Czy zachodzi konieczność prowadzenia ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych przez zarejestrowanego handlowca? - Interpretacja - IPPP3/443-430/09-4/JK

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 27.08.2009, sygn. IPPP3/443-430/09-4/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

Temat interpretacji

Czy zachodzi konieczność prowadzenia ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych przez zarejestrowanego handlowca?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 07.05.2009 r. (data wpływu 12.05.2009 r.) przekazanym przez Naczelnika Urzędu Celnego, do tutejszego Organu zgodnie z właściwością (data wpływu 20.05.2009 r.), uzupełnione na formularzu ORD-IN z dnia 29.06.2009 r. (data wpływu 02.07.2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20.05.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca w dniu 19 marca 2009 r. otrzymał potwierdzenie zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego. Na podstawie ustawy z dnia 06 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym oraz rozporządzenia Ministra Finansów jest zarejestrowanym handlowcem.

Spółka dokonuje wewnątrzwspólnotowego nabycia artykułów akcyzowych na rzecz innych podmiotów (w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym art. 59 ust. 3 oraz art. 92 i 93 ust. 1). Przedmiotem nabycia wewnątrzwspólnotowego są odczynniki przeznaczone do badań naukowych zawierające alkohol etylowy (CN 2852 00 00, 2924 12 00, 2930 90 85, 2942 00 00, 3402 11 90, 3504 00 90, 3822 00 00, 3905 91 00, 3906 90 90, 3912 90 90, 3913 90 00, 3912 90 90, 3926 90 97, 8471 60 70, 9027 90 10, 9027 90 50, 9030 90 85). Odczynniki przeznaczone są do dalszej odsprzedaży.

Zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, Wnioskodawca zwolniony jest od akcyzy napojów alkoholowych, w rozumieniu w/w ustawy o podatku akcyzowym. Jednocześnie powołując się na rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji zakupu w/w produktów.

W uwagi na zwolnienie od podatku akcyzowego przedmiotowych produktów, Spółka zwraca się z prośbą o wyjaśnienie, czy zachodzi konieczność prowadzenia ewidencji w/w wyrobów akcyzowych i w jakiej formie.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w/w ewidencja winna być prowadzona, a jeśli tak to czy prowadzona musi być wewnętrznie w Spółce, czy przekazywana do właściwego Urzędu Celnego. Jeżeli Spółka jest zobowiązana do przekazania ewidencji do Urzędu Celnego, czy musi przedstawić odpowiedni formularz...

Zdaniem Wnioskodawcy, jako zarejestrowany handlowiec zgodnie z ustawą z dnia 06 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym oraz rozporządzenia ministra Finansów, w myśl § 13 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zwolniony jest od akcyzy względem napojów alkoholowych. Jednakże w ślad za rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych, Spółka zobowiązana jest do prowadzenia ewidencji zakupu w/w produktów. W ocenie własnej Spółka powinna prowadzić ewidencję wewnętrzną w siedzibie firmy, dla celów ewidencyjnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

W myśl art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11, ze zm.), zwanej dalej ustawą, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Natomiast w świetle uregulowań art. 92 - do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie. Z kolei jak wynika z art. 93 ust. 1 ustawy do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się:

  1. wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;
  2. wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22 % objętości;
  3. napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy.

Zauważyć należy, iż w załączniku nr 1 do ustawy, zawierającym wykaz wyrobów akcyzowych, nie wymieniono wyrobów o kodach CN 2852 00 00, 2924 12 00, 2930 90 85, 2942 00 00, 3402 11 90, 3504 00 90, 3822 00 00, 3905 91 00, 3906 90 90, 3912 90 90, 3913 90 00, 3912 90 90, 3926 90 97, 8471 60 70, 9027 90 10, 9027 90 50, 9030 90 85. Określono jednak w pozycji 43 alkohol etylowy zawarty w wyrobach niebędących wyrobami akcyzowymi o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % obj.

Wobec powyższego alkohol etylowy zawarty w wyrobach niebędących wyrobami akcyzowymi o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % obj jest wyrobem akcyzowym.

W przedmiotowej sprawie przede wszystkim wyjaśnić należy, iż w myśl § 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. nr 32, poz. 228) zwalnia się od akcyzy napoje alkoholowe używane:

  1. jako próbki do analiz, niezbędnych prób produkcyjnych lub celów naukowych;
  2. do badań naukowych;
  3. do procesów produkcyjnych, pod warunkiem że produkt końcowy nie zawiera alkoholu.

