
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
18 sierpnia 2025 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie określenia stawki ryczałtu. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem złożonym 28 października 2025 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawczyni jest polskim rezydentem podatkowym i podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Zamierza założyć jednoosobową działalność gospodarczą i zarejestrować ją z użyciem kodu PKD 70.20.Z (Doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i pozostałe doradztwo w zakresie zarządzania), zaś faktycznie świadczonym usługom odpowiadają kody PKWiU 70.22.2, które to ugrupowanie obejmuje usługi koordynacji i nadzoru w zakresie środków podjętych w celu przygotowania, uruchomienia i zakończenia projektu realizowanego w imieniu klienta, usługi zarządzania projektami, które mogą dotyczyć budżetu, rachunkowości i kontroli kosztów, zamówień, planowania czasu pracy i pozostałych warunków działania, koordynacji prac podwykonawców, kontroli, jakości itp., usługi zarządzania projektami, które obejmują usługi zarządzania, w tym zarządzania biurem, przy udziale lub bez udziału własnego personelu.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawczyni zamierza współpracować ze spółką, która nie jest i nie była jej pracodawcą, w ramach współpracy będzie świadczyć następujące usługi:
1)Zarządzanie zespołem:
•koordynowanie pracy zespołu, planowanie i delegowanie zadań w ramach zespołu oraz ścisła kontrola realizacji harmonogramów i projektów;
•nadzór nad postępami i rozwój kompetencji zespołu;
•nadzór nad zakresem obowiązków pracowników podległego działu, zgodnie z ustaleniami z Zarządem;
•opracowanie standardów przekazywania informacji do Zarządu na temat projektów (sposób przekazywania danych i postępów na projektach oraz cyklu życia produktów już dostępnych w ofercie);
•analiza procesu prowadzenia projektu w celu optymalizacji i standaryzacji oraz podniesienia efektywności pracy zespołu;
•koordynowanie działań pracowników mających na celu optymalizacji kosztów prowadzenia projektów, jak i budżetów przeznaczanych na projekty;
2)Komunikacja z Zarządem:
•regularne raportowanie postępów projektów do zarządu, przekazywanie kluczowych informacji dotyczących stanu projektów i działań zespołu;
3)Koordynacja procesem wdrożenia nowego produktu oraz opieka nad wskazaną kategorią produktów już dostępnych dla pracowników;
4)Prowadzenie projektu - uzbrojenie projektu we wszystkie informacje, zmiany statusów zadań, aktualizacja terminów i informacji;
5)Prowadzenie kosztorysów;
6)Ustalanie wstępnych harmonogramów wdrożeń;
7)Poszukiwanie i selekcja nowych podwykonawców;
8)Prowadzenie analiz rynkowych i konkurencyjnych;
9)Współpraca i negocjacje z dostawcami;
10)Współpraca z dostawcami z Chin:
•nawiązywanie i utrzymywanie relacji z chińskimi producentami;
•przegląd i ocena katalogów produktowych;
•negocjowanie specyfikacji produktów, modyfikacji, etykietowania i certyfikatów;
•poszukiwanie nowych dostawców lub optymalizacje u obecnych dostawców.
Wnioskodawczyni zamierza opodatkować przychody z tego tytułu w formie ryczałtu według stawki 8,5%.
Wysokość przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej nie przekroczy kwoty 2 000 000 euro.
W uzupełnieniu wniosku, Wnioskodawczyni wskazała, że zamierza rozpocząć prowadzenie działalności na początku 2026 r. Złoży oświadczenie naczelnikowi urzędu skarbowego o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w ustawowym terminie.
Oferowane przez Wnioskodawczynię usługi będą sklasyfikowane pod PKWiU 70.22.20.0, w ramach swoich usług Wnioskodawczyni będzie odpowiedzialna za:
·prowadzenie kosztorysów;
·ustalanie wstępnych harmonogramów wdrożeń;
·poszukiwanie i selekcje nowych podwykonawców;
·prowadzenie analiz rynkowych i konkurencyjnych;
·współpracę i negocjacje z dostawcami, w tym zagranicznymi;
·nadzór nad zakresem obowiązków innych pracowników i współpracowników kontrahenta danego działu związanego z rozwojem produktu.
