Czy Stowarzyszenie X. jako organ prowadzący (jednostka macierzysta) może sporządzić i złożyć jedną wspólną deklarację CIT-8 obejmującą dwie jednostki ... - Interpretacja - 0111-KDIB2-1.4010.365.2022.1.AP

Shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 5 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.365.2022.1.AP

Temat interpretacji

Czy Stowarzyszenie X. jako organ prowadzący (jednostka macierzysta) może sporządzić i złożyć jedną wspólną deklarację CIT-8 obejmującą dwie jednostki tj. Stowarzyszenie i Przedszkole.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

6 czerwca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek  z 27 maja  2022 r.  o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Stowarzyszenie X. jako organ prowadzący (jednostka macierzysta) może sporządzić  i złożyć jedną wspólną deklarację CIT-8 obejmującą dwie jednostki tj. Stowarzyszenie i Przedszkole.

Treść  wniosku jest  następująca

Opis sprawy

Wnioskodawca którym jest Stowarzyszenie X. jest podmiotem będącym osobą prawną , która funkcjonuje jako Stowarzyszenie X. wpisane do KRS. Od 23 kwietnia 2008 r.

Stowarzyszenie X. realizuje swoje cele poprzez prowadzenie placówki dla dzieci - Przedszkola - które realizuje swoje zadania w zakresie nauczania, wychowania i opieki nad dziećmi w wieku przedszkolnym. Na przychód Stowarzyszenia X. składają się: składki członkowskie, darowizny od osób fizycznych i instytucji w całości przekazane na działalność statutową stowarzyszenia, dotacje.

Stowarzyszenie X. jest organizacją non profit i nie prowadzi działalności gospodarczej. Przedszkole jest wyodrębnioną organizacyjnie formą działalności Stowarzyszenia X. Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia X. powołuje dyrektora Przedszkola, który następnie zawiera i rozwiązuje umowy o pracę, jak i umowy cywilno-prawne. Przedszkole nie jest wpisane do KRS, wpisane jest natomiast do ewidencji szkół i przedszkoli prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego, czyli Urząd Gminy w A. Nie posiada ono osobowości prawnej, ale posiada swój nr NIP i REGON oraz jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i składek ZUS. Przedszkole, jak i Stowarzyszenie X., prowadzą odrębne księgi rachunkowe jednak sporządzają sprawozdanie finansowe łącznie. Przedszkole nie zawiera samodzielnie umów, posiada odrębny nr rachunku na który wpływa dotacja od jednostki samorządu terytorialnego, jednak to Stowarzyszenie X. - jako organ prowadzący Przedszkole - zawiera umowy z jednostką samorządu terytorialnego na otrzymywanie subwencji oświatowej i to Stowarzyszenie X. w imieniu Przedszkola składa sprawozdanie rozliczające otrzymaną subwencję. Stowarzyszenie X. posiada umowę użyczenia budynku od jednostki samorządu terytorialnego w którym funkcjonuje Przedszkole. Przedszkole nie może i nie zawiera żadnych umów. Wszelka odpowiedzialność, w tym obowiązki rejestracyjne, ciążą na Stowarzyszeniu jako organie prowadzącym, tak więc sama placówka (Przedszkole) nie jest w pełni samodzielnym podmiotem i nie może działać w oderwaniu od podmiotu, który go utworzył.

Prowadzona placówka stanowi jedynie wyodrębniona organizacyjnie formę działalności Stowarzyszenia X.

Pytanie :

Czy  Stowarzyszenie X. jako organ prowadzący (jednostka macierzysta) może sporządzić i złożyć jedną wspólną deklarację CIT-8 obejmującą dwie jednostki tj. Stowarzyszenie X. i Przedszkole?

