Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe - Interpretacja - 0114-KDIP1-3.4012.590.2025.2.JG

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

22 lipca 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej w przypadku sprzedaży wysyłkowej towarów za pośrednictwem sklepu internetowego realizowanej za pomocą firmy kurierskiej.

Uzupełnił go Pan pismem, które wpłynęło 25 lipca 2025 r. - w odpowiedzi na wezwanie.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Prowadzi Pan działalność gospodarczą w formie jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG), zarejestrowanej w CEIDG pod nazwą „(…)”, pod adresem (…). W ramach tej działalności planuje Pan rozszerzyć zakres świadczonych usług o sprzedaż wysyłkową towarów fizycznych za pośrednictwem sklepu internetowego.

Asortyment sklepu będzie obejmował m.in. zabawki, klocki, gadżety i inne towary skierowane głównie do konsumentów (osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej).

Sklep będzie prowadził sprzedaż wyłącznie wysyłkową, bez fizycznego punktu odbioru osobistego. Zamówienia będą dostarczane za pośrednictwem firm kurierskich [w tym m.in. (…)].

Formy płatności, które zamierza Pan oferować klientom:

  • płatności online za pośrednictwem bramek płatniczych [np. (…)],
  • przelewy tradycyjne na rachunek bankowy firmy,
  • płatność „za pobraniem” (tj. klient dokonuje płatności gotówką lub kartą kurierowi przy dostawie, a kurier przekazuje następnie te środki w formie przelewu na rachunek bankowy mojej działalności).

Wszystkie wpływy finansowe będą trafiać na rachunek bankowy wykorzystywany do działalności gospodarczej i będą możliwe do zidentyfikowania - zarówno pod kątem klienta, jak i zamówienia.

Nie zamierza Pan instalować kasy fiskalnej i planuję korzystać ze zwolnienia przewidzianego w poz. 41 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2024 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego

Identyfikacja zapłaty i nabywcy. Każda transakcja będzie rejestrowana w systemie (…): numer zamówienia, data, imię i nazwisko (lub nazwa firmy), pełny adres, e-mail, wartość brutto/netto, wyszczególnione pozycje i koszt wysyłki.

Płatności: (…) - raport CSV zawiera ID zamówienia, przelew tradycyjny - klient w tytule wpisuje numer zamówienia, bankowy plik (…) pozwala przypisać wpłatę, płatność „za pobraniem” (COD) - po doręczeniu paczek firma kurierska (…) przekazuje zbiorczy przelew na mój rachunek bankowy i jednocześnie udostępnia raport rozliczeniowy, w którym każda zaksięgowana kwota jest jednoznacznie przypisana do numeru danej przesyłki/pobrania (ID paczki).

W efekcie z ewidencji i dowodów bankowych jednoznacznie wynika, jaka zapłata dotyczy którego zamówienia i któremu nabywcy (dane + adres).

Nie będzie Pan sprzedawać żadnych towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z 17 grudnia 2024 r. (m.in. perfum, sprzętu fotograficznego, wyrobów tytoniowych, nośników danych, części samochodowych). Asortyment sklepu będzie obejmował różne towary (np. zabawki, klocki, puzzle, gadżety domowe itp.), z zastrzeżeniem, że żaden z nich nie znajduje się w katalogu wyłączeń § 4.

Pytanie

Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym może Pan korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej, o którym mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2024 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (poz. 41 załącznika do rozporządzenia)?

Pana stanowisko w sprawie

W Pana ocenie w opisanym zdarzeniu przyszłym ma Pan prawo korzystać ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej, o którym mowa w poz. 41 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2024 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Sprzedaż w Pana sklepie internetowym prowadzona będzie wyłącznie w formie wysyłkowej, bez fizycznego punktu odbioru przez klienta, a dostawa zamówionych towarów będzie realizowana wyłącznie przez firmy kurierskie.

Formy płatności udostępniane klientom obejmują przedpłaty za pośrednictwem bramek płatniczych, przelewy tradycyjne oraz płatności za pobraniem.

W przypadku pobrań kurier przyjmie zapłatę od klienta w gotówce lub kartą, ale środki te będą przekazywane bezpośrednio na rachunek bankowy Pana działalności gospodarczej wraz ze specyfikacją, która pozwoli przyporządkować wpłaty do poszczególnych zamówień i klientów.

Uważa Pan, że w opisanej sytuacji spełnione będą wszystkie przesłanki zwolnienia:

  • sprzedaż wysyłkowa,
  • zapłata w całości za pośrednictwem rachunku bankowego podatnika,
  • identyfikacja nabywcy i transakcji.

W konsekwencji uważa Pan, że w opisanym zdarzeniu przyszłym nie powstanie obowiązek ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej - także w przypadku płatności za pobraniem, ponieważ należności pobrane przez kuriera będą przekazywane przelewem na rachunek bankowy podatnika wraz ze specyfikacją pozwalającą zidentyfikować nabywcę i transakcję.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z zapisu art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775), zwanej dalej ustawą.

