Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe - Interpretacja - 0114-KDIP4-2.4012.214.2025.1.AA

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 19 maja 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.214.2025.1.AA

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

21 marca 2025 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. (…). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

(…) Spółka Akcyjna z siedzibą w (…), wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem KRS (…) (dalej: Spółka), świadczy usługi medyczne na terenie całej Polski prowadząc m.in. wielospecjalistyczne szpitale, do których należy Szpital (…) [dalej: Szpital; ZOZ (…)].

W skład Szpitala wchodzą liczne Poradnie, w tym: chirurgii ogólnej, chirurgii onkologicznej, chorób jamy ustnej, diabetologiczna, dietetyczna, endokrynologiczna, gastroenterologiczna, kardiologiczna, urologiczna, proktologiczna oraz psychologiczna.

Ponadto w Szpitalu działają: pracownia badań endoskopowych, pracownia USG, oddział gastroenterologii jednego dnia, dział farmacji szpitalnej, pracownia stymulatorów serca, pracownia endoskopii urologicznej, pracownia diagnostyki obrazowej.

Spółka (…) 2024 r. podpisała umowę z Województwem (…) o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania (…) Priorytetu VII (…) Programu (…) (dalej: EFRR) projektu pn. (…) (dalej: Projekt). Projekt jest finansowany w 85 % ze środków EFRR, a w 15 % ze środków własnych.

Realizowany Projekt składa się z następujących zadań:

  • zakup sprzętu medycznego, w tym: (…);
  • wdrożenie standardów dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, na co składa się: (…);
  • cyfryzacja działalności podmiotu leczniczego, na co składa się: (…);
  • kształcenie zawodowe kadr medycznych, na co składa się: (…).

Głównym celem Projektu jest poprawa efektywności oraz jakości usług realizowanych w ramach publicznego systemu opieki zdrowotnej poprzez rozszerzenie kompleksowości świadczonych usług oraz zwiększenie dostępności do szerokiej gamy badań endoskopowych w ZOZ (…).

Projekt ten zostanie zrealizowany poprzez cele pośrednie, które są odpowiedzią na zdefiniowane problemy, w tym:

1.Zwiększenie ilości oferowanych usług społecznych w zakresie poprawy stanu zdrowia, zmniejszenie nierówności w dostępie do usług społecznych na poziomie społeczności lokalnych;

2.Skrócenie czasu oczekiwania na kompleksową diagnostykę i leczenie;

3.Polepszenie standardu świadczenia specjalistycznych usług zdrowotnych;

4.Poprawę dostępu pacjentów do infrastruktury ochrony zdrowia;

5.Wdrożenie Standardów Dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Celem jest wzmocnienie szybkości reagowania ZOZ (…) w sytuacjach kryzysowych oraz zwiększenie dostępności do wysokospecjalistycznych procedur medycznych. Ponadto inwestycja spowoduje zwiększenie odporności systemu ochrony zdrowia, dostępności i jakości udzielanych świadczeń. Badania na nowym sprzęcie pozwolą na szybką profilaktykę. Pacjenci po badaniu (jeżeli zajdzie taka konieczność) będą mieli możliwość kontynuowania leczenia w prowadzonym przez ZOZ (…) Oddziale (…).

Inwestycja służyć będzie przesunięciu ciężaru z lecznictwa szpitalnego na ambulatoryjną opiekę specjalistyczną [dalej: AOS], gdyż da możliwość lepszego i szybkiego wykonania badań profilaktycznych i diagnostycznych, co pozwoli na wcześniejsze zastosowanie leczenia Szpitalnego lub AOS we wcześniejszym stadium rozwoju choroby; w związku z czym pacjent będzie krócej hospitalizowany.

Z uwagi na konieczność dołączenia do wniosku o płatność składanego przez Spółkę indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego stwierdzającej brak możliwości odzyskania podatku VAT w zakresie realizowanego Projektu wydanej przez Dyrektora z Krajowej Informacji Skarbowej, Spółka jest zobligowana do dostarczenia takiej interpretacji.

Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT, składa deklaracje VAT-7/pliki JPK_VAT oraz figuruje w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.

Statutową działalnością Spółki jest świadczenie usług w zakresie opieki medycznej w ramach działalności leczniczej. Spółka świadczy usługi w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie lecznictwa szpitalnego i jego pochodnych. Oprócz kontraktu z NFZ, Spółka świadczy również usługi na rzecz innych podmiotów gospodarczych, organów publicznych oraz osób fizycznych. Są to różnego rodzaju usługi medyczne oraz niemedyczne.

Spółka jest podatnikiem wykonującym usługi zwolnione od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18-20 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Ponadto Spółka prowadzi działalność opodatkowaną, dotyczącą m.in.: dzierżawy pomieszczeń (ze stawką VAT 23%); refaktur za energię cieplną/elektryczną (ze stawką VAT 5%), refaktur za zużycie wody (ze stawką VAT 8%), refaktur za utylizację odpadów (ze stawką VAT 23%); ryczałtu za samochód (ze stawką VAT 23%); praktyk zawodowych (ze stawką VAT 23%); badań klinicznych (ze stawką VAT 23%); obsługi administracyjnej/biurowej/księgowej (ze stawką VAT 23%); sterylizacji (ze stawką VAT 23%); ksera dokumentacji medycznej (ze stawką VAT 23%); zabiegów medycyny estetycznej (ze stawką VAT 23%); refaktur karnetów sportowych (ze stawką VAT 8%) oraz sprzedaży soczewek/płynów do soczewek/maseczek ochronnych (ze stawką VAT 8%).

W związku z powyższym, Spółka odlicza strukturą podatek naliczony od zakupów związanych ze sprzedażą zwolnioną i opodatkowaną. Aktualnie stosowany wskaźnik proporcji VAT wynosi 2%.

W 2023 r. (zgodnie ze złożonymi deklaracjami VAT-7/plikami JPK_VAT) sprzedaż ogółem wyniosła 575 338 197,00 zł, z tego:

1)Sprzedaż towarów i usług na terytorium kraju zwolnionych z podatku - 569 710 043,00 zł;

2)Sprzedaż towarów i usług poza terytorium kraju - 938 385,00 zł;

3)Sprzedaż usług opodatkowanych stawką 0% i 5% i 8% i 23% - 4 689 769,00 zł;

W 2024 r. (zgodnie ze złożonymi deklaracjami VAT-7/plikami JPK_VAT) sprzedaż ogółem wyniosła 698 014 408,00 zł, z tego:

1)Sprzedaż towarów i usług na terytorium kraju zwolnionych z podatku - 688 838 579,00 zł;

2)Sprzedaż towarów i usług poza terytorium kraju - 664 060,00 zł;

3)Sprzedaż usług opodatkowanych stawką 0% i 5% i 8% i 23% - 8 511 769,00 zł;

Projekt pn. (…) dotyczy wyłącznie działalności zwolnionej z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, od której nie przysługuje Spółce prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Pytanie

Czy w odniesieniu do realizowanego Projektu, istnieje możliwość odzyskania przez Spółkę podatku od towarów i usług?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Spółki, podatnikowi, który korzysta z ustawowego zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, który mówi, że:

„Zwalnia się od podatku usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze”

- podatnikowi nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony.

Z uwagi na to, iż zakupy dokonywane w ramach przedmiotowego projektu będą służyły tylko i wyłącznie działalności zwolnionej, w związku z tym, że nie zostaną spełnione zasady, o których mowa w:

  • art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług:

„w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124”

  • art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług:

„kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług”

  • art. 87 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług:

„w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy”

- Spółka nie ma i nie będzie miała możliwości odliczenia podatku naliczonego VAT.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

W związku z tym w ramach przyznanego Spółce dofinansowania ze środków EFRR w ramach Działania (…) Priorytetu (…) Programu (…) na realizację projektu pn. (…), Spółka nie ma możliwości odzyskania w żaden sposób poniesionego podatku od towarów i usług.

