest mowa o dochodzie (przychodzie) uzyskanym z udziału (akcji) w zysku osób prawnych. Spółka komandytowa, jak wskazano powyżej, zalicza się do spółek osobowych, które to nie posiadają osobowości prawnej.

Stanowisko Wnioskodawcy jest zatem prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Referencje

IBPBI/2/423-1638/09/MS, interpretacja indywidualna
IBPBI/2/423-371/10/AK, interpretacja indywidualna
IBPBI/2/423-953/10/AK, interpretacja indywidualna
ITPB3/423-104a/10/PS, interpretacja indywidualna
ITPB3/423-152b/10/AM, interpretacja indywidualna

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach