Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

13 kwietnia 2025 r. wpłynął Pani wniosek z – brak daty sporządzenia o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełniła go Pani pismem z – brak daty sporządzenia (wpływ 15 maja 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego

Wnioskodawczyni jest polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą (dalej: „Wnioskodawca” lub „Podatnik”). Złożony wniosek dotyczy zdarzenia przyszłego oraz zaistniałego stanu faktycznego. Wniosek dotyczy roku podatkowego 2024 i kolejnych.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu art. 3 ustawy Prawo przedsiębiorców jako osoba fizyczna. Wnioskodawca rok 2024 i lata kolejne planuje rozliczać się w zakresie jakiego dotyczy wniosek w oparciu o podatek ryczałtowy w wysokości 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określony w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wysokość przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej nie przekracza i nie przekroczy kwoty 2 000 000 EURO.

Zakres wykonanych usług mieści się w grupie usług opisanych kodem PKWiU: 70.22.20.0 „Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych”.

Prowadzona przez Wnioskodawcę działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wnioskodawca uzyskuje przychody jedynie ze świadczenia usług wskazanych we wniosku.

Zgodnie z umownymi postanowieniami Wnioskodawca świadczy następujące usługi:

a)  przygotowywania specyfikacji funkcjonalnej (…), tj. zbioru zadań do wykonania przez zespół,

b)  zarządzania (…) produktu polegające na zarządzaniu zmianami wymagań w trakcie tworzenia produktu, przygotowywaniu zleceń dla poszczególnych zespołów informatyków, ustalania priorytetowych zadań,

c)  określenia etapów produkcji produktu, z uwzględnieniem ustalania najbardziej priorytetowych zadań i funkcjonalności w trakcie realizacji poszczególnych etapów,

d)  prezentowania efektów prac nad produktem oraz wypracowanych w tym zakresie postępów klientowi,

e)  przekazywania klientowi produktu wraz z kompletem dokumentacji, instrukcji, udzielania wsparcia polegającego na analizie zgłaszanych problemów, komunikacji pomiędzy klientem, a poszczególnymi zespołami,

f)   doradztwa przy tworzeniu i realizacji strategii skalowania produktu (…),

g)  doradztwa przy rozwoju i implementacji strategii produktu,

h)  rozwijania procesu (…) dla produktu (…),

i)   doradztwa przy przygotowaniu i utrzymaniu (…) produktowej w ujęciu długo i średnioterminowym,

j)   współpracy rozwojowej z (…) przy produkcie (…).

Co więcej, Wnioskodawca nie świadczy usług doradczych związanych z zarządzaniem ani usług doradztwa związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, które są sklasyfikowane odpowiednio w grupowaniach 70.22.1 i 70.22.3.

Wnioskodawca bierze pod uwagę możliwość rozszerzania świadczenia swoich usług także pod kątem innych kontrahentów, zarówno polskich, jak i zagranicznych przy czym zaznaczyć należy, że usługi zawsze będą wykonywane z terytorium Polski.

Zakres czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę w ramach wskazanej wyżej umowy o współpracy nie dotyczy świadczenia usług:

-związanych z wydawaniem pakietów gier komputerowych (PKWiU ex 58.21.10.0), z wyłączeniem publikowania gier komputerowych w trybie on-line;

-związanych z wydawaniem pakietów oprogramowania systemowego (PKWiU 58.29.1), pakietów oprogramowania użytkowego (PKWiU 58.29.2);

-związanych z wydawaniem oprogramowania komputerowego pobieranego z Internetu (PKWiU ex 58.29.3), z wyłączeniem pobierania oprogramowania w trybie on-line;

-związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0);

-związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1);

-objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2);

-związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0);

-związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).

