
Temat interpretacji
W zakresie ustalenia: 1. czy wydatki na Benefity pozapłacowe dla Pracowników, Zleceniobiorców i JDG, ponoszone przez Wnioskodawcę, stanowią koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 Ustawy CIT, 2. czy wydatki na podróże służbowe Pracowników, Zleceniobiorców i wydatki na podróże JDG, ponoszone przez Wnioskodawcę, stanowią koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 Ustawy CIT.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 kwietnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 13 kwietnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:
1.czy wydatki na Benefity pozapłacowe dla Pracowników, Zleceniobiorców i JDG, ponoszone przez Wnioskodawcę, stanowią koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 Ustawy CIT,
2.czy wydatki na podróże służbowe Pracowników, Zleceniobiorców i wydatki na podróże JDG, ponoszone przezWnioskodawcę, stanowią koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 Ustawy CIT.
Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 15 czerwca 2022 r. Znak: 0111-KDIB2-1.4010.251.2022.1.BJ, wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 4 lipca 2022 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub X) jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, zajmującym się doradztwem w zakresie oprogramowania komputerowego.
Wnioskodawca zatrudnia pracowników na podstawie umów o pracę (dalej: Pracownicy), umów zlecenia (dalej: Zleceniobiorcy), a także współpracuje w ramach umów o współpracy (B2B) z osobami prowadzącymi jednoosobowe działalności gospodarcze (dalej: JDG).
Wnioskodawca finansuje w całości lub współfinansuje różnego rodzaju benefity dla Pracowników, Zleceniobiorców oraz JDG (dalej: Benefity pozapłacowe) Są to w szczególności:
3)Wyjazdy i spotkania integracyjne;
4)Szkolenia związane z rodzajem pracy wykonywanej przez Pracowników, Zleceniobiorców i JDG na rzecz Wnioskodawcy i mające na celu podnoszenie ich kwalifikacji zawodowych.
Wnioskodawca, poza finansowaniem ww. Benefitów pozapłacowych wysyła Pracowników i Zleceniobiorców w podróże służbowe krajowe i zagraniczne. Osoby te wykonują określone zadania poza miejscowością siedziby Wnioskodawcy na polecenie Wnioskodawcy i na jej rzecz.
W przypadku Pracowników i Zleceniobiorców Wnioskodawca wypłaca tym osobom diety z tytułu zwiększonych kosztów wyżywienia oraz kwoty ryczałtowe za noclegi, a także pokrywa koszty przejazdów na podstawie rachunków/faktur. Zwrot wydatków odbywa się na zasadach i do wysokości kwot określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej.
Także JDG w ramach zawartych umów o współpracy z Wnioskodawcą i w celu ich wykonania wyjeżdżają w podróże krajowe lub zagraniczne (np. do klientów Wnioskodawcy, na targi, czy na szkolenia podnoszące kwalifikacje JDG). Wnioskodawca zwraca JDG koszty takich podróży. JDG wystawiają fakturę na Wnioskodawcę tytułem należnego im wynagrodzenia za wykonane usługi. Do końca 2021 roku JDG w fakturach ujmowali także koszty dodatkowe związane z odbytymi podróżami realizowanymi w związku z wykonaniem umowy i świadczeniem usług na rzecz Wnioskodawcy. Koszty te obejmują wydatki na nocleg oraz przejazdy.
W umowach o współpracy zawieranych pomiędzy Wnioskodawcą a JDG widnieje zapis:
1.Zamawiający zwraca Wykonawcy wydatki związane z wykonywaniem niniejszej Umowy z tytułu:
a)Kosztów zakwaterowania w hotelu o standardzie 3 gwiazdki,
b)Kosztów przejazdu pomiędzy siedzibą Zamawiającego i miejscem zakwaterowania, a siedzibą Klienta). Wybór środka transportu będzie dokonywany według kolejności i dostępności, w zachowaniem zasady optymalizacji kosztów i czasu podróży, według poniższej listy:
i.Pociąg EC, IC (2 klasa lub 1 klasa, jeśli 2 klasa jest niedostępna) lub Expresowy (1 klasa)
ii.TAXI do i z miejsca zamówienia, tylko i wyłącznie w mieście realizacji zamówienia,
iii.Samochód osobowy (kwota stanowiąca iloczyn przebiegu kilometrów i stawek określonych w przepisach dotyczących wynagrodzenia z tytułu używania samochodu o pojemności pow. 900cm oraz suma opłat za przejazdy drogami płatnymi).
iv.Samolot (klasa ekonomiczna lub inna, jeśli klasa ekonomiczna jest niedostępna)
2.Podstawę zwrotu wydatków stanowi faktura VAT wystawiona na rzecz Wykonawcy.
