Ustalenie właściwej stawki ryczałtu - PKWiU 59.12.15.0. - Interpretacja - 0113-KDIPT2-1.4011.923.2023.4.HJ

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 16 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.923.2023.4.HJ

Temat interpretacji

Ustalenie właściwej stawki ryczałtu - PKWiU 59.12.15.0.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

20 grudnia 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 20 grudnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie ustalenia właściwej stawki ryczałtu. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwania – pismami z 23 stycznia 2024 r. (wpływ 23 stycznia 2024 r.) oraz z 9 lutego 2024 r. (wpływ 9 lutego 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Jest Pan animatorem multimedialnym (z j. angielskiego: motion designer – projektant ruchu). W swojej pracy tworzy Pan krótkie filmy animowane wykorzystywane do promocji i reklamy produktów lub usług. Animacje, które Pan tworzy składają się z różnego typu mediów, takich jak:

·elementy grafiki komputerowej,

·materiały wideo,

·nagrania lektorskie,

·muzyka.

Istotą Pana pracy jest złożenie tego w całość, ożywienie (animacja) i finalnie wyeksportowanie gotowej animacji. Przez ostatnie 7 lat pracował Pan na stanowisku motion designer w różnych firmach. Na początku przyszłego roku (2024 r.) chce Pan otworzyć własną działalność gospodarczą i jako formę opodatkowania wybrać ryczałt ewidencjonowany. Jako główny kod PKWiU chce Pan wybrać 59.12.15.0, który wydaje się ściśle związany z wykonywanymi przez Pana usługami.

W uzupełnieniu wniosku wskazał Pan, że działalność planuje otworzyć 2 marca 2024 r. i złoży Pan w terminie oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu ewidencjonowanego do właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego. Posiada Pan nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w myśl art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Świadczone przez Pana usługi animatora multimedialnego mieszczą się pod PKWiU 59.12.15.0.

W ramach świadczonych przez Pana usług, będących przedmiotem wniosku, będzie Pan wykonywał czynności składające się z następujących zadań:

·pierwszym etapem w procesie powstania animacji jest zapoznanie się z briefem, czyli dokumentem, w którym klient formułuje wytyczne dotyczące projektu;

·następnie tworzy się storyboard (plan, statyczną formę animacji), na podstawie której klient akceptuje styl i formę przyszłej animacji;

·po zaakceptowaniu z klientem storyboardu, przystępuje się do produkcji animacji.

W pracy wykorzystuje Pan komputer. Przy pomocy specjalistycznego oprogramowania takiego jak: (…) – tworzy Pan animacje. Do obrazu dokłada Pan dźwięk: muzykę, efekty dźwiękowe, nagranie lektorskie. Efektem końcowym jest film animowany, który w formie cyfrowej przekazuje Pan klientowi i który następnie staje się elementem jego działań marketingowych.

Do wykonywanej przez Pana działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Prowadzona przez Pana działalność gospodarcza będzie działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy.

Świadczone usługi nie będą związane z nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych (PKWiU dział 60), z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związane z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objęte grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związane z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).

Nie uzyska Pan przychodów ze świadczenia usług związanych z wydawaniem: pakietów gier komputerowych (PKWiU ex 58.21.10.0), z wyłączeniem publikowania gier komputerowych w trybie on-line, pakietów oprogramowania systemowego (PKWiU 58.29.1), pakietów oprogramowania użytkowego (PKWiU 58.29.2), oprogramowania komputerowego pobieranego z Internetu (PKWiU ex 58.29.3), z wyłączeniem pobierania oprogramowania w trybie on-line.

Nie uzyska Pan przychodów ze świadczenia usług w zakresie przesyłania strumieni wideo przez Internet (PKWiU 59.11.25.0).

W roku poprzedzającym rok podatkowy, w którym planuje Pan skorzystać z ryczałtu nie uzyskał Pan przychodu z działalności w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro.

Pana kontrahentami będą agencje reklamowe, agencje marketingowe, firmy z sektora IT. Pana kontrahentem nie będzie spółka, w której jest, czy będzie Pan wspólnikiem lub członkiem zarządu.

Obecnie uzyskuje Pan przychody w ramach umowy o pracę (którą rozwiązuje Pan 29 lutego 2024 r.) Po założeniu firmy przychody będzie Pan uzyskiwał z działalności gospodarczej.

Usługi, które sprzedaje Pan klientom to:

·tworzenie animacji komputerowych dla filmów, telewizji, reklam,

·tworzenie postaci i obiektów w 3D,

·animacja ruchu postaci i obiektów,

·dodawanie tekstur i efektów specjalnych,

·edycja i montaż animacji,

·konsultacje projektów animacji komputerowych.

W ramach prowadzonej jednoosobowej działalności gospodarczej nie będzie Pan uzyskiwać przychodów ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy.

Czynności wykonywane w ramach (przyszłej) działalności gospodarczej w jakimś stopniu będą się pokrywać z czynnościami wykonywanymi w ramach umowy o pracę.

