Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Shutterstock
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe - Interpretacja - 0113-KDIPT2-1.4011.508.2025.2.DJD

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna  - stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

1 czerwca 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący określenia stawki ryczałtu dla przychodów ze świadczonych usług, sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 74.90.20.0. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 4 lipca 2025 r. (wpływ 8 lipca 2025 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, która jest opodatkowana w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Działalność ta jest sklasyfikowana w Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2025) pod numerem 74.99.Z - Wszelka pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana.

Wnioskodawca świadczy usługi jako menadżer projektu, wykonując czynności polegające na nadzorze nad inwestycjami realizowanymi przez Jego zleceniodawcę. Przychody z tej działalności opodatkowuje stawką ryczałtu w wysokości 8,5%.

Zakres wykonywanych przez Wnioskodawcę czynności obejmuje m.in.:

organizowanie i kierowanie zespołem projektowym,

kontrolowanie postępu prac i podejmowanie działań korygujących,

opracowywanie i nadzorowanie harmonogramów,

kontrolowanie kosztów oraz wyników finansowych projektu,

uzgadnianie i akceptację faktur,

reprezentowanie zleceniodawcy wobec inwestora,

nadzorowanie przestrzegania procedur jakości (ISO 9001, AQAP),

koordynowanie prac między zleceniodawcą a inwestorem,

organizowanie spotkań projektowych oraz prowadzenie przeglądów projektu,

zapewnienie właściwego obiegu informacji i uzgodnień projektowych,

współpraca z działem projektowym i wsparcie organizacji biura budowy,

sporządzanie zapytań ofertowych udział w przetargach, prowadzenie nadzoru autorskiego,

uczestnictwo w radach budowy i prowadzenie dokumentacji zmian projektowych,

podejmowanie decyzji kosztowych, nadzorowanie dostaw,

przygotowywanie rozliczenia końcowego inwestycji.

Wnioskodawca nie świadczy usług doradztwa gospodarczego, nie zarządza przedsiębiorstwem zleceniodawcy, ani nie uczestniczy w jego strategiach, czy ustalaniu procesów biznesowych. Wnioskodawca działa w oparciu o przekazane cele projektowe, realizując je pod nadzorem kadry zarządzającej. Często jednocześnie nadzoruje kilka inwestycji. Umowa zawarta ze zleceniodawcą nie  ma charakteru kontraktu menadżerskiego, ani umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem. Usługi świadczone są kompleksowo, w zależności od zakresu konkretnego zlecenia, i nie są świadczone na rzecz podmiotów powiązanych. Świadczone usługi Wnioskodawca klasyfikuje w grupowaniu PKWiU 74.90 20.0 - Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i biznesowe gdzie indziej niesklasyfikowane.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca doprecyzował, że prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą od października 2024 r., która jest opodatkowana w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Działalność ta jest sklasyfikowana w Polskiej Klasyfikacji Działalność (PKD 2025) pod numerem 74.99.Z.

W ramach swojej działalności gospodarczej Wnioskodawca świadczy usługi polegające na:

nadzorze technicznym i budowlanym, które opodatkowuje stawką ryczałtu w wysokości 14%,

udzielaniu porad wskazówek oraz pomocy operacyjnej podmiotom gospodarczym i innym jednostkom w kwestiach związanych z zarządzaniem i usługi te opodatkowuje stawką ryczałtu w wysokości 15%,

wykonywaniu czynności polegających na nadzorze nad inwestycjami realizowanymi przez zleceniodawcę, jako menadżer projektu - tego typu usługi opodatkowuje stawką ryczałtu w wysokości 8 5%.

Jako menadżer projektu Wnioskodawca wykonuje następujące czynności:

organizowanie i kierowanie zespołem projektowym,

kontrolowanie postępu prac i podejmowanie działań korygujących,

opracowywanie i nadzorowanie harmonogramów,

kontrolowanie kosztów oraz wyników finansowych projektu,

uzgadnianie i akceptacja faktur,

reprezentowanie zleceniodawcy wobec inwestora,

nadzorowanie przestrzegania procedur jakości (ISO 9001, AQAP),

koordynowanie prac między zleceniodawcą a inwestorem,

organizowanie spotkań projektowych oraz prowadzenie przeglądów projektu,

zapewnienie właściwego obiegu informacji i uzgodnień projektowych,

współpraca z działem projektowym i wsparcie organizacji biura budowy,

sporządzanie zapytań ofertowych udział w przetargach, prowadzenie nadzoru autorskiego,

uczestnictwo w radach budowy i prowadzenie dokumentacji zmian projektowych,

podejmowanie decyzji kosztowych, nadzorowanie dostaw,

przygotowywanie rozliczenia końcowego inwestycji.

