Interpretacja indywidualna - Interpretacja - 0115-KDST2-1.4011.400.2025.2.JPO

Shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 18 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-1.4011.400.2025.2.JPO

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 lipca 2025 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki ryczałtu dla świadczonych usług. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą (dalej: „Wnioskodawca” lub „Podatnik”). Niniejszy wniosek dotyczy zdarzenia przyszłego oraz zaistniałego stanu faktycznego. Wniosek dotyczy roku podatkowego 2025 i kolejnych. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu art. 3 ustawy Prawo przedsiębiorców jako osoba fizyczna.

Wnioskodawca rok 2025 i lata kolejne planuje rozliczać się w oparciu o podatek ryczałtowy w wysokości 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określony w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Wysokość przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej nie przekracza i nie przekroczy kwoty 2 000 000 euro.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca świadczy usługi, które polegają na wykonaniu kompleksowych czynności organizacyjnych związanych z produkcją pozostałych programów telewizyjnych i nagrań wideo.

Wnioskodawca posiada nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w rozumieniu art. 3 ust. 1 i 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Prowadzona przez Wnioskodawcę działalność spełnia warunki definicji działalności usługowej w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wnioskodawca odpowiada za produkcję materiałów video, jednocześnie nie jest on rozliczany z wyników, czasu spędzonego na świadczenie usług. Nie otrzymuje on poleceń – usługi nie są wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu wyznaczonym przez kontrahenta. Ponosi on ryzyko z prowadzoną działalnością.

W ocenie Wnioskodawcy, świadczone usługi odpowiadają klasyfikacji PKWiU 59.11.13.0 – Usługi związane z produkcją pozostałych programów telewizyjnych i nagrań wideo.

Wynagrodzenie jest wypłacane miesięcznie, na podstawie faktury, w łącznej kwocie za usługi wykonane. Wnioskodawca złożył sporządzone na piśmie oświadczenie naczelnikowi urzędu skarbowego, właściwemu według miejsca zamieszkania, o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym.

Wnioskodawca potwierdza, że do wykonywanej przez niego działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Uzupełnienie wniosku

Świadczone usługi polegają na kompleksowej organizacji i produkcji treści audiowizualnych w formie:

-transmisji na żywo (live streaming) prowadzonych o dowolnych porach, bez z góry narzuconego scenariusza, z dynamicznym kształtowaniem przebiegu programu przez prowadzącą i interakcję z widzami ((...));

-transmisji prywatnych realizowanych na indywidualne zamówienie klienta, według uprzednio zdefiniowanych czynności;

-gotowych nagrań wideo (VOD) tworzonych, montowanych i oferowanych klientom w modelu sprzedażowym.

Usługa ma charakter twórczo-produkcyjny oraz organizacyjny i obejmuje pełny cykl wytworzenia materiału wideo: pre-produkcję, produkcję i post-produkcję, wraz z bieżącą organizacją planu i kontrolą jakości technicznej.

Zakres obejmuje w szczególności: pre-produkcję i organizację: opracowanie koncepcji odcinka/relacji i ramowego planu (elastycznego); przygotowanie stanowiska, scenografii/tła, rekwizytów; konfigurację sprzętu i oprogramowania (kamera, audio, oświetlenie, encoder), testy łącza; przygotowanie opisów, miniaturek, metadanych oraz listy czynności dostępnych za (...) oraz do transmisji prywatnych. Produkcję (na żywo i prywatną): uruchomienie transmisji, prowadzenie programu rozrywkowego na żywo; moderację i bieżącą interakcję z widzami (czat, realizacja zleconych czynności za (...)); realizację transmisji prywatnych na indywidualne zamówienie (z góry określony zestaw czynności dla danej kwoty); kontrolę techniczną (kadry, dźwięk, światło, stabilność streamu). Post-produkcję i przygotowanie VOD: zgrywanie materiału, selekcję ujęć, montaż, podstawową korekcję, dodanie plansz/czołówek; eksport do odpowiednich formatów, opis, tagowanie i przygotowanie do publikacji/sprzedaży. Dystrybucję i monetyzację: publikację i udostępnianie materiałów na platformach; ustawianie cen i warunków dostępu do nagrań; obsługę płatności/donacji/(...) i rozliczeń. Analitykę i optymalizację: monitoring statystyk oglądalności i zaangażowania; dostosowywanie formatu i harmonogramu do preferencji odbiorców. Model rozliczeń: Wnioskodawczyni nie jest rozliczana z czasu pracy ani z „wyników”, lecz za wytworzenie/realizację treści oraz dostęp do nich. Aktualnie ponad 90% przychodu pochodzi z transmisji prywatnych i czynności realizowanych za (...)/donejty; pozostała część – ze sprzedaży gotowych nagrań po cenie ustalanej samodzielnie.