Zgodnie z zapisami powyższego Projektu wydatki poniesione na podatek od towarów i usług mogą zostać uznane za kwalifikowane, o ile Spółka nie ma prawnej możliwości ich odzyskania.

Ponieważ realizowany Projekt dotyczy wyłącznie działalności zwolnionej z podatku od towarów i usług, Spółce nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od towarów i usług nabytych w związku z realizacją przedmiotowego Projektu. Tym samym, Spółce nie będzie przysługiwało z tego tytułu prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Wobec powyższego podatek od towarów i usług nabytych w związku z realizacją przedmiotowego Projektu jest wydatkiem kwalifikowanym, który w efekcie zwiększa koszt zadania inwestycyjnego.

Stanowisko Spółki zdaje się również potwierdzać Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w dotychczas wydanych interpretacjach indywidualnych:

  • z dnia 1 czerwca 2023r. nr 0114-KDIP4-3.4012.169.2023.1.IG
  • z dnia 6 czerwca 2023r. nr 0111-KDIB3-1.4012.271.2023.2.MG
  • z dnia 19 lipca 2023r. nr 0114-KDIP4-2.4012.336.2023.1.MB
  • z dnia 19 lipca 2023r. nr 0114-KDIP4-2.4012.339.2023.1.WH
  • z dnia 27 września 2023r. nr 0114-KDIP4-3.4012.366.2023.1.KŁ

stwierdzając że: „…w przypadku wykonywania czynności zwolnionych od podatku podatnik nie uzyskuje uprawnienia do odliczenia podatku naliczonego. Oznacza to, że podatnik nie może domagać się prawa do odliczenia podatku naliczonego, nie płacąc podatku należnego”.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej ustawą:

w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy:

kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

W myśl art. 87 ust. 1 ustawy:

w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2 - ust. 6 ustawy.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy:

nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Na podstawie art. 88 ust. 4 ustawy:

obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług, wykonującego czynności opodatkowane.

Tylko podatnik, w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy:

podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do treści art. 15 ust. 2 ustawy:

działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Państwa wątpliwości dotyczą kwestii, czy w odniesieniu do realizowanego projektu istnieje możliwość odzyskania przez Państwa podatku od towarów i usług.

Rozważając możliwość skorzystania przez Państwa z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony, wynikający z faktur otrzymanych w związku z realizacją projektu, należy wskazać, że w świetle art. 86 ustawy, najistotniejszym warunkiem umożliwiającym podatnikowi realizację tego prawa jest związek dokonanych zakupów z wykonaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Prawo do odliczenia podatku na gruncie ustawy o VAT powstaje jako konsekwencja dokonania przez podatnika określonych zakupów, które są następnie wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Rozpatrując prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony, należy mieć na uwadze, że system odliczenia ma na celu całkowite uwolnienie podatnika od ciężaru VAT zapłaconego lub podlegającego zapłacie w ramach prowadzonej przez niego opodatkowanej działalności gospodarczej. Tym samym w przypadku wykonywania czynności zwolnionych od podatku podatnik nie uzyskuje uprawnienia do odliczenia podatku naliczonego. Oznacza to, że podatnik nie może domagać się prawa do odliczenia podatku naliczonego, nie płacąc podatku należnego.

Podsumowując, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane przez podatnika towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług generującymi podatek należny.

W opisie stanu faktycznego wskazali Państwo, że projekt pn. (…) dotyczy wyłącznie działalności zwolnionej od podatku VAT.

W konsekwencji nie zostanie spełniona podstawowa pozytywna przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek nabywanych towarów i usług z czynnościami opodatkowanymi, o której mowa w art. 86 ust. 1 ustawy.

Tym samym - na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy - nie mają Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od towarów i usług nabytych w związku z realizacją projektu pn. (…). W konsekwencji nie przysługuje Państwu również prawo do otrzymania zwrotu podatku na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Dodatkowo informuję, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczenia wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.