
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
1 października 2025 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym jest ona uprawniona do korzystania ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT od stycznia 2026 r. tj. począwszy od momentu, w którym spełnione zostaną warunki realizacji inwestycji wskazane w Decyzji o wsparciu oraz osiągnie przychód (dochód) ze sprzedaży produktów lub usług związany z nową inwestycją, objętą Decyzją o wsparciu, niezależnie od formalnego terminu zakończenia inwestycji wskazanego w Decyzji o wsparciu ((...) 2026 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest osobą prawną, która posiada siedzibę na terytorium Polski i podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Rok podatkowy (obrotowy) Spółki pokrywa się z rokiem kalendarzowym. Spółka prowadzi działalność w Polsce od (…) roku (data rejestracji w KRS (…) r.)
Wnioskodawca należy do (…) Grupy (…), specjalizującej się w (…) oraz (…) wysokiej jakości (…) oraz (…) do (…). W ramach struktury Grupy, Spółka jest jednym z podmiotów produkcyjnych, zajmującym się wytwarzaniem m.in. (…) oraz (…), (…) oraz (…).
W strukturach Wnioskodawcy wyodrębniono wewnętrznie dwa zakłady produkcyjne w Polsce: zakład w (…) (istniejący od początku działalności Spółki) oraz zakład w (…) (uruchamiany w związku z nową inwestycją zrealizowaną w latach 2016-2018).
(…) 2021 roku Spółka uzyskała Decyzję o wsparciu Nr (…) wydaną przez (…) Specjalną Strefę Ekonomiczną (dalej: „Decyzja o wsparciu”). Decyzja o wsparciu została wydana na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (dalej: „Rozporządzenie” (Dz. U. z 2018 r. poz. 1713))
Decyzja o wsparciu dotyczy inwestycji mającej na celu zwiększenie zdolności produkcyjnej istniejącego przedsiębiorstwa, poprzez rozbudowę zakładu produkcyjnego Spółki w (…) wraz z magazynami oraz powierzchnią administracyjno-socjalną. W ramach nowej inwestycji Spółka zadeklarowała poniesienie kosztów kwalifikowanych na zakup gruntów, budynków i budowli, zakup maszyn i urządzeń.
W Decyzji o wsparciu ustalono następujące warunki decyzji:
1.poniesienie na terenie realizacji nowej inwestycji kosztów kwalifikowanych inwestycji, w rozumieniu § 8 ust. 1-5 Rozporządzenia o łącznej wartości co najmniej (…) zł w terminie od dnia wydania Decyzji o wsparciu do dnia (...) 2026 roku,
2.zwiększenie średniorocznego zatrudnienia kształtującego się zgodnie z ww. wnioskiem na poziomie (…) pracowników w przeliczeniu na pełne etaty, poprzez zatrudnienie, po dniu wydania Decyzji o wsparciu, na terenie realizacji nowej inwestycji, w terminie do dnia (...) 2026 r. co najmniej (…) nowych pracowników i utrzymanie zatrudnienia na terenie realizacji inwestycji na łącznym poziomie co najmniej (…) pracowników do dnia (...) 2028 roku,
3.termin zakończenia realizacji nowej inwestycji, po upływie którego koszty inwestycji nie mogą być uznane jako koszty kwalifikowane określa się na dzień (...) 2026 r.
W przypadku korzystania ze zwolnienia podatkowego z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji, maksymalna wysokość kosztów kwalifikowanych inwestycji, o których mowa w § 8 ust. 7 Rozporządzenia wyniesie (…) zł.
Spółka zobowiązana jest do spełnienia również kryterium ilościowego tj. poniesienia minimalnych kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji w wysokości co najmniej (…) zł w rozumieniu § 4 ust. 2 pkt 2 Rozporządzenia.
Ponadto, w Decyzji o wsparciu wskazano, że Spółka zobowiązana jest do spełnienia następujących kryteriów jakościowych:
1. Kryterium zrównoważonego rozwoju gospodarczego, w następujący sposób:
a)Inwestycja w projekty wspierające branże zgodne z aktualną polityką rozwojową kraju, w których Rzeczpospolita Polska może uzyskać przewagę konkurencyjną, obejmujące inwestycję w ramach łańcucha dostaw sektorów strategicznych zgodnych ze Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju dla sektora środków transportu (PKWiU: (…)) oraz z inteligentnymi specjalizacjami (…) (PKD- (…));
b)Przynależność, w okresie utrzymania inwestycji tj. w okresie 5 lat od dnia zakończenia realizacji nowej inwestycji, do Krajowego Klastra Kluczowego wyłonionego w drodze konkursu organizowanego przez ministra właściwego do spraw gospodarki;
2. Kryterium zrównoważonego rozwoju społecznego, w następujący sposób:
a)Utworzenie, w okresie utrzymania inwestycji tj. w okresie 5 lat od dnia zakończenia realizacji nowej inwestycji, wyspecjalizowanych miejsc pracy w celu prowadzenia działalności gospodarczej objętej nową inwestycją i oferowanie stabilnego zatrudnienia, obejmujące zatrudnienie co najmniej 80% pracowników:
·Posiadających wykształcenie wyższe, średnie techniczne lub zawodowe poświadczone dyplomem, świadectwem lub innym dokumentem uprawniającym do wykonywania zawodu, oraz
·na podstawie umowy o pracę;
b)Prowadzenie działalności gospodarczej o niskim negatywnym wpływie na środowisko potwierdzone posiadaniem Certyfikatu (…) lub (…) albo zastępującymi wskazane certyfikaty, dokumentu poświadczającego posiadanie statusu laureata (…) lub (…), lub wpisu do (…), w okresie utrzymania inwestycji tj. w okresie 5 lat od dnia zakończenia realizacji nowej inwestycji;
c)Wspieranie zdobywania wykształcenia i kwalifikacji zawodowych oraz współpraca ze szkołami branżowymi, w okresie utrzymania inwestycji tj. w okresie 5 lat od dnia zakończenia realizacji nowej inwestycji, obejmujące:
·oferowanie pracownikom szkoleń mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy, lub
·dofinansowane kosztów kształcenia, lub
·współpracę ze szkołami branżowymi, technikami, centrami kształcenia praktycznego, liceami profilowanymi lub uczelniami wyższymi, polegająca na organizowaniu praktyk lub staży, lub
·oferowanie pozaszkolnych zajęć edukacyjnych mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy, w tym umiejętności poszukiwania zatrudnienia, finansowanych przez przedsiębiorcę, lub
·przekazanie na potrzeby szkoły, centrum kształcenia praktycznego lub uczelni maszyn oraz narzędzi, lub
·stworzenie klasy patronackiej lub laboratorium,
·kształcenie dualne, lub
·prowadzenie przez zatrudnionego pracownika doktoratu wdrożeniowego;
d)Podejmowanie działań w zakresie opieki nad pracownikami, w szczególności oferowanie pracownikom:
·udziału w dodatkowych programach opieki zdrowotnej wykraczających poza świadczenia finansowane lub współfinansowane z funduszu świadczeń pracowniczych wymagane przepisami prawa;
·dodatkowych świadczeń pracowniczych z zakresu różnych form wypoczynku, działalności kulturalno-oświatowej, sportowo-rekreacyjnej, ubezpieczeń, programów opieki zdrowotnej;
i ponoszenie kosztów tych świadczeń w wysokości co najmniej (…) złotych brutto na pracownika na rok, dla wszystkich pracowników zatrudnionych w ramach nowej inwestycji, w okresie utrzymania inwestycji tj. w okresie 5 lat od dnia zakończenia realizacji nowej inwestycji.
Na moment składania wniosku, Spółka jest w trakcie realizacji inwestycji. Spółka przewiduje, że zrealizuje warunki inwestycji określone w Decyzji o wsparciu (poniesienie kosztów kwalifikowanych inwestycji, zwiększenie średniorocznego zatrudnienia, poprzez zatrudnienie na terenie realizacji nowej inwestycji, nowych pracowników oraz spełnienie kryterium ilościowego) do stycznia 2026 r. Spółka przewiduje, że pierwsze przychody (dochody) wypracowane po zrealizowaniu nowej inwestycji zgodnie z ww. warunkami określonymi w Decyzji o wsparciu osiągnie począwszy od stycznia 2026 r.
W związku z przedstawionym stanem faktycznym, Wnioskodawca chciałby potwierdzić od jakiego momentu ma prawo korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 278 ze zm. dalej: „Ustawa CIT”), w związku z realizowaną inwestycją (mającą na celu zwiększenie zdolności produkcyjnej istniejącego przedsiębiorstwa), o której mowa w Decyzji o wsparciu.
Pytanie
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym jest ona uprawniona do korzystania ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT od stycznia 2026 r. tj. począwszy od momentu, w którym spełnione zostaną warunki realizacji inwestycji wskazane w Decyzji o wsparciu oraz osiągnie przychód (dochód) ze sprzedaży produktów lub usług związany z nową inwestycją, objętą Decyzją o wsparciu, niezależnie od formalnego terminu zakończenia inwestycji wskazanego w Decyzji o wsparciu ((...) 2026 r.)?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka jest uprawniona do korzystania ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT od stycznia 2026 r. tj. począwszy od momentu, w którym Spółka spełni warunki realizacji nowej inwestycji wskazane w Decyzji o wsparciu oraz osiągnie przychód (dochód) ze sprzedaży produktów lub usług związany z nową inwestycją, objętą Decyzją o wsparciu, niezależnie od formalnego terminu zakończenia inwestycji wskazanego w Decyzji o wsparciu ((...) 2026 r.).
Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy
Zdaniem Spółki, ma ona prawo do skorzystania ze wsparcia w formie zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, począwszy od miesiąca, w którym osiągnęła przychód (dochód) ze sprzedaży produktów lub usług po rzeczywistym zakończeniu nowej inwestycji zgodnie z warunkami wynikającymi z Decyzji o wsparciu (niezależnie od formalnego terminu zakończenia inwestycji – (...) 2026 r.).
Na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (dalej: „Ustawa WNI” (Dz. U. z 2020 r. poz. 1752)), został wprowadzony mechanizm wsparcia dla przedsiębiorców w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu nowej inwestycji. Zgodnie z art. 3 ust. 1 Ustawy WNI, wsparcie na realizację nowej inwestycji, zwane dalej ,,wsparciem”, jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2021 r., wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.
W celu określenia warunków udzielania pomocy publicznej, w tym m.in. ustalenia momentu rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego, należy sięgnąć do aktów wykonawczych do ustawy regulującej wsparcie udzielane w ramach tzw. Polskiej Strefy Inwestycji, obowiązujących Spółkę na moment wydania Decyzji o wsparciu.
Jak wynika z § 12 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2022 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (dalej: „Rozporządzenie 2022” (Dz. U. z 2022 poz. 2861)), do spraw wszczętych i niezakończonych oraz decyzji o wsparciu wydanych przed dniem wejścia w życie tego rozporządzenia stosuje się przepisy Rozporządzenia.
I tak, zgodnie z § 9 ust. 1 Rozporządzenia, wsparcie z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej. Zatem, należy podkreślić, że przepis § 9 ust. 1 Rozporządzenia, wskazuje na najwcześniejszy moment skorzystania ze wsparcia z tytułu poniesienia kosztów kwalifikowanych. W ocenie Spółki, nie można jednak interpretować go w oderwaniu od treści art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT.
Mając zaś na uwadze § 8 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia, do kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem na nowe inwestycje zalicza się koszty będące ceną nabycia albo kosztem wytworzenia we własnym zakresie środków trwałych, pod warunkiem zaliczenia ich, zgodnie z odrębnymi przepisami, do składników majątku podatnika i zaliczenia ich do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz o podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów, poniesione w okresie realizacji inwestycji.
Z przywołanych przepisów wynika, że w celu korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT podatnik musi (przesłanki muszą być spełnione łącznie):
1)uzyskać decyzję o wsparciu na realizację nowej inwestycji,
2)ponieść koszty kwalifikowane w ramach realizacji nowej inwestycji zgodnie z uzyskaną decyzją o wsparciu, które będą miały wpływ na osiągane przychody,
3)w przypadku kosztów kwalifikowanych w postaci wydatków na nabycie lub wytworzenie środków trwałych – ująć dane środki trwałe w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, oraz
4)uzyskać przychód (dochód) z nowej inwestycji w ramach działalności gospodarczej prowadzonej w zakresie określonym w decyzji o wsparciu (wg PKWiU) oraz na terenie określonym w tej decyzji, przy czym przychód, niezależnie od faktu występowania ścisłych powiązań, powinien zostać wygenerowany z wykorzystaniem środków trwałych stanowiących element nowej inwestycji.
