Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - 0114-KDIP1-2.4012.237.2025.2.RM

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

15 kwietnia 2025 r. za pośrednictwem e-Urząd Skarbowy wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości opodatkowania usług transportu towarów stawką VAT w wysokości 0%. Uzupełnił go Pan - w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 27 maja 2025 r. (wpływ 30 maja 2025 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca jest firmą transportową świadczącą usługi transportowe dla firm i spedycji zarówno krajowych jak i zagranicznych. Wnioskodawca świadczy usługi transportowe na podstawie zlecenia.

W zleceniu transportowym Wnioskodawca ma następujące dane:

Zlecenie wystawia A. AG, (…), (…) CHE, Switzerland.

Adres korespondencyjny: A. AG (…), (…) PL – (…) POL Polska.

Zlecenie transportowe zawiera następujące dane:

Trasa przewozu: (…) PL (Polska) – (…) ROU (Rumunia).

Miejsce załadunku: B. SA (…), (…), POL.

Miejsce rozładunku: C. (…), ROU – (…).

CMR – międzynarodowy list przewozowy zawiera następujące dane:

Nadawca: D. S.A., (…), (…), Switzerland

Odbiorca: C., (…), Romania.

Przewoźnik: A. AG, (…), jako kolejny przewoźnik wpisana jest firma transportowa: FHU E.F.

Uzupełnienie wniosku

1)Wnioskodawca jest zarejestrowany jako podatnik od towarów i usług od dnia (...) 1998 r.

2)Transakcja miała miejsce w marcu 2025 r. w dniach od 18 marca – 21 marca 2025 r.

3)Wnioskodawca wykonywał usługę transportową na rzecz firmy A. AG (…) CHE z siedzibą w Szwajcarii (Nr CHE-(…)). Od tej firmy Wnioskodawca dostał również zlecenie transportowe.

4)W ramach tego zlecenia transportowego Wnioskodawca zobowiązany jest do wykonania tylko czynności transportowej - transport towarów. Nie jest zobowiązany do wykonywania innych czynności.

5)Wnioskodawca transportuje towar z Polski do Rumunii.

6)Kontrahent Wnioskodawcy jest podatnikiem podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze, według Wnioskodawcy w Szwajcarii.

7)Wnioskodawca nie wie, czy kontrahent jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług w Polsce. Wnioskodawca posiada tylko wiedzę, że kontrahent ma oddział w Polsce, adres do korespondencji to: A. AG (…), ul. (…).

8)Wnioskodawca nie wie, czy kontrahent posiada w Polsce stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej.

9)Kontrahent posłużył się następującym numerem identyfikacji podatkowej: CHE-(…).

10)Wnioskodawca posiada następujące dokumenty: list przewozowy CMR, dowód dostarczenia towaru oraz fakturę wystawioną na rzecz kontrahenta.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, że jest firmą transportową świadczącą usługi transportowe dla firm i spedycji zarówno krajowych jak i zagranicznych. Wnioskodawca świadczy usługi transportowe na podstawie zlecenia. W zleceniu transportowym posiada następujące dane:

Zlecenie wystawione przez firmę A. AG, (…) CHE, Switzerland. Adres korespondencyjny: A. AG (…), (…) PL – (…) POL Polska.

Zlecenie transportowe zawiera następujące dane:

Trasa przewozu: (…) PL (Polska) – (…) ROU (Rumunia);

Miejsce załadunku: B. SA, (…), POL;

Miejsce rozładunku: C. (…), ROU – (…);

CMR - międzynarodowy list przewozowy zawiera następujące dane:

Nadawca: D. S.A., (…), Switzerland;

Odbiorca: C., (…), Romania;

Przewoźnik: A. AG, (…), jako kolejny przewoźnik wpisana jest firma transportowa: FHU E.F..

Zgodnie z powyższym, Wnioskodawca jako firma transportowa FHU E.F., (…) wystawił fakturę VAT za usługę transportową na podmiot: A. AG, (…) CHE, VAT- NR.CHE-(…). Zastosowano stawkę podatku VAT 0%.

Do faktury załączone zostały następujące dokumenty: list przewozowy CMR, dowód dostarczenia towaru. Zgodnie z ustaleniami Wnioskodawcy, zastosowana stawka VAT 0% jest poprawna.

Pytanie sformułowane w uzupełnieniu wniosku

Czy w danym stanie faktycznym zastosowana stawka VAT 0% jest poprawna?

Pana stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, zastosowana stawka VAT 0% jest poprawna.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Z powołanego przepisu wynika tzw. zasada terytorialności, zgodnie z którą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają wymienione czynności, ale tylko w sytuacji, gdy miejscem ich świadczenia jest terytorium kraju, przez które - w myśl definicji zawartej w art. 2 pkt 1 ustawy:

rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Na mocy art. 8 ust. 1 ustawy:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Stosownie do art. 28a ustawy:

Na potrzeby stosowania ww. rozdziału:

1.ilekroć jest mowa o podatniku - rozumie się przez to:

a.podmioty, które wykonują samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2, lub działalność gospodarczą odpowiadającą tej działalności, bez względu na cel czy rezultat takiej działalności, z uwzględnieniem art. 15 ust. 6,

b.osobę prawną niebędącą podatnikiem na podstawie lit. a, która jest zidentyfikowana lub obowiązana do identyfikacji do celów podatku lub podatku od wartości dodanej;

2.podatnika, który prowadzi również działalność lub dokonuje transakcji nieuznawanych za podlegające opodatkowaniu dostawy towarów lub świadczenia usług zgodnie z art. 5 ust. 1, uznaje się za podatnika w odniesieniu do wszystkich świadczonych na jego rzecz usług.

Wskazany art. 28a ustawy wprowadza drugą definicję podatnika do ustawy, która ma zastosowanie tylko w przypadku ustalenia miejsca świadczenia usług. Według tej regulacji, podatnikiem jest osoba wykonująca samodzielnie działalność gospodarczą. Ustawodawca odwołuje się w tym celu do definicji działalności gospodarczej zawartej w art. 15 ust. 2 ustawy. Za podatników są uznawane również podmioty wykonujące działalność gospodarczą, zgodnie z regulacjami innych państw członkowskich oraz państw trzecich.

Zgodnie z zasadą ogólną wyrażoną w art. 28b ust. 1 ustawy:

Miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 2-4 oraz art. 28e, art. 28f ust. 1 i 1a, art. 28g ust. 1, art. 28i, art. 28j ust. 1 i 2 oraz art. 28n.

Natomiast art. 28b ust. 2 ustawy stanowi, że:

W przypadku, gdy usługi są świadczone dla stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej podatnika, które znajduje się w innym miejscu niż jego siedziba działalności gospodarczej, miejscem świadczenia tych usług jest to stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej.

Z powołanych przepisów ustawy wynika więc, że co do zasady, usługa świadczona na rzecz podatnika w rozumieniu art. 28a ustawy inna niż wskazana w art. 28e, art. 28f ust. 1 i 1a, art. 28g ust. 1, art. 28i, art. 28j ust. 1 i 2 oraz art. 28n ustawy podlega opodatkowaniu w miejscu siedziby działalności gospodarczej usługobiorcy, chyba że jest świadczona dla stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej usługobiorcy, które znajduje się w innym miejscu niż jego siedziba działalności gospodarczej, wówczas miejscem świadczenia tej usługi jest stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, dla którego ta usługa jest świadczona.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowany jako podatnik podatku VAT. Wnioskodawca świadczy usługi transportowe dla krajowych i zagranicznych firm i spedycji. W marcu 2025 r. Wnioskodawca wykonywał usługę transportową na rzecz firmy A. AG (…) CHE z siedzibą w Szwajcarii (Nr CHE-(…)). W ramach otrzymanego zlecenia Wnioskodawca zobowiązany jest do wykonania wyłącznie usługi transportowej (nie jest zobowiązany do wykonywania innych czynności) na trasie Polska - Rumunia. Wnioskodawca wystawił fakturę na rzecz kontrahenta, w której wskazał stawkę VAT w wysokości 0%.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalenia, czy zastosowana stawka VAT w wysokości 0% jest prawidłowa.

Odnosząc się do przedstawionych wątpliwości należy wskazać, że zgodnie z art. 28f ust. 1a ustawy:

Miejscem świadczenia usług transportu towarów na rzecz podatnika:

1.posiadającego na terytorium kraju siedzibę działalności gospodarczej, stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, dla którego są świadczone te usługi, a w przypadku braku takiej siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej posiadającego na terytorium kraju stałe miejsce zamieszkania albo zwykłe miejsce pobytu, jeżeli transport ten jest wykonywany w całości poza terytorium Unii Europejskiej, jest terytorium znajdujące się poza terytorium Unii Europejskiej;

2.posiadającego na terytorium państwa trzeciego siedzibę działalności gospodarczej, stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, dla którego są świadczone te usługi, a w przypadku braku takiej siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej posiadającego na terytorium państwa trzeciego stałe miejsce zamieszkania albo zwykłe miejsce pobytu, jeżeli transport ten jest wykonywany w całości na terytorium kraju, jest terytorium kraju.