Do działalności wykonywanej przez Wnioskodawcę nie będą miały również zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Ośrodek Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego (...) w piśmie z (…) stycznia 2025 r. o znaku (…) poinformował Wnioskodawcę, że opisane we wniosku o interpretację podatkową czynności związane ze świadczeniem usług obejmujących:

a)  przygotowywanie specyfikacji funkcjonalnej (…), tj. zbioru zadań do wykonania przez zespół,

b)  zarządzanie (…) produktu polegające na zarządzaniu zmianami wymagań w trakcie tworzenia produktu, przygotowywanie zleceń dla poszczególnych zespołów informatyków, ustalanie priorytetowych zadań,

c)  określenie etapów produkcji produktu, z uwzględnieniem ustalania najbardziej priorytetowych zadań i funkcjonalności w trakcie realizacji poszczególnych etapów,

d)  prezentowanie efektów prac nad produktem oraz wypracowanych w tym zakresie postępów klientowi,

e)  przekazywanie klientowi produktu wraz z kompletem dokumentacji, instrukcji, udzielania wsparcia polegającego na analizie zgłaszanych problemów, komunikacji pomiędzy klientem, a poszczególnymi zespołami,

f)   doradztwo przy tworzeniu i realizacji strategii skalowania produktu (…),

g)  doradztwo przy rozwoju i implementacji strategii produktu,

h)  rozwijanie procesu (…) dla produktu (…),

i)   doradztwo przy przygotowaniu i utrzymaniu (…) produktowej w ujęciu długo i średnioterminowym,

j)   współpracę rozwojową z (…) przy produkcie (…)

mieszczą się w grupowaniu PKWiU: 70.22.20.0 „Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych”.

Dodatkowo:

w żadnym roku podatkowym w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej Wnioskodawca nie świadczył usług na rzecz kontrahentów, z którymi łączyłby go wcześniej lub łączy stosunek pracy;

przychód nie przekroczył limitu określonego w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, wymienionego w art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku;

Wnioskodawca ma nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w myśl art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych;

Wnioskodawca nie uzyskuje przychodów na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychodów z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez Wnioskodawcę pozarolniczej działalności gospodarczej;

pomiędzy Wnioskodawcą a kontrahentem, z którym ma on podpisaną umowę nie istnieją jakiekolwiek powiązania;

Wnioskodawca nie jest wspólnikiem/udziałowcem wyżej wskazanego kontrahenta, na rzecz którego świadczy usługi w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej i nie pełni w jego strukturze funkcji zarządczych;

poza usługami opisanymi we wniosku, Wnioskodawca nie wykonuje i nie planuje wykonywać na rzecz ww. kontrahenta innych usług.

W piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku, udzieliła Pani następujących odpowiedzi na zawarte w wezwaniu pytania:

1)jakie dokładnie czynności wykonywała/wykonuje/będzie Pani wykonywała w ramach świadczonych przez Panią usług? Należy szczegółowo wskazać na czym konkretnie polegały/polegają/będą polegały Pani czynności w zakresie:

a)  przygotowywania specyfikacji funkcjonalnej (…), tj. zbioru zadań do wykonania przez zespół,

b)  zarządzania (…) produktu polegające na zarządzaniu zmianami wymagań w trakcie tworzenia produktu, przygotowywaniu zleceń dla poszczególnych zespołów informatyków, ustalania priorytetowych zadań,

c)  określenia etapów produkcji produktu, z uwzględnieniem ustalania najbardziej priorytetowych zadań i funkcjonalności w trakcie realizacji poszczególnych etapów,

d)  prezentowania efektów prac nad produktem oraz wypracowanych w tym zakresie postępów klientowi,

e)  przekazywania klientowi produktu wraz z kompletem dokumentacji, instrukcji, udzielania wsparcia polegającego na analizie zgłaszanych problemów, komunikacji pomiędzy klientem, a poszczególnymi zespołami,

f)   doradztwa przy tworzeniu i realizacji strategii skalowania produktu (…),

g)  doradztwa przy rozwoju i implementacji strategii produktu,

h)  rozwijania procesu (…) dla produktu (…),

i)   doradztwa przy przygotowaniu i utrzymaniu (…) produktowej w ujęciu długo i średnioterminowym,

j)   współpracy rozwojowej z (…) przy produkcie (…).

Proszę o ich szczegółowe i wyczerpujące scharakteryzowanie, tj. opisanie, na czym konkretnie polegały/polegają/będą polegały wymienione przez Panią usługi:

1)czego dotyczyły/dotyczą/będą dotyczyły?

2)jaki był/jest/będzie ich zakres?

3)co było/jest/będzie ich efektem?

Proszę o oddzielną charakterystykę w odniesieniu do każdej z dziesięciu wyżej wymienionych w lit. a-m przez Panią czynności.

