Ustalenie właściwej stawki ryczałtu dla przychodów z prowadzonej przez Panią działalności gospodarczej związanej z handlem odpadami oraz świadczeniem ... - Interpretacja - 0114-KDIP2-2.4011.289.2022.2.AS

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 24 czerwca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4011.289.2022.2.AS

Temat interpretacji

Ustalenie właściwej stawki ryczałtu dla przychodów z prowadzonej przez Panią działalności gospodarczej związanej z handlem odpadami oraz świadczeniem usług związanych z procesem produkcji oraz jego przetwarzaniem.

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

24 marca 2022 r. wpłynął Pani wniosek z 2 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia właściwej stawki ryczałtu dla przychodów z prowadzonej przez Panią działalności gospodarczej związanej z handlem odpadami oraz świadczeniem usług związanych z procesem produkcji oraz jego przetwarzaniem.

Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 1 czerwca 2022 r. (wpływ 3 czerwca 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Pani działalność polega na handlu odpadami oraz procesem produkcji i przerabianiu odpadów oraz dalszej jej odsprzedaży.

W procesie produkcji wytwarzany jest gotowy produkt do dalszej odsprzedaży, a cały proces produkcji polega na:

   kupnie w formie odpadu folii, która sortowana jest w pierwszej kolejności na kolory. Kolejnym etapem produkcji jest jego zagęszczanie w aglomeratorze polegające na podgrzaniu tworzywa i przekształceniu go w plastyczną masę, tzw. kulki. Końcowym etapem jest ostudzenie powstałego tworzywa, żeby w efekcie powstał tzw. regranulat (...), (...) , który stanowi towar handlowy w mojej działalności

   procesie przetwarzania tworzyw twardych, tj. zakupuję odpady typu skrzynki PP, w kolejnym procesie następuje jego zmielenie w młynkach gdzie powstaje przemiał PP. Wrzucamy ww. przemiał bezpośrednio (za pomocą specjalnego leja) na długi układ plastyfikujacy gdzie za pomocą 6 grzałek i podgrzewa tworzywo kolejno do 230 stopni i powstaje tzw. „makaron” który jest cięty na głowicy na tzw. kulki – regranulat. Następnie tworzywo przechodzi przez głowice w płaszczu wodnym. Powstaje w ten sposób produkt końcowy tzw. regranulat PP, który również jest towarem handlowym.

Prowadzi Pani działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem liniowym. Chciałaby Pani w roku 2022 działalność opodatkować podatkiem zryczałtowanym.

Nie przekroczyła Pani w roku podatkowym 2021 limitu obrotu w wysokości 2 000 000 euro.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego

Działalność w tym zakresie jest prowadzona od momentu rozpoczęcia działalności, tj. od dnia 5 listopada 2007 r.

Handel odpadami zakwalifikowany jest jako PKWIU 46.77.10.0, natomiast usługi związane z procesem produkcji oraz jego przetwarzaniem są pod kodem PKWIU 38.32.12.0.

Przed rokiem 2022 prowadzona przez Panią działalność była opodatkowana podatkiem liniowy.

Pytanie zadane w interpretacji dotyczy przychodów osiągniętych w roku 2022.

Pierwszy przychód z tytułu sprzedaży towarów został osiągnięty w styczniu 2022 r.

Zmiana formy opodatkowania został złożona przez formularz CEIDG-1 dnia 21 stycznia 2022 roku poprzez profil zaufany.

Przychód z działalności gospodarczej w roku 2021 nie przekroczył ustawowego limitu uprawniającego ze skorzystania z ryczałtu ewidencjonowanego i wynosił 7 965 474,39 zł.

Prowadzona przez Panią działalność spełnia warunki działalności usługowej w myśl art. 4 ust. 1 pkt 3 jedynie w niewielkiej części. Przeważająca działalność mieści się w art. 4 ust. 1 pkt 4.

