Czy Spółka jest zobowiązana do naliczenia podatku VAT należnego w związku z wydawaniem nagród zwycięzcom Akcji promocyjnych przez Agencje? - Interpretacja - IPPP3/443-314/12-3/RD

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 10.05.2012, sygn. IPPP3/443-314/12-3/RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

Temat interpretacji

Czy Spółka jest zobowiązana do naliczenia podatku VAT należnego w związku z wydawaniem nagród zwycięzcom Akcji promocyjnych przez Agencje?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 13.03.2012 r. (data wpływu 19.03.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów wydanych w ramach akcji promocyjnych wykonanej na rzecz Spółki jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19.03.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów wydanych w ramach akcji promocyjnych wykonanej na rzecz Spółki.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Przedmiotem działalności gospodarczej P. S.A. (dalej: Spółka) jest produkcja, sprzedaż i dystrybucja mydeł, detergentów, wyrobów toaletowych i chemii gospodarczej na terenie Polski i za granicą, w szczególności w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym.

W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Spółka podejmuje liczne inicjatywy marketingowe mające na celu promocję oferowanych produktów, długofalowe zwiększenie wolumenu sprzedaży tych produktów (a tym samym przychodów Spółki), wzmocnienie jej pozycji konkurencyjnej na rynku poprzez budowanie prestiżu marki Spółki wśród kontrahentów i konsumentów. W zakresie realizacji powyższych działań Spółka współpracuje z wyspecjalizowanymi podmiotami zewnętrznymi, tj. agencjami marketingowymi, (dalej Agencje).

W ramach prowadzonych działań marketingowych, o których mowa powyżej, Spółka zawiera z Agencjami umowy o świadczenie usług marketingowych, których zakres obejmuje w szczególności przygotowanie, organizację i obsługę działań marketingowych skierowanych do nabywców produktów Spółki (konsumentów i kontrahentów), w tym m.in. konkursów, loterii, akcji promocyjnych itd. (dalej jako. Akcje promocyjne). Spółka pragnie zwrócić uwagę, że zakres czynności zlecanych danej Agencji może obejmować również inne czynności, niezwiązane z przeprowadzeniem Akcji promocyjnej, przykładowo przygotowanie materiałów promocyjnych służących Spółce, reklam, założeń kampanii promocyjnej itp. W danym przypadku przeprowadzenie Akcji promocyjnej może być jedynie jedną z wielu czynności wykonywanych przez Agencję.

Zakres, warunki prowadzenia, przebieg i regulamin poszczególnych Akcji promocyjnych mogą się różnić w zależności od ustaleń i warunków współpracy z daną Agencją, jak również w odniesieniu do poszczególnych Akcji promocyjnych organizowanych przez daną Agencję. Jednakże, jednym z celów Akcji promocyjnych jest przekazanie uczestnikom Akcji promocyjnych nagród.

Przykładowe Akcje promocyjne

Przykładowo, zgodnie z regulaminem konkursu przeprowadzonego pod hasłem X, zorganizowanego przez jedną z Agencji współpracującej ze Spółką, w celu uzyskania nagrody konsumenci, którzy nabyli co najmniej trzy produkty (jednej lub wielu marek Spółki) objęte tym konkursem w ramach jednej transakcji potwierdzonej paragonem fiskalnym lub fakturą byli zobowiązani do:

  • zarejestrowania paragonu lub faktury będącej dowodem zakupu na stronie konkursowej lub za pośrednictwem wiadomości sms oraz
  • przedstawienia własnej propozycji dokończenia zdania konkursowego X

Spośród uczestników, którzy spełnili ww. warunki, Agencja wyłoniła laureatów, którym zostały przyznane i wydawane przez Agencję nagrody.

W innym przykładowym konkursie pod nazwą Y organizowanym przez inną Agencję współpracującą ze Spółką, spośród konsumentów, którzy:

  • zakupili w danym okresie trzy produkty oznaczone znakiem towarowym X,
  • wysłali na wskazany numer wiadomość sms zawierającą numer faktury lub paragonu potwierdzających powyższy zakup wraz z dokończeniem zdania konkursowego Z

Wybrany został laureat, którego zgłoszenie jury konkursu uznało za zwycięskie w oparciu o subiektywną ocenę oryginalności odpowiedzi udzielonych na pytanie konkursowe, ich atrakcyjności i poczucia humoru. Laureatowi została przekazana nagroda przez Agencję.