Państwa stanowisko w sprawie

Zgodnie z przepisami prawa oświatowego podstawą prawną funkcjonowania Placówki oświatowej są głównie przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, które określają podstawowe zasady na jakich prowadzone są przedszkola. W świetle tych przepisów przedszkole jest odrębną jednostką od organów, które je prowadzą, jednak przepis art. 10 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe wskazuje, że organ prowadzący placówkę odpowiada za jej działalność oraz niektóre z zadań jakie spoczywają na organie prowadzącym. Jak wskazał Wnioskodawca we wcześniejszym opisie stanu faktycznego, Przedszkole na podstawie tych przepisów jest tylko wyodrębnioną organizacyjnie formą działalności podmiotu, który go utworzył, czyli Stowarzyszenia X., a wykonywana przez Przedszkole działalność edukacyjna jest prowadzona w ramach działalności statutowej organu założycielskiego (Stowarzyszenia X.).  Pomimo, iż Przedszkolem zarządza dyrektor, mający określone w statucie funkcje oraz to, że Przedszkole posiada odrębny nr NIP, REGON nr konta bankowego, jest płatnikiem składek ZUS i podatku dochodowego od osób fizycznych, ponadto prowadzone są odrębne księgi rachunkowe, to jednak Przedszkole nie może we własnym imieniu zawierać i podpisywać żadnych umów. To jedynie Stowarzyszenie X. jako organ prowadzący zawiera wszelkie umowy z jednostką samorządu terytorialnego na otrzymywanie dotacji i subwencji oraz na użyczenie lokalu. Sporządzane jest łączne sprawozdanie finansowe i merytoryczne z działalności jednostki macierzystej, w którym ujęte są działania Przedszkola.

Konkludując w związku  z przedstawioną strukturą organizacyjną, jak i stanem faktycznym, Wnioskodawca uważa, iż w tej sytuacji prawidłowym działaniem jest sporządzanie przez niego jednej wspólnej deklaracji CIT-8, która obejmuje zarówno jednostkę macierzystą (Stowarzyszenie X.),  jak i Przedszkole Niepubliczne.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 7 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.),

Podatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, podlegająca na mocy ustaw podatkowych obowiązkowi podatkowemu.

Podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych, zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1800 ze zm., dalej „ustawa o CIT”) są osoby prawne i spółki kapitałowe w organizacji.

Podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych, są również stosownie do art. 1 ust. 2 ww. ustawy, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, z wyjątkiem przedsiębiorstw w spadku i spółek niemających osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 1 i 3.

Przepisy prawa podatkowego nie zawierają określenia pojęcia jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej. Definicja tego podmiotu nie występuje również w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2022 r., poz. 1360), który w przepisie art. 33 ogranicza się jedynie do wskazania jednostek organizacyjnych, wyposażonych na mocy przepisów szczególnych w osobowość prawną. Zatem, wszystkie inne jednostki, zorganizowane według pewnego schematu pozwalającego na działanie, dysponujące majątkiem oraz zasobami ludzkimi (co pozwala na uczestniczenie w obrocie gospodarczym mimo braku osobowości prawnej) mogą posiadać podmiotowość prawnopodatkową.

Artykuł 331 Kodeksu cywilnego stanowi, że:

Do jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, stosuje się odpowiednio przepisy o osobach prawnych.

Ustalenia poczynione na gruncie prawa podatkowego w zestawieniu z art. 33 Kodeksu cywilnego (wskazującego na jednostki organizacyjne wyposażone na mocy przepisów szczególnych w osobowość prawną), jak też art. 331 Kodeksu cywilnego, nakazującego stosowanie odpowiednich przepisów o osobach prawnych do jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną – pozwalają poczynić konstatację, że z powołanego wyżej art. 1 ust. 2 ustawy o CIT wynika, że ustawa nadaje podmiotowość prawnopodatkową również tym jednostkom organizacyjnym niemającym osobowości prawnej, które są zorganizowane według pewnego schematu pozwalającego na działanie dysponujące majątkiem oraz zasobami ludzkimi – co pozwala im uczestniczyć w obrocie gospodarczym mimo braku osobowości prawnej.

Analiza posiadania podmiotowości prawnopodatkowej w podatku dochodowym od osób prawnych przez placówkę oświatową utworzoną przez Wnioskodawcę wymaga odniesienia się także do przepisów regulujących ich status, a mianowicie – przepisów ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2021 r., poz. 1915 ze zm.), która z kolei w art. 3 pkt 3 definiując pojęcie „placówka” odsyła do ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.).

W myśl art. 2 ust. 1 Prawa oświatowego system oświaty obejmuje

przedszkola, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami specjalnymi lub integracyjnymi, a także inne formy wychowania przedszkolnego.

Zgodnie z art. 4 pkt 16 Prawa oświatowego, ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:

organie prowadzącym szkołę lub placówkę - należy przez to rozumieć ministra, jednostkę samorządu terytorialnego, inne osoby prawne i fizyczne.

W tym miejscu należy jednocześnie wskazać, że zgodnie z art. 8 ust. 1 i 2 ustawy Prawo oświatowe

1. Szkoła i placówka może być szkołą i placówką publiczną albo niepubliczną.

2. Szkoła i placówka, z zastrzeżeniem ust. 4-13, może być zakładana i prowadzona przez:

a. jednostkę samorządu terytorialnego;

b. inną osobę prawną;

c. osobę fizyczną.

Zgodnie z art. 88 ust. 4 pkt 1 ustawy Prawo Oświatowe,

Założenie szkoły lub placówki publicznej przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną wymaga zezwolenia właściwego organu jednostki samorządu terytorialnego, której zadaniem jest prowadzenie szkół lub placówek publicznych odpowiednio danego typu lub rodzaju, wydanego po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty.

Na podstawie art. 168 ust. 1 ustawy Prawo Oświatowe,

Osoby prawne i osoby fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek.

Zgłoszenie do ewidencji stosownie do art. 168 ust. 4 Prawa oświatowego powinno zawierać:

1. oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby;

2. określenie odpowiednio typu lub rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - nazw zawodów, w których szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego albo w klasyfikacji zawodów szkolnictwa artystycznego (…)

3. wskazanie adresu siedziby szkoły lub placówki oraz innych lokalizacji prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, jeżeli ich utworzenie jest przewidywane, przy czym inne lokalizacje muszą znajdować się na terenie jednostki samorządu terytorialnego dokonującej wpisu do ewidencji, a w przypadku szkoły artystycznej na terenie tej samej miejscowości, a także informację o warunkach lokalowych zapewniających:

 a. możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,

 b. realizację innych zadań statutowych,

 c. w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, z wyjątkiem szkoły artystycznej - możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,

 d. bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno-budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej; spełnienie tych wymagań potwierdza się przez dołączenie do zgłoszenia odpowiednio pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywnej opinii komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej;

 4. statut szkoły lub placówki;

 5. dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;

 6. zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych odpowiednio w:

  a. art. 14 ust. 3 - w przypadku szkoły niepublicznej niebędącej szkołą artystyczną,

  b. art. 14 ust. 4 - w przypadku niepublicznej szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia publicznej szkoły artystycznej (…); 

 7. dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.

W myśl art. 168 ust. 11 Prawa oświatowego zaświadczenie o wpisie do ewidencji, o którym mowa w ust. 9 i 10 - zawiera:

1) nazwę organu lub podmiotu, który dokonał wpisu do ewidencji szkoły lub placówki;

2) datę i numer wpisu do ewidencji;

3) nazwę oraz odpowiednio typ lub rodzaj szkoły lub placówki;

4) osobę prawną lub fizyczną prowadzącą szkołę lub placówkę;

5) adres szkoły lub placówki oraz innych lokalizacji prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, jeżeli ich utworzenie zostało przewidziane;

6) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, z wyjątkiem szkoły artystycznej - nazwy zawodów, w których kształci szkoła;

6a) w przypadku szkoły artystycznej - nazwy zawodów oraz nazwy specjalności lub specjalizacji, w których kształci szkoła;

6b) w przypadku placówki i centrum, o których mowa w art. 2 pkt 4 - określenie formy pozaszkolnej, którą prowadzi odpowiednio placówka albo centrum;

7) w przypadku niepublicznego przedszkola, niepublicznej szkoły podstawowej, w której zorganizowano oddział przedszkolny, lub niepublicznej innej formy wychowania przedszkolnego - informację o otrzymywaniu dotacji, o której mowa odpowiednio w art. 17 ust. 1, art. 19 ust. 1 lub art. 21 ust. 1 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.

Jak wynika z powyższych przepisów wszelka odpowiedzialność, w tym obowiązki rejestracyjne, ciąży na osobie zakładającej i prowadzącej placówkę, tak więc sama placówka nie jest w pełni samodzielnym podmiotem i nie może działać w oderwaniu od podmiotu, który ją założył. Fakt uzyskania odrębnego numeru REGON nie przesądza o tym, że dany podmiot automatycznie staje się odrębnym od osoby założyciela podatnikiem.

