Interpretacja indywidualna - stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe - Interpretacja - 0114-KDIP4-3.4012.213.2025.2.IG

ShutterStock
Zastosowanie stawki VAT 0% na drukarki i skanery 3D dla szkół, brak preferencji dla ploterów - Interpretacja indywidualna z dnia 20 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.213.2025.2.IG

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna - stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe, w zakresie zastosowania stawki VAT 0% dla dostawy dla placówek oświatowych Drukarki 3D, Skanera 3D,
  • nieprawidłowe, w zakresie zastosowania stawki VAT 0% dla dostawy dla placówek oświatowych wielkoformatowego urządzenia drukującego (ploter).

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

17 kwietnia 2025 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zastosowania stawki VAT 0% dla zakupu sprzętu dla placówek oświatowych. Uzupełnili go państwo pismem z 10 czerwca 2025 r. (wpływ 10 czerwca 2025 r.) - w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Powiat (...) jako jednostka posiadająca osobowość prawną i organ prowadzący szkoły zawodowe w (…), był wnioskodawcą projektu pn. (…) w ramach programu Fundusze Europejskie (…).

Realizatorem tego projektu są jednostki budżetowe nieposiadające osobowości prawnej, mianowicie Starostwo Powiatowe i dwie szkoły ponadpodstawowe. W ramach tego projektu planowany jest zakup specjalistycznego wyposażenia dydaktycznego, w tym drukarki 3D, skanera 3D oraz wielkoformatowego urządzenia drukującego. Zakup ten ma na celu podniesienie jakości kształcenia zawodowego w szkołach objętych projektem [Technikum nr 1 i Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 wchodzące w skład Zespołu Szkół Techniczno-Zawodowych oraz Technikum nr 2 i Branżowa Szkoła I stopnia nr (…)].

Sprzęt ma służyć bezpośrednio celom dydaktycznym i realizacji zajęć z zakresu m.in. modelowania i druku 3D, projektowania CAD oraz grafiki komputerowej, w odpowiedzi na zdiagnozowane potrzeby uczniów i nauczycieli w zakresie podnoszenia kompetencji zawodowych oraz dostosowania programu kształcenia do realiów rynku pracy.

Postępowanie na zakup urządzeń zostanie ogłoszone przez Zespół Szkół Techniczno-Zawodowych (Skaner 3D i wielkoformatowe urządzenie drukujące (ploter)) oraz Zespół Szkół Techniczno-Motoryzacyjnych (drukarka 3D), zatem odbiorcą sprzętu oraz płatnikiem będzie szkoła.

Zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 280) Powiat (…) od 1 stycznia 2017 r. jest jednym podatnikiem podatku VAT wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi, w tym objętymi niniejszym wnioskiem (centralizacja VAT).

W ramach realizacji projektu sprzęt zostanie dostarczony bezpośrednio do placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat (…) i będzie użytkowany wyłącznie w celach edukacyjnych. Placówki te są szkołami publicznymi funkcjonującymi w systemie oświaty, finansowanymi z budżetu jednostek samorządu terytorialnego.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego

Powiat (...) jest zamawiającym w rozumieniu art. 4 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.) i planuje ogłoszenie postępowania przetargowego na zakup wskazanych urządzeń.

Powiat (...) jest organem prowadzącym dla publicznych placówek oświatowych, w których będą użytkowane zakupione urządzenia tj. Zespołu Szkół Techniczno-Zawodowych w (…) oraz Zespołu Szkół Techniczno-Motoryzacyjnych w (…).

Placówki te są publicznymi jednostkami systemu oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 ze zm.) oraz w rozumieniu art. 43 ust. 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.).

Dostawcy zostaną zobowiązani do posiadania dokumentacji, o której mowa w art. 83 ust. 14 pkt 1 ustawy o VAT, tj. zamówienia potwierdzonego przez organ prowadzący (…) oraz przekazania kopii tych dokumentów do właściwego urzędu skarbowego.

Pytanie

Czy w przedstawionym stanie faktycznym możliwe jest zastosowanie preferencyjnej stawki VAT w wysokości 0%, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o VAT, w odniesieniu do zakupu Drukarki 3D, Skanera 3D oraz wielkoformatowego urządzenia drukującego (ploter)?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, zakup drukarki 3D, skanera 3D oraz plotera powinien być objęty stawką 0% VAT. Jest to sprzęt, który będzie wykorzystywany do celów edukacyjnych, wymieniony w załączniku Nr 8 poz. 1 i 2, zakupiony przez placówkę oświatową i na jej potrzeby edukacyjne.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest w części prawidłowe i w części nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t .j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach - rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W świetle art. 41 ust. 1 ustawy:

Stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy:

W okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6%: stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%.

Stosownie do art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy:

W okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do końca roku, w którym suma wydatków wymienionych w art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. z 2024 r. poz. 248 ze zm.178)) określonych na ten rok w ustawie budżetowej, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 lipca tego roku, oraz planie finansowym Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych przedłożonym zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny albo projekcie tego planu przedstawionym do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej zgodnie z art. 42 ust. 2 i 3 tej ustawy, jeżeli plan ten nie został przedłożony zgodnie z art. 42 ust. 4 tej ustawy, po wyłączeniu planowanych przepływów finansowych w ramach tej sumy wydatków, jest wyższa niż 3 % wartości produktu krajowego brutto określonego zgodnie z art. 40 ust. 2 tej ustawy, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110, art. 120 ust. 3a i art. 138i ust. 4, wynosi 23 %.

Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne, przy czym wszelkie preferencje dotyczące wysokości opodatkowania stanowią wyjątek od ogólnej zasady i dlatego zastosowanie niższej niż podstawowa stawka podatku, może być zrealizowane wyłącznie w granicach określonych przepisami ustawy o podatku od towarów i usług i wydanych na podstawie delegacji ustawowej aktów wykonawczych do tej ustawy.

Na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy:

Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:

a)dla placówek oświatowych,

b)dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym

- przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.

Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy:

Opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.

W załączniku nr 8 do ustawy - „Wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy” wymieniono:

1.Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych

2.Drukarki

3.Skanery

4.Urządzenia komputerowe do pism Braille’a (dla osób niewidomych i niedowidzących)

5.Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

W myśl art. 83 ust. 14 ustawy:

Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:

1)posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;

2)posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.

Ponadto stosownie do art. 83 ust. 15 ustawy:

Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.

Jednocześnie w myśl art. 43 ust. 9 ustawy:

Przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.

Z powołanych przepisów wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy, będący przedmiotem dostawy dla placówek oświatowych, a także organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym, będzie opodatkowany stawką podatku w wysokości 0%, lecz tylko i wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy.

Przepisy ustawy przewidują warunki, jakie należy spełnić, aby móc zastosować preferencyjną stawkę podatku. Po pierwsze, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej. Na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy, wymieniono zamknięty katalog placówek oświatowych. Po drugie, preferencyjną stawką objęta może być jedynie dostawa ściśle określonego sprzętu komputerowego wskazanego w załączniku nr 8 do ustawy, w którym literalnie wymienione są m.in.: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, urządzenia do transmisji danych cyfrowych, drukarki czy skanery. Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy wskazują z kolei na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których następnie kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego. Zatem dopiero łączne spełnienie wszystkich powyższych warunków uprawnia dostawcę do zastosowania obniżonej stawki do dostawy sprzętu komputerowego.

Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy. Katalog towarów, co do których mają zastosowanie przepisy art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, wymieniono bowiem grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków, ani interpretacji rozszerzających.

Zatem, nie każdy sprzęt komputerowy będzie opodatkowany 0% stawką podatku, lecz wyłącznie ten, który został wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy. Wszystkie niewymienione w tym załączniku towary wchodzące w skład szeroko rozumianego sprzętu komputerowego będą opodatkowane stawką podstawową, tj. 23%, niezależnie od spełnienia warunków wskazanych w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy.

Jak wynika z opisu sprawy, jako organ prowadzący szkoły zawodowe, byli Państwo wnioskodawcą projektu pn. (…) w ramach programu Fundusze Europejskie (…).

Realizatorem tego projektu są jednostki budżetowe nieposiadające osobowości prawnej: Starostwo Powiatowe i dwie szkoły ponadpodstawowe. W ramach tego projektu planowany jest zakup specjalistycznego wyposażenia dydaktycznego, w tym drukarki 3D, skanera 3D oraz wielkoformatowego urządzenia drukującego. Zakup ten ma na celu podniesienie jakości kształcenia zawodowego w szkołach objętych projektem.

Sprzęt ma służyć bezpośrednio celom dydaktycznym i realizacji zajęć z zakresu m.in. modelowania i druku 3D, projektowania CAD oraz grafiki komputerowej, w odpowiedzi na zdiagnozowane potrzeby uczniów i nauczycieli w zakresie podnoszenia kompetencji zawodowych oraz dostosowania programu kształcenia do realiów rynku pracy.

Są Państwo jednym podatnikiem podatku VAT wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi.

W ramach realizacji projektu sprzęt zostanie dostarczony bezpośrednio do placówek oświatowych prowadzonych przez Państwa i będzie użytkowany wyłącznie w celach edukacyjnych. Placówki te są szkołami publicznymi funkcjonującymi w systemie oświaty, finansowanymi z budżetu jednostek samorządu terytorialnego.

Są Państwo zamawiającym w rozumieniu art. 4 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i planują ogłoszenie postępowania przetargowego na zakup wskazanych urządzeń.

Są Państwo organem prowadzącym dla publicznych placówek oświatowych, w których będą użytkowane zakupione urządzenia. Placówki te są publicznymi jednostkami systemu oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe oraz w rozumieniu art. 43 ust. 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Dostawcy zostaną zobowiązani do posiadania dokumentacji, o której mowa w art. 83 ust. 14 pkt 1 ustawy o VAT, tj. zamówienia potwierdzonego przez Państwa, oraz przekazania kopii tych dokumentów do właściwego urzędu skarbowego.

Państwa wątpliwości dotyczą możliwości zastosowania preferencyjnej stawki VAT w wysokości 0%, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o VAT, w odniesieniu do zakupu Drukarki 3D, Skanera 3D oraz wielkoformatowego urządzenia drukującego (ploter).

Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 i 15 ww. ustawy wskazują na istnienie warunków formalnych niezbędnych do zastosowania stawki podatku wynoszącej 0%. Spełnienie warunków wynikających z powyższego przepisu, zarówno na moment dostawy jak i po dokonanej dostawie pozwala na opodatkowanie dostawy sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych stawką 0%.

Co istotne, wskazane uprawnienie odnosi się wyłącznie do dostawy takiego sprzętu komputerowego, który został wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług. Z przepisów ustawy wynika, że preferencyjną stawką podatku VAT - 0% objęto dostawę konkretnego sprzętu komputerowego.

W celu określenia, dostawa jakiego sprzętu podlega opodatkowaniu powyższą stawką, art. 83 ust. 13 ustawy odsyła do załącznika nr 8 do ustawy, w którym literalnie wymienione są m.in.: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, urządzenia do transmisji danych cyfrowych, drukarki czy skanery. Precyzyjnie określony w załączniku do ustawy wykaz sprzętu komputerowego, którego dostawa podlega opodatkowaniu zerową stawką podatku pozwala na uznanie, że jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków ani interpretacji rozszerzających.

Dokonując zatem analizy przedstawionego opisu stanu faktycznego w kontekście powołanych przepisów mających zastosowanie w sprawie należy wskazać, że Drukarka 3D i Skaner 3D stanowią towar wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy i ich zakup po spełnieniu określonych w przepisach ustawy warunków może korzystać z opodatkowania stawką podatku w wysokości 0%.

Zatem, skoro zakup Drukarki 3D i Skanera 3D, będzie dokonywany na rzecz placówek oświatowych i podmioty dokonujące dostawy tego sprzętu otrzymają od Państwa zamówienie na Drukarkę 3D i Skaner 3D objęte postępowaniem potwierdzone przez Państwa, a kopię zamówienia podmioty dokonujące dostawy złożą do właściwego urzędu skarbowego, to spełnione będą warunki, o których mowa w art. 83 ust. 14-15 ustawy i tym samym, przy dostawie ww. urządzeń zastosowanie znajdzie preferencyjna stawka podatku w wysokości 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.

Przy czym, jak wskazano wyżej, nie każdy sprzęt komputerowy jest opodatkowany 0% stawką podatku, lecz wyłącznie ten, który został wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy. Wszystkie niewymienione w tym załączniku towary wchodzące w skład szeroko rozumianego sprzętu komputerowego są opodatkowane stawką podstawową, tj. 23%, niezależnie od spełnienia warunków wskazanych w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy.

Wielkoformatowe urządzenie drukujące (ploter), nie zostało wprost wymienione w katalogu urządzeń mieszczących się w załączniku nr 8 do ustawy, zatem jego dostawa - jako że nie zostało ono wymienione wprost w katalogu urządzeń mieszczących się w załączniku nr 8 do ustawy - nie podlega opodatkowaniu preferencyjną 0% stawką podatku VAT.

Ponadto ani przepisy ustawy, ani rozporządzeń wykonawczych do ustawy nie przewidują zastosowania zwolnienia od podatku lub obniżonych stawek podatku VAT dla dostaw ww. urządzenia.

Podsumowując, Państwa stanowisko o zastosowaniu stawki 0% jest prawidłowe dla dostawy Drukarki 3D i Skanera 3D oraz jest nieprawidłowe dla dostawy wieloformatowego urządzenia drukującego (plotera).

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Jednocześnie wskazuję, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy stan faktyczny będący przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.