Należy wskazać, że od 1 stycznia 2022 r. Wnioskodawca i JDG zmieniły ww. zasady wynikające z umowy, tzn. obecnie faktury za przejazdy i zakwaterowanie są bezpośrednio wystawiane przez świadczeniodawców na Wnioskodawcę. Wnioskodawca bowiem we własnym zakresie rezerwuje i pokrywa koszty biletów lotniczych, pociągu, taksówek a także koszty zakwaterowania.
Istotne elementy opisu stanu faktycznego, zawarto również we własnym stanowisku Wnioskodawcy w sprawie, gdzie wskazano, że finansowanie Benefitów pozapłacowych (Karty Multisport, Karty Medyczne Luxmed, wyjazdy i spotkania integracyjne) wpływa na zaangażowanie, poprawę atmosfery, zwiększenie motywacji do pracy Pracowników i Zleceniobiorców oraz do świadczenia usług przez JDG na rzecz Wnioskodawcy. Dzięki temu poprawia się jakość obsługi klientów Wnioskodawcy przez ww. osoby, poprawę wydajności i organizacji pracy. Powyższe wpływa na poziom i jakość oferowanych przez Wnioskodawcę usług, a tym samym ma pozytywny wpływ na wysokość przychodów uzyskiwanych przez Spółkę.
Udział w szkoleniach Pracowników, Zleceniobiorców i JDG ma na celu podniesienie poziomu ich wiedzy i kwalifikacji. Przedkłada się to na jakość wykonywanej pracy przez te osoby na rzecz Wnioskodawcy. W efekcie wpływa to na wysokość uzyskiwanych przychodów Wnioskodawcy, zachowania i zabezpieczenia źródła przychodów.
Jeżeli chodzi o wydatki ponoszone na podróże służbowe Pracowników, Zleceniobiorców i podróże JDG, to w tym wypadku osoby te realizują określone zadania na rzecz Wnioskodawcy, poza siedzibą Wnioskodawcy i ich miejscem zamieszkania. Są oni wysyłani na szkolenia, targi, do klientów Wnioskodawcy. Pracownicy mają obowiązek jechać w podróż służbową na polecenie Wnioskodawcy na podstawie Kodeksu pracy. Z kolei Zleceniobiorcy i JDG w ramach zawartych umów z Wnioskodawcą zobowiązali się do wyjazdów o charakterze służbowym, gdy po stronie Wnioskodawcy zaistnieje taka potrzeba.
Realizowane podróże służbowe Pracowników i Zleceniobiorców oraz podróże JDG są związane z działalnością gospodarczą Wnioskodawcy i wpływają na wysokość przychodów Wnioskodawcy.
W uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z 29 czerwca 2022 r. Wnioskodawca wskazał, że dodatkowe benefity pozapłacowe dla Pracowników stanowią dodatkowe świadczenia dla Pracowników. Jest to dodatek do wynagrodzenia Pracowników (pozapłacowy element), który wpływa bezpośrednio na ich sytuację finansową i na wysokość otrzymywanego przez nich wynagrodzenia ze stosunku pracy.
Dodatkowe benefity pozapłacowe dla Zleceniobiorców oraz dla osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze (JDG) są składnikiem ich wynagrodzenia z tytułu umów zlecenia/umów o współpracy zawartych z Wnioskodawcą. Są zatem elementem wynagrodzenia tych osób, który wpływa bezpośrednio na ich sytuację finansową i wysokość ich wynagrodzenia.
Podsumowując, wynagrodzenie Pracowników Zleceniobiorców i JDG otrzymywane od Wnioskodawcy składa się z wynagrodzenia podstawowego (zasadniczego) oraz ze świadczeń dodatkowych (dodatkowych benefitów pozapłacowych).
Pytanie nr 2, oznaczone we wniosku, dotyczy stanu faktycznego Koszty zwrotu podróży JDG stanowią element świadczonej przez te osoby usługi/usług na rzecz Wnioskodawcy.