Przedmiotowe zwolnienie zgodnie z ust. 2 cytowanego paragrafu stosuje się w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1 i 8 ustawy, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5 pkt 3 i ust. 7-9 ustawy.

W świetle uregulowań art. 32 ust. 1 pkt 1 i 8 ustawy przedmiotowe zwolnienie od akcyzy napojów alkoholowych przeznaczonych do badań naukowych stosuje się wyłącznie w przypadku ich dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego lub zużycia przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający.

Z kolei zgodnie z art. 32 ust. 5 pkt 3 ustawy warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie jest również prowadzenie ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem przez podmiot prowadzący skład podatkowy, zarejestrowanego handlowca, podmiot pośredniczący oraz podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie. Natomiast w swietle ust. 7-9 cyt. artykułu ewidencja może być prowadzona w formie papierowej lub elektronicznej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o formie jej prowadzenia. Powinna zawierać informacje umożliwiające ustalenie ilości wysłanych lub otrzymanych wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, terminu wysłania lub odbioru tych wyrobów, a także miejsca odbioru w przypadku ich przemieszczania oraz informacje o dokumentach dostawy. Powinna być przechowywana do celów kontroli przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym została sporządzona.

Wnioskodawca wskazuje, iż jako zarejestrowany handlowiec nabywa na rzecz innych podmiotów artykuły o kodach CN 2852 00 00, 2924 12 00, 2930 90 85, 2942 00 00, 3402 11 90, 3504 00 90, 3822 00 00, 3905 91 00, 3906 90 90, 3912 90 90, 3913 90 00, 3912 90 90, 3926 90 97, 8471 60 70, 9027 90 10, 9027 90 50, 9030 90 85. Strona wyjaśnia, iż sprowadzane odczynniki zawierające alkohol etylowy przeznaczone są do badań naukowych, zatem stosownie do § 13 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego korzystają ze zwolnienia.

Biorąc pod uwagę wyżej powołane przepisy stwierdzić należy, iż nabywany w ramach nabycia wewnątrzwspólotowego przez Wnioskodawcę zarejestrowanego handlowca - alkohol etylowy zawarty w odczynnikach przeznaczonych do badań naukowych nie korzysta ze zwolnienia w trybie § 13 cytowanego rozporządzenia. Nie zostały bowiem spełnione przesłanki wynikające z ust. 2 tego paragrafu. Nie można zatem zgodzić się ze stwierdzeniem Spółki, iż korzysta ze zwolnienia względem nabywanych wyrobów akcyzowych.

Ponadto z uwagi na fakt, iż w przedstawionym stanie faktycznym alkohol etylowy zawarty w przedmiotowych wyrobach nie korzysta ze zwolnienia przepisy art. 32 ust. 5 pkt 3 ustawy nie mają zastosowania w analizowanej sprawie. Innymi słowy Spółka nie jest zobligowana do prowadzenia dla niniejszych produktów, tj. wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu etylowego przekraczającej 1,2 % obj. ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem.

Odnosząc się natomiast do obowiązku prowadzenia przez Wnioskodawcę ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych zauważyć należy, iż definicja pojęcia zarejestrowany handlowiec została zawarta w art. 2 pkt 13 ustawy. Zgodnie z nią zarejestrowany handlowiec to podmiot, któremu wydano zezwolenie na nabywanie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych wysłanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Należy przy tym zaznaczyć, iż zgodnie z art. 59 ust. 3 ustawy zarejestrowany handlowiec może dokonywać nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych na rzecz innych podmiotów.

Zatem unijny dostawca wyrobów akcyzowych, wysyłając je w procedurze zawieszenia poboru akcyzy do zarejestrowanego handlowca, nie nalicza w stosunku do tych wyrobów lokalnego podatku akcyzowego. Ciężar uiszczenia akcyzy jest przerzucany na zarejestrowanego handlowca, czyli zapłata podatku następuje w kraju, gdzie wyroby są konsumowane.

Należy jednocześnie wskazać, iż zgodnie z art. 59 ust. 2 pkt 2 ustawy zarejestrowany handlowiec jest obowiązany prowadzić ewidencję nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych.