Zakres usług świadczonych przez Agencje

Zgodnie z zakresem typowych umów o świadczenie usług marketingowych zawieranych przez Spółkę, w zamian za określone w umowie wynagrodzenie Agencja zobowiązuje się w szczególności do:

  1. opracowania koncepcji Akcji promocyjnej, ustalenia zasad jej przeprowadzenia i regulaminu dla uczestników,
  2. przygotowania, prowadzenia i zarządzania Akcją promocyjną, nadzoru i koordynacji nad jej przeprowadzaniem, w tym:
    1. odbioru i zarządzania zgłoszeniami uczestników Akcji promocyjnej,
    2. zapewnienia prawidłowego i zgodnego z regulaminem wyłonienia zdobywców nagród,
    3. zakupu nagród do Akcji promocyjnej i ich logistyki, tj. magazynowania, pakowania i wydawania nagród laureatom (np. w formie wysyłki kurierskiej) zgodnie z regulaminem,
    4. obsługi postępowania reklamacyjnego zgodnie z regulaminem,
    5. wykonania określonych czynności wynikających z ustawy z dn. 19 listopada 2009 o grach hazardowych (Dz. U. 2009, Nr. 201, poz. 1540 ze zm.), w przypadku podlegania takim obowiązkom,
    6. dokonania w razie potrzeby niezbędnych rozliczeń podatkowych,
  3. sporządzenia raportów z przebiegu Akcji promocyjnej,
  4. zapewnienia niezbędnej obsługi informatycznej Akcji promocyjnej, tj. przygotowania odpowiednich systemów informatycznych, serwisów internetowych, przygotowanie makiet, wzorów graficznych itd.
  5. Niemniej Akcje promocyjne mogą mieć również prostszy charakter. Jak już wskazano wcześniej, zakres, sposób przeprowadzenia, warunki otrzymania nagród mogą się różnić w przypadku poszczególnych Akcji promocyjnych. Przedstawione powyżej opisy Akcji promocyjnych mają wyłącznie charakter przykładowy, ilustracyjny.Zgodnie z regulaminami Akcji promocyjnych organizatorem Akcji marketingowych są Agencje.

    Rozliczenia pomiędzy Spółką i Agencjami dokonywane są zgodnie z poszczególnymi umowami o świadczenie usług marketingowych w zakresie organizacji oraz obsługi danej Akcji promocyjnej, zgodnie z którymi:

    1. Agencja kupuje i wydaje uczestnikom nagrody we własnym imieniu i na własny rachunek;
    2. Agencje wystawiają faktury VAT na Spółkę za ww. usługi składające się na organizację i obsługę Akcji promocyjnych, obejmujących koszty obsługi programu i koszty nabycia we własnym imieniu i na własny rachunek nagród.

    Jak wskazano powyżej, nagrody oferowane uczestnikom Akcji Promocyjnych mogą mieć różnych charakter. W szczególności mogą to być m.in.: vouchery do biura podróży, wycieczki, bony na zakupy w sieciach handlowych, nagrody rzeczowe (np. biżuteria, sprzęt TV), karty Visa przedpłacone (tzw. prepaid), itd.

    W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

    Czy Spółka jest zobowiązana do naliczenia podatku VAT należnego w związku z wydawaniem nagród zwycięzcom Akcji promocyjnych przez Agencje...

    Zdaniem Wnioskodawcy:

    Spółka jest zdania, że nie jest ona zobowiązana do naliczania podatku VAT należnego w związku z wydawaniem przez Agencje nagród zwycięzcom Akcji promocyjnych.Brak obowiązku naliczania podatku VAT należnego z tytułu przekazywania przez Agencje nagród laureatom Akcji promocyjnych

    Spółka stoi na stanowisku, że nieodpłatne przekazywanie przez Agencje w ramach organizowanych przez nią Akcji promocyjnych promujących markę Spółki laureatom (uczestnikom) tych Akcji promocyjnych różnego rodzaju nagród stanowi element kompleksowej usługi marketingowej nabywanej przez Spółkę od Agencji. W rezultacie należy twierdzić, że w analizowanym stanie faktycznym Spółka nie dokonuje nieodpłatnej dostawy towarów ani świadczenia usług na rzecz uczestników Akcji promocyjnych. W konsekwencji, dla Spółki nie powstaje obowiązek opodatkowania podatkiem VAT przedmiotowych przekazań nagród.

    Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

    • odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
    • eksport towarów;
    • import towarów;
    • wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
    • wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

    W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT przez dostawę towarów, o której mowa w powyższym przepisie, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, natomiast zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, stanowi każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów. Jak wskazano w stanie faktycznym, Spółka nabywa od wyspecjalizowanych podmiotów usługi marketingowe polegające m.in. na wydaniu nagród uczestnikom Akcji promocyjnych. Przedmiotowe towary przeznaczone na nagrody są nabywane i wydawane przez Agencję, a koszt zakupu oraz przekazania nagrody stanowi element składowy wynagrodzenia należnego Agencji za organizację Akcji promocyjnej, także wtedy, gdy organizacja Akcji promocyjnej jest dokumentowana kilkoma fakturami.

    Jak wynika ze wskazanych powyżej przepisów, warunkiem uznania, iż w związku nabywanymi usługami od Agencji, Spółka dokonuje czynności nieodpłatnego przekazania towarów zrównanego z odpłatną dostawą towarów zgodnie z art. 7 ust 2 ustawy o VAT, (oraz analogicznie, nieodpłatnego świadczenia usług), byłaby konieczność uprzedniego dysponowania tymi towarami jak właściciel przez Spółkę. Tymczasem, zgodnie z opisanym stanem faktycznym, Spółka w żadnym momencie nie dysponuje prawem do rozporządzania towarami jak właściciel. Spółka nie jest stroną umowy cywilnoprawnej kupna tych towarów, usług i innych nagród od ich wcześniejszego właściciela, ani nie decyduje bezpośrednio o tym, komu taki towar ma zostać przekazany. To Agencja dokonuje zakupu przedmiotowych towarów, usług i innych nagród we własnym imieniu i na własny rachunek, celem prawidłowego wykonania usługi na rzecz Spółki. Tym samym, w opisanym stanie faktycznym Spółka nie może przenieść prawa do dysponowania przedmiotowymi towarami jak właściciel na jakąkolwiek osobę, gdyż na żadnym etapie prawem tym nie dysponuje. W związku z powyższym, niespełnienie tego warunku wyłącza możliwość zastosowania wobec Spółki art. 7 ust. 2 ustawy o VAT.

    Analogicznie, Spółka nie dokonuje żadnego świadczenia na rzecz podmiotu otrzymującego nagrodę w postaci usługi. Podmiotem, który przekazuje uczestnikom nagrody mające charakter usług jest Agencja, która świadczy tę usługę w ramach kompleksowej usługi marketingowej obejmującej organizację Akcji promocyjnych. W związku z tym, nie ma możliwości zastosowania wobec Spółki art. 8 ust. 2 ustawy o VAT.

    Spółka otrzymuje od Agencji faktury VAT dokumentujące wykonane na jej rzecz usługi, na których wykazany jest podatek należny VAT naliczony od wartości wynagrodzenia z tytułu kompleksowej usługi marketingowej. Koszt przekazania przedmiotowych towarów oraz koszt ich zakupu, stanowią element przedmiotowej usługi i wkalkulowane są w jej cenę. Stosownie do art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, podstawą opodatkowania jest obrót, którym jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna zaś obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Tym samym koszt wydania oraz koszt zakupu nagród przekazywanych uczestnikom akcji promocyjnych są elementami podstawy opodatkowania świadczonej przez Agencję usługi marketingowej opodatkowanymi w ramach tej usługi (podobnie jak np. koszt opracowania regulaminu Akcji promocyjnej, koszt nadzoru nad przeprowadzaną Akcją promocyjną itd.).