JDG są wysyłani w podróże w związku z realizacją usług na rzecz Wnioskodawcy i jest to ich obowiązek związany z wykonywaniem umów o współpracy zawartych z Wnioskodawcą.
Pytania
1.Czy wydatki na Benefity pozapłacowe dla Pracowników, Zleceniobiorców i JDG, ponoszone przez Wnioskodawcę, stanowią koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 Ustawy CIT?
2.Czy wydatki na podróże służbowe Pracowników, Zleceniobiorców i wydatki na podróże JDG, ponoszone przezWnioskodawcę, stanowią koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 Ustawy CIT?
Państwa stanowisko w sprawie
Ad. 1
Zdaniem Wnioskodawcy (doprecyzowanym w uzupełnieniu wniosku z 29 czerwca 2022 r.), wydatki ponoszone przez Spółkę na dodatkowe benefity pozapłacowe dla Pracowników, Zleceniobiorców i JDG stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki na zasadach ogólnych wynikających z art. 15 ust. 1 ustawy CIT.
Wnioskodawca ponosi ww. wydatki w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Wydatki te nie są wskazane w katalogu wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów, wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy CIT.
Pomiędzy poniesionymi wydatkami a uzyskiwanymi przychodami Spółki istnieje zatem związek przyczynowo-skutkowy. Związek ten polega na tym, że przedmiotowe wydatki są jednym z elementów wynagrodzenia Pracowników (pozapłacowym) oraz Zleceniobiorców i JDG (wynikającym z umowy). Osoby te z kolei, wykonując pracę na rzecz Spółki (świadcząc usługi dla Spółki w przypadku JDG), przyczyniają się do uzyskiwania przez Wnioskodawcę przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej (praca tych osób pozwala na świadczenia usług przez Wnioskodawcę na rzecz jej klientów Spółki).
Ad. 2
Zdaniem Wnioskodawcy (doprecyzowanym w uzupełnieniu wniosku z 29 czerwca 2022 r.), wydatki ponoszone przez Spółkę na podróże służbowe Pracowników oraz Zleceniobiorców i wydatki na podróże JDG, ponoszone przez Wnioskodawcę, stanowią koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 Ustawy CIT.
Wnioskodawca ponosi ww. wydatki w celu w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Wydatki te nie są wskazane w katalogu wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów, wymienionych w art. 16 ust. 1. ustawy CIT.
Pomiędzy poniesionymi wydatkami a uzyskiwanymi przychodami Spółki istnieje zatem związek przyczynowo-skutkowy. Związek ten polega na tym, że Pracownicy, Zleceniobiorcy oraz JDG są wysyłani w podróże w związku z wykonywaniem pracy na rzecz Spółki (świadczeniem usług w przypadku JDG dla Spółki). Z kolei Wnioskodawca, dzięki ich pracy, może świadczyć usługi dla swoich klientów i osiągać przychody z prowadzonej działalności gospodarczej.
Uzasadnienie stanowiska
Zgodnie z art. 15 ust. 1 Ustawy CIT, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.
Na podstawie powyższych przepisów uznać należy, że wszelkie poniesione wydatki związane z prowadzoną działalnością gospodarczą podatnika są kosztami uzyskania przychodów, o ile pozostają w związku przyczynowo-skutkowym z osiąganymi przychodami i nie zostały wymienione w katalogu wydatków niestanowiących kosztów podatkowych (tj. w art. 16 ust. 1 Ustawy CIT).
Kosztami uzyskania przychodów są zatem racjonalnie i gospodarczo uzasadnione wydatki związane z działalnością gospodarczą, których celem jest osiągnięcie (bezpośrednio lub pośrednio), zabezpieczenie lub zachowanie źródła przychodów.
W wydawanych interpretacjach indywidualnych oraz w orzecznictwie sądowym wskazuje się, że podatnik może ująć w kosztach uzyskania przychodów wydatek, który spełnia łącznie warunki:
- został poniesiony przez podatnika, tj. w ostatecznym rozrachunku został pokryty z zasobów majątkowych podatnika,
- jest definitywny (rzeczywisty), tj. wartość poniesionego wydatku nie została podatnikowi w jakikolwiek sposób zwrócona,
- pozostaje w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą,
- poniesiony został w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia przychodów lub może mieć wpływ na wielkość osiągniętych przychodów,
- został właściwie udokumentowany.