Odpowiedź: Opisuje Pani swoje usługi:

a)Przygotowywanie specyfikacji funkcjonalnej (…)

Czego dotyczyły? Przygotowanie dokumentów określających wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne dla zadań w (…) produktu (…).

Jaki był zakres? Zbieranie wymagań biznesowych od interesariuszy (m.in. (…)), Analiza potrzeb użytkowników końcowych, Opis funkcji w formie (…) oraz akceptowalnych kryteriów ((…)), Weryfikacja zgodności z technicznymi możliwościami (…).

Efekt? Gotowa i szczegółowa dokumentacja (…).

b)Zarządzanie (…) produktu

Czego dotyczyło? Zarządzanie zmianami wymagań i priorytetami (…) w trakcie rozwoju produktu.

Zakres: Bieżące aktualizowanie (…) w narzędziu (np. (…)), Organizowanie (…), Ustalanie priorytetów z (…), Rozbijanie dużych funkcjonalności na mniejsze zadania.

Efekt: Dynamicznie dostosowywany (…) odzwierciedlający aktualne potrzeby klienta i rynku, Lepsze dopasowanie planu rozwoju produktu do zasobów i możliwości zespołu.

c)Określenie etapów produkcji produktu

Czego dotyczyło? Planowanie etapów ((…)) tworzenia produktu, z uwzględnieniem (…).

Zakres: Współpraca z zespołem (…) w zakresie planowania wersji, Ustalanie funkcji krytycznych i (…), Ocenianie czasochłonności i kosztów implementacji poszczególnych funkcjonalności.

Efekt: Jasno określony harmonogram prac nad produktem, Efektywniejsze zarządzanie ryzykiem i priorytetami.

d)Prezentowanie efektów prac klientowi

Czego dotyczyło? Komunikacja z klientem w celu prezentacji postępów nad pracami rozwojowymi produktu.

Zakres: Organizacja i prowadzenie demo po zakończeniu (…), Prezentacja kluczowych funkcjonalności i ich działania, Zbieranie informacji zwrotnej od klienta.

Efekt: Bieżące zaangażowanie klienta w proces rozwoju, Możliwość szybkiego reagowania na potrzeby i zmiany oczekiwań klienta.

e)Przekazywanie klientowi produktu, dokumentacja, wsparcie

Czego dotyczyło? Dostarczanie gotowego rozwiązania oraz zapewnienie obsługi posprzedażowej.

Zakres: Przygotowanie instrukcji użytkowania (…), Szkolenia dla użytkowników końcowych, Analiza zgłoszonych błędów/problemów, przekazywanie ich do odpowiednich zespołów (np. (…)), Monitorowanie satysfakcji klienta po wdrożeniu.

Efekt: Przekazanie kompletnego, gotowego do użytku produktu, Płynne przejście klienta do samodzielnego korzystania z narzędzia, Redukcja liczby błędów i nieporozumień.

f)Doradztwo przy strategii skalowania produktu

Czego dotyczyło? Wspieranie klienta w planowaniu rozwoju produktu w kierunku większej liczby użytkowników/rynków.

Zakres: Ocena architektury technicznej pod kątem skalowalności, Identyfikacja barier wzrostu ((…)), Propozycje kierunków rozwoju produktu (np. (…)).

Efekt: Przygotowanie strategii rozwoju produktu na nowe rynki, Zwiększenie potencjału komercyjnego rozwiązania.

g)Doradztwo przy strategii rozwoju produktu

Czego dotyczyło? Określanie kierunków, w których powinien rozwijać się produkt, z uwzględnieniem wizji, konkurencji i potrzeb użytkowników.

Zakres (…), Analiza danych użytkowników i ich zachowań, Udział w definiowaniu kluczowych wskaźników ((…)), Przekładanie celów biznesowych na kierunki rozwoju produktu.

Efekt: Spójna, ugruntowana strategia produktu, Rozwój funkcjonalności odpowiadających na realne potrzeby rynku.

h)Rozwijanie procesu (…)

Czego dotyczyło? Usprawnianie procesu zbierania informacji przed rozpoczęciem prac (…) (etap „(…)”).

Zakres: Rozmowy z użytkownikami ((…)), Tworzenie prototypów i testowanie ich, Analiza danych ilościowych i jakościowych, Współpraca z (…).