Jedyne przychody, jakie Pani osiąga to są te z działalności gospodarczej. Świadczone przez Panią usługi są wyłącznie dla firm i ewidencjonuje je Pani wystrajając faktury. Na fakturach wskazuje Pani kody PKWiU, z których będzie wynikała stawka ryczałtu. Usługi związane wyłącznie z handlem opisane są jako PKWIU 46.77.10.0, natomiast te polegające na przetworzeniu surowców kodem PKWIU 38.32.12.0.

Wykonywane przez Panią usługi nie są zawarte w art. 8, o którym mowa wcześniej.

Pytanie

Czy właściwym będzie zastosowanie 5,5 % stawki zryczałtowanego podatku dla przetwarzania odpadów na produkt końcowy, który podlega dalszej odsprzedaży?

Pani stanowisko w sprawie

Pani zdaniem właściwym stanowiskiem będzie opodatkowanie sprzedaży wytworzonego produktu stawką 5,5% ze względu na to, że finalny towar jest wynikiem procesu produkcji, a nie wyłącznie sprzedażą gotowego towaru.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1993 ze zm.):

Ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

Zgodnie z art. 6 ust. 4 omawianej ustawy:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:

1) w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a) uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b) uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro,

2) rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej - bez względu na wysokość przychodów.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ww. ustawy:

Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ww. ustawy.

Zgodnie z ww. art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1) opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2) korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3) osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a) prowadzenia aptek,

b) uchylony 

c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

d) – e)  uchylony 

f) działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4) wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5) podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

a) samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b) w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c) samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

6) (uchylony)

W myśl art. 8 ust. 2 ww. ustawy:

Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Jak stanowi art. 9 ust. 1 ww. ustawy:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W myśl art. 12 ust. 1 ww. ustawy, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

-5,5% przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton [art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a) tej ustawy];

-3,0% przychodów z działalności usługowej w zakresie handlu, z zastrzeżeniem pkt 2 i 3 [art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. b) ustawy].

Możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy:

Użyte w ustawie określenie „działalność usługowa w zakresie handlu” oznacza sprzedaż, w stanie nieprzetworzonym, nabytych uprzednio produktów (wyrobów) i towarów, w tym również takich, które zostały przez sprzedawcę zapakowane lub rozważone do mniejszych opakowań albo rozlane do butelek, puszek lub mniejszych pojemników.

W art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne określono, że:

Użyte w ustawie określenie „działalność wytwórcza” oznacza działalność, w wyniku której powstają nowe wyroby, w tym również sprzedaż wyrobów własnej produkcji, prowadzoną przez podatnika.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy:

Użyte w ustawie określenie „towary handlowe” oznacza towary (wyroby) zakupione w celu dalszej odprzedaży, w stanie nieprzetworzonym.

Ponieważ ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie zawiera definicji „wytwarzania”, należy posłużyć się definicją słownikową, zgodnie z którą „wytwarzać” to „produkować coś; tworząc wydzielać coś; powodować powstanie czegoś” (Słownik języka polskiego PWN, Warszawa 2002 r.). Ponadto, użyte w treści art. 4 ust. 1 pkt 3 ustawy sformułowanie „sprzedaż uprzednio nabytych towarów w stanie nieprzetworzonym” oznacza sprzedaż produktów (towarów) bez zmiany ich substancji, czy wyglądu, tj. bez ingerencji sprzedającego we właściwości fabryczne produktu, ponieważ zgodnie z definicją słownikową „przetwarzać” to „przerabiać, zmieniać coś nadając inny kształt, wygląd, inną postać, formę; przekształcać, przeobrażać” (Słownik języka polskiego PWN, Warszawa 2002 r.).

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym nie precyzuje znaczenia słowa przetworzone, zatem aby je zdefiniować należy ustalić, jaki zakres znaczeniowy ma ten zwrot w języku potocznym. I tak według internetowego Słownika języka polskiego, przetwarzać to „zmieniać coś, nadając inny kształt, wygląd”.