Równocześnie, dochodem uprawniającym do skorzystania ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, jest dochód uzyskiwany z zaangażowaniem nakładów inwestycyjnych poniesionych w ramach Decyzji o wsparciu, w taki sposób, że uczestniczą one w wytworzeniu dochodu podlegającego zwolnieniu. Zdaniem Wnioskodawcy, oznacza to, że dopiero wygenerowanie dochodu z nowej inwestycji objętej Decyzją o wsparciu daje prawo do skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT. Dla określenia momentu, od którego podatnik jest uprawniony do zastosowania omawianego zwolnienia istotny jest więc moment, w którym podatnik zaczął uzyskiwać przychód (dochód) związany z nową inwestycją po faktycznym zrealizowaniu tej inwestycji zgodnie z warunkami określonymi w Decyzji o wsparciu.
Na konieczność powiązania nowej inwestycji z osiąganym przychodem (dochodem) ze sprzedaży produktów lub usług, objętych nową inwestycją, w związku z którą wydano decyzję o wsparciu, zwrócił uwagę Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: „DKIS”) w interpretacji nr 0111-KDIB1-3.4010.183.2021.12.MBD z dnia 10 września 2025 r., uwzględniając ocenę prawną NSA z wyroku II FSK 918/22 z dnia 8 kwietnia 2025 r. DKIS zwrócił uwagę, że nie można natomiast mówić o uzyskaniu dochodu dopóki podatnik nie osiągnie przychodów, które będą następstwem dokonanej nowej inwestycji, czyli przychodu wypracowanego w oparciu o zespół składników majątkowych nabytych w ramach wydatków związanych z nową inwestycją, której dotyczy decyzja o wsparciu. Tego wymogu nie może zmienić fakt, że nowa inwestycja jest ściśle powiązana z istniejącym już zespołem składników a sposób zintegrowania nowej i istniejącej inwestycji, położonych na tym samym terenie, nie pozwala na określenie dochodu (przychodu) wyłącznie z nowej inwestycji, bez uwzględnienia zintegrowanej z nią całości lub części istniejącej inwestycji. Zwolnienie w tym przypadku całego dochodu osiągniętego w ramach tej działalności gospodarczej, z którą nowa inwestycja pozostaje w ścisłym nierozerwalnym związku nie oznacza, że podatnik może zacząć korzystać ze zwolnienia z podatku już w momencie rozpoczęcia nowej inwestycji, czyli zanim uzyska jakiekolwiek przychody (dochody) będące efektem budowy nowych lub rozbudowy czy modernizacji dotychczas wykorzystywanych składników majątkowych. W przeciwnym wypadku, tj. uznaniu, że zwolnienie przysługuje już od momentu rozpoczęcia nowej inwestycji zwolnieniu nie podlegałby dochód uzyskany z działalności prowadzonej w oparciu o nową inwestycję, tylko w oparciu o dotychczasowe składniki majątku, co jest sprzeczne z wymogiem określonym w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.
Zdaniem Wnioskodawcy, zwolnienie, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, przysługuje najwcześniej od momentu, w którym zostanie uzyskany przychód (dochód) z nowej inwestycji, rozumiany jako przychód (dochód) osiągnięty po faktycznym zrealizowaniu nowej inwestycji zgodnie z warunkami określonymi w Decyzji o wsparciu, w oparciu o składniki majątkowe nabyte/wytworzone w ramach nowej inwestycji, o której mowa w Decyzji o wsparciu. Przy czym istotne jest, aby oddane do używania składniki majątkowe rzeczywiście przyczyniały się do generowania takiego przychodu (dochodu), po rzeczywistym zakończeniu nowej inwestycji (spełnieniu warunków realizacji nowej inwestycji), określonej w Decyzji o wsparciu, niezależnie od formalnego terminu zakończenia inwestycji.
