Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - null

Shutterstock
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - 0112-KDIL2-2.4011.434.2025.1.WS

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanych stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

13 maja 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 5 maja 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej.

Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem

1)Zainteresowany będący stroną postępowania,

2)Zainteresowana niebędąca stroną postępowania,

3)Zainteresowany niebędący stroną postępowania,

Treść wniosku wspólnego jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i podlega w Polsce obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów.

Wnioskodawca jest wspólnikiem spółki cywilnej (dalej: S.C.). Poza Wnioskodawcą, wspólnikami S.C. są dwie osoby fizyczne, które także są podatnikami podatku dochodowego od osób fizycznych i podlegają w Polsce obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Pozostali wspólnicy S.C. są zainteresowanymi niebędącymi stroną postępowania ze względu na sprawę będącą przedmiotem niniejszego wniosku (dalej: Zainteresowani).

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, jako wspólnik S.C. Przychody osiągane przez Wnioskodawcę z tego tytułu opodatkowane są w formie zryczałtowanego podatku dochodowego, zgodnie z ustawą z dnia 14 października 2021 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (tekst jedn.: Dz. z 2021 r., poz. 1993 z późn. zm., dalej: ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym). Zainteresowani także są podatnikami podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, jako wspólnicy S.C., a przychody przez nich osiągane opodatkowane są w formie zryczałtowanego podatku dochodowego.

Do 2025 r. przychody z dzierżawy Urządzeń rozliczane były przez Wnioskodawcę i Zainteresowanych wraz z innymi przychodami z najmu osiąganymi przez S.C. według stawki 8,5% do limitu i powyżej limitu 12,5%. W związku z licznymi interpretacjami organów podatkowych Wnioskodawca uważa, że w tym konkretnym przypadku również istnieje możliwość opodatkowania przychodów z dzierżawy Urządzeń według jednolitej stawki 8,5%.

W odniesieniu do prowadzonej przez Wnioskodawcę i Zainteresowanych działalności w S.C. nie występują negatywne przesłanki do opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Zgłoszony w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej przedmiot działalności S.C. obejmuje: pozostałe specjalistyczne roboty budowlane gdzie indziej niesklasyfikowane; naprawa i konserwacja maszyn; instalowanie maszyn przemysłowych, sprzętu i wyposażenia; roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych; rozbiórka i burzenie obiektów budowlanych; przygotowanie terenu pod budowę; transport drogowy towarów. Jednakże obecnie S.C. uzyskuje przychody wyłącznie z dzierżawy posiadanych (…) oraz samochodów.

Przedmiotowy wniosek dotyczy rozstrzygnięcia w zakresie zasad opodatkowania przychodów osiąganych przez S.C. z tytułu dzierżawy (…), stanowiących urządzenia budowlane (dalej: Urządzenia).

Urządzenia stanowią własność S.C. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej S.C. wynajmuje innym podmiotom gospodarczym Urządzenia, bez obsługi. W takim przypadku, najemcy są odpowiedzialni za zapewnienie wykwalifikowanego personelu do prowadzenia prac z wykorzystaniem Urządzeń.

Wnioskodawca oraz Zainteresowani kwalifikują działalność w zakresie wynajmu Urządzeń do kategorii usług „wynajmu i dzierżawy maszyn i urządzeń budowlanych” (77.32.Z), z którymi związany jest kod Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (dalej: PKWIU) 77.32.10.0 „Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń budowlanych oraz inżynierii lądowej i wodnej, bez obsługi”.

Pytanie

Przy zastosowaniu jakiej stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych Wnioskodawca i Zainteresowani powinni opodatkować przychody ze świadczenia usług wynajmu Urządzeń bez obsługi osiągane za pośrednictwem S.C.?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy przychody z wynajmu Urządzeń bez obsługi osiągane za pośrednictwem S.C. powinny być opodatkowane według jednolitej stawki podatku w wysokości 8,5%.

Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych.

Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została natomiast przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ww. ustawy. Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy przy tym wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Świadczone usługi wynajmu Urządzeń przez Wnioskodawcę zostały sklasyfikowane w ramach Działu 77 PKWiU Wynajem i dzierżawa: PKWiU 77.32.10.0 Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń budowlanych oraz inżynierii lądowej i wodnej, bez obsługi.

Grupowanie to obejmuje wynajem i dzierżawę: 1) maszyn i urządzeń budowlanych oraz inżynierii lądowej i wodnej, bez obsługi; 2) ciągników budowlanych i do robót ziemnych, równiarek drogowych, koparek, walców, spycharek, ładowarek, rusztowań i platform bez ich wznoszenia i demontażu, baraków budowlanych, itp.

Zdaniem Wnioskodawcy, świadczone usługi wynajmu Urządzeń bez obsługi (PKWIU 77.32.10), wykonywane w działalności usługowej podlegają zastosowaniu przewidzianemu w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym i tym samym przychody z tej działalności podlegają opodatkowaniu ryczałtem ewidencjonowanym przy zastosowaniu stawki 8,5%. Oznacza to także, że Wnioskodawca, jak i Zainteresowani, opodatkowują przychody z tytułu najmu Urządzeń, prowadzonego w ramach działalności gospodarczej prowadzonej w formie S.C. przy zastosowaniu stawki 8,5%.