W świetle natomiast art. 59 ust. 4, 5 i 6 ustawy ewidencja, o której mowa w ust. 2 pkt 2, może być prowadzona w formie papierowej lub elektronicznej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o formie jej prowadzenia. Powinna zawierać w szczególności informacje dotyczące wyrobów akcyzowych nabywanych wewnątrzwspólnotowo, administracyjnego dokumentu towarzyszącego, podmiotu wysyłającego wyroby akcyzowe, podmiotu na rzecz którego wyroby akcyzowe są nabywane wewnątrzwspólnotowo przez zarejestrowanego handlowca. Powinna być przechowywana do celów kontroli przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym została sporządzona.

Biorąc pod uwagę ww. przedmiotowe przepisy stwierdzić należy, że prawidłowe jest stanowisko Spółki, że jest zobowiązana do prowadzenia ewidencji zakupu przedmiotowych wyrobów.

Wyjaśnić przy tym należy, iż na podstawie delegacji ustawowej wynikającej m.in. z art. 59 ust. 7 pkt 2 ustawy, wydane zostało rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 32, poz. 234), zwane dalej rozporządzeniem, które szczegółowo reguluje sposób prowadzenia ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych i zakres danych, jakie powinna zawierać.

Zgodnie z § 2 ust. 1 do ust. 3 rozporządzenia ewidencja jest prowadzona w sposób ciągły i umożliwiający identyfikację obrotu wyrobami akcyzowymi. Ostatniego dnia każdego miesiąca podmiot prowadzący ewidencję dokonuje jej zamknięcia i miesięcznego podsumowania. Raport z miesięcznego zamknięcia i podsumowania ewidencji prowadzonej w formie elektronicznej podmiot prowadzący ewidencję przekazuje właściwemu naczelnikowi urzędu celnego.

W myśl § 3 ust. 1 rozporządzenia, w przypadku prowadzenia ewidencji w formie papierowej, przed rozpoczęciem jej wypełniania karty ewidencji powinny zostać przeszyte, a strony ponumerowane i opatrzone pieczęcią podmiotu prowadzącego ewidencję. Właściwy naczelnik urzędu celnego opatruje przeszycie plombą, przy użyciu plombownicy stosowanej do plombowania ewidencji prowadzonych przez organ celny, a na ostatniej stronie ewidencji wpisuje liczbę jej stron i składa podpis. Ponadto zgodnie z ust. 2 cytowanego paragrafu wpisów do ewidencji należy dokonywać w sposób trwały i wyraźny. Zmiany i poprawki powinny być dokonywane w taki sposób, aby przekreślony pierwotny tekst pozostał czytelny. Każda zmiana lub poprawka powinna zostać potwierdzona podpisem osoby dokonującej zmiany lub poprawki z podaniem daty wprowadzenia, oraz w razie potrzeby opisana w rubryce "uwagi".

Z kolei zgodnie z uregulowaniem § 4 ust. 1 rozporządzenia, ewidencja w formie elektronicznej prowadzona jest zgodnie z pisemną instrukcją obsługi programu komputerowego wykorzystywanego do prowadzenia tej ewidencji i w taki sposób, aby:

  1. umożliwiała wgląd w treść dokonywanych wpisów oraz ochronę przechowywanych danych przed zniekształceniem lub utratą;
  2. umożliwiała dokonywanie korekty danych opatrzonej adnotacją osoby dokonującej tej korekty oraz daty jej dokonania;
  3. pozwalała na drukowanie wpisów i raportów, o których mowa w § 2 ust. 3, w porządku chronologicznym;
  4. uniemożliwiała usuwanie wpisów.

W myśl natomiast ust. 2 niniejszego paragrafu podmiot prowadzący ewidencję w formie elektronicznej przechowuje kopię ewidencji zapisaną na informatycznych nośnikach danych, w sposób zapewniający ochronę przechowywanych danych przed zniekształceniem lub utratą, lub w formie wydruku sporządzonego za okresy jednodniowe.