- nie znajduje się w grupie wydatków, których zgodnie z art. 16 ust. 1 Ustawy CIT.
Mając na uwadze powyższe, w ocenie Wnioskodawcy ponoszone przez niego wydatki na różnego rodzaju Benefity pozapłacowe (w szczególności na Karty Multisport, Karty Medyczne Luxmed, wyjazdy i spotkania integracyjne, szkolenia) dla Pracowników, Zleceniobiorców i JDG stanowią koszty uzyskania przychodów.
Koszty uzyskania przychodów stanowią także wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na podróże służbowe Pracowników, Zleceniobiorców i podróże JDG.
Wszystkie ww. wydatki spełniają warunki uznania ich za koszty uzyskania przychodów, tj.:
- są ponoszone przezWnioskodawcę - czyli są pokryte z zasobów majątkowych Wnioskodawcy:
- są definitywne (rzeczywiste) - wartość poniesionych wydatków nie są Wnioskodawcy w jakikolwiek sposób zwracana;.
- mają związek z prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawcy - Wnioskodawca zatrudnia Pracowników, Zleceniobiorców oraz współpracuje JDG w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, tj. doradztwo w zakresie oprogramowania komputerowego. Ww. osoby posiadają specjalistyczną wiedzę w zakresie oprogramowania, bez tych osób Wnioskodawca nie mógłby świadczyć usług na rzecz klientów i uzyskiwać przychodów z działalności gospodarczej;
- ponoszone są w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia przychodów:
Finansowanie Benefitów pozapłacowych (Karty Multisport, Karty Medyczne Luxmed, wyjazdy i spotkania integracyjne) wpływa na zaangażowanie, poprawę atmosfery, zwiększenie motywacji do pracy Pracowników i Zleceniobiorców oraz do świadczenia usług przez JDG na rzecz Wnioskodawcy. Dzięki temu poprawia się jakość obsługi klientów Wnioskodawcy przez ww. osoby, poprawę wydajności i organizacji pracy. Powyższe wpływa na poziom i jakość oferowanych przez Wnioskodawcę usług, a tym samym ma pozytywny wpływ na wysokość przychodów uzyskiwanych przez Spółkę.
Udział w szkoleniach Pracowników, Zleceniobiorców i JDG ma na celu podniesienie poziomu ich wiedzy i kwalifikacji. Przedkłada się to na jakość wykonywanej pracy przez te osoby na rzecz Wnioskodawcy. W efekcie wpływa to na wysokość uzyskiwanych przychodów Wnioskodawcy, zachowania i zabezpieczenia źródła przychodów.
Jeżeli chodzi o wydatki ponoszone na podróże służbowe Pracowników, Zleceniobiorców i podróże JDG, to w tym wypadku osoby te realizują określone zadania na rzecz Wnioskodawcy, poza siedzibą Wnioskodawcy i ich miejscem zamieszkania. Są oni wysyłani na szkolenia, targi, do klientów Wnioskodawcy. Pracownicy mają obowiązek jechać w podróż służbową na polecenie Wnioskodawcy na podstawie Kodeksu pracy. Z kolei Zleceniobiorcy i JDG w ramach zawartych umów z Wnioskodawcą zobowiązali się do wyjazdów o charakterze służbowym, gdy po stronie Wnioskodawcy zaistnieje taka potrzeba.
Realizowane podróże służbowe Pracowników i Zleceniobiorców oraz podróże JDG są związane z działalnością gospodarczą Wnioskodawcy i wpływają na wysokość przychodów Wnioskodawcy.
- są właściwie dokumentowane – Wnioskodawca posiada faktury od świadczeniodawców Benefitów pozapłacowych czy organizatorów szkoleń.
Diety i ryczałty za noclegi Pracowników i Zleceniobiorców za czas podróży służbowych są wypłacane na podstawie polecenia wyjazdu służbowego. Przejazdy Pracowników i Zleceniobiorców są dokumentowane fakturami i rachunkami.
Z kolei JDG wystawiają na Wnioskodawcę faktury tytułem poniesionych wydatków na podróże.
- ponoszone przez Wnioskodawcę wydatki nie znajdują się w grupie wydatków, których zgodnie z art. 16 ust. 1 Ustawy CIT.
