Działając na podstawie art. 14a ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), Naczelnik Urzędu Skarbowego w Dęb... - Interpretacja - PO IV-423/11/2004

ShutterStock

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 04.10.2004, sygn. PO IV-423/11/2004, Urząd Skarbowy w Dębicy

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Działając na podstawie art. 14a ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), Naczelnik Urzędu Skarbowego w Dębicy, po rozpatrzeniu zapytania podatnika, informuje o zakresie stosowania przepisów ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.):

Stan faktyczny sprawy został przedstawiony w piśmie złożonym przez podatnika. Spółka prosi o potwierdzenie możliwości uznania za koszt uzyskania przychodów wydatków za umieszczanie przez kontrahentów spółki w katalogach rozsyłanych do szerokiego kręgu anonimowych odbiorców informacji o możliwości nabycia towarów spółki z podaniem ich ceny. Odnosząc się do zapytania organ podatkowy potwierdza słuszność stanowiska zaprezentowanego przez podatnika i uznaje, że wydatki ponoszone przez spółkę stanowią koszt reklamy prowadzonej publicznie i w związku z tym można je zaliczyć w pełnej wysokości do kosztów uzyskania przychodów stosownie do art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Urząd Skarbowy w Dębicy