W świetle uregulowań § 5 ust. 1 rozporządzenia, ewidencja prowadzona przez zarejestrowanego handlowca zawiera:

  1. nazwy wyrobów akcyzowych wraz z ich kodami Nomenklatury Scalonej (CN) oraz informacje o ich znakowaniu i barwieniu;
  2. ilości wyrobów akcyzowych w jednostkach miary właściwych dla ustalenia podstawy opodatkowania;
  3. datę wprowadzenia wyrobów akcyzowych do miejsca ich odbioru;
  4. dane identyfikacyjne składu podatkowego, z którego wyroby akcyzowe zostały wysłane z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy;
  5. dane identyfikacyjne podmiotu, na rzecz którego wyroby akcyzowe zostały nabyte przez zarejestrowanego handlowca;
  6. numer identyfikacyjny wskazany w rubryce 3 administracyjnego dokumentu towarzyszącego, którego wzór został określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 32, poz. 229), lub numer identyfikacyjny dokumentu handlowego, na podstawie którego wyroby akcyzowe zostały wprowadzone do miejsca odbioru;
  7. kwotę podatku akcyzowego przypadającego do zapłaty;
  8. datę złożenia deklaracji podatkowej.

Zasadnym jest przy tym wskazać, iż zgodnie z § 5 ust. 2 rozporządzenia zarejestrowany handlowiec odnotowuje nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych w ewidencji, niezwłocznie po ich wprowadzeniu do miejsca odbioru wyrobów akcyzowych.

Ewidencja nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych przez zarejestrowanego handlowca powinna zatem być prowadzona w sposób zgodny z powyższymi przepisami.

Dodać ponadto należy, iż w przedmiotowej sprawie Wnioskodawca powinien mieć na uwadze przepisy art. 41 ust. 10 ustawy zgodnie z którym podmiot prowadzący skład podatkowy jest obowiązany do prowadzenia ewidencji wysłanych i otrzymanych, a zarejestrowany handlowiec - otrzymanych, administracyjnych dokumentów towarzyszących. Podmiot prowadzący skład podatkowy jest obowiązany również do prowadzenia ewidencji dokumentów handlowych towarzyszących przemieszczaniu wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa.

Reasumując, odnosząc się do stanu faktycznego i pytania zadanego we wniosku, należy stwierdzić, iż Spółka jako - zarejestrowany handlowiec zgodnie z dyspozycją art. 59 ust. 2 pkt 2 ustawy ma obowiązek prowadzenia ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych, tj. wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu etylowego przekraczającej 1,2 % obj. Spółka może ją prowadzić w formie papierowej lub elektronicznej, przy czym jest zobowiązana do pisemnego poinformowania właściwego naczelnika urzędu celnego o formie jej prowadzenia. Ostatniego dnia każdego miesiąca Zainteresowany powinien dokonywać jej zamknięcia i miesięcznego podsumowania. Wnioskodawca przedmiotową ewidencję powinien przechowywać do celów kontroli przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym została sporządzona. Nadmienić należy, iż w przypadku prowadzenia ewidencji w formie papierowej, przed rozpoczęciem jej wypełniania karty ewidencji powinny zostać przeszyte, a strony ponumerowane i opatrzone pieczęcią podmiotu prowadzącego ewidencję ponadto właściwy naczelnik urzędu celnego powinien opatrzyć przeszycie plombą, przy użyciu plombownicy stosowanej do plombowania ewidencji prowadzonych przez organ celny, a na ostatniej stronie ewidencji wpisać liczbę jej stron i złożyć podpis.

Zauważa się, że w ocenie prawnej stanu faktycznego Wnioskodawca trafnie wskazał, iż jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych ponadto jednak w zawartym we wniosku stanowisku wyraził pogląd, iż korzysta ze zwolnienia względem nabywanych wyrobów akcyzowych. Pogląd ten nie jest jednak słuszny bowiem w sytuacji przedstawionej we wniosku nabywane wyroby przeznaczone do badań naukowych nie będą mogły korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w przepisie § 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. Tym samym organ podatkowy nie mógł uznać stanowiska Wnioskodawcy za prawidłowe.

Końcowo należy zaznaczyć, iż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 roku w sprawie trybu udzielania, informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11) zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej i to jego obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu błędnego zaklasyfikowania wyrobów akcyzowych.

W przypadku trudności w ustaleniu przez podmiot właściwego grupowania według kodu CN jednostką uprawnioną do wydawania opinii klasyfikacyjnych jest Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi (ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź).

Biorąc pod uwagę przytoczoną regulację, organ nie może dokonać weryfikacji klasyfikacji wyrobów. Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny stanowiska, przedstawionego przez Wnioskodawcę w zakresie klasyfikacji statystycznej wyrobów będących przedmiotem wniosku. W niniejszej sprawie oparto się na klasyfikacji wskazanej we wniosku przez Podatnika.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 ustawy Ordynacja podatkowa).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF

Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie