Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - 0113-KDIPT2-1.4011.696.2025.2.AS

Shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 17 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.696.2025.2.AS

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

17 sierpnia 2025 r. wpłynął Pana wniosek z 16 sierpnia 2025 r., o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie możliwości opodatkowania przychodów ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Uzupełnił go Pan pismem, które wpłynęło 4 października 2025r. – w odpowiedzi na wezwanie.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest lekarzem po ukończeniu szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie medycyny rodzinnej, oczekującym na Państwowy Egzamin Specjalizacyjny (zaplanowany na … 2025 r. ). Od … 2023 r. do … 2025 r. był zatrudniony w przychodni lekarskiej w ramach umowy o pracę, gdzie realizował szkolenie specjalizacyjne w ramach rezydentury w ww. dziedzinie, na podstawie programu specjalizacji (z 2014 r., aktualizacja 2018 r., dla lekarzy nieposiadających odpowiedniej specjalizacji I lub II stopnia lub tytułu specjalisty).

Wnioskodawca w ramach pracy lekarza rezydenta wykonywał wszystkie czynności przewidziane programem specjalizacji i zgodnie z ww. programem, pod nadzorem kierownika specjalizacji, w celu nabycia umiejętności praktycznych i teoretycznych niezbędnych do sprawowania podstawowej, ciągłej, powszechnej i skoordynowanej opieki medycznej, zarówno poszczególnym osobom, rodzinom, jak i społeczności lokalnej. Pod nadzorem kierownika specjalizacji oraz pozostałych starszych stażem lekarzy nabywał umiejętności diagnostyki oraz leczenia jednostek chorobowych ujętych w programie specjalizacji, a także uczył się oraz doskonalił umiejętności wykonywania procedur praktycznych w nim przewidzianych. Poza nauką w podstawowej jednostce szkolącej, zgodnie z ww. programem, realizował również zewnętrzne staże kierunkowe w innych placówkach ochrony zdrowia, a także uczestniczył w obowiązkowych kursach specjalizacyjnych.

Ponadto, Wnioskodawca od 2 stycznia 2025 r., prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą - indywidualną praktykę lekarską, której przedmiotem jest ogólna praktyka lekarska (PKD 86.21.Z). W ramach tej praktyki, od … 2025 r., świadczy usługi medyczne dla innego podmiotu leczniczego. Od … 2025 r., tj. po zakończeniu ww. umowy o pracę w ramach rezydentury, rozpoczął również w ramach tej praktyki świadczenie usług lekarskich dla byłego pracodawcy jako lekarz ubezpieczenia zdrowotnego (bez specjalizacji).

Obecnie, Wnioskodawca w ramach współpracy z byłym pracodawcą zajmuje się wspomaganiem lekarzy POZ w zakresie m.in. diagnostyki oraz leczenia pacjentów, czy kontynuacji farmakoterapii przewlekłej. W związku z tym, że Wnioskodawca nie posiada obecnie statusu lekarza POZ (zgodnie z art. 6 ustawy z 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej), nadal jest obowiązany pracować pod nadzorem starszych stażem lekarzy (którzy ww. status posiadają), a zakres kompetencji Wnioskodawcy jest znacznie ograniczony odrębnymi przepisami - m.in. Wnioskodawca nie może wystawiać zleceń na zaopatrzenie w refundowane wyroby medyczne, orzekać o bardzo dobrym stanie zdrowia umożliwiającym podjęcie nauki w liceum prowadzonym przez MON, czy zaświadczać o braku przeciwwskazań do podjęcia nauki w placówce artystycznej.

Po zdaniu egzaminu specjalizacyjnego oraz uzyskaniu tytułu specjalisty medycyny rodzinnej Wnioskodawca zamierza świadczyć usługi dla podmiotów leczniczych, w tym byłego pracodawcy, już jako lekarz POZ (zgodnie z ww. ustawą o podstawowej opiece zdrowotnej).

Zakres czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz byłego pracodawcy nie będzie wówczas tożsamy z zakresem czynności wykonywanych podczas szkolenia specjalizacyjnego w ramach umowy o pracę, ani też podczas obecnej współpracy.

Należeć będzie do nich między innymi:

·samodzielne prowadzenie diagnostyki i leczenia pacjentów;

·samodzielne prowadzenie dokumentacji medycznej;

·świadczenie usług wyłącznie na rzecz kontrahenta (brak realizacji stażów, czy kursów specjalizacyjnych w placówkach zewnętrznych);

·nadzorowanie pracy młodszych lekarzy (niespełniających definicji lekarza POZ);

·wydawanie zaświadczeń i orzeczeń lekarskich w pełnym zakresie dostępnym w POZ;

·pełnienie funkcji kierownika specjalizacji.