Efekt: Większa trafność w doborze funkcjonalności, Mniej ryzykownych wdrożeń, Skrócenie czasu do uzyskania wartości biznesowej.

i)Doradztwo przy (…)

Czego dotyczyło? Tworzenie i utrzymywanie planu rozwoju produktu w perspektywie miesięcy lub kwartałów.

Zakres: Opracowywanie (…), Uzgadnianie (…), Priorytetyzacja tematów wg wartości biznesowej, nakładu pracy i ryzyka.

Efekt: Transparentna wizja rozwoju produktu dla całej organizacji, Lepsze planowanie zasobów i budżetów.

j)Współpraca z (…)

Czego dotyczyło? Aktywna praca z (…) przy tworzeniu i wdrażaniu funkcji (…).

Zakres: Udział w (…), Pomoc w doprecyzowaniu wymagań, Rozwiązywanie bieżących przeszkód i wątpliwości zespołu, Monitorowanie postępów sprintów.

Efekt: Sprawniejsza komunikacja między stroną biznesową a techniczną, Wyższa jakość wytwarzanych rozwiązań, Utrzymanie tempa rozwoju produktu.

2)czy świadczone przez Panią usługi będące przedmiotem wniosku były/są/będą wykonywane w ramach wolnego zawodu, w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.)?

Odpowiedź: Nie.

3)czy uzyskiwała/uzyskuje/będzie uzyskiwała Pani przychody ze świadczenia usług firm centralnych (head office)?

Odpowiedź: Nie.

4)czy oprócz wskazanej działalności gospodarczej uzyskiwała/będzie uzyskiwała Pani inne dochody podlegające opodatkowaniu? Jeśli tak, to czy prowadziła/będzie prowadziła Pani ewidencję w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju prowadzonej przez Panią działalności odrębnie (jeżeli zaistniała/zaistnieje taka sytuacja)?

Odpowiedź: Nie, inne dochody nie są uzyskiwane.

Pytanie

Czy w świetle przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego, przychody ze wskazanych usług, sklasyfikowanych pod kodem PKWiU 70.22.20.0 kwalifikują się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?

Pani stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, przychody osiągane w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej z tytułu usług opisanych w stanie faktycznym (klasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 70.22.20.0) kwalifikują się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Postanowienia art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. 2021.1993 t. j. z dnia 4 listopada 2021 r., dalej „u.z.p.d.”) regulują opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym, w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy, przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Stosownie do art. 6 ust. 1 u.z.p.d. opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 u.z.p.d. użyte przez ustawodawcę określenie działalność usługowa oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556).

Stosownie do art. 12 ust. 1 u.z.p.d. ryczałt od przychodów ewidencjonowanych może wynosić odpowiednio:

15% przychodów ze świadczenia usług (art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów;

8,5% dla przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8 – art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a.

Analizując powyższe przepisy, należy wskazać, iż symbole PKWiU, opisujące usługi wykonywane przez Wnioskodawcę zostały wymienione w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m u.z.p.d. Przepis ten przewiduje dla tych symboli PKWiU stawkę 15% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Jednakże, przy symbolu PKWiU 70 ustawodawca umieścił znak „ex”. Stosownie do art. 4 ust. 4 u.z.p.d. ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu i dotyczy tylko określonych i wskazanych usług z tego ugrupowania, czyli firm centralnych (PKWiU grupa 70.10) oraz usług doradztwa związanego z zarządzaniem (grupy i klasy zawarte w poddziałach PKWiU 70.21 i 70.22.15), tj. usług, których Wnioskodawca nie świadczy.

Zgodnie z objaśnieniami do PKWiU wydanymi przez Główny Urząd Statystyczny grupowanie 70.22.20.0 „Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych” obejmuje pozostałe usługi zarządzania projektami mające na celu rozwiązanie problemów klienta w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego, takie jak:

-   usługi koordynacji i nadzoru w zakresie środków podjętych w celu przygotowania, uruchomienia i zakończenia projektu realizowanego w imieniu klienta;

-   usługi zarządzania projektami, które mogą dotyczyć budżetu, rachunkowości i kontroli kosztów, zamówień, planowania czasu pracy i pozostałych warunków działania, koordynacji prac podwykonawców, kontroli, jakości itp.;

-   usługi zarządzania projektami, które obejmują usługi zarządzania, w tym zarządzania biurem, przy udziale lub bez udziału własnego personelu.

Wobec czego grupowanie to dotyczy wyłącznie usług koordynacji i nadzoru w zakresie zarządzania projektami, a nie usług związanych z doradztwem związanym z zarządzaniem.

Warto również przytoczyć interpretację Dyrektora Krajowej Izby Skarbowej z 7 czerwca 2022 r. o sygnaturze 0115-KDIT1.4011.24.2022.1.MN, w której uznano za prawidłowe stanowisko mówiące, iż przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 70.22.20.0 – Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych, powinny być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Prawidłowe stanowisko w zakresie wskazanego kodu PKWiU potwierdził również Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej o sygnaturze 0112-KDIL2-2.4011.767.2022.1.IM z 28 grudnia 2022 r. oraz w interpretacji indywidualnej o sygnaturze 0115-KDST2-2.4011.356.2023.1.AD.

Mając na uwadze przedstawioną powyżej analizę przepisów, należy uznać, że usługi wykonywane przez Wnioskodawcę, sklasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) pod 70.22.20.0 powinny być opodatkowane stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a u.z.p.d.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym według art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

W myśl art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Na podstawie art. 5b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;

2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;

3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

Jak stanowi art. 6 ust. 4 pkt ww. ustawy:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:

1)w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro,

2)rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej bez względu na wysokość przychodów.

Natomiast według art. 6 ust. 4 pkt 2 cytowanej ustawy:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z ww. przepisem:

1.Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a)prowadzenia aptek,

b)(uchylona)

c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

d)(uchylona)

e)(uchylona)

f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

-jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

6)(uchylony)

2.Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

-w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

3.Jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy nie uzyskał przychodu z działalności, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z dniem uzyskania przychodów z tych rodzajów działalności i od tego dnia opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Kolejnym warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 11 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenie wolny zawód oznaczająca pozarolniczą działalność gospodarczą wykonywaną osobiście przez tłumaczy, adwokatów, notariuszy, radców prawnych, biegłych rewidentów, księgowych, agentów ubezpieczeniowych, agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające, brokerów reasekuracyjnych, brokerów ubezpieczeniowych, doradców podatkowych, doradców restrukturyzacyjnych, maklerów papierów wartościowych, doradców inwestycyjnych, agentów firm inwestycyjnych oraz rzeczników patentowych, z tym że za osobiste wykonywanie wolnego zawodu uważa się wykonywanie działalności bez zatrudniania na podstawie umów o pracę, umów zlecenia, umów o dzieło oraz innych umów o podobnym charakterze osób, które wykonują czynności związane z istotą danego zawodu.

Według art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.

Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.

Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 15% przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

W odniesieniu do wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70) wskazuję, że symbol ex oznacza, że w ramach grupowania 70 opodatkowaniu stawką 15% podlegają wyłącznie usługi wymienione w tym przepisie, tj. usługi doradztwa związane z zarządzaniem.

Natomiast pozostałe usługi (inne niż doradztwo związane z zarządzaniem), klasyfikowane według rozporządzenia Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) w dziale 70, które nie zostały wymienione w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, podlegają opodatkowaniu stawką ryczałtu w wysokości 8,5%.

Zatem opodatkowaniu stawką ryczałtu 15% podlegają usługi, tj.:

-    klasa 70.10 – usługi firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych,

-    kategoria 70.22.1 – usługi doradztwa związane z zarządzaniem wraz z zawartymi w klasyfikacji podkategoriami i pozycjami z wyłączeniem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.).

Stawką 8,5% opodatkowane będą natomiast pozostałe usługi wymienione w Dziale 70 niezwiązane z „usługami firm centralnych (head offices)”, a także „usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem”, tj.:

-klasa 70.21 – usługi w zakresie stosunków międzyludzkich (public relations) i komunikacji,

-kategoria 70.22.2 – pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych,

-kategoria 70.22.3 – pozostałe usługi doradztwa związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Ponadto zauważyć należy, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.