Wnioskodawca prowadzi ewidencję przychodów, w której jest w stanie określić przychód z każdego rodzaju działalności, opodatkowany różnymi stawkami ryczałtu. Z usług Wnioskodawcy najczyściej korzystają generalni wykonawcy oraz biura projektowe, które potrzebują Project Managera do prowadzenia i koordynacji projektów.

Działalność Wnioskodawcy, w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, jest działalnością usługową. Świadczone przez Niego usługi, które są przedmiotem wniosku, nie są świadczone w ramach wolnego zawodu według zasad określonych w art. 4 ust. 1 pkt 11 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Wnioskodawca nie osiąga przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office), nie świadczy usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWIU 70.22.16 ), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów – art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Jedynym źródłem dochodów Wnioskodawcy są przychody osiągane z działalności gospodarczej. Nigdzie indziej nie jest zatrudniony na umowę o pracę, nie świadczy usług w oparciu o umowę zlecenie, czy umowę o dzieło. Nie świadczy usług doradztwa gospodarczego, nie zarządza przedsiębiorstwem zleceniodawcy, ani nie uczestniczy w jego strategiach, czy ustalaniu procesów biznesowych. Wnioskodawca działa w oparciu o przekazane cele projektowe realizując je pod nadzorem kadry zarządzającej. Często, jednocześnie nadzoruje kilka inwestycji.

Umowa zawarta ze zleceniodawcą nie ma charakteru kontraktu menadżerskiego, ani umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem. Usługi świadczone są kompleksowo, w zależność od zakresu

Wnioskodawca świadczone przez siebie usługi klasyfikuje w grupowaniu PKWiU 74.90.20.0 - Pozostałe usługi profesjonalne techniczne i biznesowe gdzie indziej niesklasyfikowane.

W ramach usług objętych grupowaniem PKWiU 74.90 20.0 wykonuje kompleksowe czynności doradcze, koordynacyjne oraz organizacyjne związane z przygotowaniem i prowadzeniem projektów inwestycyjnych, w tym m.in.:

1.analiza techniczno-ekonomiczna inwestycji (na etapie koncepcji). Na początku roku w ramach współpracy ze zleceniodawcą, Wnioskodawca uczestniczył w delegacji do Afryki w celu nawiązania kontaktu z potencjalnym inwestorem - producentem nawozów organicznych. Była to weryfikacja stanu technicznego istniejącej instalacji produkcyjnej oraz przygotowanie wstępnej oceny czasowo-kosztowej budowy nowej, nowocześniejszej linii produkcyjnej. W przypadku uzyskania zlecenia na realizację przewidziane jest dalsze zaangażowanie Wnioskodawcy jako project managera odpowiedzialnego za organizację zespołu projektowego, stworzenie harmonogramu, kontrolę kosztów, a następnie nadzór nad budową i uruchomieniem instalacji;

2.wsparcie merytoryczne w postępowaniach przetargowych. Wnioskodawca wspiera zleceniodawcę w przygotowaniu i analizie dokumentacji przetargowej. Zadania obejmują: opracowanie harmonogramów ofertowych i realizacyjnych, przygotowanie części technicznej umów lub zgłaszanie uwag do proponowanych zapisów kontraktowych, organizację zespołów projektowych do przygotowania zapytań ofertowych, analizę i porównanie otrzymanych ofert pod względem technicznym i kosztowym, prowadzenie negocjacji z potencjalnymi podwykonawcami;

3.koordynacja i prowadzenie inwestycji jako Generalny Realizator Inwestycji (GRI). Aktualnie Wnioskodawca prowadzi projekt budowy instalacji do skroplenia dwutlenku węgla. Projekt znajduje się obecnie na etapie opracowania dokumentacji projektowej. Obowiązki Wnioskodawcy obejmują:

bieżącą koordynację pracy projektantów,

komunikację z Inwestorem,

planowanie przetargów na dostawców urządzeń i wykonawców,

organizację i nadzór nad zespołem budowy na etapie realizacji inwestycji,

przygotowanie raportów projektowych,

bieżącą aktualizację harmonogramu rzeczowo-finansowego,

prowadzenie narad wewnętrznych i zewnętrznych.

Pytanie (sformułowane w uzupełnieniu wniosku)

Czy stawką właściwą dla usług zarządzania projektem (które nie są usługami doradztwa) - sklasyfikowanych w PKWiU 74 90.20.0 - świadczonych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej opisanych we wniosku jest 8,5%, zgodnie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?

Pana stanowisko w sprawie (przedstawione w uzupełnieniu wniosku)

Wnioskodawca uważa, że w odniesieniu do opisanych usług, stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5% została zastosowana prawidłowo.