Wyjaśniając, co jest efektem świadczonych usług, Wnioskodawca wskazał, że są to ukończone programy audiowizualne: zrealizowane transmisje na żywo (program w czasie rzeczywistym), transmisje prywatne (na zamówienie) oraz utrwalone nagrania wideo (VOD), pliki wideo w ustalonych formatach wraz z metadanymi (opisy, miniatury, tagi) oraz materiałami towarzyszącymi (np. grafiki), archiwum treści umożliwiające dalszą dystrybucję/monetyzację.

Zleceniodawca wykorzystuje efekty pracy Wnioskodawcy w celu: publicznej emisji (transmisje live) i udostępniania VOD odbiorcom końcowym; monetyzacji poprzez (...)/donejty, odpłatne transmisje prywatne (główne źródło przychodu) oraz sprzedaż gotowych nagrań; budowania i utrzymania społeczności widzów, zwiększania zasięgu oraz wartości komercyjnej kanałów/serwisów; archiwizacji i ponownego wykorzystania fragmentów w innych publikacjach/promocjach.

Wyjaśniając, czy usługi, które Wnioskodawca opisał we wniosku, świadczy/zamierza świadczyć na rzecz podmiotu/podmiotów, w którym/w których pełni funkcję Prezesa bądź inną funkcję, czy jest jego/ich wspólnikiem, udziałowcem, akcjonariuszem, Wnioskodawca wskazał, że nie jest ani prezesem/członkiem zarządu ani wspólnikiem w żadnej postaci.

Wnioskodawca nie uzyskuje innych dochodów podlegających opodatkowaniu.

Wnioskodawca prowadzi dokumentację podatkową – jest to ewidencja ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Pytanie

Czy wykonywane w ramach działalności usługi opisane w niniejszym wniosku podlegają opodatkowaniu stawką podatku ryczałtowego 8,5%?

Pani stanowisko w sprawie

W ocenie Wnioskodawcy, świadczone usługi są opodatkowane stawką 8,5% zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych.

Na wstępie należy zauważyć, że zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Zgodnie natomiast z art. 4 ust. 1 pkt 1 tej ustawy, użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Z powyższej definicji wynika, że bez wątpienia osiąga on przychody z działalności usługowej, która co do zasady jest opodatkowana stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – z wyjątkami przewidzianymi w ustawie.

W ocenie Wnioskodawcy, świadczone w ramach Umów usługi nie stanowią wyjątków przewidzianych w ustawie, tj. nie zostały wymienione w pkt 1-4 ani 6-8 art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenia oznaczają:

pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o:

działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 tej ustawy:

Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;

2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;

3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenia oznaczają:

działalność usługowa – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 tej ustawy:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.

Natomiast zgodnie z treścią art. 6 ust. 4 pkt 2 cytowanej ustawy:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 tej ustawy:

Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a)prowadzenia aptek,

b)(uchylona)

c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

d)(uchylona)

e)(uchylona)

f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Ponadto w art. 8 ust. 2 ww. ustawy wskazano:

Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

 – w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Zauważyć należy, że wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Dla rozróżnienia rodzajów tych działalności, ustawodawca posłużył się m.in. grupowaniami Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676). Wobec tego, dla zastosowania właściwej stawki ryczałtu do przychodów uzyskanych z prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU, przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.), mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. i oraz art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

