
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
4 czerwca 2025 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązku korekty podatku VAT naliczonego po zmianie przeznaczenia pojazdów. Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 11 lipca 2025 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Fundacja (…) prowadzi działalność charytatywną od roku (…) na terenie całego kraju poprzez (…). Na chwilę obecną fundacja posiada (...) Oddziałów Regionalnych na terenie Polski.
Fundacja w zakresie działalności statutowej korzysta ze zwolnienia przedmiotowego od podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 31 ustawy o VAT.
Głównym źródłem przychodów Fundacji są darowizny osób fizycznych, prawnych, dotacje, 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych. Dodatkowym źródłem przychodów jest działalność gospodarcza. Działalność gospodarcza wyodrębniona została księgowo, umocowana została również stosownymi zapisami w statucie fundacji.
W ramach działalności gospodarczej w drugiej połowie roku 2020 Fundacja rozpoczęła świadczenie nowego rodzaju usług - długoterminowego najmu pojazdów. Pojazdy do działalności gospodarczej nabywane są w kredycie, na chwilę obecną fundacja posiada 75 pojazdów w działalności gospodarczej. Wszystkie te pojazdy nabywane są w celu najmu długoterminowego obcym osobom prawnym niepowiązanym z Fundacją.
Z uwagi na ww. działalność Fundacja jest zarejestrowana jako płatnik podatku VAT z rozliczeniem miesięcznym. W maju 2024 roku do działalności gospodarczej celem przeznaczenia do najmu długoterminowego Fundacja zakupiła w kredycie 12 pojazdów marki (…). Od tego zakupu został odliczony VAT w pełnej wysokości. W okresie od czerwca 2024 r. do maja 2025 r. ww. samochody były wynajęte, za usługę była wystawiana FV, najemca płacił VAT.
W chwili obecnej najemca zwrócił 6 pojazdów, nie kontynuując wynajmu. W związku z posiadaniem na terenie całego kraju Oddziałów, w ramach działalności statutowej Fundacja chciałaby zmienić miejsce użytkowania środków trwałych (ww. 6 pojazdów) z działalności gospodarczej do działalności statutowej.
Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego
Opisane pojazdy po zmianie przeznaczenia ich użytkowania będą wykorzystywane wyłącznie do czynności związanych z nieodpłatną działalnością statutową Fundacji (…) podlegających opodatkowaniu, ale korzystających ze zwolnienia od podatku od towarów i usług.
Opisane pojazdy stanowią środki trwałe, których wartość początkowa jest wyższa od 15000 zł.
Pytanie
Czy zmiana miejsca użytkowania pojazdów zgodnie z ww. założeniami rodzi obowiązek korekty podatku VAT naliczonego, który został odliczony od należnego w momencie zakupu pojazdów?
Państwa stanowisko w sprawie
Z uwagi na fakt, że samochody zakupione były z przeznaczeniem do najmu długoterminowego prowadzonej działalności gospodarczej i przez ww. okres były do tej działalności użytkowane, Fundacja stoi na stanowisku, że zmiana miejsca użytkowania (z działalności gospodarczej do działalności statutowej) nie rodzi obowiązku korekty podatku VAT jaki odliczony został w momencie zakupu pojazdów.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775), zwanej dalej „ustawą”:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Stosownie do cytowanych wyżej przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Istotna jest intencja nabycia - jeśli dany towar ma służyć wykonywaniu czynności opodatkowanych wówczas - po spełnieniu wymienionych w art. 86 ustawy wymogów formalnych - odliczenie jest prawnie dozwolone, oczywiście jeżeli nie wyłączają go inne przepisy ustawy lub aktów wykonawczych.
W każdym więc przypadku należy dokonać oceny, czy intencją dokonującego określonej czynności, z którą łączą się skutki podatkowo-prawne było wykonywanie czynności opodatkowanych. Z ogólnie przyjętej definicji „zamiaru” wynika, że jest to projekt, plan czy intencja zrealizowania czegoś. Istotą zamiaru są intencje, jakie przyświecają dokonywanym czynnościom, jak i cel, który dana osoba ma osiągnąć dokonując tych czynności.
