Czy zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT, będzie podlegał cały dochód osią... - Interpretacja - 0111-KDIB1-3.4010.279.2022.1.AN

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 27 czerwca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.279.2022.1.AN

Temat interpretacji

Czy zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT, będzie podlegał cały dochód osiągany ze wszystkich przedmiotów działalności prowadzonych w miejscowości (...)?

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

15 kwietnia 2022 r. za pośrednictwem poczty wpłynął Państwa wniosek z 7 kwietnia 2022 r., o wydanie interpretacji indywidualnej m.in. w zakresie ustalenia, czy zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT, będzie podlegał cały dochód osiągany ze wszystkich przedmiotów działalności prowadzonych w miejscowości Ł.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”),  jest spółką działającą pod firmą (…) spółka akcyjna z siedzibą w miejscowości Ł (dalej: „miejscowość Ł”), która jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Wnioskodawca podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w myśl art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1800 ze zm., dalej: „Ustawa o CIT”).

Podstawową działalnością Spółki jest produkcja torfu głównie na potrzeby uprawy pieczarek oraz do wytwarzania podłoży ogrodniczych. Obok produkcji okryw dla branży pieczarkarskiej, Wnioskodawca działa również w branży ogrodniczej. Zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności, przedmiotem przeważającej działalności Spółki jest wydobywanie torfu i wzbogacanie torfu (PKD 08.92.Z).

Siedziba Spółki i główny zakład produkcyjny znajduje się w miejscowości Ł, (dalej również: „Zakład Produkcyjny”). Zakład Produkcyjny wyposażony jest w park maszynowy odpowiedzialny za produkcję m.in. ziemi ogrodniczej, kory i zrębki dekoracyjnej. W miejscowości Ł, oprócz Zakładu Produkcyjnego funkcjonuje również centrum badawczo-rozwojowe, centrum ogrodnicze, warsztat na usługi zewnętrzne oraz hala magazynowa. Dodatkowo, aktualnie w miejscowości Ł Spółka rozpoczyna budowę punktu (salonu) dealerskiego sprzętu rolniczego wraz z całym placem wystawowym.

Podkreślić należy, że w zakresie dochodów osiąganych z każdego obszaru prowadzonej w miejscowości Ł przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej, Spółka ma możliwość wyodrębnić przychody i koszty uzyskiwane oddzielnie z każdego obszaru prowadzonej tam działalności, tj. oddzielnie dla centrum ogrodniczego, oddzielnie dla punktu dealerskiego, oddzielnie dla warsztatu oraz oddzielnie dla Zakładu Produkcyjnego.

Oprócz Zakładu Produkcyjnego Wnioskodawca posiada również sześć innych zakładów produkcyjnych, zlokalizowanych w (…).

W najbliższym czasie, nie później jednak niż do końca 2022 roku Spółka zamierza uzyskać decyzję o wsparciu na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1752 ze zm., dalej: „Ustawa o WNI”, „Decyzja”). Wnioskodawca ubiegać się będzie o wydanie Decyzji na prowadzenie działalności gospodarczej, rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa, przede wszystkim w zakresie następujących wyrobów:

- Nawozy naturalne lub organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKWiU 20.15.80.0);

- Torf (PKWiU 08.92.10);

- Pozostałe odpady inne niż niebezpieczne nadające się do recyklingu, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKWiU 38.11.59.0).

Inwestycja ma zostać zrealizowana na nieruchomości, położonej w miejscowości Ł.

Decyzja ma zostać wydana na realizację inwestycji mającej na celu zwiększenie zdolności produkcyjnej istniejącego przedsiębiorstwa (dalej: „Inwestycja”). Inwestycja będzie zatem polegać na zwiększeniu zdolności produkcyjnej Zakładu Produkcyjnego.