Natomiast w myśl art. 83 ust. 1 pkt 23 ustawy:

Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do usług transportu międzynarodowego.

Przy czym, według art. 83 ust. 3 pkt 1 ustawy:

Przez usługi transportu międzynarodowego, o których mowa w ust. 1 pkt 23, rozumie się:

1) przewóz lub inny sposób przemieszczania towarów:

a) z miejsca wyjazdu (nadania) na terytorium kraju do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) poza terytorium Unii Europejskiej,

b) z miejsca wyjazdu (nadania) poza terytorium Unii Europejskiej do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) na terytorium kraju,

c) z miejsca wyjazdu (nadania) poza terytorium Unii Europejskiej do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) poza terytorium Unii Europejskiej, jeżeli trasa przebiega na pewnym odcinku przez terytorium kraju (tranzyt),

d) z miejsca wyjazdu (nadania) na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) poza terytorium Unii Europejskiej lub z miejsca wyjazdu (nadania) poza terytorium Unii Europejskiej do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, jeżeli trasa przebiega na pewnym odcinku przez terytorium kraju.

W art. 83 ust. 5 pkt 1 ustawy wskazano, że:

Dokumentami stanowiącymi dowód świadczenia usług, o których mowa w ust. 1 pkt 23, są w przypadku transportu towarów przez przewoźnika lub spedytora - list przewozowy lub dokument spedytorski (kolejowy, lotniczy, samochodowy, konosament morski, konosament żeglugi śródlądowej), stosowany wyłącznie w komunikacji międzynarodowej, lub inny dokument, z którego jednoznacznie wynika, że w wyniku przewozu z miejsca nadania do miejsca przeznaczenia nastąpiło przekroczenie granicy z państwem trzecim, oraz faktura wystawiona przez przewoźnika (spedytora), z zastrzeżeniem pkt 2.

Ponadto, jak stanowi § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 9 grudnia 2023 r. w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług  (Dz.U. z 2023 r. poz. 2670, dalej jako: „rozporządzenie”):

Obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku stosuje się również do:

1) usług transportu towarów, jeżeli transport ten wykonywany jest w całości na terytorium kraju i stanowi część usługi transportu międzynarodowego;

2) wewnątrzwspólnotowych usług transportu towarów, jeżeli transport ten stanowi część usługi transportu międzynarodowego;

3) usług transportu towarów świadczonych na rzecz podatnika w rozumieniu art. 28a ustawy będącego usługobiorcą tych usług, posiadającego na terytorium kraju siedzibę działalności gospodarczej, stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, dla którego są świadczone te usługi, a w przypadku braku takiej siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej - posiadającego na terytorium kraju stałe miejsce zamieszkania albo zwykłe miejsce pobytu, jeżeli transport ten wykonywany jest w całości poza terytorium kraju:

a) z miejsca wyjazdu (nadania) na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) poza terytorium Unii Europejskiej lub

b) z miejsca wyjazdu (nadania) poza terytorium Unii Europejskiej do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju;

4) usług transportu towarów przewożonych przez osoby podróżujące, takich jak bagaż lub pojazdy samochodowe, jeżeli transport tych osób jest opodatkowany podatkiem według stawki w wysokości 0%;

5) usług świadczonych osobom w środkach transportu morskiego, lotniczego i kolejowego, jeżeli transport tych osób jest opodatkowany podatkiem według stawki w wysokości 0%;

6) usług świadczonych na obszarze polskich portów morskich, polegających na obsłudze pasażerów w tych portach;

7) usług świadczonych przez pośredników działających w imieniu i na rzecz osób trzecich, jeżeli pośredniczą oni w transakcjach dokonywanych poza terytorium Unii Europejskiej.

Według § 4 ust. 2 rozporządzenia:

Przepisy ust. 1 pkt 1-3 stosuje się pod warunkiem posiadania przez podatnika odpowiednich dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 5 pkt 1 ustawy.

Zgodnie z § 4 ust. 3 rozporządzenia:

Przez wewnątrzwspólnotową usługę transportu towarów, o której mowa w ust. 1 pkt 2, rozumie się transport towarów, którego rozpoczęcie i zakończenie ma miejsce odpowiednio na terytorium dwóch różnych państw członkowskich.

