
Temat interpretacji
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 14a § 1 - 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U z 2005r. Nr 8, poz. 60), Naczelnik Kujawsko - Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, po analizie złożonego w dniu 24 stycznia 2005r. wniosku w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego
postanawia
uznać, że przedstawione przez Podatnika stanowisko jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 stycznia 2005r. do tutejszego Organu wpłynął wniosek podatnika w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).
W piśmie tym Jednostka przedstawiła następujący stan faktyczny:
Przedmiotem działalności Spółki jest sprzedaż wyrobów alkoholowych. W celu zwiększenia sprzedaży, Jednostka zamieszcza w czasopismach branżowych, adresowanych do klientów posiadających stosowne zezwolenia na handel wyrobami alkoholowymi, nieznanych Spółce z nazwy, informacje handlowe o charakterze reklamowym oraz informacje o oferowanych produktach, osiągnięciach firmy lub aktualnych promocjach.
Zdaniem Spółki prowadzona reklama, uwzględnia przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i jednocześnie wypełnia dyspozycję art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zatem poniesione na emisję ww. materiałów wydatki należy uznać za reklamę publiczną i zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości.
Po analizie przedstawionego stanu faktycznego oraz zaprezentowanego przez Jednostkę stanowiska dotyczącego interpretacji przepisów prawa podatkowego tut. Organ stwierdza, co następuje:
W myśl art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków dotyczących kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, związane z reklamą prowadzoną w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób są kosztami uzyskania przychodów w pełnej wysokości.
Użyte w przepisie określenie, że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób, oznacza, że taka publiczna reklama kierowana jest do niezidentyfikowanego odbiorcy czy klienta, ma nieokreślony, ale powszechny w sensie lokalnym, krajowym czy ponadkrajowym, zasięg.
Zgodnie zatem z powołanymi wyżej przepisami oraz stanem faktycznym należy stwierdzić, iż poniesione wydatki stanowią rodzaj reklamy publicznej.
W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.
Jednocześnie informuje się, że niniejsza odpowiedź dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i jest zgodna ze stanem prawnym obowiązującym na dzień jej udzielania.
Zgodnie z art.14 b Ordynacji podatkowej udzielona odpowiedź nie jest wiążąca dla Strony, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej ewentualnej zmiany lub uchylenia.
Stronie przysługuje prawo złożenia zażalenia na niniejsze postanowienie. Zażalenie, zgodnie z art 14a § 4 Ordynacji podatkowej wnosi się do Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy za pośrednictwem tut. Organu w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia .
