Interpretacja indywidualna - Interpretacja - null

shutterstock
Interpretacja indywidualna - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

26 czerwca 2025 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją Przedsięwzięcia. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca jest Fundacją działającą na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach. Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT.

Fundacja prowadzi działalność ekspercką, naukową, badawczą, oświatową oraz gospodarczą mającą na celu: (…).

W związku z przedmiotem działalności Fundacja postanowiła skorzystać z dofinansowania z programu ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn. „(…)” Część 1) (...) na lata 2021-2025.

Dofinansowanie z funduszu ma zostać przeznaczone na realizację przedsięwzięcia „(…)” Projekt „(…)” realizowany przez Fundację, ma na celu zwiększenie świadomości i umożliwienie wymiany informacji oraz doświadczeń w obszarze transformacji energetycznej, odnawialnych źródeł energii (OZE) oraz związanych z nimi technologiami, mającymi zastosowanie w sektorze energetycznym.

Przyczyni się to do podniesienia poziomu świadomości ekologicznej oraz wpłynie na kształtowanie postaw ekologicznych społeczeństwa poprzez promowanie zasad zrównoważonego rozwoju oraz podniesienie kwalifikacji grup zawodowych, mających wpływ na realizację polityki ekologicznej, energetycznej i klimatycznej państwa.

Projekt opiera się na kampanii informacyjnej, dotyczącej przedsięwzięcia, w mediach społecznościowych oraz zorganizowaniu (...) konferencji (...) w celu umożliwienia dostępu do najnowszych informacji, a także stworzenia przestrzeni do dyskusji i wymiany doświadczeń.

Zwieńczeniem zdobytej wiedzy była wizyta studyjna na terenie klastra energetycznego, w trakcie której będzie można było zobaczyć instalacje turbin wiatrowych, bateryjnych magazynów energii, paneli fotowoltaicznych, instalacje produkcji wodoru z OZE oraz jednostki kogeneracji gazowej z możliwością wykorzystania wodoru. Elementem podsumowującym wydarzenie będzie publikacja wniosków oraz relacja z przebiegu konferencji.

Realizacja projektu przyczyni się do podniesienia poziomu kompetencji pracowników naukowych, agencji rządowych, samorządowych oraz sektora finansowego, umożliwiając im lepsze zrozumienie tematyki, identyfikację potencjalnych korzyści i wyzwań oraz skuteczne podejmowanie decyzji strategicznych. W efekcie końcowym uczestnicy przedsięwzięcia będą lepiej przygotowani do opracowywania i wdrażania polityki energetycznej, prowadzenia analiz sektorowych, planowania i realizacji inwestycji oraz efektywnego zarządzania projektami związanymi z transformacją energetyczną.

Wartością dodaną projektu będzie zwiększenie zainteresowania innowacyjnymi rozwiązaniami, co może przyczynić się do rozwoju branży energetycznej oraz zwiększenia zatrudnienia w sektorze energetyki niskoemisyjnej.

Wszystkie treści dostępne będą za darmo, tak samo jak wnioski wypracowane w dyskusjach na konferencji. Sam udział w konferencji, nocleg oraz wyżywienie również będą darmowe – uczestnicy otrzymają pomoc de minimis. Co istotne, Fundacja nie ponosi żadnych korzyści z projektu – Budżet obejmuje koszty zarządzania, działania informacyjno-promocyjne i organizację konferencji.

Żaden z efektów projektu nie jest udostępniany przez Fundację odpłatnie, w efekcie tego nie związany z prowadzoną działalnością gospodarczą opodatkowaną podatkiem VAT. W związku z realizacją Przedsięwzięcia Fundacja nie świadczy nieodpłatnie usług na rzecz podmiotów opisanych w art. 8 ust. 2 ustawy VAT.

Wszystkie zakupione towary i usługi będą wykorzystywane wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT (czynności statutowych Fundacji).

Wnioskodawca nabywał towary i usługi we własnym imieniu, w związku z czym faktury VAT dokumentujące ich nabycie wystawiane są na niego, tj. (...), NIP: (...).

Dofinansowanie przyznane przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej stanowi zwrot kosztów poniesionych w związku z realizacją Przedsięwzięcia i nie stanowi dla Wnioskodawcy wynagrodzenia za realizację Przedsięwzięcia. Realizacja Przedsięwzięcia nie będzie miała wpływu na działalność gospodarczą prowadzoną przez Fundację.

Pytanie

Czy w przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia towarów i usług przeznaczonych na realizację Przedsięwzięcia?

Państwa stanowisko w sprawie

W przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia towarów i usług przeznaczonych na realizację Przedsięwzięcia.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Z powyższego artykułu wynika, iż prawo do odliczenia podatku VAT przysługuje podatnikowi wyłącznie w przypadku gdy nabywane usługi i towary są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Katalog czynności podlegających opodatkowaniu określa natomiast art. 5 ust. 1 ustawy VAT, zgodnie z którym, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają:

1)odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2)eksport towarów;

3)import towarów na terytorium kraju;

4)wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5)wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W związku z faktem, iż żaden z efektów projektu nie będzie przekazywany odpłatnie, czynności dokonywane w związku z realizacją Przedsięwzięcia w opinii Wnioskodawcy nie mieszczą się w powyżej przedstawionym zamkniętym katalogu.

Z kolei stosownie do art. 7 ust. 2 ustawy VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

1)przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2)wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

W opinii Wnioskodawcy nie przysługuje mu prawo do odliczenia podatku VAT, w związku z czym nie może również powstać obowiązek podatkowy z tytułu nieodpłatnej dostawy towarów zgodnie z powyżej przytoczonym przepisem.

Natomiast zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy VAT za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:

1)użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych;

2)nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Fundacja nie świadczy w związku z realizacją Przedsięwzięcia nieodpłatnych usług na rzecz podmiotów opisanych powyżej.

Stanowisko Wnioskodawcy potwierdzone zostało w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 17 sierpnia 2023 r. nr 0113-KDIPT1-1.4012.461.2023.1.MGO, gdzie wskazano, iż: „Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Analiza powołanych przepisów oraz okoliczności sprawy prowadzi do stwierdzenia, że w omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będą spełnione, ponieważ - jak wynika z okoliczności sprawy zakupy towarów i usług w ramach przedsięwzięcia nie będą związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług.

Jak Państwo wskazali - projekt realizowany będzie w formie kompleksowego programu edukacyjnego skierowanego do ogółu społeczeństwa, wydawnictwa oraz wszystkie imprezy i zajęcia zrealizowane w ramach tego projektu będą dla wszystkich uczestników organizowane i udostępniane przez (...) nieodpłatnie. W związku z tym, nie będzie Państwu przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi z tytułu realizacji ww. przedsięwzięcia. Tym samym, z tego tytułu nie będzie przysługiwało Państwu prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, nie będą Państwo mieli prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją przedsięwzięcia pn. „(...)”, ponieważ towary i usługi nabyte w ramach realizacji ww. przedsięwzięcia - jak wynika z okoliczności sprawy - nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.”

Z kolei w interpretacji indywidualnej z 18 sierpnia 2023 r. nr 0114-KDIP4-3.4012.242.2023.1.RK Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wskazał, iż: „W konsekwencji, w zakresie realizacji Projektu związanego z usuwaniem folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej prowadzonej na terenie Gminy nie będą Państwo wykonywać działalności gospodarczej, o której mowa w art. 15 ust. 2 ustawy, wobec powyższego, otrzymana przez Państwa dotacja przeznaczona na realizację ww. Projektu nie będzie zwiększać podstawy opodatkowania w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy, a tym samym, nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z tym, nie przysługuje Państwu prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją Projektu, gdyż nie zostanie spełniona przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, wskazana w art. 86 ust. 1 ustawy, jaką jest związek ponoszonych wydatków z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług.”

Natomiast w interpretacji indywidualnej z 12 października 2022 r. nr 0114-KDIP4-2.4012.416.2022.2.MŻA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wskazał, iż: „Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, gdyż wszystkie Państwa działania w ramach projektu będą nieodpłatne i ogólnodostępne, a nabyte towary i usługi nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych tym podatkiem.

Tym samym nie będą mieli Państwo prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu " (...)", gdyż nie zostanie spełniony podstawowy warunek określony w art. 86 ust. 1 ustawy, jakim jest związek nabywanych towarów i usług z wykonywaniem czynności opodatkowanych.”

Powyżej przytoczone interpretacje indywidualne wydawane przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej jednoznacznie potwierdzają słuszność przyjętego przez Wnioskodawcę stanowiska.

W ocenie Wnioskodawcy Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej do tej pory zdecydowanie wskazywał, iż w podobnych jak przedstawiony we wniosku stanach faktycznych, podatnikom nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu usług oraz towarów związanych z realizacją przedsięwzięć.

Prawo do odliczenia podatku VAT zgodnie z jego ideą przysługuje tylko i wyłącznie od tych zakupów, które można powiązać z wykonywaniem przez podatnika czynności dających prawo do odliczenia, a więc przede wszystkim tych, które wykorzystywane są do dokonywania dostaw towarów bądź świadczenia usług podlegających opodatkowaniu VAT i nie korzystających ze zwolnienia z tego podatku.

Natomiast nawet w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, prawo do odliczenia podatku VAT nie przysługuje, jeżeli nabywane towary i usługi nie służą działalności opodatkowanej VAT.

W świetle powyżej przytoczonej argumentacji, z uwagi na brak związku Przedsięwzięcia z wykonywaniem czynności opodatkowanych VAT / czynnościami uprawniającymi do odliczenia VAT, w opinii Wnioskodawcy nie przysługuje mu prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia towarów i usług w związku z realizowanym Przedsięwzięciem.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775) – zwanej dalej „ustawą”. W myśl tego przepisu:

w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a) nabycia towarów i usług,

b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Na podstawie art. 88 ust. 4 ustawy:

obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Z powyższych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Odliczenia podatku naliczonego, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy, może więc dokonać zarejestrowany czynny podatnik podatku VAT pod warunkiem, że nabyte towary i usługi są lub będą związane z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez tego podatnika.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy:

podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z treści powołanych przepisów art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy wynika, że za podatnika podatku od towarów i usług będzie uznany tylko taki podmiot, który dokonuje czynności zmierzających do wykorzystania nabytych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy przysługuje Państwu prawo do obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług przeznaczonych na realizację Przedsięwzięcia.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, odliczenie podatku VAT naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W omawianej sprawie podstawowy warunek uprawniający do odliczenia podatku VAT naliczonego, jakim jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, nie jest spełniony. Jak wskazali Państwo w opisie sprawy, zakupione usługi i towary będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (czynności statutowych Fundacji).

Podsumowując, nie mają Państwo prawa do obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług przeznaczonych na realizację Przedsięwzięcia, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

W konsekwencji, Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Należy wskazać, że niniejsza interpretacja rozstrzyga wyłącznie kwestię będącą przedmiotem zapytania, tj. prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia towarów i usług przeznaczonych na realizację Przedsięwzięcia. Inne kwestie nieobjęte pytaniem i stanowiskiem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa - rozpatrzone.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.