Dotychczas, tj. od 2 stycznia 2025 r., wybraną przez Wnioskodawcę formą opodatkowania są zasady ogólne. W 2026 r., tj. już po zdaniu egzaminu specjalistycznego i uzyskaniu tytułu specjalisty oraz uprawnień lekarza POZ, Wnioskodawca zamierza zmienić formę opodatkowania na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 14%.

W 2025 r. Wnioskodawca uzyska przychody z działalności gospodarczej nieprzekraczające 2 000 000 euro. W stosunku do wykonywanej przez Wnioskodawcę działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ust. 1. i 3 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W uzupełnieniu wniosku z 4 października 2025 Wnioskodawca wskazał, że złoży, w ustawowym terminie oświadczenie o wyborze opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów na 2026 r. (jedynie w przypadku otrzymania interpretacji podatkowej potwierdzającej stanowisko Wnioskodawcy). Wnioskodawca wskazuje również, że spełnia ustawowe warunki opodatkowania w formie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Pytanie

Czy Wnioskodawca może w 2026 r. w ramach prowadzenia działalności gospodarczej wybrać opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, jeśli od grudnia 2025 r. (lub wcześniej - zależnie od czasu oczekiwania na wydanie dyplomu specjalisty) Wnioskodawca będzie świadczyć usługi na rzecz byłego pracodawcy w ramach specjalistycznej praktyki lekarskiej (PKD 86.22.Z, wg PKWIU 86.22.1), a wykonywane przez Wnioskodawcę usługi nie będą, jak wyżej uzasadnił, w pełni tożsame czynnościom, które Wnioskodawca wykonywał w ramach stosunku pracy?

Pana stanowisko w sprawie (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)

Wnioskodawca mając na uwadze wydane przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej interpretacje indywidualne, np.:

·z 12 grudnia 2022 r. Nr 0112-KDIL2-2.4011.805.2022.2.MM;

·z 12 czerwca 2024 r. Nr 0112-KDIL2-2.4011.329.2024.2.MC;

·z 5 lutego 2025 r. Nr 0112-KDIL2-2.4011.881.2024.1.WS,

w których wskazano, że praca lekarza specjalisty i lekarza rezydenta nie są tożsame uważa, że w przyszłym roku, mimo nawiązania umowy cywilnoprawnej z podmiotem, gdzie Wnioskodawca był w 2025 r. zatrudniony na umowę o pracę w ramach rezydentury, może wybrać formę opodatkowania działalności gospodarczej na zasadach ryczałtu ewidencjonowanego w wysokości 14%.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843.):

Ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Natomiast w myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Osoby fizyczne oraz przedsiębiorstwa w spadku osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Jak stanowi art. 4 ust. 1 pkt 1 powołanej ustawy:

Użyte w ustawie określenie działalność usługowa oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz.U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:

a) wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b) polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c) polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

W myśl art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e – 1g, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ww. ustawy.

Zgodnie z ww. art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1) opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2) korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3) osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a) prowadzenia aptek,

c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

f) działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4) wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5) podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

a) samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b) w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c) samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

- jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

W myśl art. 8 ust. 2 ww. ustawy:

Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

- w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy nie uzyskał przychodu z działalności, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z dniem uzyskania przychodów z tych rodzajów działalności i od tego dnia opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Jak wynika z powyższego możliwość opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest wyłączona w stosunku do podatników, którzy uzyskują przychód z działalności gospodarczej z tytułu świadczenia usług na rzecz obecnego lub byłego pracodawcy i usługi te odpowiadają czynnościom, które podatnik lub przynajmniej jeden z jego wspólników (w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki niebędącej osobą prawną) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy albo wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy. Zawarty w art. 8 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne zwrot normatywny „odpowiadających czynnościom” odnosi się do przychodów ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, tożsamych z czynnościami, które podatnik wykonywał (wykonuje) w ramach stosunku pracy, a zatem wyłącznie częściowa zbieżność wykonywanych czynności nie stanowi przesłanki wyłączającej możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z działalności gospodarczej (przy czym częściowa zbieżność nie jest równoznaczna z tożsamością).

Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych nadany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Z opisu sprawy wynika, że obecnie w ramach współpracy z byłym pracodawcą zajmuje się Pan wspomaganiem lekarzy POZ w zakresie m.in. diagnostyki oraz leczenia pacjentów, czy kontynuacji farmakoterapii przewlekłej. W związku z tym, że Pan nie posiada obecnie statusu lekarza POZ (zgodnie z art. 6 ustawy o podstawowej opiece zdrowotnej), nadal jest obowiązany pracować pod nadzorem starszych stażem lekarzy (którzy ww. status posiadają), a zakres Pana kompetencji jest znacznie ograniczony odrębnymi przepisami - m.in. nie może Pan wystawiać zleceń na zaopatrzenie w refundowane wyroby medyczne, orzekać o bardzo dobrym stanie zdrowia umożliwiającym podjęcie nauki w liceum prowadzonym przez MON, czy zaświadczać o braku przeciwwskazań do podjęcia nauki w placówce artystycznej.

Po zdaniu egzaminu specjalizacyjnego oraz uzyskaniu tytułu specjalisty medycyny rodzinnej zamierza Pan świadczyć usługi dla podmiotów leczniczych, w tym byłego pracodawcy, już jako lekarz POZ (zgodnie z ww. ustawą o podstawowej opiece zdrowotnej). Zakres czynności wykonywanych przez Pana na rzecz byłego pracodawcy nie będzie wówczas tożsamy z zakresem czynności wykonywanych podczas szkolenia specjalizacyjnego w ramach umowy o pracę, ani też podczas obecnej współpracy.

Należeć będzie do nich między innymi:

·samodzielne prowadzenie diagnostyki i leczenia pacjentów;

·samodzielne prowadzenie dokumentacji medycznej;

·świadczenie usług wyłącznie na rzecz kontrahenta (brak realizacji stażów, czy kursów specjalizacyjnych w placówkach zewnętrznych);

·nadzorowanie pracy młodszych lekarzy (niespełniających definicji lekarza POZ);

·wydawanie zaświadczeń i orzeczeń lekarskich w pełnym zakresie dostępnym w POZ;

·pełnienie funkcji kierownika specjalizacji.

Od 2 stycznia 2025 r. wybraną przez Pana formą opodatkowania są zasady ogólne. W 2026 r., tj. już po zdaniu egzaminu specjalistycznego i uzyskaniu tytułu specjalisty oraz uprawnień lekarza POZ, zamierza Pan zmienić formę opodatkowania na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.

W 2025 r. uzyska Pan przychody z działalności gospodarczej nieprzekraczające 2 000 000 euro. W stosunku do wykonywanej przez Pana działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ust. 1. i 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Mając na uwadze przedstawione okoliczności sprawy oraz powołane przepisy prawa stwierdzić należy, że skoro - jak wynika z treści wniosku - usługi, które zamierza Pan świadczyć w ramach prowadzonej działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy nie będą tożsame z czynnościami, które świadczył Pan w ramach zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, to będzie Pan miał prawo do opodatkowania uzyskiwanych przychodów w ramach prowadzonej jednoosobowej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w roku podatkowym 2026 r.

Reasumując w przedstawionym zdarzeniu przyszłym będzie Pan uprawniony do stosowania opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zatem Pana stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Ocena „tożsamości” wykonywanych czynności w ramach stosunku pracy oraz prowadzonej działalności gospodarczej może nastąpić w toku ewentualnego postępowania podatkowego lub kontrolnego. Mając na uwadze treść art. 14b ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.), w przedmiotowej sprawie wydając interpretację prawa podatkowego nie jestem uprawniony do przeprowadzania postępowania dowodowego, które wskazałoby, czy czynności, które wykonywał Pan w ramach umowy o pracę, odpowiadają czynnościom, które będzie Pan wykonywać w ramach prowadzonej działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy. Do postępowania w sprawie wydania interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego nie mają bowiem zastosowania przepisy o postępowaniu podatkowym, a postępowanie dowodowe jest częścią postępowania podatkowego.

W odniesieniu do powołanych przez Pana interpretacji zaznaczam, że dotyczą one indywidualnych spraw innych podmiotów i nie mają zastosowania w sprawie bedącej przedmiotem Pana wniosku.

Interpretacja dotyczy tylko i wyłącznie sprawy będącej przedmiotem zapytania, inne kwestie nie podlegają ocenie. W szczególności, interpretacja indywidualna nie dotyczy określenia stawki ryczałtu.

Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie zgodne ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.