W ramach realizacji Inwestycji Spółka ponosić będzie nakłady inwestycyjne ukierunkowane na zwiększenie zdolności produkcyjnej Zakładu Produkcyjnego, wśród których wyróżnić można przykładowo:

  - nabycie środków trwałych w postaci linii mieszającej, automatu pakującego, polaryzatora, linii do pakowania nawozów w płynie, mobilnego taśmociągu do pryzmowania surowców, linii do sortowania kory

oraz

  - zrealizowanie prac budowalnych w zakresie: dostosowania istniejącej hali produkcyjnej poprzez dobudowę zadaszenia nad linią do mieszania torfu, prac budowlanych w zakresie utwardzenia powierzchni do przechowywania surowca placów pod surowce, infrastruktury towarzyszącej (wykonanie płotu, ogrodzenia, ciągów komunikacyjnych w tym technologicznych) oraz dostosowania istniejącej hali z liniami pakującymi do potrzeb większych mocy produkcyjnych (w szczególności wykonanie prac mających na celu zapewnienie odpowiednich warunków wewnątrz obiektu).

Podkreślić należy, że Inwestycja ma być realizowana na terenie obecnie istniejącego Zakładu Produkcyjnego, przede wszystkim w ramach istniejących budynków produkcyjnych i magazynowych. Nabywane urządzenia i maszyny będą lokowane w istniejących obiektach oraz włączane w obecnie funkcjonujące linie produkcyjne. Tym samym, można stwierdzić, że Inwestycja będzie realizowana przy wykorzystaniu posiadanych przez Spółkę środków trwałych oraz będzie angażować aktywa posiadane już przez Wnioskodawcę. Inwestycja będzie stanowić nieodłączny i zależnie funkcjonalny element w odniesieniu do już istniejącego zespołu składników majątku (tj. wystąpią ścisłe powiązania). Taki charakter Inwestycji oraz zakres planowanych działań powodują, iż na etapie produkcji, nie będzie możliwości jednoznacznego wyodrębnienia dochodu wynikającego wyłącznie ze zrealizowanej Inwestycji ze względu na ścisłe ekonomiczne i funkcjonalne powiązania między dotychczas istniejącą infrastrukturą i nową infrastrukturą, ponieważ takie wydzielenie musiałoby opierać się na metodach, których Ustawa o CIT, nie przewiduje dla celów ustalenia dochodu.

Pytanie

Czy zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT, będzie podlegał cały dochód osiągany ze wszystkich przedmiotów działalności prowadzonych w miejscowości Ł? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)

Państwa stanowisko w sprawie

Zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT, będzie podlegał dochód osiągany jedynie z działalności prowadzonej w Zakładzie Produkcyjnym. Zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT, nie znajdzie zatem zastosowania do dochodu osiąganego z centrum ogrodniczego, warsztatu czy salonu dealerskiego.

Uzasadnienie.

Zgodnie z przepisem art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT, wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w Ustawie o WNI, i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

W myśl przepisu art. 17 ust. 4 Ustawy o CIT, zwolnienie podatkowe wynikające z otrzymanej decyzji o wsparciu przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu. Oznacza to zatem, że zwolnienie podatkowe przysługiwać będzie Spółce tylko i wyłącznie dla inwestycji prowadzonej w Zakładzie Produkcyjnym w miejscowości Ł.

Stosownie do art. 17 ust. 6a Ustawy o CIT, w przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej również poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej określonym w zezwoleniu lub terenem określonym w decyzji o wsparciu, działalność prowadzoną na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu wydziela się organizacyjnie, a wielkość zwolnienia określa się w oparciu o przychody i koszty uzyskania przychodów jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność określoną w zezwoleniu lub w decyzji o wsparciu”.

Dodatkowo, zgodnie z przepisem art. 17 ust. 6aa Ustawy o CIT, przepis ust. 6a stosuje się odpowiednio do ustalania wielkości zwolnienia od podatku dochodowego w przypadku, gdy na terenie określonym w zezwoleniu lub w decyzji o wsparciu jest prowadzona działalność gospodarcza określona w tym zezwoleniu lub działalność gospodarcza, w ramach której jest realizowana nowa inwestycja, oraz inna działalność tego podatnika”.