Wnioskodawca nie ma zatem obowiązku czekać z korzystaniem ze zwolnienia z opodatkowania do terminu formalnego zakończenia inwestycji wskazanego w Decyzji o wsparciu (tj. (...) 2026 r.).
Powyższe prowadzi do wniosku, że momentem, od którego przedsiębiorca uzyskuje uprawnienie do korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, jest miesiąc, w którym wykazany został pierwszy przychód (dochód) z nowej inwestycji (po faktycznym zrealizowaniu inwestycji zgodnie z warunkami wskazanymi w Decyzji, niezależnie od formalnego terminu jej ukończenia wskazanego w Decyzji o wsparciu), w ramach której poniesiono koszty kwalifikowane.
Podsumowując, w ocenie Wnioskodawcy, momentem od którego Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku CIT w zakresie przychodów (dochodów) objętych Decyzją o wsparciu będzie styczeń 2026 r., tj. miesiąc, w którym łącznie spełnione zostaną następujące warunki:
1)spełnione zostaną warunki realizacji nowej inwestycji określone w Decyzji o wsparciu (poniesienie kosztów kwalifikowanych inwestycji co najmniej w wartości wskazanej w Decyzji o wsparciu, zwiększenie średniorocznego zatrudnienia, poprzez zatrudnienie na terenie realizacji nowej inwestycji, nowych pracowników, spełnienie kryterium ilościowego określonego w Decyzji o wsparciu) – Spółka przewiduje, że powyższe warunki zostaną spełnione do stycznia 2026 r.,
2)Spółka osiągnie przychód (dochód) wygenerowany z wykorzystaniem środków trwałych stanowiących element nowej inwestycji po jej faktycznym zrealizowaniu zgodnie z warunkami wskazanymi w Decyzji o wsparciu.
Powyższe stanowisko jest powszechnie akceptowane przez organy podatkowe. Przykładowo, w interpretacji z dnia 17 września 2025 r., nr 0111-KDIB1-3.4010.206.2021.12.APO, DKIS wskazał że wsparcie na realizację nowej inwestycji polega na zwolnieniu z podatku dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu. Dopóki więc podatnik nie uzyska takiego dochodu nie może skorzystać ze wsparcia na podstawie ustawy o WNI (a w konsekwencji zwolnienia na podstawie ustawy o CIT).
Stanowisko to zostało potwierdzone również m.in. w interpretacjach indywidualnych:
1)z dnia 24 czerwca 2025 r., nr 0111-KDIB1-3.4010.308.2025.1.DW, zgodnie z którą momentem, od którego przedsiębiorca uzyskuje uprawnienie do korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, jest miesiąc, w którym wykazany został pierwszy przychód (dochód) pochodzący z nowej inwestycji, w ramach której poniesiono koszty kwalifikowane, zgodnie z definicją określoną w § 8 Rozporządzenia RM.
2)z dnia 6 marca 2025 r., nr 0111-KDIB1-3.4010.64.2025.1.DW, zgodnie z którą przepis § 9 ust. 1 Rozporządzenia, wskazuje na najwcześniejszy moment skorzystania ze wsparcia z tytułu poniesienia kosztów kwalifikowanych i nie można interpretować go w oderwaniu od treści art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.
3)z dnia 20 września 2025 r., nr 0114-KDIP2-1.4010.466.2024.1.KW, zgodnie z którą poniesienie kosztów, które są uznane za koszty kwalifikowane nie uprawnia jeszcze do skorzystania z możliwości zwolnienia dochodów w ramach decyzji o wsparciu. Rozpoczęcie procesu inwestycyjnego powinno prowadzić każdorazowo do uzyskania dochodu, który umożliwia zastosowanie zwolnienia. Dla faktycznego skorzystania z analizowanego zwolnienia, istotne jest bowiem uzyskanie dochodów z nowej inwestycji (również w ramach ścisłych powiązań) a nie samo poniesienie wydatków kwalifikowanych.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Odnosząc się do powołanych interpretacji, wskazać należy, że rozstrzygnięcia w nich zawarte dotyczą konkretnej indywidualnej sprawy w określonym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym i w tych sprawach rozstrzygnięcia w nich zawarte są wiążące, zatem nie mogą przesądzać o niniejszym rozstrzygnięciu.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.
