
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
4 lipca 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy stawki ryczałtu dla przychodów ze świadczenia usług mieszczących się w grupowaniu PKWiU: 82.19.13.0. Uzupełnił go Pan pismami z 4 i 8 sierpnia 2025 r. (daty wpływu). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w CEIDG na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, opodatkowaną ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Nie zatrudnia pracowników ani współpracowników. Współpraca dotyczy wyłącznie jednego kontrahenta – spółki z siedzibą w państwie członkowskim UE, w ramach umowy B2B zawartej na czas nieokreślony, rozliczanej miesięcznym ryczałtem (fixed fee). Wszystkie czynności są realizowane zdalnie z Polski, z wykorzystaniem systemów i standardów Klienta.
Wnioskodawca wykonuje na rzecz Klienta wyłącznie czynności niematerialne w zakresie:
–zarządzania projektami i zadaniami (PKWiU 70.22.20.0),
–wsparcia administracyjnego oraz przetwarzania danych operacyjnych (PKWiU 82.19.13.0).
W szczególności są to działania takie jak: planowanie sprintów, przygotowanie agend i spotkań, dokumentowanie decyzji, aktualizacja rejestrów ryzyk i wskaźników KPI/SLA, czyszczenie i publikacja danych z narzędzi skanujących (…), komunikacja przypominająca i organizacyjna, prowadzenie kalendarzy, zarządzanie listami zadań i kontaktów.
Wnioskodawca nie świadczy usług doradztwa technologicznego ani strategicznego, nie programuje, nie administruje systemami, nie opiniuje architektury IT, nie dokonuje audytu ani nie ocenia podatności. Wnioskodawca nie osiąga żadnych innych przychodów od Klienta ani jego podmiotów powiązanych.
Uzupełnienie
Zakres czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę:
‒komponent (...) (PKWiU 70.22.20.0) – ręczne tworzenie, modyfikowanie, klasyfikowanie i przypisywanie ticketów w (...) zgodnie z workflow klienta; celem jest uporządkowanie zadań projektowych;
‒komponent przekazywania zgłoszeń (PKWiU 82.19.13.0) – rutynowa klasyfikacja gotowych ticketów i ich przekierowanie do właściwych zespołów w wewnętrznych systemach klienta (…).
Efektem jest prawidłowe skierowanie zgłoszeń do odpowiednich działów; Wnioskodawca nie wystawia faktur klientom końcowym.
Wnioskodawca wskazał, że posiada wyłącznie uprawnienia użytkownika końcowego (…) – brak dostępu administracyjnego.
Uprawnienia decyzyjne Wnioskodawcy obejmują wyłącznie czynności techniczno-organizacyjne:
‒korekty oczywistych omyłek w treści ticketów,
‒wybór kategorii lub priorytetu wg zatwierdzonego schematu,
‒przekierowanie zgłoszeń do odpowiedniego etapu lub zespołu.
Wnioskodawca wskazał, że nie podejmuje decyzji strategicznych, nie zarządza projektami, nie reprezentuje kontrahenta na zewnątrz. Zakres ma charakter pomocniczo-biurowy i nie zmienia klasyfikacji usługi (82.19.13.0).
Wnioskodawca wskazał na czynności incydentalne – wsparcie edukacyjne i projektowe, tj. w wyjątkowych sytuacjach, na prośbę kontrahenta, wykonuje krótkie, nieformalne działania pomocnicze:
‒instruktaże dla nowych członków zespołu (omówienie schematu klasyfikacji ticketów, demonstracja workflow w (...), Q&A) – do 0,5 h jednorazowo;
‒doraźne wsparcie koordynacyjne (np. sprawdzenie stanu tablicy, przekazanie informacji o blokadach, potwierdzenie priorytetów) – do 0,5 h jednorazowo.
Czynności te:
‒występują incydentalnie (≤ 5% łącznego czasu pracy);
‒nie są dodatkowo wynagradzane ani fakturowane;
‒służą wyłącznie sprawnej realizacji głównego świadczenia (PKWiU 82.19.13.0).
W konsekwencji nie zmieniają one klasyfikacji usługi ani nie wpływają na możliwość opodatkowania przychodów ryczałtem ewidencjonowanym 8,5%.
Wnioskodawca wskazał, że nie zarządza infrastrukturą IT; wykonuje jedynie manualne czynności biurowe.
Wnioskodawca doprecyzował, że nie prowadzi automatycznego przetwarzania danych. Wszystkie operacje są ręczne.
Tickety zawierają jedynie dane operacyjne (ID, opis techniczny). Wnioskodawca wskazał, że nie przetwarza danych osobowych.
Usługa ma charakter kompleksowy; za każdy miesiąc wystawiana jest jedna faktura rozliczeniowa. Jej kwota wynika z iloczynu uzgodnionej stawki godzinowej i rzeczywistej liczby przepracowanych godzin (brak innych pozycji czy odrębnych świadczeń).
Wnioskodawca wskazał, że dominujące czynności mają charakter biurowy i pomocniczy, a całość kwalifikuje do PKWiU 82.19.13.0. Klasyfikacja 70.22.20.0 jest pomocnicza i nie nadaje całości usługi nowego charakteru.
Wnioskodawca podkreślił, że nie przetwarza danych (PKWiU 63.11), nie sporządza raportów, nie prowadzi baz danych, nie zapewnia hostingu.
Wnioskodawca prowadzi ewidencję przychodów.