Z informacji przedstawionych we wniosku oraz jego uzupełnieniu wynika, że jest Pani polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą. Wysokość Pani przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej nie przekracza i nie przekroczy kwoty 2 000 000 EURO. Prowadzona przez Panią działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzyskuje Pani przychody jedynie ze świadczenia usług wskazanych we wniosku, a zakres wykonanych przez Panią usług mieści się w grupie usług opisanych kodem PKWiU: 70.22.20.0 „Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych”. Zgodnie z umownymi postanowieniami świadczy Pani następujące usługi:

a)  przygotowywanie specyfikacji funkcjonalnej (…), tj. zbioru zadań do wykonania przez zespół,

b)  zarządzanie (…) produktu polegające na zarządzaniu zmianami wymagań w trakcie tworzenia produktu, przygotowywanie zleceń dla poszczególnych zespołów informatyków, ustalanie priorytetowych zadań,

c)  określenie etapów produkcji produktu, z uwzględnieniem ustalania najbardziej priorytetowych zadań i funkcjonalności w trakcie realizacji poszczególnych etapów,

d)  prezentowanie efektów prac nad produktem oraz wypracowanych w tym zakresie postępów klientowi,

e)  przekazywanie klientowi produktu wraz z kompletem dokumentacji, instrukcji, udzielania wsparcia polegającego na analizie zgłaszanych problemów, komunikacji pomiędzy klientem, a poszczególnymi zespołami,

f)   doradztwo przy tworzeniu i realizacji strategii skalowania produktu (…),

g)  doradztwo przy rozwoju i implementacji strategii produktu,

h)  rozwijanie procesu (…) dla produktu (…),

i)   doradztwo przy przygotowaniu i utrzymaniu (…) produktowej w ujęciu długo i średnioterminowym,

j)   współpracę rozwojową z (…) przy produkcie (…)

W uzupełnieniu wniosku wskazała Pani szczegółowy opis czynności jakie Pani wykonuje w ramach powyżej wymienionych usług. Nie świadczy Pani usług doradczych związanych z zarządzaniem, ani usług doradztwa związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, które są sklasyfikowane odpowiednio w grupowaniach 70.22.1 i 70.22.3. Zakres czynności wykonywanych przez Panią w ramach wskazanej wyżej umowy o współpracy nie dotyczy świadczenia usług: związanych z wydawaniem pakietów gier komputerowych (PKWiU ex 58.21.10.0), z wyłączeniem publikowania gier komputerowych w trybie on-line; związanych z wydawaniem pakietów oprogramowania systemowego (PKWiU 58.29.1), pakietów oprogramowania użytkowego (PKWiU 58.29.2); związanych z wydawaniem oprogramowania komputerowego pobieranego z Internetu (PKWiU ex 58.29.3), z wyłączeniem pobierania oprogramowania w trybie on-line; związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0); związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1); objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2); związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0); związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1). Do działalności wykonywanej przez Panią nie będą miały również zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Świadczone przez Panią usługi będące przedmiotem wniosku nie były/nie są/nie będą wykonywane w ramach wolnego zawodu, w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 11 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Nie uzyskiwała/nie uzyskuje/nie będzie uzyskiwała Pani przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office). Oprócz wskazanej działalności gospodarczej nie uzyskuje i nie będzie Pani uzyskiwała innych dochodów podlegających opodatkowaniu. Pani wniosek dotyczy roku podatkowego 2024 i lat kolejnych.

W odniesieniu do świadczonych przez Panią usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 70.22.20.0 należy wskazać, że nie zostały one objęte dyspozycją art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W związku z powyższym, przenosząc powołane przepisy na grunt niniejszej sprawy stwierdzam, że przychody uzyskiwane przez Panią ze świadczenia w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej usług będących przedmiotem wniosku sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 70.22.20.0 „Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych”, podlegały/podlegają/będą podlegały opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Stawka ta ma zastosowanie wyłącznie, jeśli spełnione były/są/będą warunki do zastosowania tej formy opodatkowania, o których mowa w cytowanych przepisach o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy:

-zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Panią i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia,

-zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Panią i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Organ nie jest uprawniony do przyporządkowania formalnego usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania usług do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej. Tak więc interpretację wydano na podstawie wskazanego przez Panią we wniosku grupowania PKWiU.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez Panią w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

W odniesieniu do powołanych przez Panią interpretacji indywidualnych wskazuję, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego niniejszą interpretację.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.