Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

15 maja 2025 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Uzupełnili Państwo wniosek pismem z 17 czerwca 2025 r. (wpływ 23 czerwca 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwanie.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

(…) Sp. z o.o. (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca” lub „A”) z siedzibą w (…) należy do międzynarodowej grupy (…). Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Przedmiotem działalności Spółki jest produkcja samochodów, a także części do produkcji samochodów.

Na różnych etapach produkcji pracownicy realizują działania posługując się szeregiem nowoczesnych narzędzi - np. służących do podnoszenia, dokręcania czy manipulowania częściami.

Do narzędzi wykorzystywanych przez Spółkę zaliczyć można spawarki (klasyfikowane do PKWiU 27.90.31.0 - Maszyny i aparatura do lutowania miękkiego lub twardego, spawania lub zgrzewania, elektryczne; elektryczne maszyny i aparatura do natryskiwania na gorąco metali lub cermetali). Spawarki z punktu widzenia przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych spełniają w Spółce definicję środka trwałego, jednocześnie z uwagi na swoją niską wartość (poniżej 10 000 zł) Spółka korzysta z możliwości zaliczenia wydatku na zakup przedmiotowych spawarek bezpośrednio w koszty uzyskania przychodów.

Zdaniem Spółki nie zmienia to jednak faktu, iż analizowane spawarki, zgodnie z art. 16a CIT spełniają definicję środków w trwałych podlegających amortyzacji. Spółka, jak już wskazano, korzysta jedynie z przysługującego jej uprawnienia na podstawie art. 16d CIT i zalicza wydatki na zakup spawarek bezpośrednio w koszty uzyskania przychodów.

Spółka zamierza sprzedać spawarkę, która była używana przez pracowników przez okres kilkunastu miesięcy (dłużej niż rok). W tym celu zamierza skorzystać z prowadzonej przez siebie platformy sprzedażowej, tzw. e-sklep. Spółka zakłada, że sprzedaż zostanie dokonana na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej.

Spółka zamierza udokumentować przedmiotową sprzedaż fakturą wystawioną na rzecz osoby fizycznej.

Spółka podkreśla, iż sprzedaż przedmiotowej spawarki nie będzie dostawą, o której mowa w § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2024 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2024 r., poz. 1902).

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego

1) Spółka była i jest zobowiązana do ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej.

2) Wartość sprzedaży realizowanej przez Spółkę na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych w 2025 r. przekroczy kwotę 20 000 zł.

3) Sprzedaż spawarek na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych nie będzie realizowana w systemie wysyłkowym. Odbiór spawarek będzie następował osobiście. Jeśli chodzi o zapłatę, Spółka będzie otrzymywać w całości zapłatę za te towary za pośrednictwem banku na rachunek bankowy. Z ewidencji dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie będzie wynikać, jakiej konkretnie czynności dotyczy i na czyją rzecz została dokonana.

4) Spawarka nie została ujęta przez Spółkę w ewidencji środków trwałych (w tym podlegających amortyzacji) z uwagi na możliwości, jakie dają przepisy podatku dochodowego od osób prawnych, w myśl których wydatki poniesione na nabycie nisko cennych środków trwałych mogą stanowić koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania, bez konieczności dokonywania odpisów amortyzacyjnych. Spółka zauważa jednak, że nie zmienia to faktu, że analizowana spawarka jest składnikiem majątkowym spełniającym definicję środka trwałego podlegającego amortyzacji w świetle przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.

Dodatkowo Spółka informuje, że dostawa spawarki zostanie w całości udokumentowana fakturą.

Pytanie

Czy w przypadku potwierdzonej fakturą sprzedaży przedmiotowej spawarki na rzecz osoby fizycznej, Spółka może skorzystać ze zwolnienia wskazanego w poz. 50 załącznika do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2024 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2024 r. poz. 1902) zważywszy, iż spawarka spełnia definicję środka trwałego w rozumieniu ustawy CIT, a jednocześnie wydatek został zaliczony bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów z uwagi na niską wartość (poniżej 10 000 zł)?

Państwastanowiskowsprawie

Zdaniem Spółki, spawarka spełnia definicję środka trwałego podlegającego amortyzacji mimo zaliczenia przez Spółkę wydatków na jej nabycie bezpośrednio w koszty uzyskania przychodów , w związku z czym, zakładając udokumentowanie sprzedaży fakturą, spełnione będą warunki zwolnienia jej sprzedaży na rzecz osoby fizycznej z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej i Spółka może skorzystać z tego zwolnienia.

Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z przepisu art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”.

Zgodnie z tym przepisem, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Powyższy przepis określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.

Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy dokonywanych przez podatnika świadczeń lub dostaw. Jeżeli nabywcą danej usługi lub danego towaru jest podmiot inny niż wymieniony w art. 111 ust. 1 ustawy, to taka sprzedaż w ogólne nie jest objęta obowiązkiem ewidencjonowania jej przy użyciu kasy rejestrującej.

Na mocy delegacji ustawowej zawartej w art. 111 ust. 8 ustawy, Minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia.

Może zatem zaistnieć sytuacja, w której podatnik będzie ewidencjonował przy zastosowaniu kasy rejestrującej jedynie część swojej sprzedaży, a niektórych czynności nie, bowiem mogą one korzystać ze zwolnienia przedmiotowego, z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej.

Zgodnie z poz. 50 załącznika do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2024 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2024 r. poz. 1902) z obowiązku rejestracji sprzedaży na kasie rejestrującej zwolniona jest dostawa towarów i świadczenie usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, jeżeli czynności te w całości zostały udokumentowane fakturą. Istotnymi terminami są zatem „środek trwały” oraz „podlegający amortyzacji”.

Definicja środka trwałego

Zgodnie z art. 16a ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 278) amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 16c, stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania maszyny, urządzenia i środki transportu - o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art. 17a pkt 1, zwane środkami trwałymi.

Zdaniem Wnioskodawcy, przedmiotowa spawarka spełnia definicję środka trwałego w rozumieniu ustawy CIT bowiem posiada wszystkie cechy środka trwałego, tj. stanowi własność Wnioskodawcy, została nabyta przez Wnioskodawcę, jest kompletna i zdatna do użytku w dniu przyjęcia do używania, posiada przewidywany okres używania dłuższy niż rok, jest wykorzystywana przez Wnioskodawcę na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą.

„Podlegający amortyzacji”

Na podstawie art. 16f ust. 3 ustawy o CIT, odpisów amortyzacyjnych dokonuje się zgodnie z art. 16h-16m, gdy wartość początkowa środka trwałego albo wartości niematerialnej i prawnej w dniu przyjęcia do używania jest wyższa niż 10 000 zł.

W przypadku gdy wartość początkowa jest równa lub niższa niż 10 000 zł, podatnicy na podstawie art. 16d ust. 1 ustawy o CIT, mogą dokonywać odpisów amortyzacyjnych zgodnie z art. 16h-16m albo jednorazowo w miesiącu oddania do używania tego środka trwałego, albo w miesiącu następnym. Ponadto, ustawodawca wprowadził w art. 16d ust. 1 ustawy o podatku CIT możliwość szczególnego traktowania składników majątku o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł, które spełniają warunki uznania ich za środki trwałe. Od takich składników majątku podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych, a wydatki poniesione na ich nabycie stanowią wówczas koszt uzyskania przychodów w momencie oddania ich do używania.

Jak wskazał dyrektor KIS w interpretacji indywidualnej z 5 czerwca 2024 r. (sygn. 0111-KDIB1 -2.4010.166.2024.2.MK): „Zestawienie przepisów art. 16f ust. 3 oraz art. 16d ust. 1 ustawy o CIT wskazuje, że ustawodawca przewidział swojego rodzaju alternatywę dla podatnika nabywającego środki trwałe, a więc składniki majątku, które zamierza używać przez okres przekraczający rok czasu, o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł, tj.:

  • podatnik jest uprawniony by nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od takich składników majątku, zaś wydatki poniesione na ich nabycie stanowią dla podatnika koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania,
  • podatnik może dokonywać odpisów amortyzacyjnych od takich składników majątku zgodnie z art. 16h-16 m (czyli tak jak inne środki trwałe),
  • albo podatnik może dokonywać odpisów amortyzacyjnych jednorazowo w miesiącu oddania do używania tego składnika majątku, albo w miesiącu następnym.”

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z zapisu art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775), zwanej dalej „ustawą”. Zgodnie z tym przepisem:

Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Wskazany wyżej przepis art. 111 ust. 1 ustawy, określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń lub dokonywanych dostaw. Jeżeli nabywcą danej usługi lub danego towaru jest podmiot inny niż wymieniony w art. 111 ust. 1, to taka sprzedaż w ogóle nie jest objęta obowiązkiem ewidencjonowania jej przy użyciu kasy rejestrującej.

Stosownie do art. 111 ust. 8 ustawy:

Minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa.

Kwestie dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących niektórych czynności i niektórych grup podatników oraz terminów rozpoczęcia prowadzenia tej ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących od 1 stycznia 2025 r. reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2024 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2024 r. poz. 1902), zwane dalej „rozporządzeniem”.

Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania przy użyciu kas rejestrujących zostało określone w § 2 i § 3 ww. rozporządzenia.

Powyższe zwolnienia wskazują na dwojakiego rodzaju zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących, mianowicie zwolnienie dla konkretnych czynności (zwolnienie przedmiotowe) i zwolnienie dla określonych grup podatników (zwolnienie podmiotowe).

Zgodnie z § 3 ust. 1 ustawy:

Zwalnia się z obowiązku prowadzenia ewidencji w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2027 r.:

1) podatników, u których wartość sprzedaży dokonanej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła kwoty 20 000 zł, a w przypadku podatników rozpoczynających w poprzednim roku podatkowym dostawę towarów lub świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli wartość sprzedaży z tego tytułu, w proporcji do okresu wykonywania tych czynności w poprzednim roku podatkowym, nie przekroczyła kwoty 20 000 zł;

W myśl § 2 rozporządzenia:

1. Zwalnia się z obowiązku prowadzenia ewidencji w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2027 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

2. W odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku.

W tym miejscu należy wskazać, że w załączniku do ww. rozporządzenia, w części II (zwalniającej z obowiązku ewidencji na kasie rejestrującej niektórą sprzedaż szczególnych czynności) w poz. 50 zostały wymienione:

Dostawa towarów i świadczenie usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, jeżeli czynności te w całości zostały udokumentowane fakturą.

Aby zatem podatnik miał prawo do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 50 załącznika do rozporządzenia, muszą łącznie zostać spełnione następujące warunki:

  • towary i usługi zaliczone na podstawie do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji,
  • sprzedaż tych czynności została udokumentowana fakturą.

Są Państwo czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i obowiązani Jesteście także do ewidencjonowania transakcji za pośrednictwem kasy rejestrującej. Państwa wątpliwości dotyczą braku obowiązku ewidencjonowania za pośrednictwem kasy rejestrującej przy sprzedaży spawarki na rzecz osób fizycznych - towarów, które spełniają warunki wynikające z art. 16d ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 278 ze zm.), zgodnie z którym to przepisem:

Podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od składników majątku, o których mowa w art. 16a i 16b, których wartość początkowa określona zgodnie z art. 16g nie przekracza 10 000 zł; wydatki poniesione na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania.

Z opisu sprawy wynika, że zamierzacie Państwo sprzedać spawarkę, która była używana przez pracowników dłużej niż rok, spełniającą definicję środka trwałego. Jednocześnie z uwagi na swoją niską wartość (poniżej 10 000 zł) została zaliczona bezpośrednio w koszty uzyskania przychodów.

Spółka będzie otrzymywać w całości zapłatę za pośrednictwem banku na rachunek bankowy, a z posiadanych ewidencji dowodów będzie wynikać jakiej konkretnie czynności dotyczy i na czyją rzecz została dokonana, przy tym dostawa spawarki za każdym razem zostanie w całości udokumentowana fakturą.

W omawianym przypadku fakt, że nie wpisali Państwo wskazanego towaru do ewidencji środków trwałych nie powoduje, że towar ten do takich środków trwałych nie należał. Jak bowiem wynika z poz. 50 załącznika do ww. rozporządzenia, zwolnienie z obowiązku ewidencji na kasie rejestrującej dotyczy on towarów i świadczenie usług, które – co do zasady – na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji. Ustawodawca użył bowiem zwrotu „zaliczane”, a nie „zaliczone”.

Nie można więc uznać, że nieujęcie przez Państwa spawarki w ewidencji środków trwałych, powoduje, że towar ten nie był towarem, który na podstawie przepisów o podatku dochodowym zaliczany jest przez podatnika do środków trwałych, o których mowa w poz. 50 załącznika do ww. rozporządzenia. Przepis ten odnosi się bowiem ogólnie do tego typu towarów, które z zasady są środkami trwałymi podlegającymi amortyzacji.

Pojęcia towarów zaliczanych do środków trwałych nie należy wiązać z obowiązkami nałożonymi na konkretnego podatnika w zakresie prowadzenia ewidencji środków trwałych. Ważne jest, że na podstawie przepisów o podatku dochodowym dany towar mógłby być zaliczony do środków trwałych.

W konsekwencji powyższego, spełnione zostaną wszystkie warunki uprawniające do korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania danej sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w zw. z poz. 50 załącznika stanowiącego jego integralną część.

Tym samym, stanowisko Państwa należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Niniejsza interpretacja rozstrzyga w zakresie podatku VAT natomiast w zakresie podatku CIT zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.