W ramach umowy o pracę wykonuje Pan następujące czynności:

·animacja komputerowa 2D,

·animacje 360 stopni VR,

·oprawa animacyjna filmów, programów i wydarzeń typu Live,

·kontakt telefoniczny/mailowy z klientami firmy i współpracownikami.

W ramach działalności gospodarczej będzie Pan wykonywał następujące czynności:

·tworzenie animacji komputerowych dla filmów, telewizji, reklam,

·tworzenie postaci i obiektów w 3D,

·animacja ruchu postaci i obiektów,

·dodawanie tekstur i efektów specjalnych,

·edycja i montaż animacji,

·konsultacje projektów animacji komputerowych.

Pytanie

Jaką stawkę ryczałtu może Pan zastosować dla pracy animatora multimedialnego (motion designera) świadczącego usługi projektowania animacji?

Pana stanowisko w sprawie

Uważa Pan, że usługi, które zamierza świadczyć w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej, są według Pana wiedzy sklasyfikowane pod PKWiU 59.12.15.0 – Usługi związane z animacją i są opodatkowane stawką 8,5%, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

W myśl art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką” (…).

Stosownie do art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 tej ustawy:

Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a)prowadzenia aptek,

b)(uchylona)

c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

d)(uchylona)

e)(uchylona)

f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

W myśl art. 8 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1)    wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2)    wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

- w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Zwracam również uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym kwalifikacji tej dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.), mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Jak stanowi art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Z powyższego wynika, że podstawą do zakwalifikowania osiąganych przychodów do odpowiedniej stawki podatku jest określenie dla danej działalności symbolu PKWiU wprowadzonego rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU).

Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług pod pojęciem usług rozumie:

  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych – usługi na rzecz produkcji;
  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że planuje Pan otworzyć działalność gospodarczą 2 marca 2024 r. i złoży Pan w terminie oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu ewidencjonowanego do właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego. Jest Pan animatorem multimedialnym (motion designer). W swojej pracy tworzy Pan krótkie filmy animowane wykorzystywane do promocji i reklamy produktów lub usług. Animacje, które Pan tworzy składają się z różnego typu mediów takich jak: elementy grafiki komputerowej, materiały wideo, nagrania lektorskie, muzyka. Istotą Pana pracy jest złożenie tego w całość, ożywienie (animacja) i finalnie wyeksportowanie gotowej animacji. Świadczone przez Pana usługi animatora multimedialnego mieszczą się pod PKWiU 59.12.15.0. Usługi, które sprzedaje Pan klientom to:

·tworzenie animacji komputerowych dla filmów, telewizji, reklam,

·tworzenie postaci i obiektów w 3D,

·animacja ruchu postaci i obiektów,

·dodawanie tekstur i efektów specjalnych,

·edycja i montaż animacji,

·konsultacje projektów animacji komputerowych.

Do wykonywanej przez Pana działalności nie mają zastosowanie wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Po rozwiązaniu umowy o pracę, z końcem lutego 2024 r., w ramach prowadzonej jednoosobowej działalności gospodarczej nie będzie Pan uzyskiwać przychodów ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy. Prowadzona przez Pana działalność gospodarcza będzie działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W roku poprzedzającym rok podatkowy, w którym planuje Pan skorzystać z ryczałtu nie uzyskał Pan przychodu z działalności w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro.

Pana wątpliwości dotyczą stosowania odpowiedniej stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w odniesieniu do przychodów z tytułu tej działalności.

Odnosząc się do sytuacji przedstawionej we wniosku, stwierdzić należy, że z wyjaśnień do PKWiU z 2015 r., wydanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że klasa 59.12 – Usługi postprodukcyjne związane z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi, obejmuje w swym zakresie kategorię 59.12.15.0 – Usługi związane z animacją.

Grupowanie to obejmuje:

  • tworzenie obrazów, projektów abstrakcyjnych i podobnych oryginałów kompozycji realizowane przez zastosowanie różnego rodzaju technik, włączając animację komputerową lub wg kolejności rysunków,
  • usługi związane z animacją postaci lub przedmiotów wykonanych z gliny.

Podkreślić należy, że wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Co do zasady – w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przychody z działalności usługowej mogą być opodatkowane stawką w wysokości 8,5%, o ile usługi te nie są objęte inną stawką wymienioną w art. 12 tej ustawy, a także jeśli świadczenie tych usług nie zostało wyłączone z opodatkowania na podstawie art. 8 ww. ustawy.

Na podstawie powołanych wyżej przepisów prawa oraz opisu sprawy stwierdzam, że przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej usług, które będą sklasyfikowane według PKWiU pod symbolem 59.12.15.0 – Usługi związane z animacją, mogą być opodatkowane stawką 8,5%, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nie jestem uprawniony do przyporządkowywania formalnego usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa. Tak więc interpretację wydałem na podstawie wskazanego przez Pana we wniosku grupowania PKWiU oraz przedstawionego opisu sprawy.

Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe jest zgodne ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”)

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).