Określenie czy Niepubliczne Przedszkole jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i należy do niego obliczanie i pobieranie w ciągu roku ... - Interpretacja - 0115-KDIT2.4011.786.2022.5.ŁS

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 28 czerwca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.786.2022.5.ŁS

Temat interpretacji

Określenie czy Niepubliczne Przedszkole jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i należy do niego obliczanie i pobieranie w ciągu roku zaliczek na podatek dochodowy zgodnie z art. 31 oraz art. 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja indywidualna

 – stanowisko nieprawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

20 grudnia 2022 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m. in. podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika. Uzupełniła go Pani – na wezwanie organu – pismem z datą wpływu 22 lutego 2023 r. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego.

Jako osoba fizyczna jest Pani organem prowadzącym Niepubliczne Przedszkole X w A. Prowadzi Pani również działalność gospodarczą zarejestrowaną w CEIDG pod firmą X.

Niepubliczne Przedszkole X jest wpisane do Ewidencji szkół i placówek oświatowych pod numerem RSPO (...). Przedszkole zostało wpisane do RSPO i działa od (...) 2016 r.

W konsekwencji wpisania do RSPO przedszkole otrzymało numer REGON (...), w opisie którego widnieje, jak poniżej:

(...)

Przez cały okres działalności przedszkole nie posiadało odrębnego numeru NIP. Organ prowadzący przedszkole posługiwał się swoim numerem NIP, uznając, że to organ prowadzący przedszkole jest płatnikiem. Organ prowadzący w listopadzie 2022 r. zmienił adres siedziby organu prowadzącego.

Zgłaszając zmianę w Urzędzie Miasta A., organ prowadzący otrzymał informację, że powinien złożyć wniosek o nadanie numeru NIP odrębnego dla przedszkola.

Kierując się wskazaniami urzędników złożyła Pani wniosek o nadanie numeru NIP i (...) 2022 r. Naczelnik (...) Urzędu Skarbowego w A. nadał numer identyfikacji podatkowej dla Przedszkola X.

Urząd Miasta A. w piśmie skierowanym do Pani wskazał, że:

„W myśl art. 13 ust. 6 pkt 2 ustawy Prawo oświatowe niepubliczne przedszkole zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone dla nauczycieli przedszkoli niepublicznych. Ministerstwo Edukacji i Nauki zaznacza, że to niepubliczna placówka oświatowa jest pracodawcą dla osób w nim zatrudnionych. Biorąc pod uwagę powyższe, pracodawcą dla osób zatrudnionych w niepublicznych placówkach oświatowych będzie niepubliczna placówka oświatowa, a nie podmiot ją prowadzący. Zatem w konsekwencji to niepubliczna placówka oświatowa będzie płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i to do tego podmiotu będzie należało odliczenie i pobieranie w ciągu roku zaliczek na podatek dochodowy. Mając na uwadze przedstawione ww. okoliczności oraz powołując się na ustawę z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, zwaną dalej ustawą o NIP, Przedszkole X powinno posługiwać się wyłącznie NIP (...) nadanym przez Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w A.”

Na chwilę złożenia wniosku pracodawcą i płatnikiem składek ubezpieczeniowych oraz płatnikiem zaliczek na podatek dochodowy jest osoba fizyczna – organ prowadzący przedszkole – Pani. Samo przedszkole nie jest pracodawcą, ani płatkiem składek ubezpieczeniowych i zaliczek na podatek dochodowy.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.

W Niepublicznym Przedszkolu „X” zatrudniani są nauczyciele, którzy posiadają kwalifikacje zgodne z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

Pytania

1)Czy Pani obowiązkiem było złożenie wniosku o nadanie numeru NIP dla przedszkola, mimo posiadanego już numeru NIP dla jednoosobowej działalności gospodarczej prowadzonej pod nazwą X?

2)Czy Niepubliczne Przedszkole „X’ jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i to do tego podmiotu należy obliczanie i pobieranie w ciągu roku zaliczek na podatek dochodowy zgodnie z art. 31 oraz art. 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

3)Czy należy zarejestrować przedszkole jako płatnika zaliczek na podatek dochodowy?

4)Którym numerem NIP powinien posługiwać się organ prowadzący przedszkole w relacjach z pracownikami, kontrahentami, Urzędem Skarbowym oraz ZUS w zakresie działalności przedszkola – dotychczasowym numerem NIP osoby fizycznej, czy numerem NIP nadanym dla przedszkola?

Przedmiotem niniejszego rozstrzygnięcia – w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych – jest odpowiedź na pytanie oznaczone numerem 2.

Pani stanowisko w sprawie (w odniesieniu do podatku dochodowego od osób fizycznych, tj. w odniesieniu do zadanego pytania nr 2).

Pani zdaniem, Niepubliczne Przedszkole „X’ nie jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i to do tego podmiotu nie należy obliczanie i pobieranie w ciągu roku zaliczek na podatek dochodowy zgodnie z art. 31 oraz art. 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Przedszkole nie jest wyodrębnionym podmiotem, nie posiada cech charakterystycznych dla jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej. Przedszkole, którego organem prowadzącym jest osoba fizyczna, nie posiada osobowości prawnej, a w relacjach prawnych korzystać powinno z podmiotowości prawnej organu prowadzącego.