W tym miejscu należy podkreślić, że Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wielokrotnie stwierdzał, że prawo do odliczenia zostało wprowadzone, aby całkowicie uwolnić przedsiębiorcę od kosztów podatku VAT zapłaconego lub podlegającego zapłacie w toku jego działalności gospodarczej. Wspólny system podatku od wartości dodanej konsekwentnie zapewnia, że każda działalność gospodarcza, niezależnie od jej celu i efektu, pod warunkiem że sama podlega VAT, jest opodatkowana w sposób całkowicie neutralny.
Potwierdzeniem powyżej przedstawionej linii orzecznictwa jest m.in. wyrok TSUE w sprawie C‑268/83 D. A. Rompelman i E. A. Rompelman-Van Deelen z którego wynika, że regulacja dotycząca odliczenia ma za cel całkowicie odciążyć podmiot podlegający opodatkowaniu VAT od podatku od wartości dodanej, który jest winien zapłacić w związku ze swoją działalnością gospodarczą. Wspólny system wartości dodanej zapewnia, że obciążenie podatkiem VAT jest całkowicie neutralne wobec każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od celów i wyników przedsiębiorstwa, pod warunkiem, że takie przedsiębiorstwo samo w sobie podlega opodatkowaniu VAT.
W art. 91 ustawy zostały określone zasady dotyczące sposobu i terminu dokonywania korekt podatku naliczonego.
Zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy:
Po zakończeniu roku, w którym podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 1, jest on obowiązany dokonać korekty kwoty podatku odliczonego zgodnie z art. 90 ust. 2-10a lub 10c-10g, z uwzględnieniem proporcji obliczonej w sposób określony w art. 90 ust. 2-6, 10, 10a lub 10c-10g lub przepisach wydanych na podstawie art. 90 ust. 11 i 12, dla zakończonego roku podatkowego.
W myśl art. 91 ust. 2 ustawy:
W przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, a także gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały zaliczone do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych nabywcy, z wyłączeniem tych, których wartość początkowa nie przekracza 15 000 zł, korekty, o której mowa w ust. 1, podatnik dokonuje w ciągu 5 kolejnych lat, a w przypadku nieruchomości i praw wieczystego użytkowania gruntów - w ciągu 10 lat, licząc od roku, w którym zostały oddane do użytkowania. Roczna korekta w przypadku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, dotyczy jednej piątej, a w przypadku nieruchomości i praw wieczystego użytkowania gruntów - jednej dziesiątej kwoty podatku naliczonego przy ich nabyciu lub wytworzeniu. W przypadku środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, których wartość początkowa nie przekracza 15 000 zł, przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio, z tym że korekty dokonuje się po zakończeniu roku, w którym zostały oddane do użytkowania.
W świetle art. 91 ust. 3 ustawy:
Korekty, o której mowa w ust. 1 i 2, dokonuje się w deklaracji podatkowej składanej za pierwszy okres rozliczeniowy roku następującego po roku podatkowym, za który dokonuje się korekty, a w przypadku zakończenia działalności gospodarczej - w deklaracji podatkowej za ostatni okres rozliczeniowy.
Zgodnie z art. 91 ust. 4 ustawy:
W przypadku gdy w okresie korekty, o której mowa w ust. 2, nastąpi sprzedaż towarów lub usług, o których mowa w ust. 2, lub towary te zostaną opodatkowane zgodnie z art. 14, uważa się, że te towary lub usługi są nadal wykorzystywane na potrzeby czynności podlegających opodatkowaniu u tego podatnika, aż do końca okresu korekty.
Natomiast, w myśl art. 91 ust. 5 ustawy:
W przypadku, o którym mowa w ust. 4, korekta powinna być dokonana jednorazowo w odniesieniu do całego pozostałego okresu korekty. Korekty dokonuje się w deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym nastąpiła sprzedaż, a w przypadku opodatkowania towarów zgodnie z art. 14 – w deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym w stosunku do tych towarów powstał obowiązek podatkowy.
W świetle art. 91 ust. 6 ustawy:
W przypadku gdy towary lub usługi, o których mowa w ust. 4, zostaną:
1)opodatkowane - w celu dokonania korekty przyjmuje się, że dalsze wykorzystanie tego towaru lub usługi jest związane z czynnościami opodatkowanymi;
2)zwolnione od podatku lub nie podlegały opodatkowaniu - w celu dokonania korekty przyjmuje się, że dalsze wykorzystanie tego towaru lub usługi jest związane wyłącznie z czynnościami zwolnionymi od podatku lub niepodlegającymi opodatkowaniu.
