Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - null

Shutterstock
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - 0113-KDIPT2-1.4011.725.2025.1.KD

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

29 sierpnia 2025 r. wpłynął Pana wniosek z 25 sierpnia 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie określenia stawki ryczałtu.

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca wykonuje usługi montażu klatek dla drobiu, które służą do przemysłowego chowu klatkowego drobiu (odchowu piskląt, dla kurcząt, dla kur), wewnątrz nieruchomości na terenie UE. Usługa ta jest sklasyfikowana w PKWiU pod numerem 43.99.7 - Roboty związane z montażem i wznoszeniem konstrukcji z elementów prefabrykowanych, natomiast w PKD pod numerem 43.99.Z - Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Za zamontowane klatki odpowiedzialny jest zleceniodawca (firma zlecająca Wnioskodawcy montaż). Montażu klatek dokonuje się w miejscu i czasie ustalonym wspólnie z firmą zlecającą te czynności. Jako wykonujący czynności w zakresie świadczonych usług Wnioskodawca ponosi ryzyko finansowe (opóźnienia w płatności za wykonane usługi), ryzyko operacyjne (błędy w montażu klatek, problemy zdrowotne, uniemożliwiające prowadzenie działalności zarobkowej), ryzyko językowe (nieporozumienia wynikające z problemów komunikacyjnych z niemieckim odbiorcą usług). Wnioskodawca ma nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce.

Czynności, które Wnioskodawca wykonuje w ramach działalności polegają na skręcaniu elementów klatek metalowych. Firma, z którą współpracuje pozyskuje zlecenia na montaż klatek, a Wnioskodawca zajmuje się tym montażem. Wnioskodawca nie wytwarza tych klatek, ani elementów składowych klatek. Firma, z którą współpracuje dostarcza elementy klatek, a On je montuje. Nie jest też ich właścicielem - świadczy jedynie usługę skręcenia metalowych elementów klatki.

Świadczone usługi wykonywane są w ramach wyposażenia hali w metalowe klatki, które w przyszłości będą służyły do odchowu piskląt, kurcząt i kur. Same klatki dla drobiu nie są obiektem budowlanym. Nieruchomość (hala), w której montowane są klatki jest obiektem budowlanym. Klatki dla drobiu, które służą do przemysłowego chowu klatkowego stoją w budynku, ale nie są przytwierdzone na stałe do elementów budynku. Nie stają się zatem jego elementem konstrukcyjnym. Mogą być w dowolnym momencie zdemontowane. Montowane są w ramach wyposażenia.

Wnioskodawca w pierwszym roku prowadzenia działalności, na wniosku CEIDG-1 oświadczył naczelnikowi właściwego urzędu skarbowego, o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Prowadzi On ewidencję przychodów, w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. Do wykonywanej działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W roku poprzedzającym rok podatkowy, w którym Wnioskodawca korzystał z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (czyli w 2023 r.) nie prowadził działalności gospodarczej samodzielnie ani w formie spółki i przychody nie przekroczyły kwoty 2 000 000,00 euro. Poza działalnością gospodarczą nie będzie uzyskiwał dochodów z innych źródeł, które podlegałyby opodatkowaniu.

Pytanie

Jaka stawka ryczałtu obowiązuje dla tego rodzaju usług?

Prosi Pan o interpretację wniosku w ramach art. 12 ust. 1 pkt 6 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Pana stanowisko w sprawie

Sama klasyfikacja usługi pod numerem 43, czyli ROBOTY BUDOWLANE SPECJALISTYCZNE (zarówno w PKWiU i PKD), świadczy o charakterze budowlanym tej usługi, więc zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów uzyskiwanych przez osoby fizyczne, roboty budowlane objęte są stawką ryczałtu w wysokości 5,5%.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025r. poz. 163 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 tej ustawy:

Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;

2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;

3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e-1g, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej ,,spółką'”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) oraz art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:  

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

  • 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8,
  • 5,5% przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton.

Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenie działalność usługowa – oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Przepisy ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie definiują pojęcia „usługi budowlane”, czy „roboty budowlane”. Dlatego zasadne jest powołanie się na przepis art. 3 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418 ze zm.). Zgodnie z powołanym przepisem:

Ilekroć w ustawie jest mowa o:

1)obiekcie budowlanym - należy przez to rozumieć budynek, budowlę bądź obiekt małej architektury, wraz z instalacjami zapewniającymi możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, wzniesiony z użyciem wyrobów budowlanych;

2)budynku - należy przez to rozumieć taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach;

3)budowli - należy przez to rozumieć każdy obiekt budowlany niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury, jak: obiekty liniowe, lotniska, mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem tablice reklamowe i urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne, zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne, oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody, konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców przemysłowych, elektrowni jądrowych, elektrowni wiatrowych, morskich turbin wiatrowych i innych urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową; (…)

7)robotach budowlanych - należy przez to rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego.

Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług pod pojęciem usług rozumie:

  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych – usługi na rzecz produkcji;
  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.

Pojęcie usług nie obejmuje czynności związanych z wytwarzaniem wyrobów (włączając półfabrykaty, elementy, części, obróbkę elementów) z materiałów własnych przedsiębiorstwa, na zlecenie innych jednostek gospodarki narodowej, przeznaczonych do celów produkcyjnych lub do dalszej odsprzedaży oraz z reguły nie obejmuje wytwarzania wyrobów na indywidualne zamówienie ludności, z materiałów własnych wykonawcy.

Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) obiekty budowlane i roboty budowlane sklasyfikowane zostały w sekcji F. Sekcja ta obejmuje następujące działy:

  • Dział 41 – budynki i roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków,
  • Dział 42 – budowle i roboty ogólnobudowlane związane z budową obiektów inżynierii lądowej i wodnej,
  • Dział 43 – roboty budowlane specjalistyczne.

Sekcja F – obiekty budowlane i roboty budowlane, obejmuje:

  • budynki i pozostałe obiekty inżynierii lądowej i wodnej,
  • roboty ogólnobudowlane i specjalistyczne w zakresie budownictwa i prac inżynierii lądowej i wodnej, takie jak: prace związane z budową nowych budynków, przebudową lub remontem istniejących budynków, włączając montaż budowli z elementów prefabrykowanych oraz konstrukcji o charakterze stałym lub tymczasowym.

Wskazać należy, że art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, określa stawkę ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych m.in. dla przychodów z robót budowlanych w wysokości 5,5%. Jednocześnie określając wysokość stawki ryczałtu, ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie odnosi się do działu PKWiU 43 „Roboty budowlane specjalistyczne”, zatem również przychodów ze świadczenia usług objętych grupowaniem PKWiU 43.99.7 „Roboty związane z montażem i wznoszeniem konstrukcji z elementów prefabrykowanych” nie sposób zaklasyfikować jako objętych daną stawką ryczałtu w oparciu o klasyfikację PKWiU. Z uwagi na fakt, że w zakresie robót budowlanych ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie odnosi się do klasyfikacji PKWiU, koniecznym jest analiza okoliczności sprawy umożliwiająca określenie właściwej stawki ryczałtu, niezależnie od klasyfikacji dokonanej na gruncie PKWiU. W przypadku, gdy ustawa ZPDOF nie odnosi się w ogóle do PKWiU, klasyfikacja wyrobów i usług dokonana na gruncie PKWiU jest dla konsekwencji podatkowych wynikających z ustawy ZPDOF bez znaczenia (por. wyrok WSA w Gdańsku z 18 lipca 2023 r. sygn. akt I SA/Gd 358/23 wydany w zakresie usług cateringowych)

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że wykonuje Pan usługi montażu klatek dla drobiu, które służą do przemysłowego chowu klatkowego drobiu (odchowu piskląt, dla kurcząt, dla kur), wewnątrz nieruchomości na terenie UE. Usługa ta jest sklasyfikowana w PKWiU pod numerem 43.99.7 - Roboty związane z montażem i wznoszeniem konstrukcji z elementów prefabrykowanych, natomiast w PKD pod numerem 43.99.Z - Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane. Za zamontowane klatki odpowiedzialny jest zleceniodawca (firma zlecająca montaż). Montażu klatek dokonuje się w miejscu i czasie ustalonym wspólnie z firmą zlecającą te czynności. Jako wykonujący czynności w zakresie świadczonych usług ponosi Pan ryzyko finansowe (opóźnienia w płatności za wykonane usługi), ryzyko operacyjne (błędy w montażu klatek, problemy zdrowotne, uniemożliwiające prowadzenie działalności zarobkowej), ryzyko językowe (nieporozumienia wynikające z problemów komunikacyjnych z niemieckim odbiorcą usług). Czynności, które Pan wykonuje w ramach działalności polegają na skręcaniu metalowych elementów klatek metalowych. Firma, z którą Pan współpracuje pozyskuje zlecenia na montaż klatek, a Pan zajmuje się tym montażem. Nie wytwarza Pan tych klatek, ani elementów składowych klatek. Firma, z którą Pan współpracuje dostarcza elementy klatek, a Pan je montuje. Nie jest Pan też ich właścicielem - świadczy Pan jedynie usługę skręcenia metalowych elementów klatki. Świadczone usługi wykonywane są w ramach wyposażenia hali w metalowe klatki, które w przyszłości będą służyły do odchowu piskląt, kurcząt i kur. Same klatki dla drobiu nie są obiektem budowlanym. Nieruchomość (hala), w której montowane są klatki jest obiektem budowlanym. Klatki dla drobiu, które służą do przemysłowego chowu klatkowego stoją w budynku, ale nie są przytwierdzone na stałe do elementów budynku. Nie stają się zatem jego elementem konstrukcyjnym. Mogą być w dowolnym momencie zdemontowane. Montowane są w ramach wyposażenia.

W pierwszym roku prowadzenia działalności, na wniosku CEIDG-1 oświadczył Pan naczelnikowi właściwego urzędu skarbowego, o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Prowadzi Pan ewidencję przychodów, w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. Do wykonywanej działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W roku poprzedzającym rok podatkowy, w którym korzystał Pan z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (czyli w 2023 r.) nie prowadził działalności gospodarczej samodzielnie ani w formie spółki i przychody nie przekroczyły kwoty 2 000 000,00 euro.

Skoro jak wynika z wniosku - montowane przez Pana klatki dla drobiu (niebędące obiektem budowlanym), które służą do przemysłowego chowu klatkowego stoją w budynku, ale nie są przytwierdzone na stałe do elementów budynku i nie stają się jego elementem konstrukcyjnym, gdyż mogą być w dowolnym momencie zdemontowane oraz analizując opisany zakres świadczonych usług w świetle definicji robót budowlanych, zawartej w art. 3 pkt 7 ustawy Prawo budowlane stwierdzić należy, że opisane przez Pana usługi, polegające na montażu klatek dla drobiu nie wpisują się w zakres pojęcia budowy,przebudowy,montażu,remontu,czy też rozbiórki obiektu budowlanego, ani nie są one wykonywane w ramach tych procesów. Czynności wykonywane przez Pana mieszczą się zatem w definicji działalności usługowej.

Zatem uzyskane z tego tytułu przychody – wbrew Pana opinii – nie mogą być opodatkowane stawką ryczałtu 5,5%, przewidzianą dla robót budowlanych, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Co do zasady – w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przychody z działalności usługowej mogą być opodatkowane stawką w wysokości 8,5%, o ile usługi te nie są objęte innymi stawkami wymienionymi w art. 12 tej ustawy, a także jeśli świadczenie tych usług nie zostało wyłączone z opodatkowania na podstawie art. 8 ww. ustawy.

Tym samym dla przychodów z tytułu świadczonych przez Pana usług, polegających na montażu klatek dla drobiu, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zatem, Pana stanowisko jest nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy:

  • stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym,
  • zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie wydania interpretacji indywidualnej.

Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku stan faktyczny/zdarzenie przyszłe będą zgodne ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.