POSTANOWIENIE - Interpretacja - DP5/423-9/05/55905

Shutterstock

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 04.08.2005, sygn. DP5/423-9/05/55905, Małopolski Urząd Skarbowy

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie, działając na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) w sprawie udzielenia interpretacji, co do zakresu i sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego, na wniosek Strony z dnia 17.05.2005 r. dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych stwierdza, że przedstawione we wniosku stanowisko jest prawidłowe.

Uzasadnienie

Spółka zwróciła się z zapytaniem w sprawie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów przekazanych nieodpłatnie towarów handlowych. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą polegającą na świadczeniu usług gastronomicznych podatnik organizuje akcje promocyjne polegające na sprzedaży biletów na wyżywienie za określoną kwotę i dodawaniu nieodpłatnie do zakupionego biletu innego towaru, np. jednego piwa 0,3 lub 0,5 litra.
W ocenie pytającego wydatek w postaci dołączenia do biletu innego towaru stanowi w pełni koszt uzyskania przychodu.

Naczelnik tut. Urzędu uprzejmie wyjaśnia: klasyfikacja akcji promocyjnej dla celów podatkowych uzależniona jest od celu, któremu służy. Jeżeli głównym celem akcji jest reklama towarów lub usług organizatora, to akcja taka powinna być zakwalifikowana jako działanie o charakterze reklamy, podlegające ograniczeniom wynikającym z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54 poz. 654 ze zm.) w myśl którego nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika iż wydatki ponoszone przez Spółkę mają charakter publiczny i mają na celu zwiększenie przychodów ze sprzedaży. W związku z powyższym wydatki związane z organizacją akcji skierowanej do nieograniczonego kręgu odbiorców w postaci dodawania nieodpłatnie do zakupionego biletu innego towaru w pełni będą stanowić koszt uzyskania przychodów.

Wobec powyższego, Naczelnik tut. Urzędu Skarbowego postanowił jak w sentencji.

Małopolski Urząd Skarbowy