W myśl art. 91 ust. 7 ustawy:
Przepisy ust. 1-6 stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy podatnik miał prawo do obniżenia kwot podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego od wykorzystywanego przez siebie towaru lub usługi i dokonał takiego obniżenia, albo nie miał takiego prawa, a następnie zmieniło się prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tego towaru lub usługi.
Na podstawie art. 91 ust. 7a ustawy:
W przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, a także gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały zaliczone do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych nabywcy, z wyłączeniem tych, których wartość początkowa nie przekracza 15 000 zł, korekty, o której mowa w ust. 7, dokonuje się na zasadach określonych w ust. 2 zdanie pierwsze i drugie oraz ust. 3. Korekty tej dokonuje się przy każdej kolejnej zmianie prawa do odliczeń, jeżeli zmiana ta następuje w okresie korekty.
We wniosku podali Państwo informacje, z których wynika, że:
- w zakresie działalności statutowej korzystają Państwo ze zwolnienia przedmiotowego od podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 31 ustawy o VAT;
- w ramach działalności gospodarczej, w drugiej połowie roku 2020 rozpoczęli Państwo świadczenie nowego rodzaju usług - długoterminowego najmu pojazdów. Pojazdy do działalności gospodarczej nabywane są w kredycie. Wszystkie te pojazdy nabywane są w celu najmu długoterminowego obcym osobom prawnym niepowiązanym z fundacją;
- z uwagi na ww. działalność są Państwo zarejestrowani jako płatnik podatku VAT z rozliczeniem miesięcznym;
- w maju 2024 roku zakupili Państwo w kredycie 12 pojazdów do działalności gospodarczej celem przeznaczenia do najmu długoterminowego;
- od został odliczony VAT w pełnej wysokości;
- od czerwca 2024 r. do maja 2025 r. ww. samochody były wynajęte, za usługę była wystawiana faktura;
- obecnie najemca zwrócił 6 pojazdów, nie kontynuując wynajmu. Chcą Państwo zmienić przeznaczenie tych pojazdów z działalności gospodarczej do działalności statutowej;
- po zmianie przeznaczenia użytkowania pojazdy będą wykorzystywane wyłącznie do czynności związanych z nieodpłatną działalnością statutową Fundacji (…) podlegających opodatkowaniu, ale korzystających ze zwolnienia od podatku od towarów i usług;
- opisane pojazdy stanowią środki trwałe, których wartość początkowa jest wyższa od 15000 zł.
Państwa wątpliwości dotyczą obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego.
Przepisy art. 91 ustawy wprowadzają konstrukcję korekty podatku naliczonego dokonywaną z uwagi na zmianę struktury sprzedaży albo na zmianę pierwotnego przeznaczenia towaru lub usługi (z którą związany jest podatek naliczony). Wprowadzenie procedury korekty związane jest z tym, że w systemie VAT obowiązuje zasada odliczenia niezwłocznego, tzn. w momencie nabycia. W tym momencie związek towaru z danym rodzajem czynności (opodatkowane, zwolnione, mieszane) ma zazwyczaj charakter planowany. Do czasu faktycznego wykorzystania nabytego towaru lub usługi faktyczny związek z danym rodzajem czynności może się zmienić, przekreślając prawo do odliczenia albo uzasadniając dokonanie odliczenia.
Z uwagi na zazwyczaj wieloletni okres wykorzystania składników majątku zaliczanych do środków trwałych oraz nieruchomości ustawa przyjmuje zasadę dokonywania cząstkowej i równomiernej korekty w dłuższym czasie (dla nieruchomości przez 10 lat, a dla pozostałych składników majątku, których wartość początkowa przekracza 15000 zł - przez 5 lat). Regulacje te mają na celu urealnienie odliczenia podatku naliczonego. Ustawa zakłada bowiem, że środki trwałe (jako dobra o charakterze trwałym) zużywają się w określonym czasie, a nie jednorazowo. W tym też czasie stopniowo konsumowane jest prawo do odliczenia i należy je oceniać w dłuższej perspektywie czasu, a nie jednorazowo.