Powyższe stanowisko zgodne jest ze stanowiskiem przedstawianym przez organy podatkowe w wydawanych interpretacjach indywidualnych w podobnych sprawach, np.:

·w interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji z dnia 6 listopada 2024 r. 0115-KDST2-1.4011.459.2024.2.AW;

·w interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji z dnia 20 listopada 2023 r., sygn. 0115-KDST2-2.4011.437.2023.1.PR;

·w interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 21 września 2023 r. 0115-KDIT1.4011.562.2023.1.DB;

·w interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 18 maja 2022 r., sygn. 0115- KDIT1.4011.154.2022.1.AS;

·w interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 9 lipca 2021 r., sygn. 0112-KDIL2-2.4011.327.2021.2.AG,

·w interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 5 lipca 2021 r., sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.389.2021.2.MM.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku wspólnym, jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e-1g, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2.000.000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2.000.000 euro.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – zgodnie z Państwa opisem sprawy – w odniesieniu do prowadzonej przez Państwa działalności w formie spółki cywilnej nie występują negatywne przesłanki do opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. b, d i f ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów do kwoty 100 000 zł oraz 12,5% przychodów od nadwyżki ponad kwotę 100 000 zł z tytułu:

b)przychodów, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym,

d)świadczenia usług wynajmu i obsługi nieruchomości własnych lub dzierżawionych (PKWiU 68.20.1),

f)wynajmu i dzierżawy:

-samochodów osobowych i furgonetek, bez kierowcy (PKWiU 77.11.10.0),

-pozostałych pojazdów samochodowych (z wyłączeniem motocykli), bez kierowcy (PKWiU 77.12.1),

-środków transportu wodnego bez załogi (PKWiU 77.34.10.0),

-środków transportu lotniczego bez załogi (PKWiU 77.35.10.0),

-pojazdów szynowych (bez obsługi) (PKWiU 77.39.11.0),

-kontenerów (PKWiU 77.39.12.0),

-motocykli, przyczep kempingowych i samochodów z częścią mieszkalną, bez kierowcy(PKWiU 77.39.13.0),

-własności intelektualnej i podobnych produktów z wyłączeniem prac chronionych prawem autorskim (PKWiU 77.40),

Z kolei zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przychodem z działalności gospodarczej są również przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz z innych umów o podobnym charakterze, składników majątku związanych z działalnością gospodarczą.

Należy zatem przyjąć, że niezależnie czy wynajem maszyn stanowi przedmiot działalności podatnika, czy też wynajem maszyn nie stanowi przedmiotu działalności podatnika, ale jest wynajmowany składnik, który podatnik związał z prowadzoną działalności gospodarczą, stawka ryczałtu wynosi 8,5% przychodów do kwoty 100 000 zł oraz 12,5% przychodów od nadwyżki ponad kwotę 100 000 zł. Przychody te zaliczamy do przychodów z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz z innych umów o podobnym charakterze, składników majątku związanych z działalnością gospodarczą, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Tylko do przychodów z najmu składników wymienionych w dalszej części art. 12 ust. 1 pkt 4, podstawami prawnymi do ustalenia stawki ryczałtu są dalsze przepisy mieszczące się w punkcie 4 artykułu 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Stosownie natomiast do powoływanego przez Pana art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Regulację tę należy odczytywać jako zasadę, według której przychody z działalności usługowej są objęte stawką ryczałtu w wysokości 8,5%, jeżeli brak jest możliwości przyporządkowania danego rodzaju usług do innych kategorii czynności precyzyjnie określonych w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, do których stosowane są odmienne stawki.

Zwracam również uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Tymczasem z opisu sprawy przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wynika, że prowadzą Państwo działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej. Wykonują Państwo usługi, które zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) mieszczą się w grupowaniu 77.32.10.0 – Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń budowlanych oraz inżynierii lądowej i wodnej, bez obsługi.

Zatem skoro wynajmują Państwo urządzenia będące składnikami majątku związanymi z działalnością gospodarczą i nie są to składniki wymienione w art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. d oraz lit. f ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, to do opodatkowania przychodów należy zastosować stawkę zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. b tej ustawy.

Podsumowanie: uzyskiwane przez Państwa przychody ze świadczenia usług wynajmu/dzierżawy Urządzeń podlegają opodatkowaniu według stawki 8,5% przychodów do kwoty 100 000 zł oraz 12,5% przychodów od nadwyżki ponad kwotę 100 000 zł, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy:

·stanu faktycznego, który Państwo przedstawili, i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia,

·zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili, i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

W odniesieniu do powołanych przez Państwa interpretacji stwierdzam, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego tę interpretację.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Zainteresowany będący stroną postępowania – art. 14r § 2 Ordynacji podatkowej ma prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 i art. 14r Ordynacji podatkowej.