W świetle powołanych przepisów, placówki oświatowe, jeżeli posiadają określone przymioty charakteryzujące je jako jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej (takie jak m.in. majątek, wykształcona struktura organizacyjna oraz wykazujące dostateczny stopień niezależności i samodzielności), mogą być uznane za podatników podatku dochodowego od osób prawnych. Jeśli natomiast placówka oświatowa nie będzie wyposażona w odrębny majątek, wykształconą strukturę organizacyjną będzie służyła wyłącznie realizacji procesu dydaktycznego, a więc nie będą spełnione kryteria dotyczące autonomii majątkowej oraz samodzielności jednostki, wówczas będzie to stanowić podstawę do uznania za podmiot podatku dochodowego od osób prawnych wyłącznie organu prowadzącego placówkę oświatową.

Oceny spełnienia kryteriów dokonuje się zawsze na podstawie dokumentów źródłowych jednostki. Jednostki oświatowe, które ww. kryteriów nie spełniają, są wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi podmiotu, który je założył i nie są odrębnymi podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych. Jednocześnie należy zauważyć, że nadanie nr REGON, czy NIP nie przesądza o formie organizacyjnej jednostki. O tym decydują przepisy ustaw oraz statut. Fakt posiadania nr REGON czy NIP nie przesądza, że założona placówka oświatowa jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

Reasumując – w myśl powyższych przepisów – Przedszkola  zakładane przez osoby prawne i inne uprawnione do tego podmioty, mogą być (nie zawsze są) jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawej. Jeśli są jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej, to są podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych. Podkreślenia jednakże wymaga, że aby przedszkola  można było uznać za jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, odrębne od założyciela, a co za tym idzie, aby można było je uznać za podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, winny posiadać wyodrębniony zespół środków organizacyjnych, majątkowych, charakteryzować się niezależnością i samodzielnością w stosunkach cywilno-prawnych. Jak wynika z opisu stanu faktycznego w przedmiotowej sprawie nie można mówić o niezależności i samodzielności przedszkola w stosunkach cywilno-prawnych. Jak wskazał Wnioskodawca to Stowarzyszenie powołuje osoby kierujące ww. placówkami a także zawiera umowy z podmiotami trzecimi. W tej sytuacji nie można mówić o niezależności i samodzielności tych placówek.

Przechodząc ponownie na grunt przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zgodne z art. 27 ust. 1 ustawy o CIT,

podatnicy, z wyjątkiem zwolnionych od podatku na podstawie art. 6 ust. 1, z zastrzeżeniem  ust. 1d, art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a oraz przepisów ustawy wymienionej w art. 40 ust. 2 pkt 8, są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 2a, składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości dochodu osiągniętego (straty poniesionej) w roku podatkowym - do końca trzeciego miesiąca roku następnego i w tym terminie wpłacić podatek należny albo różnicę między podatkiem należnym od dochodu wykazanego w zeznaniu a sumą zapłaconych zaliczek za okres od początku roku.

Na mocy art. 9 ust. 1 ustawy o CIT,

Podatnicy są obowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych zgodnie z przepisami art. 16a-16m.

Biorąc pod uwagę powyższe rozważania należy stwierdzić, że placówka czyli Przedszkole, prowadzona przez Stowarzyszenie X., nie posiada określonych przymiotów charakteryzujących ją jako jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej. Wobec tego, placówka utworzona przez Wnioskodawcę nie spełniają przesłanek pozwalających uznać ją za odrębną, czy niezależną od założyciela podatnika podatku dochodowego od osób prawnych. Prowadzona przez Wnioskodawcę placówka stanowi jedynie wyodrębnioną organizacyjnie formę działalności Stowarzyszenia X., które ją utworzyło. W konsekwencji, w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych będzie podmiot je prowadzący,  tj. Stowarzyszenie X.

Stanowisko Wnioskodawcy zgodnie z którym będzie on uprawniony i zobowiązany do złożenia jednej wspólnej deklaracji CIT-8, należało zatem uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  - Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

  - Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...) Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2022 r., poz. 329, dalej: dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).