Usługi Wnioskodawczyni będą się koncentrować wokół zespołu. Wnioskodawczyni nie będzie miała wpływu na inne, powiązane z kontrahentem podmioty oraz nie będzie odpowiadać za strategię kontrahenta. Działania Wnioskodawczyni będą koncentrować się jedynie na zespole i dziale związanym z rozwojem produktu, nie zaś na działaniach i strategii kontrahenta jako przedsiębiorcy ogólnie.
Prowadzona działalność będzie działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Nie będą miały zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ww. ustawy. Przedmiot działalności Wnioskodawczyni różni się od wskazanych w przepisie działalności. Wnioskodawczyni nie prowadziła i nie będzie prowadzić działalności z małżonkiem oraz nie będzie świadczyć usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy.
Jeżeli doszłoby do sytuacji, w której Wnioskodawczyni osiąga przychód z różnego rodzaju działalności to prowadzić będzie ewidencję przychodów, w której będzie w stanie określić przychód z każdego rodzaju działalności opodatkowany różnymi stawkami.
Usługi świadczone przez Wnioskodawczynię nie będą związane ze świadczeniem usług firm centralnych tzw. head Office ani z usługami zarządzania. Wnioskodawczyni nie będzie uzyskiwała przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów - art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Wnioskodawczyni nie będzie świadczyć usług związanych z zarządzaniem strategicznym swoich kontrahentów.
Pytanie
Czy w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego, przychody ze wskazanych usług sklasyfikowanych pod kodem PKWiU 70.22.20.0, kwalifikują się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Pani stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawczyni, przychody z tego tytułu mogą być opodatkowane w formie ryczałtu według stawki 8,5%.
Zgodnie z art. 1 pkt 1 oraz art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843; dalej: Ustawy o ryczałcie), opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody (dochody) osiągane przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Na podstawie art. 6 ust. 1 Ustawy o ryczałcie, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa m.in. w art. 14 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: Ustawy o PIT, tj. kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.
Jak zostało wskazane w art. 6 ust. 4 Ustawy o ryczałcie, uprawnienie do skorzystania z ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przysługuje tym podatnikom, którzy w roku poprzedzającym rok podatkowy uzyskali przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro w skali roku.
Dodatkowo, zgodnie z art. 8 ust. 2 Ustawy o ryczałcie, utrata możliwości zastosowania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych następuje w przypadku osiągnięcia przychodów w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej z tytułu sprzedaży towarów, wyrobów lub świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy odpowiadającym czynnościom, które podatnik wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.
Na postawie art. 15 ust. 1 Ustawy o ryczałcie, na podatnikach stosujących taką formę opodatkowania ciążą również obowiązki związane z prawidłowym prowadzeniem ewidencji przychodów odrębnie dla każdego roku podatkowego (dalej: „ewidencja przychodów”), wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych oraz posiadaniem i przechowywaniem dowodów zakupu towarów.
Cechą charakterystyczną formy opodatkowania, jaką jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, jest uzależnienie wysokości stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych od faktycznie wykonywanych przez podatnika czynności, podlegających klasyfikacji według PKWiU.
W świetle art. 12 ust. 3 Ustawy o ryczałcie, jeśli podatnik prowadzi działalność, z której przychody podlegają opodatkowaniu różnymi stawkami ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, ryczałt ustala się według stawki właściwej dla każdego z rodzajów prowadzonej działalności, pod warunkiem prowadzenia ewidencji przychodów w sposób umożliwiający określenie wysokości przychodów z każdego rodzaju działalności.
W świetle art. 4 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ryczałcie, działalność usługowa została zdefiniowana jako pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczane do usług, zgodnie klasyfikacją PKWiU, z zastrzeżeniem definicji działalności gastronomicznej oraz działalności usługowej w zakresie handlu.
Art. 12 ust. 1 Ustawy o ryczałcie, wskazuje właściwe stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla poszczególnych rodzajów usług sklasyfikowanych według PKWiU.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) Ustawy o ryczałcie, stawka ryczałtu 8,5% znajdzie zastosowanie w stosunku do przychodów z działalności usługowej, w tym z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem usług wskazanych w pkt 1-4 oraz 6-8 tego artykułu.
Z kolei, w art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) (od 1 stycznia 2022 r.) Ustawy o ryczałcie, zostało wskazane, że właściwą stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1), jest stawka 12%.
Odnosząc się do wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) Ustawy o ryczałcie, usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), należy podkreślić, że symbol „ex” oznacza, że w ramach grupowania 70 opodatkowaniu stawką 15% podlegają wyłącznie usługi wymienione w tym przepisie, tj. usługi doradztwa związane z zarządzaniem, a pozostałe usługi opodatkowane będą stawką 8,5%. Te pozostałe usługi, klasyfikowane według rozporządzenia Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) w dziale 70 nie zostały wymienione w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) Ustawy o ryczałcie.
Zatem zgodnie z przytoczonymi powyżej przepisami Ustawy o ryczałcie, opodatkowaniu stawką ryczałtu 15% podlegają usługi zaklasyfikowane do kategorii 70.22.1 – tj. usługi doradztwa związane z zarządzaniem wraz z zawartymi w klasyfikacji podkategoriami i pozycjami z wyłączeniem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.).
Natomiast stawką 8,5% opodatkowane będą pozostałe usługi wymienione w Dziale 70, niezwiązane z „usługami firm centralnych (head offices)”, a także „usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem”, tj.: klasa 70.21 – usługi w zakresie stosunków międzyludzkich (public relations) i komunikacji, kategoria 70.22.2 – pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych, kategoria 70.22.3 – pozostałe usługi doradztwa związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Zatem stawką 8,5% opodatkowane będą także usługi mieszczące się w grupowaniu „Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych” (kategoria 70.22.2, pozycja 70.22.20.0 PKWiU).
Ponadto należy wskazać, iż zbiór usług klasyfikowanych w PKWiU jako 70.22.2 oraz 70.22.3 wyklucza się ze zbiorem usług znajdujących się w grupowaniu 70.22.1, tzn. że są to usługi innego rodzaju, których nie można traktować w żaden sposób łącznie, w tym w szczególności przy stosowaniu właściwej stawki ryczałtu.
Podsumowując, kompleksowa Usługa przedstawiona szczegółowo w opisie stanu faktycznego, w okolicznościach wskazanych we wniosku, sklasyfikowana według PKWiU pod symbolem 70.22.20.0 – Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych, może być opodatkowana 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W świetle przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.), usługi doradztwa związane z prowadzeniem działalności gospodarczej stanowią odrębny rodzaj świadczeń od usług zarządzenia.
Wniosek ten wynika wprost z klasyfikacji 70.22 PKWiU, gdzie sklasyfikowano „Pozostałe usługi doradztwa związane z prowadzeniem działalności gospodarczej i usługi zarządzania″.
Innymi słowy doradztwo związane z prowadzeniem działalności gospodarczej to usługi objęte PKWiU od 70.22.11 do 70.22.16, natomiast usługi zarządzania sklasyfikowane są od 70.22.17 (Usługi zarządzania procesami gospodarczymi) do 70.22.20.0 (Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych).
Odróżnić zatem należy usługi doradztwa od usług zarządzania. Doradztwo to „udzielanie fachowych porad, zwłaszcza w sprawach związanych z produkcją i handlem″ (zob. Nowy Słownik Języka Polskiego pod redakcją E. Sobol, Warszawa 2002; s. 147 - dalej NSJP). Zarządzanie natomiast to „polecenie, wskazówka do wykonania, dyspozycja, rozporządzenie″ (NJSP, s. 1242).
Ponieważ nie można dwóm różnym zwrotom tego samego tekstu prawnego nadawać tego samego znaczenia (zob. Z. Ziembiński, Logika praktyczna, Warszawa 2005, s. 238) usług zarządzania nie należy traktować jak usług doradczych i należy im przypisać stawkę 8,5%, odmienną od stawki dotyczącej doradztwa, która to stawka dla doradztwa wynosiłaby 15% (z wyłączeniem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym - PKWiU 70.22.16.).
Trzeba zwrócić uwagę, że na podstawie art. 4 ust. 4 Ustawy o ryczałcie, ilekroć w ustawie pojawia się przedrostek „ex”, przy symbolu danego grupowania PKWiU, należy to rozumieć jako zawężenie zakresu wyrobów lub usług w stosunku do ich określenia w tym grupowaniu. Oznacza to, że zastosowanie takiego symbolu przy danym kodzie statystycznym ma na celu zawężenie stosowania danego przepisu tylko do danego grupowania.
Mając na uwadze faktycznie świadczone usługi objęte grupowaniem, przychody uzyskiwane ze świadczenia w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 70.22.20.0 będą opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) Ustawy o ryczałcie, tj.: przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8, co potwierdza ugruntowane stanowisko Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w kwestii stawki ryczałtu dla osób prowadzących działalność gospodarczą w zakresie usług sklasyfikowanych pod kodem PKWiU 70.22.20.0, wyrażone w wielu interpretacjach indywidualnych, w których Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stanął na stanowisku, że stawka ta jest właściwą stawką dla tego typu prowadzonej działalności gospodarczej.
Warto przytoczyć tutaj interpretację Dyrektora Krajowej Izby Skarbowej z 7 czerwca 2022 r. Nr 0115-KDIT1.4011.24.2022.1.MN, w której uznano za prawidłowe stanowisko, mówiące, iż przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 70.22.20.0 - Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych, powinny być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Prawidłowe stanowisko w zakresie wskazanego kodu PKWiU potwierdził również Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej Nr 0112-KDIL2-2.4011.767.2022.1.IM z 28 grudnia 2022 r. oraz w interpretacji indywidualnej Nr 0115-KDST2-2.4011.356.2023.1.AD.
Mając na uwadze przedstawione powyżej interpretacje indywidualne wydane przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, należy uznać, że usługi, które będą wykonywane przez Wnioskodawczynię, sklasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) pod 70.22.20.0, powinny być opodatkowane stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Na zakończenie Wnioskodawczyni wskazuje, że w piśmie z 20 czerwca 2025 r. Nr 0113-KDIPT2-1.4011.366.2025.2.KKO, wydanym w zbliżonym stanie faktycznym, gdzie wnioskodawca świadczył usługi podobnego rodzaju do tych jakie zamierza świadczyć Wnioskodawczyni w niniejszej sprawie, stanowisko Wnioskodawcy dotyczące tego, że usługi wykonywane przez wnioskodawcę, sklasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) pod symbolem 70.22.20.0 powinny być opodatkowane stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) u.z.p.d., zostało uznane za prawidłowe.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Odstępuję od uzasadnienia prawnego dokonanej przez Panią oceny stanowiska.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.) jest sam przepis prawa. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku stan faktyczny i zdarzenie przyszłe są zgodne ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego przedstawionych we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Należy zastrzec, że interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku w kontekście zadanego pytania i własnego stanowiska, tj. możliwości opodatkowania 8,5% stawką ryczałtu ewidencjonowanego przychodów ze świadczonych usług sklasyfikowanych pod PKWiU 70.22.20.0, gdyż było to przedmiotem wniosku. Inne kwestie zawarte w opisie nie podlegały ocenie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.