Z powołanych przepisów wynika, że polskiemu podatnikowi świadczącemu usługę transportu towarów na rzecz innego polskiego podatnika, przysługuje prawo do zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% pod warunkiem, że posiada on dokumenty wymienione w art. 83 ust. 5 pkt 1 ustawy.

Na mocy art. 106b ust. 1 pkt 1 ustawy:

Podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem.

Dane, które powinna zawierać faktura, zostały wskazane w art. 106e ust. 1 ustawy, w tym w pkt 10, 12-14 wymieniono:

Faktura powinna zawierać:

10) kwoty wszelkich opustów lub obniżek cen, w tym w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty, o ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto;

12) stawkę podatku albo stawkę podatku od wartości dodanej w przypadku korzystania z procedur szczególnych, o których mowa w dziale XII w rozdziałach 6a, 7 i 9;

13) sumę wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku;

14) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku.

W myśl art. 106e ust. 1 pkt 18 ustawy:

Faktura powinna zawierać w przypadku dostawy towarów lub wykonania usługi, dla których obowiązanym do rozliczenia podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze jest nabywca towaru lub usługi - wyrazy „odwrotne obciążenie”.

Zgodnie z art. 106e ust. 5 pkt 1 ustawy:

Faktura może nie zawierać w przypadku, o którym mowa w art. 106a pkt 2 lit. a - danych określonych w ust. 1 pkt 10 i 12-14.

W analizowanej sprawie, Wnioskodawca będący czynnym podatnikiem VAT zrealizował usługę transportu towarów na trasie Polska - Rumunia. Usługobiorcą tej usługi jest podatnik, w rozumieniu art. 28a ustawy.

Należy zauważyć, że Wnioskodawca wskazał, że nie wie, czy zleceniodawca jest w Polsce zarejestrowany jako podatnik VAT ani czy posiada w Polsce stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej. Niemniej jednak, Wnioskodawca wskazał, że otrzymał zlecenie na wykonanie usługi transportowej od firmy A. AG (…) CHE z siedzibą w Szwajcarii i to na jej rzecz wykonywał usługę transportową oraz wystawił fakturę. Przy tym, na potrzeby opisanej transakcji, usługobiorca posłużył się numerem identyfikacji podatkowej nadanym w Szwajcarii (CHE-(…)). Przedstawione okoliczności sprawy pozwalają przyjąć, że ww. usługi transportu towarów nie były świadczone dla znajdującego się w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej usługobiorcy. Jednocześnie w odniesieniu do usług transportu towarów objętych wnioskiem nie mają zastosowania szczególne zasady ustalania miejsca świadczenia określone w art. 28e, art. 28f ust. 1 i 1a, art. 28g ust. 1, art. 28i, art. 28j ust. 1 i 2 oraz art. 28n ustawy. W tej sytuacji, do usług transportowych świadczonych przez Wnioskodawcę znajduje zastosowanie ogólna zasada ustalania miejsca świadczenia wyrażona w art. 28b ust. 1 ustawy.

Tym samym, miejscem świadczenia i opodatkowania usług transportu towarów na rzecz A. AG (…) CHE z siedzibą w Szwajcarii (Nr CHE-(…)) - stosownie do art. 28b ust. 1 ustawy - jest miejsce, w którym kontrahent posiada siedzibę działalności gospodarczej, tj. Szwajcaria. W konsekwencji, usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz ww. podmiotu nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT w Polsce.

Zatem skoro, miejscem świadczenia usług realizowanych przez Wnioskodawcę na rzecz A. AG (…) CHE z siedzibą w Szwajcarii (Nr CHE-(…)) jest terytorium Szwajcarii, to stosownie do art. 106e ust. 5 pkt 1 ustawy - faktura wystawiona przez Wnioskodawcę może nie zawierać danych określonych w art. 106e ust. 1 pkt 10 i 12-14 ustawy, w tym m.in. stawki i kwoty podatku VAT. Faktura wystawiona przez Wnioskodawcę powinna natomiast zawierać adnotację „odwrotne obciążenie” (art. 106e ust. 1 pkt 18 ustawy).

Tym samym, stanowisko, z którego wynika, że Wnioskodawca powinien opodatkować usługi transportowe stawką VAT w wysokości 0% jest nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stosownie do art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej:

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

Zatem przedmiotowa interpretacja rozstrzyga w zakresie zastosowania przepisów regulujących podatek od towarów i usług względem Wnioskodawcy, a nie wywiera skutku prawnego dla kontrahenta.

Podkreślam, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.