Wykonywane usługi nie mają charakteru doradztwa gospodarczego, ani zarządzania przedsiębiorstwem. Wnioskodawca nie realizuje usług sklasyfikowanych w PKWiU jako usługi doradcze, menadżerskie lub finansowe. Usługi, które świadczy, mieszczą się w zakresie grupowania PKWiU 74.90.20.0, dla których stawka ryczałtu wynosi 8,5%, zgodnie ustawą z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 377 ze zm.).

Dodatkowo, Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, która w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, jest działalnością usługową i świadczone przez Niego usługi, które są przedmiotem wniosku, nie są świadczone w ramach wolnego zawodu według zasad określonych w art. 4 ust. 1 pkt 11 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Wnioskodawca nie osiąga przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office), nie świadczy usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy:

Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 cytowanej ustawy:

Użyte w ustawie działalność usługowa oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e-1g, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

Warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Z kolei, stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 powołanej ustawy.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Co do zasady – w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przychody z działalności usługowej mogą być opodatkowane stawką w wysokości 8,5%, o ile usługi te nie są objęte innymi stawkami wymienionymi w art. 12 tej ustawy, a także jeśli świadczenie tych usług nie zostało wyłączone z opodatkowania na podstawie art. 8 ww. ustawy.

Ponadto możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.

Jednocześnie, zgodnie z art. 12 ust. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Jeżeli podatnik obowiązany do prowadzenia ewidencji przychodów prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w ust. 1, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności (…).

Zatem, w sytuacji, gdy podatnik prowadzi działalność, z której przychody opodatkowane są różnymi stawkami, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą od października 2024 r., która jest opodatkowana w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Świadczy Pan m.in. usługi jako menadżer projektu, wykonując czynności polegające na nadzorze nad inwestycjami realizowanymi przez zleceniodawcę. Zakres wykonywanych czynności obejmuje m.in.:

organizowanie i kierowanie zespołem projektowym,

kontrolowanie postępu prac i podejmowanie działań korygujących,

opracowywanie i nadzorowanie harmonogramów,

kontrolowanie kosztów oraz wyników finansowych projektu,

uzgadnianie i akceptację faktur,

reprezentowanie zleceniodawcy wobec inwestora,

nadzorowanie przestrzegania procedur jakości (ISO 9001, AQAP),

koordynowanie prac między zleceniodawcą a inwestorem,

organizowanie spotkań projektowych oraz prowadzenie przeglądów projektu,

zapewnienie właściwego obiegu informacji i uzgodnień projektowych,

współpraca z działem projektowym i wsparcie organizacji biura budowy,

sporządzanie zapytań ofertowych udział w przetargach, prowadzenie nadzoru autorskiego,

uczestnictwo w radach budowy i prowadzenie dokumentacji zmian projektowych,

podejmowanie decyzji kosztowych, nadzorowanie dostaw,

przygotowywanie rozliczenia końcowego inwestycji.

Nie świadczy Pan usług doradztwa gospodarczego, nie zarządza przedsiębiorstwem zleceniodawcy, ani nie uczestniczy w jego strategiach, czy ustalaniu procesów biznesowych. Działa w oparciu o przekazane cele projektowe, realizując je pod nadzorem kadry zarządzającej. Często jednocześnie nadzoruje kilka inwestycji. Umowa zawarta ze zleceniodawcą nie ma charakteru kontraktu menadżerskiego, ani umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem. Usługi świadczone są kompleksowo, w zależności od zakresu konkretnego zlecenia, i nie są świadczone na rzecz podmiotów powiązanych. Nie osiąga przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office), nie świadczy usług doradztwa związanych z zarządzaniem. Świadczone usługi klasyfikuje Pan w grupowaniu PKWiU 74.90 20.0 - Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i biznesowe gdzie indziej niesklasyfikowane. Jest Pan w stanie określić przychód z każdego rodzaju działalności, opodatkowany różnymi stawkami ryczałtu.

Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że jeśli faktycznie uzyskuje Pan przychody ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU w grupowaniu 74.90.20.0, właściwą stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest stawka 8,5% określona w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zatem, w sytuacji, gdy prowadzi Pan działalność, z której przychody opodatkowane są różnymi stawkami, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności.

Zastrzec również należy, że zastosowanie stawki 8,5% dla przychodów ze świadczonych przez Pana usług wskazanych we wniosku jest prawidłowe, dopóki spełnione są ustawowe przesłanki opodatkowania w tej formie.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie możliwości opodatkowania 8,5% stawką ryczałtu ewidencjonowanego przychodów z tytułu usług sklasyfikowanych według PKWiU 74.90.20.0, gdyż one były przedmiotem wniosku. Inne kwestie zawarte w opisie nie podlegały ocenie.

Interpretacja indywidualna została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego grupowania wg PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).

Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonano wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzamy postępowania dowodowego, lecz opieramy się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego . Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.).