W Pani ocenie więc płatnikiem podatku dochodowego jest organ prowadzący przedszkole niepubliczne, czyli w przedmiotowej sprawie Pani, a nie Niepubliczne Przedszkole „X”.

W związku z tym do opłacania zaliczek na podatek dochodowy zobowiązana jest Pani jako osoba fizyczna będąca organem prowadzącym przedszkole. To organ prowadzący przedszkole jest płatnikiem podatku i dokonuje rozliczeń zatrudnionych pracowników.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku, jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

W myśl art. 7 § 1 i § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.):

Podatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, podlegająca na mocy ustaw podatkowych obowiązkowi podatkowemu.

Ustawy podatkowe mogą ustanawiać podatnikami inne podmioty niż wymienione w § 1.

Stosownie do art. 8 ustawy Ordynacja podatkowa:

Płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Zgodnie zaś z brzmieniem art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2647 ze zm.):

Działalność gospodarcza albo pozarolnicza działalność gospodarcza - oznacza działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Na mocy art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Źródłem przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych przewiduje dwa „tryby” zapłaty/poboru podatku:

tzw. samoobliczenie (samowymiar) i zapłatę podatku przez podatnika;

obliczenie i pobór podatku przez płatnika.

Zasadą jest, że obowiązek prawidłowego ustalenia podstawy opodatkowania, obliczenia i zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych ciąży na podatnikach. Obowiązek poboru podatku przez płatnika dotyczy natomiast wyłącznie przypadków określonych w ustawie.

Ustawodawca ustanowił obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych poprzez:

-określenie rodzaju podmiotu, który dokonuje wypłaty (realizacji) świadczeń na rzecz podatników – przy czym ustawodawca określa rodzaj podmiotu poprzez wskazanie jego formy organizacyjnej, jego statusu bądź roli, jaką podmiot ten pełni w relacji z podatnikiem oraz

-określenie kategorii przychodów (dochodów) w odniesieniu do których na ww. podmiotach ciążą obowiązki płatnika podatku.

W myśl art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2022 r.:

Osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej ,,zakładami pracy'', są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakłady pracy, a w spółdzielniach pracy - wypłaty z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej.

Stosownie zaś do art. 32 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2023 r.:

Zakłady pracy będące osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, z pracy nakładczej lub ze spółdzielczego stosunku pracy, z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakłady pracy lub z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej wypłacanej w spółdzielniach pracy.

Powołane wyżej przepisy dotyczą sytuacji uzyskiwania określonych rodzajów przychodów od zakładów pracy lub wypłacania określonych rodzajów przychodów przez zakłady pracy.

Przy czym „zakładem pracy” danego podatnika jest osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, z którą łączy podatnika jeden ze stosunków prawnych wskazanych w omawianych przepisach (m.in. stosunek pracy).

Z opisu sprawy wynika, że jako osoba fizyczna jest Pani organem prowadzącym Niepubliczne Przedszkole X w A.. Prowadzi Pani również działalność gospodarczą zarejestrowaną w CEIDG pod firmą X. jest wpisane do Ewidencji szkół i placówek oświatowych pod numerem RSPO (...). Przedszkole zostało wpisane do RSPO i działa od dnia (...) 2016 r. W konsekwencji wpisania do RSPO przedszkole otrzymało numer REGON (...). Przez cały okres działalności przedszkole nie posiadało odrębnego numeru NIP. Organ prowadzący przedszkole posługiwał się swoim numerem NIP, uznając, że to organ prowadzący przedszkole jest płatnikiem. Organ prowadzący w listopadzie 2022 r. zmienił adres siedziby organu prowadzącego. Zgłaszając zmianę w Urzędzie Miasta A., organ prowadzący otrzymał informację, że powinien złożyć wniosek o nadanie numeru NIP odrębnego dla przedszkola. Kierując się wskazaniami urzędników złożyła Pani wniosek o nadanie numeru NIP i w dniu (...) 2022 r. Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w A. nadał numer identyfikacji podatkowej dla Przedszkola X. Na chwilę złożenia wniosku pracodawcą i płatnikiem składek ubezpieczeniowych oraz płatnikiem zaliczek na podatek dochodowy jest osoba fizyczna – organ prowadzący przedszkole – Pani. Samo przedszkole nie jest pracodawcą, ani płatkiem składek ubezpieczeniowych i zaliczek na podatek dochodowy. W Niepublicznym Przedszkolu „X” zatrudniani są nauczyciele, którzy posiadają kwalifikacje zgodne z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

Pani wątpliwości w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych dotyczą tego czy Niepubliczne Przedszkole „X’ jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i to do tego podmiotu należy obliczanie i pobieranie w ciągu roku zaliczek na podatek dochodowy zgodnie z art. 31 oraz art. 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Należy wskazać, że na podstawie art. 4 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 ze zm.):

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o szkole – należy przez to rozumieć także przedszkole.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 i 2 Prawa oświatowego:

1.Szkoła i placówka może być szkołą i placówką publiczną albo niepubliczną.

2.Szkoła i placówka, z zastrzeżeniem ust. 4-13, może być zakładana i prowadzona przez:

1)jednostkę samorządu terytorialnego;

2)inną osobę prawną;

3)osobę fizyczną.

W myśl art. 2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe:

System oświaty obejmuje przedszkola, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami specjalnymi lub integracyjnymi, a także inne formy wychowania przedszkolnego.

Na mocy art. 13 ust. 6 ustawy Prawo oświatowe:

Niepubliczne przedszkole:

1) realizuje programy wychowania przedszkolnego uwzględniające podstawę programową wychowania przedszkolnego;

2) zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone dla nauczycieli przedszkoli publicznych; przepisy art. 15 ust. 1 i 4 stosuje się odpowiednio.

Należy zaznaczyć, że nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu niepublicznym podlegają ustawie Karta nauczyciela.

I tak zgodnie z art. 1 ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1762 ze zm.) ww. ustawie podlegają również (..):

nauczyciele zatrudnieni w przedszkolach niepublicznych, niepublicznych placówkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, oraz szkołach niepublicznych i niepublicznych szkołach artystycznych o uprawnieniach publicznych szkół artystycznych.

Na podstawie art. 10a ust. 1 Karty nauczyciela:

W przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego, szkołach i placówkach, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 2, nauczycieli zatrudnia się na podstawie umowy o pracę, zgodnie z ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy.

Stosownie do art. 2 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 ze zm.):

Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę.

Jak stanowi art. 3 ustawy Kodeks pracy:

Pracodawcą jest jednostka organizacyjna, choćby nie posiadała osobowości prawnej, a także osoba fizyczna, jeżeli zatrudniają one pracowników.

Przy czym na podstawie art. 168 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe:

Osoby prawne i osoby fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek.

W myśl art. 170 ust. 1 ww. ustawy:

Prowadzenie szkoły lub placówki, zespołu, o którym mowa w art. 182, oraz innej formy wychowania przedszkolnego nie jest działalnością gospodarczą.

Jak wynika z art. 12 ww. ustawy:

Publiczne i niepubliczne jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 2, oraz ich zespoły wpisuje się do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej jako podmioty, o których mowa w art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 443 i 1486).

W myśl art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 459 ze zm.):

Krajowy rejestr urzędowy podmiotów gospodarki narodowej, zwany dalej „rejestrem podmiotów”, obejmuje:

2)osoby prawne;

3)jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej;

4)osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą.

Zgodnie z ust. 2a art. 42 ustawy o statystyce publicznej:

Wpisowi do rejestru podmiotów nie podlega osoba fizyczna w zakresie prowadzonej działalności:

1)oświatowej obejmującej prowadzenie przedszkola, szkoły, placówki lub innej jednostki organizacyjnej, o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r. poz. 1082);

2)o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców.

W sprawie niepublicznych placówek oświatowych, których organizatorami są osoby fizyczne, należy jednoznacznie stwierdzić, że działalność polegająca na prowadzeniu niepublicznej placówki oświatowej (przedszkola) ma charakter zarobkowy, nosi znamiona działalności zorganizowanej, posiada cechę ciągłości i jest prowadzona we własnym imieniu i na własny rachunek.

Zatem w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych działalność taka wypełnia znamiona pozarolniczej działalności gospodarczej. Oznacza to, że osoba fizyczna, która osiąga dochód z prowadzenia publicznej placówki oświatowej a nie sama placówka, jest podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych a przychód uzyskany z tego tytułu zaliczany jest to działalności gospodarczej, o której mowa w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Należy również zauważyć, że utworzona przez osobę fizyczną niepubliczna placówka oświatowa nie jest wyodrębnionym podmiotem charakteryzującym się cechami istotnymi dla jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej. Niepubliczna placówka oświatowa w relacjach z innymi uczestnikami obrotu gospodarczego korzysta z podmiotowości prawnej swojego podmiotu założycielskiego, którym w tym wypadku jest osoba fizyczna.

Niezależnie od powyższego, stwierdzić należy, że zgodnie z art. 31 i art. 32 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej (zakłady pracy) są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy czy też zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez te zakłady pracy.

Zatem, płatnikiem podatku od ww. przychodów jest podmiot, który jest stroną umowy o pracę, czyli pracodawca.

Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, że pracodawcą dla osób zatrudnionych w niepublicznych placówkach oświatowych będzie ta niepubliczna placówka oświatowa a nie podmiot ją prowadzący.

W konsekwencji to Niepubliczne Przedszkole „X” będzie płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i to do tego podmiotu należeć będzie obliczenie i pobranie w ciągu roku zaliczek na podatek dochodowych.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Panią i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W zakresie pytań oznaczonych numerami 1, 3 i 4 wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).