Przechodząc w tym miejscu do odpowiedzi na pytanie nr 1 dotyczące możliwości zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym całego dochodu osiąganego ze wszystkich działalności prowadzonych w miejscowości Ł wskazać należy, że w miejscowości Ł Spółka prowadzi różne rodzaje działalności gospodarczej. Decyzja ma dotyczyć jedynie Zakładu Produkcyjnego. W rezultacie stwierdzić należy, że zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT, powinno znaleźć zastosowanie jedynie do dochodu, który będzie uzyskiwany z działalności określonej w Decyzji. Tym samym, zdaniem Wnioskodawcy zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych w oparciu o art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT, będzie podlegał dochód osiągany jedynie z działalności prowadzonej w Zakładzie Produkcyjnym. Zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, nie znajdzie zatem zastosowania do dochodu osiąganego z centrum ogrodniczego, warsztatu czy salonu dealerskiego.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2020 r., poz. 1752 ze zm., dalej: „ustawa o WNI”), został wprowadzony mechanizm wsparcia dla przedsiębiorców w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu nowej inwestycji.

W myśl art. 3 ust. 1 ww. ustawy,

wsparcie na realizację nowej inwestycji, zwane dalej „wsparciem”, jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1800 ze zm. dalej: „ustawa o CIT”, „updop”),

wolne od podatku są dochody podatników dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1752), i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Na podstawie art. 17 ust. 4 ustawy o CIT,

zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie odpowiednio z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w zezwoleniu lub z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy o WNI,

przez nową inwestycję należy rozumieć:

1. inwestycję w rzeczowe aktywa trwałe lub wartości niematerialne i prawne związane z założeniem nowego zakładu, zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego zakładu, dywersyfikacją produkcji zakładu przez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych w zakładzie lub zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego istniejącego zakładu lub

2. nabycie aktywów należących do zakładu, który został zamknięty lub zostałby zamknięty, gdyby zakup nie nastąpił, przy czym aktywa nabywane są przez przedsiębiorcę niezwiązanego ze sprzedawcą i wyklucza się samo nabycie akcji lub udziałów przedsiębiorstwa.

Należy zwrócić uwagę, że zgodnie z art. 13 ust. 1 ww. ustawy,

wsparcie udzielane jest przedsiębiorcy realizującemu nową inwestycję, w drodze decyzji, zwanej dalej „decyzją o wsparciu”.

Przedmiotem decyzji o wsparciu – w myśl art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy o WNI – jest nowa inwestycja podatnika, realizowana w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, która nie została wyłączona stosownymi regulacjami, wydanymi na podstawie ust. 3 pkt 1 tego przepisu.

Treść decyzji o wsparciu została wskazana w art. 15 ustawy o WNI, i określa okres obowiązywania decyzji, przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki, które przedsiębiorca jest obowiązany spełnić, wymienione w punktach od 1 do 6.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 updop,

przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Stosownie do art. 7 ust. 2 updop,

dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że zgodnie z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 updop,

przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się:

- przychodów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym albo są wolne od podatku,

- kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w pkt 1 i 2, przy czym w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, prowadzących działalność poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład uwzględnia się koszty uzyskania przychodów wymienionych w art. 21, jeżeli przychody te zostały uwzględnione przez podatnika przy ustalaniu dochodu przypadającego na zagraniczny zakład.

Dodatkowo wskazać należy, że zgodnie z art. 9 ust. 1 updop,

podatnicy są obowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych zgodnie z przepisami art. 16a-16m

Z  treści wniosku wynika, że siedziba Spółki i główny zakład produkcyjny znajduje się w miejscowości Ł. W miejscowości Ł, oprócz Zakładu Produkcyjnego funkcjonuje również centrum badawczo-rozwojowe, centrum ogrodnicze, warsztat na usługi zewnętrzne oraz hala magazynowa. Dodatkowo, aktualnie w miejscowości Ł Spółka rozpoczyna budowę punktu (salonu) dealerskiego sprzętu rolniczego wraz z całym placem wystawowym.