Jeśli zatem podatnik nabył towary lub usługi z zamiarem ich wykorzystania do określonych czynności (opodatkowanych lub niepodlegających opodatkowaniu czy zwolnionych od podatku) i nie wykorzystał ich zgodnie z takim zamiarem (zmiana przeznaczenia), wówczas konieczne jest dokonanie korekty podatku. Dotyczy to zarówno sytuacji, gdy podatnik miał prawo do obniżenia kwot podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego od wykorzystywanego przez siebie towaru lub usługi i dokonał takiego obniżenia, jak również w sytuacji, gdy nie miał takiego prawa, a następnie zmieniło się prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tego towaru lub usługi.
Podatnik jest zobowiązany dokonać korekty podatku naliczonego w sytuacji, gdy zmienia się przeznaczenie środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, podlegających amortyzacji, a także gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały zaliczone do środków trwałych nabywcy (np. ze związanych z czynnościami niedającymi prawa do odliczenia na związane z czynnościami opodatkowanymi lub na odwrót albo gdy podatnik dokonał odliczenia podatku naliczonego w wyższej lub niższej wartości niż wyliczona na dany rok).
Jak wskazali Państwo w opisie sprawy, pojazdy będące przedmiotem wniosku zakupili Państwo w maju 2024 roku i odliczyli VAT w pełnej wysokości. Od czerwca 2024 r. do maja 2025 r. wynajmowali Państwo te samochody. Prowadzona przez Państwa działalność najmu długoterminowego jest działalnością opodatkowaną. Chcą Państwo zmienić przeznaczenie tych pojazdów z działalności gospodarczej do działalności statutowej, po zmianie przeznaczenia będą wykorzystywane wyłącznie do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług. Wskazali Państwo, że w zakresie działalności statutowej korzystają Państwo ze zwolnienia od podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 31 ustawy.
W niniejszej sprawie opisane pojazdy stanowią środki trwałe, których wartość początkowa jest wyższa od 15000 zł. Od zakupu pojazdów przysługiwało Państwu prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego i dokonali Państwo takiego obniżenia. Następnie, po zmianie przeznaczenia samochodów na wykorzystywanie wyłącznie do celów działalności zwolnionej od podatku VAT utracili Państwo prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z wykorzystywaniem tych samochodów. Zachodzi zatem sytuacja, o której mowa w art. 91 ust. 7 ustawy, gdyż doszło do zmiany prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku ze zmianą czynności do jakich wykorzystują Państwo samochody – z opodatkowanych na zwolnione od podatku VAT.
Biorąc zatem pod uwagę uregulowania: art. 91 ust. 7a, ust. 2, ust. 1 oraz ust. 3 ustawy – są Państwo zobowiązani po zakończeniu roku przez kolejnych 5 lat, licząc od roku, w którym pojazdy zostały oddane do użytkowania (tj. od 2024 r.), do dokonywania rocznej korekty dotyczącej jednej piątej kwoty podatku naliczonego przy nabyciu pojazdów.
Opisane pojazdy były wynajmowane od czerwca 2024 r. do maja 2025 r. Do zmiany sposobu wykorzystywania pojazdów dojdzie w 2025 r. Zatem, w opisanym przypadku pierwsza realna kwota korekty podatku naliczonego wystąpi po zakończeniu tego roku - w deklaracji za styczeń 2026 r. (tj. w drugim roku z 5-letniego okresu korekty).
W konsekwencji, Państwa stanowisko należało uznać za nieprawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa:
składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.
Jestem ściśle związany przedstawionym we wniosku zdarzeniem przyszłym. Ponoszą Państwo ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym jego przedstawieniem. Zatem, wydając przedmiotową interpretację oparłem się na wynikającym z treści wniosku opisie zdarzenia przyszłego.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywiste zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywało się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. Wydaną interpretację oparto w szczególności na Państwa wskazaniach, że:
Fundacja w zakresie działalności statutowej korzysta ze zwolnienia przedmiotowego od podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 31 ustawy o VAT.
Opisane pojazdy po zmianie przeznaczenia ich użytkowania będą wykorzystywane wyłącznie do czynności związanych z nieodpłatną działalnością statutową Fundacji (…) podlegających opodatkowaniu, ale korzystających ze zwolnienia od podatku od towarów i usług.
W przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych. Ponadto, w sytuacji zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