Należy zgodzić się ze wskazaniem A. Bartosiewicza i R. Kubackiego w Komentarzu do art. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (lex 8474), że: „ (...) w wielu przypadkach granica pomiędzy przetwarzaniem a prostymi czynnościami, których nie można uznać za przetwarzanie, jest płynna i trudno uchwytna. Przykładowo - zapewne nie ma wątpliwości, że sprzedaż porcjowanego w plasterkach żółtego sera zakupionego w gomółce nie będzie działalnością wytwórczą, lecz handlową. Ocena może być diametralnie inna w przypadku sprzedaży pociętego drewna kominkowego. W obu przypadkach czynności podatnika są podobne, jednakże przy sprzedaży drewna kominkowego ocena tego, czy są to przychody z działalności wytwórczej, czy handlowej, nie jest już tak jednoznaczna”.

Również w komentarzu do art. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, A. Bartosiewicz i R. Kubacki wskazują: „Nieprzetworzony to taki, który nie został poddany przetworzeniu. W myśl słownika języka polskiego „przetwarzać” znaczy tyle, co „przekształcić coś twórczo” albo „zmienić coś, nadając inny kształt, wygląd” (http://sjp.pwn.pl). W związku z tym, przez towar nieprzetworzony należy rozumieć taki, którego cech nie zmieniono. Jeśli towar został poddany jakimś pracom (czynnościom), w następstwie których cechy towaru (kształt, wygląd, kolor, funkcja) zostały zmienione, to wówczas towar ten nie jest towarem w stanie nieprzetworzonym. Jego sprzedaż nie będzie już działalnością handlową. Takie czynności zwykle trzeba będzie zakwalifikować do działalności wytwórczej”.

Z kolei w odniesieniu do art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ww. autorzy zaznaczają że: „W myśl słownika języka polskiego „wyrób” to „przedmiot stanowiący końcowy produkt pracy rzemieślnika lub wynik procesu produkcyjnego zakładu” (http://sjp.pwn.pl). Natomiast określenie „wyrobić” (wyrabiać) znaczy m.in. tyle, co „produkować coś”.

Można zatem uznać, że wyrobem jest coś, co zostało wytworzone bądź wyprodukowane.

Przepisy nie zawierają definicji wytwarzania (w wyniku czego mają powstawać nowe wyroby).

Zgodnie z definicją słownikową „wytwarzać” to „produkować coś, tworząc wydzielać coś, powodować powstanie czegoś”. O zakwalifikowaniu działalności gospodarczej do działalności wytwórczej decyduje więc przede wszystkim końcowy efekt tej działalności, tj. powstanie z zakupionych, czy wytworzonych materiałów nowego wyrobu.

Wyrób ten ma być nowy. Słownik języka polskiego definiuje przymiotnik „nowy” m.in. jako „niedawno zrobiony, nabyty lub właśnie powstały, założony”. Uznać zatem należy, że cecha nowości ma się odnosić do tego, że przedmiot ten wcześniej nie istniał, zaś powstał właśnie w wyniku działań podatnika (polegających na wytworzeniu, wyprodukowaniu czegoś)” (A. Bartosiewicz, R. Kubacki, Komentarz do art. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, lex 8474).

Z kolei A. Bartosiewicz w komentarzu praktycznym „Stawki podatkowe w ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych” (lex 70591) wskazuje, że: „Uznać trzeba, że wytworzony wyrób powinien w sposób istotny różnić się od materiału, z którego powstał. Nie można uznać za działalność wytwórczą czynności polegających na konfekcjonowaniu zakupywanych produktów, czy też dzieleniu zakupywanych towarów na mniejsze części. Jest to bowiem w istocie – w zależności od okoliczności – albo działalność usługowa (opodatkowana stawką 8,5%), albo działalność handlowa (dla której stawka właściwa wynosi 3%). Efektem działalności wytwórczej powinno być powstanie całkiem nowego – co do cech jakościowych i charakteru – wyrobu. Szerokie różnice, które powinny wystąpić, aby zakwalifikować daną czynność do działalności usługowej w zakresie handlu lub działalności wytwórczej omówił NSA w wyroku z dnia 23 stycznia 2013 r., sygn. akt II FSK 1104/11. Wskazał tam m.in., że: „Poddanie zakupionych towarów jakimś procesom, czynnościom, w wyniku czego zmieniają one swoje cechy, właściwości i powstaje wyrób nowy (mający nowe, niewystępujące wcześniej cechy), jest wytwarzaniem towarów”.

Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, że jeżeli w wyniku podjętych czynności nie dochodzi do przetworzenia nabytych uprzednio rzeczy (towarów), to rzeczy te (towary) przeznaczone do dalszej odsprzedaży traktowane będą jako towary – odpowiadające definicji zawartej w art. 4 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Działalność polegającą na sprzedaży ww. towarów należy w tym przypadku zaliczyć do działalności usługowej w zakresie handlu.

W przedstawionym zdarzeniu przyszłym wskazała Pani, że:

1.Zakres świadczonych przez Panią usług sklasyfikowany jest wg symbolu PKWiU:

  • handel odpadami – PKWiU 46.77.10.0,
  • usługi związane z procesem produkcji oraz jego przetwarzaniem – PKWIU 38.32.12.0.

2.Pani działalność polega na handlu odpadami oraz procesie produkcji i przerabianiu odpadów do dalszej odsprzedaży.

3.Cały proces produkcji polega na przerabianiu folii na regranulat LDPE,LLDPE,HDPE i przetwarzaniu tworzyw twardych (odpady typu skrzynki PP) poprzez ich przemiał, podgrzanie, uformowanie rozpuszczonej masy, a następnie rozdrobnienie i schłodzenie, w wyniku czego powstaje tzw. regranulat PP.

Z przedstawionego przez Panią opisu procesu technologicznego, jakiemu poddawane są surowce wtórne wynika, że podczas przerabiania folii i tworzyw twardych nie następuje zmiana ich składu fizykochemicznego, a ponadto nie dochodzi do powstania nowego wyrobu (jest to dalej tworzywo sztuczne, lecz rozdrobnione, w postaci regranulat).

4.Zgodnie z Pani wyjaśnieniami nie dotyczą Pani wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

5.Złożyła Pani w terminie oświadczenie o wyborze opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

6.Pani przychód za rok poprzedni nie przekracza limitu określonego w art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne;

Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że w Pani sprawie dla przetwarzania odpadów na produkt końcowy, który podlega dalszej odsprzedaży nie będzie właściwym zastosowanie 5,5 % stawki zryczałtowanego podatku. Jak wynika bowiem z opisanej przez Panią sprawy, skupowanie i dalsza odsprzedaż odpadów obejmuje sprzedaż, w stanie nieprzetworzonym nabytych uprzednio produktów (wyrobów) i towarów. W procesach technologicznych, jakim poddawana jest folia i plastik, surowce wtórne rozdrabniane są do postaci regranulatu, zatem nie następuje zmiana ich składu fizykochemicznego i nie dochodzi do powstania nowego wyrobu. Otrzymany produkt jest dalej tworzywem sztucznym, lecz rozdrobnionym. Dokonuje Pani dalszej odsprzedaży odpadów, uzyskując przychody z działalności usługowej w zakresie handlu, a nie z działalności wytwórczej.

Podsumowując, dla przetwarzania odpadów na produkt końcowy, który podlega dalszej odsprzedaży nie będzie właściwym zastosowanie 5,5 % stawki zryczałtowanego podatku.

Przychody uzyskiwane przez Panią z przetwarzania odpadów na produkt końcowy, który podlega dalszej odsprzedaży jako przychody z działalności usługowej w zakresie handlu mogą być opodatkowana stawką 3% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Tym samym Pani stanowisko w sprawie należało uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna jest wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikowała Pani świadczone usługi do odpowiedniego klasyfikowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).