Podsumowując, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że ponoszone przez niego wydatki na Benefity pozapłacowe, podróże służbowe Pracowników i Zleceniobiorców oraz podróże JDG stanowią koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 Ustawy CIT.
Zaprezentowanie przez Wnioskodawcę stanowisko znajduje potwierdzenie w wydawanych interpretacjach indywidulanych przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w podobnych stanach faktycznych, np.:
1)pismo Dyrektora KIS z dnia 30 sierpnia 2018 r., Znak: 0114-KDIP2-1.4010.287.2018.1.KS:
Z wniosku wynika, że pakiet benefitów, w postaci laptopa, telefonu i samochodu służbowego, jest niezbędny do zrealizowania postanowień kontraktów, które to umowy zawierane są w celu umożliwienia prowadzenia działalności gospodarczej i osiągnięcia przychodów przez Wnioskodawcę. Ponadto, poniesienie ww. wydatków jest odpowiednio skalkulowane w wynagrodzeniu współpracowników, co pozwala zakładać, że poniesienie przedmiotowych wydatków ma uzasadnienie ekonomiczne.
Pozostałe elementy składające się na pakiet benefitów, takie jak pakiet sportowy i kafeteryjny oraz lekcje angielskiego mają za zadanie zwiększyć kompetencje współpracowników, a tym samym jakość świadczonych przez nich usług, a także zmotywować do bardziej efektywnej, wydajnej pracy na rzecz Spółki.
Powyższe działania Wnioskodawcy niewątpliwie związane są z prowadzoną działalnością gospodarczą i ukierunkowane na maksymalizację osiąganych przychodów (...).
Podsumowując, wydatki, ponoszone przez Wnioskodawcę zarówno na organizację szkoleń/konferencji współpracowników, jak i na pakiet benefitów dla współpracowników mają związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, wynikają z zawartych kontraktów ze współpracownikami, zostały skalkulowane w wynagrodzeniu za usługi współpracowników, a przede wszystkim są skierowane na zwiększenie uzyskiwanych przychodów.
2)pismo Dyrektora KIS z dnia 21 października 2021 r., Znak: 0111-KDIB1-1.4010.312.2021.4.NL, w której organ uznał za prawidłowe stanowisko Wnioskodawcy, że:
(...), wydatki poniesione przez Spółkę na pakiet benefitów zw. z Platformą Kafeteryjną zaprezentowaną w opisie zdarzenia przyszłego dla Pracowników i Współpracowników, będą stanowić koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1800 z późn. zm.; dalej: „ustawa o CIT”).
3)pismo Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 18 listopada 2015 r., Znak: IPPB6/4510- 271/15-2/AG:
Zatem w przedmiotowym wniosku zarówno pracownicy jak i współpracownicy nie ponoszą wydatków, które są im zwracane przez Wnioskodawcę, lecz Wnioskodawca ponosi te wydatki bezpośrednio, zapewniając pracownikom oraz współpracownikom świadczenia niezbędne do wykonania powierzonych im zadań, tj. przewozu, wyżywienia i noclegów w podróży.
W odniesieniu do wydatków związanych z wyjazdami służbowymi pracowników należy podkreślić, że w katalogu przepisu art. 16 ust. 1 ustawy nie zawarto zakazu, ani jakiegokolwiek ograniczenia co do możliwości zaliczenia tego rodzaju wydatków do kosztów uzyskania przychodów. Nie ma również takiego zakazu czy ograniczenia w odniesieniu do kosztów zlecenia wykonywanego przez współpracownika zatrudnionego na podstawie umowy cywilnoprawnej.
Jeżeli pracownik odbywa podróż służbową, lub też współpracownik zatrudniony na podstawie umowy cywilnoprawnej wykonuje zadania wynikające z tej umowy, to wydatki Wnioskodawcy dokonane za czas tych podróży i zadań, mogą zostać zaliczone przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów, ale tylko wtedy, gdy wydatki te związane są z osiągnięciem przychodu Wnioskodawcy, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie zajętego stanowiska.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.
Jednocześnie zauważyć należy, że stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe w pełnym przedstawionym we wniosku zakresie, bowiem z wniosku jednoznacznie wynika, że „dodatkowe benefity pozapłacowe”, stanowią element wynagrodzenia podmiotów, którym te benefity przysługują.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.