15% przychodów ze świadczenia usług przetwarzania danych (PKWiU ex 63.11.1), przesyłania strumieni wideo przez Internet (PKWiU 59.11.25.0), przesyłania strumieni audio przez Internet (PKWiU 59.20.36.0), agencji informacyjnych (PKWiU 63.91.1) oraz pozostałych w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 63.99),

8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

W przedstawionym we wniosku opisie wskazała Pani, że w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy usługi, które polegają na kompleksowej organizacji i produkcji treści audiowizualnych w formie:

-transmisji na żywo (live streaming) prowadzonych o dowolnych porach, bez z góry narzuconego scenariusza, z dynamicznym kształtowaniem przebiegu programu przez prowadzącą i interakcję z widzami (czat, (...)/donejty);

-transmisji prywatnych realizowanych na indywidualne zamówienie klienta, według uprzednio zdefiniowanych czynności;

-gotowych nagrań wideo (VOD) tworzonych, montowanych i oferowanych klientom w modelu sprzedażowym.

Usługa ma charakter twórczo-produkcyjny oraz organizacyjny i obejmuje pełny cykl wytworzenia materiału wideo: pre-produkcję, produkcję i post-produkcję, wraz z bieżącą organizacją planu i kontrolą jakości technicznej.

W Pani ocenie, świadczone usługi odpowiadają klasyfikacji PKWiU 59.11.13.0 – Usługi związane z produkcją pozostałych programów telewizyjnych i nagrań wideo.

Wskazała Pani, że wynagrodzenie jest wypłacane miesięcznie, na podstawie faktury, w łącznej kwocie za wykonane usługi. Odpowiada Pani za produkcję materiałów video, jednocześnie nie jest rozliczana z wyników, czasu spędzonego na świadczenie usług. Efektem świadczonych przez Panią usług są ukończone programy audiowizualne: zrealizowane transmisje na żywo (program w czasie rzeczywistym), transmisje prywatne (na zamówienie) oraz utrwalone nagrania wideo (VOD), pliki wideo w ustalonych formatach wraz z metadanymi (opisy, miniatury, tagi) oraz materiałami towarzyszącymi (np. grafiki), archiwum treści umożliwiające dalszą dystrybucję/monetyzację.

Zleceniodawca wykorzystuje efekty Pani pracy w celu: publicznej emisji (transmisje live) i udostępniania VOD odbiorcom końcowym; monetyzacji poprzez (...)/donejty, odpłatne transmisje prywatne (główne źródło przychodu) oraz sprzedaż gotowych nagrań; budowania i utrzymania społeczności widzów, zwiększania zasięgu oraz wartości komercyjnej kanałów/serwisów; archiwizacji i ponownego wykorzystania fragmentów w innych publikacjach/promocjach.

Przenosząc powołane przepisy na grunt niniejszej sprawy stwierdzić należy, że jeśli faktycznie uzyskuje Pani przychody ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług na rzecz Zleceniodawcy, dla którego wystawia Pani fakturę w łącznej kwocie za wykonane usługi, które sklasyfikowane są w grupowaniu PKWiU 59.11.13.0, to właściwą stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest stawka 8,5%, określona w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Niemniej jednak zastrzec należy, że ww. stawka nie znajdzie zastosowania w przypadku świadczenia usług przesyłania strumieni wideo przez Internet (PKWiU 59.11.25.0), dla których ustawodawca przewidział stawkę ryczałtu w wysokości 15%, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. i) ww. ustawy.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy:

stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia, oraz

zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikowała Pani świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego). Ponadto należy podkreślić, że w przypadku wskazania przez Panią nieprawidłowego grupowania PKWiU udzielona odpowiedź w drodze interpretacji indywidualnej nie będzie dawała Pani waloru ochronnego, o którym mowa w art. 14k – 14n Ordynacji podatkowej.

Interpretacja indywidualna stanowi rozstrzygnięcie wyłącznie w zakresie objętym pytaniem interpretacyjnym i odnosi się do przedstawionego opisu sprawy, a zatem dotyczy wyłącznie wysokości stawki ryczałtu dla uzyskiwanych przychodów. Tym samym nie dotyczy innych kwestii zawartych w opisie sprawy, które nie były przedmiotem zapytania.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny/zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.