Zgodnie z przepisem art. 111 ust. 1 ustawy:

Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Stosownie do art. 2 pkt 22 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży - rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Wskazany wyżej przepis art. 111 ust. 1 ustawy określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem, podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń. Jeżeli nabywcą danej usługi jest podmiot inny niż wymieniony w art. 111 ust. 1 ustawy, to taka sprzedaż w ogóle nie jest objęta obowiązkiem ewidencjonowania jej przy użyciu kasy rejestrującej.

Na mocy delegacji ustawowej zawartej w art. 111 ust. 8 ustawy:

Minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa (…).

Kwestie dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących niektórych czynności i niektórych grup podatników oraz terminów rozpoczęcia prowadzenia tej ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2024 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2024 r. poz. 1902), zwane dalej rozporządzeniem.

Rozporządzenie określa zwolnienia na czas określony niektórych grup podatników i niektórych czynności z obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących oraz warunki korzystania ze zwolnienia.

Stosownie do § 2 ust. 1 rozporządzenia:

Zwalnia się z obowiązku prowadzenia ewidencji w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2027 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

W myśl § 2 ust. 2 rozporządzenia:

W odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku.

Zgodnie z poz. 41 załącznika do rozporządzenia ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących korzysta:

Dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), jeżeli dostawca towaru otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres).

Niektóre usługi oraz dostawa niektórych towarów zostały wyłączone przez ustawodawcę z prawa do zwolnienia, o którym mowa w przepisach § 2 i § 3 rozporządzenia. Szczegółowo zostały one wymienione w § 4 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia.

W myśl § 4 ust. 1 rozporządzenia:

Zwolnień, o których mowa w § 2 i § 3, nie stosuje się w przypadku:

1)dostawy:

a)gazu płynnego,

b)części do silników (CN 8409 91 00 i 8409 99 00),

c)silników do napędu pojazdów i motocykli, silników spalinowych tłokowych z zapłonem iskrowym i samoczynnym do różnego rodzaju jednostek, w tym motocykli (CN 8407 i 8408),

d)nadwozi do pojazdów silnikowych (CN 8707),

e)przyczep i naczep (CN 8716 10, 8716 31 00, ex 8716 39, 8716 40 00), kontenerów (CN 8609 00),

f)części przyczep, naczep i pozostałych pojazdów bez napędu mechanicznego (CN 8716 90),

g)części i akcesoriów do pojazdów silnikowych (CN 8708, 9401 99 20 i 9401 99 80), to jest do:

-ciągników,

-pojazdów silnikowych do przewozu dziesięciu lub więcej osób z kierowcą,

-samochodów i pozostałych pojazdów silnikowych przeznaczonych zasadniczo do przewozu osób,

-włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi,

-pojazdów silnikowych do transportu towarów,

-pojazdów silnikowych specjalnego przeznaczenia, innych niż te zasadniczo przeznaczone do przewozu osób lub towarów, w szczególności: pojazdów pogotowia technicznego, dźwigów samochodowych,

-pojazdów strażackich, betoniarek samochodowych, zamiatarek, polewaczek, przewoźnych warsztatów, ruchomych stacji radiologicznych

-z wyłączeniem motocykli,

h)komputerów stacjonarnych i przenośnych, w tym laptopów i tabletów, oraz urządzeń peryferyjnych do nich, konsol do gier, części do komputerów i konsol,

i)wyrobów elektronicznych, w tym odbiorników telewizyjnych i radiowych, gramofonów, głośników, telefonów, w tym smartfonów, smartwatchów, anten, wyświetlaczy, monitorów, aparatów do zapisu lub odtwarzania obrazu i dźwięku, nawigacji, urządzeń pamięci trwałej, taśm, dysków, urządzeń alarmowych,

j)wyrobów optycznych, w tym lornetek, lunet, rzutników,

k)silników elektrycznych, prądnic i transformatorów,

l)sprzętu fotograficznego, w tym cyfrowych i konwencjonalnych aparatów fotograficznych, soczewek, obiektywów, kamer, projektorów filmowych,

m)wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, których dostawa nie może korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwanej dalej „ustawą”,

n)zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych,

o)wyrobów przeznaczonych do użycia, oferowanych na sprzedaż lub używanych jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na kod CN,

p)wyrobów tytoniowych (CN 2401, 2402, 2403), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,

q)napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2 %, napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5% (bez względu na kod CN), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,

r)perfum i wód toaletowych (CN 3303 00 10, 3303 00 90), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,

s)wyrobów klasyfikowanych do CN 2404 i 8543 40 00, przeznaczonych do palenia lub do wdychania bez spalania, z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,

t)wyrobów zawierających w swym składzie alkohol etylowy o objętościowej mocy powyżej 50% objętości, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, w tym rozpuszczalników, płynów odkażających, rozcieńczalników farb, płynów do odmrażania,

u)węgla, brykietów i podobnych paliw stałych wytwarzanych z węgla, węgla brunatnego, koksu i półkoksu, przeznaczonych do celów opałowych,

v)towarów przy użyciu urządzeń obsługiwanych przez klienta, które również w systemie bezobsługowym przyjmują należność w bilonie, banknotach lub innej formie (bezgotówkowej) i wydają towar;