Dodatkowe przychody Wnioskodawca (...) rozlicza odrębnie w PIT-36 (zasady ogólne).
Wnioskodawca wskazał, że żadne z wyłączeń z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od osób fizycznych od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie mają zastosowania.
Pytanie
Czy przychody z kompleksowej usługi operacyjno-administracyjnego wsparcia obsługi zgłoszeń, zaklasyfikowanej do PKWiU 82.19.13.0, mogą być opodatkowane ryczałtem ewidencjonowanym według stawki 8,5% (art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy z 20 listopada 1998 r.)?
Pana stanowisko w sprawie
Świadczenie stanowi jedną kompleksową usługę o dominującym charakterze pomocniczo-biurowym (PKWiU 82.19.13.0).
Brak jest przesłanek do zakwalifikowania usługi do działu 63 (przetwarzanie danych) ani do działu 70 (doradztwo).
Wnioskodawca wskazał, że spełnia warunki opodatkowania przychodów ryczałtem ewidencjonowanym 8,5%, a żadne wyłączenia z art. 8 ustawy nie mają zastosowania.
W konsekwencji przychody z umowy B2B mogą być objęte ryczałtem 8,5%.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 oraz art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
–działalność usługowa – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3;
–pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o:
działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
–prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 tej ustawy:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 tej ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Natomiast zgodnie z treścią art. 6 ust. 4 pkt 2 cytowanej ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.
Zgodnie z art. 8 tej ustawy:
1.Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a)prowadzenia aptek,
b)(uchylona)
c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d)(uchylona)
e)(uchylona)
f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
–jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
2. Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
–w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zostały określone w art. 12 ustawy i zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Dla rozróżnienia rodzajów tych działalności, ustawodawca posłużył się m.in. grupowaniami Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676). Zatem istotne jest przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU, przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.), mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.
Zgodnie z 12 ust. 1 pkt 2 lit. i). art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) oraz art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ww. ustawy:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
‒15% przychodów ze świadczenia usług przetwarzania danych (PKWiU ex 63.11.1), przesyłania strumieni wideo przez Internet (PKWiU 59.11.25.0), przesyłania strumieni audio przez Internet (PKWiU 59.20.36.0), agencji informacyjnych (PKWiU 63.91.1) oraz pozostałych w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 63.99);
‒15% przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów;
‒8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
W tym miejscu wyjaśnić należy, że ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu – o czym stanowi art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że prowadzi Pan działalność gospodarczą opodatkowaną ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Współpraca dotyczy wyłącznie jednego kontrahenta – spółki z siedzibą w państwie członkowskim UE, w ramach umowy B2B zawartej na czas nieokreślony, rozliczanej miesięcznym ryczałtem (fixed fee).
Wykonuje Pan na rzecz Klienta wyłącznie czynności niematerialne w zakresie:
‒zarządzania projektami i zadaniami,
‒wsparcia administracyjnego oraz przetwarzania danych operacyjnych.
W szczególności są to działania, takie jak: planowanie sprintów, przygotowanie agend i spotkań, dokumentowanie decyzji, aktualizacja rejestrów ryzyk i wskaźników KPI/SLA, czyszczenie i publikacja danych z narzędzi skanujących (…), komunikacja przypominająca i organizacyjna, prowadzenie kalendarzy, zarządzanie listami zadań i kontaktów.
Wskazał Pan, że nie świadczy usług doradztwa technologicznego ani strategicznego, nie programuje, nie administruje systemami, nie opiniuje architektury IT, nie dokonuje audytu ani nie ocenia podatności. Nie zarządza Pan infrastrukturą IT; wykonuje jedynie manualne czynności biurowe. Nie prowadzi Pan automatycznego przetwarzania danych, wszystkie operacje są ręczne. Nie przetwarza Pan danych osobowych. Podkreślił Pan, że nie przetwarza danych (PKWiU 63.11), nie sporządza raportów, nie prowadzi baz danych, nie zapewnia hostingu.
Usługa ma charakter kompleksowy; za każdy miesiąc wystawiana jest jedna faktura rozliczeniowa. Jej kwota wynika z iloczynu uzgodnionej stawki godzinowej i rzeczywistej liczby przepracowanych godzin (brak innych pozycji czy odrębnych świadczeń).
Dominujące czynności mają charakter biurowy i pomocniczy, a całość kwalifikuje Pan do grupowania PKWiU 82.19.13.0.
Przenosząc powołane przepisy na grunt niniejszej sprawy stwierdzić należy, że jeśli faktycznie uzyskuje Pan przychody z tytułu świadczenia usług, które mieszczą się w grupowaniu PKWiU 82.19.13.0., i które – jak wynika z okoliczności przedstawionych w opisie sprawy – nie są usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem oraz usługami przetwarzania danych, to zastosowanie ma stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Niemniej jednak zastrzec należy, że ww. stawka nie znajdzie zastosowania w przypadku świadczenia usług przetwarzania danych (PKWiU ex 63.11.1), czy też usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), dla których ustawodawca przewidział stawkę ryczałtu w wysokości 15%, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. i) oraz art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego). W przypadku wskazania przez Pana nieprawidłowego symbolu PKWiU udzielona odpowiedź w drodze interpretacji indywidualnej nie będzie dawała Pan waloru ochronnego, o którym mowa w art. 14k-14n Ordynacji podatkowej.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny/zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.); dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