W najbliższym czasie, nie później jednak niż do końca 2022 roku Spółka zamierza uzyskać decyzję o wsparciu.  Inwestycja ma zostać zrealizowana na nieruchomości, położonej w miejscowości Ł. Decyzja ma zostać wydana na realizację inwestycji mającej na celu zwiększenie zdolności produkcyjnej istniejącego przedsiębiorstwa. Inwestycja będzie zatem polegać na zwiększeniu zdolności produkcyjnej Zakładu Produkcyjnego.

Analiza powyższych przepisów wskazuje zatem na to, że na podatnikach prowadzących działalność na podstawie decyzji o wsparciu spoczywa obowiązek prowadzenia ewidencji zapewniającej wyłącznie określenie kwoty dochodu zwolnionego z podatku dochodowego oraz dochodu podlegającego opodatkowaniu.

Podobne wnioski wynikają także z analizy art. 17 ust. 6a-6b updop, zgodnie z którym

6a. w przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej również poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej określonym w zezwoleniu lub terenem określonym w decyzji o wsparciu, działalność prowadzoną na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu wydziela się organizacyjnie, a wielkość zwolnienia określa się w oparciu o przychody i koszty uzyskania przychodów jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność określoną w zezwoleniu lub w decyzji o wsparciu.

6aa. przepis ust. 6a stosuje się odpowiednio do ustalania wielkości zwolnienia od podatku dochodowego w przypadku, gdy na terenie określonym w zezwoleniu lub w decyzji o wsparciu jest prowadzona działalność gospodarcza określona w tym zezwoleniu lub działalność gospodarcza, w ramach której jest realizowana nowa inwestycja, oraz inna działalność tego podatnika.

6b. przy ustalaniu wielkości zwolnienia od podatku dochodowego, przysługującego przedsiębiorcy prowadzącemu działalność na podstawie zezwolenia lub na podstawie decyzji o wsparciu za pośrednictwem jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność określoną w zezwoleniu lub decyzji o wsparciu, o której mowa w ust. 6a, przepisy rozdziału 1a oddziału 2 stosuje się odpowiednio do transakcji między tą jednostką organizacyjną a pozostałą częścią przedsiębiorstwa podatnika.

Z cytowanych powyżej przepisów wynika, że jeżeli przedsiębiorca prowadzi działalność nieobjętą decyzją o wsparciu i  działalność zwolnioną, może korzystać z ulgi określonej w art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, wyłącznie w zakresie dochodów wskazanych w wydanej decyzji w zakresie nowej inwestycji oprowadzonej na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Zgodnie z regułą, z której wynika, że zwolnienia podatkowe są odstępstwem od zasady powszechności i sprawiedliwości opodatkowania, przepisy dotyczące zwolnień powinny być interpretowane w sposób ścisły, bez stosowania wykładni rozszerzającej. Stosując więc wykładnię językową omawianych przepisów, należy przyjąć, że działalność przedsiębiorcy, która chociażby na jednym z etapów realizowana jest poza terenem decyzji o wsparciu, nie może być objęta działaniem tych przepisów.

Odnosząc cytowane powyżej przepisy do przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego zgodzić się należy, że zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT, będzie podlegał dochód osiągany jedynie z działalności prowadzonej w Zakładzie Produkcyjnym, tj. z działalności wskazanej w decyzji o wsparciu.

Tym samym, Państwa stanowisko w zakresie ustalenia, czy zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT, będzie podlegał cały dochód osiągany ze wszystkich przedmiotów działalności prowadzonych w miejscowości Ł, należy uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Nadmienia się, że w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 2 zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

    Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  - Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

  - Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).