2)świadczenia usług:

a)przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji, z wyłączeniem przewozów wymienionych w poz. 19 i 20 załącznika do rozporządzenia,

b)taksówek (PKWiU 49.32.11.0), z wyłączeniem wynajmu samochodów osobowych z kierowcą,

c)naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów, w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania i regenerowania,

d)w zakresie wymiany opon lub kół dla pojazdów silnikowych oraz motorowerów,

e)w zakresie badań i przeglądów technicznych pojazdów,

f)w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów, z wyłączeniem usług świadczonych przez osoby wymienione w poz. 51 załącznika do rozporządzenia,

g)prawniczych, z wyłączeniem usług wymienionych w poz. 31 załącznika do rozporządzenia,

h)doradztwa podatkowego,

i)związanych z wyżywieniem (PKWiU ex 56.10, 56.21, ex 56.29, ex 56.30), wyłącznie:

- świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz

- usług przygotowywania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering),

j)fryzjerskich, kosmetycznych i kosmetologicznych,

k)kulturalnych i rozrywkowych - wyłącznie w zakresie wstępu na przedstawienia cyrkowe,

l)związanych z rozrywką i rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu do wesołych miasteczek, parków rozrywki, na dyskoteki, sale taneczne,

m)mycia, czyszczenia samochodów i podobnych usług (PKWiU 45.20.30.0),

n)parkingu samochodów i innych pojazdów,

o)przy użyciu urządzeń, w tym wydających bilety, obsługiwanych przez klienta, które również w systemie bezobsługowym przyjmują należność w bilonie, banknotach lub innej formie (bezgotówkowej).

Aby zatem przysługiwało prawo do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 41 załącznika do rozporządzenia, muszą łącznie zostać spełnione następujące warunki:

  • dostawa towaru nastąpi w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi),
  • dostawca towaru otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem),
  • z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres),
  • przedmiotem dostawy nie są towary, jak również usługi wymienione w § 4 rozporządzenia.

Niespełnienie jednego z warunków oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Z opisu sprawy wynika, że planuje Pan rozszerzyć zakres świadczonych usług o sprzedaż wysyłkową towarów fizycznych za pośrednictwem sklepu internetowego. Asortyment sklepu będzie obejmował m.in. zabawki, klocki, gadżety i inne towary skierowane głównie do konsumentów (osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej). Sklep będzie prowadził sprzedaż wyłącznie wysyłkową,. Zamówienia będą dostarczane za pośrednictwem firm kurierskich. Formy płatności będą: płatności online za pośrednictwem bramek płatniczych (np. (…)), przelewy tradycyjne na rachunek bankowy firmy, płatność „za pobraniem” (tj. klient dokonuje płatności gotówką lub kartą kurierowi przy dostawie, a kurier przekazuje następnie te środki w formie przelewu na rachunek bankowy mojej działalności). Wszystkie wpływy finansowe będą trafiać na rachunek bankowy wykorzystywany do działalności gospodarczej i będą możliwe do zidentyfikowania - zarówno pod kątem klienta, jak i zamówienia. Ponadto wskazał Pan, że nie będzie sprzedawał towarów, o których mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia.

Na podstawie tak przedstawionego opisu sprawy powziął Pan wątpliwość, czy może Pan korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej, o którym mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w zw. z poz. 41 załącznika do rozporządzenia.

Odnosząc się zatem do Pana wątpliwości wskazać należy, że zostaną spełnione łącznie wszystkie warunki umożliwiające - na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w związku z poz. 41 załącznika do niego - zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży zabawek, klocków, gadżetów i innych towarów.

Z wniosku wynika, że będzie Pan prowadził sprzedaż w systemie wysyłkowym i:

  • zapłata za towar dokonywana będzie w formach bezgotówkowych, a bezpośrednia wysyłka do klienta zawsze realizowana będzie za pomocą firmy kurierskiej,
  • z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę będzie jednoznacznie wynikać, jakiej konkretnej czynności dotyczyła i kto dokonał płatności,
  • sprzedawane towary nie są wymienione w § 4 ust. 1 rozporządzenia.

Zatem w stosunku do sprzedaży m.in. zabawek, klocków, gadżetów w systemie wysyłkowym będzie Panu przysługiwało prawo do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej do 31 grudnia 2027 r. na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 41 załącznika do rozporządzenia.

Tym samym, Pana stanowisko uznaję za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.