    Spółka stoi więc na stanowisku, że w opisanej sytuacji fakt opodatkowania podatkiem VAT usług, uniemożliwia uznanie za odrębne czynności opodatkowane podatkiem VAT samych przekazań nagród, mających postać towarów, usług bądź tez innych rodzajów nagród. Przyjęcie odmiennej interpretacji, zakładającej odrębne opodatkowanie przekazania nagród przez Spółkę niezależnie od opodatkowania świadczenia usług przez Agencję, skutkowałoby opodatkowaniem podatkiem VAT tej samej czynności (w szczególności przekazania towarów) podwójnie - jako elementu usługi, która zostanie opodatkowana przez usługodawcę oraz jako dostawy towarów u Spółki. W rezultacie, stwierdzić należy, że przekazanie przez Agencję nagród uczestnikom Akcji promocyjnych nie stanowi odrębnej dostawy towarów ani świadczenia usług w rozumieniu ustawy o VAT wykonywanej przez Spółkę, a zatem Spółka nie ma obowiązku naliczenia podatku VAT należnego od wartości przedmiotowych przekazań nagród na rzecz uczestników. W związku z organizowanymi Akcjami promocyjnymi Spółka nie jest bowiem nigdy świadczącym usługi, ani dokonującym dostawy towarów na rzecz uczestników.

    2.2. Stanowisko organów podatkowych i sądów administracyjnych

    Stanowisko Spółki w zakresie braku obowiązku naliczania podatku VAT należnego w związku z wydaniem przez Agencje nagród zwycięzcom Akcji promocyjnych znajduje potwierdzenie w interpretacjach organów podatkowych i orzeczeniach sądów administracyjnych.

    Dla przykładu, w wyroku WSA w Krakowie z dnia 8 lutego 2007 r. (sygn. akt I SA/Kr 963/05) jednoznacznie wskazano, iż:Wręczenie nagrody jest (...) nierozerwalnie związane z usługą świadczoną przez wnioskodawcę na rzecz zlecającego usługę reklamową. Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług wskazanej czynności prowadziłoby do podwójnego opodatkowania towaru (nagrody), którego wartość została już uwzględniona w opodatkowaniu usługi świadczonej przez Spółkę.

    Ponadto, w informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego Naczelnika Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu z dnia 10 listopada 2004 r. (sygn. ZP/443-306/04), organ stwierdził, iż:Wnioskująca dokonując tylko zakupu usług marketingowych (na potrzeby reprezentacji i reklamy), nie wykonuje żadnych czynności, które spełniałyby definicję dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2 i 3 przywoływanej ustawy bądź świadczenia usług, o których mowa w art. 8 ust. 2 ustawy podatkowej. Opodatkowaniu podatkiem VAT podlega kompleksowa usługa marketingowa, a nie poszczególne jej elementy, takie jak przygotowanie koncepcji działań marketingowych, zakup materiałów reklamowych, rozdanie gadżetów reklamowych itp. W związku z powyższym, Wnioskująca nie musi naliczać podatku VAT z tytułu przekazania przez agencję towarów, gadżetów reklamowych ostatecznym odbiorcom.

    Podobnie w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 9 maja 2008 r. (sygn..IPPP1-443-548/08-2/JB), organ potwierdził stanowisko wnioskodawcy, iż przekazanie przez Spółkę materiałów w ramach świadczonych przez nią usług reklamowo-promocyjnych, nie stanowi odrębnej dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ust. 1 i 2 ustawy. Sama dostawa materiałów nie podlega odrębnemu opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż ich przekazanie jest częścią składową, kompleksowo wykonanej usługi reklamowej.

    Z kolei w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 7 kwietnia 2009 r. (sygn.ILPP2/443-131/09-2/GZ), organ potwierdził stanowisko wnioskodawcy wskazując, że:Z treści powołanych regulacji prawnych wynika, że nieodpłatne wydanie przez agencję reklamową materiałów reklamowych stanowi dostawę towarów w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. Jednak w opisanej sytuacji wydanie tych materiałów jest częścią innej kompleksowej czynności, tj. usługi reklamowej, obejmującej swoim zakresem nieodpłatne przekazanie wymienionych we wniosku materiałów reklamowych, których wartość wkalkulowana jest w jej cenę. Tym samym, wartość tych towarów będzie jednym z elementów podstawy opodatkowania świadczonej przez agencję reklamową usługi reklamowej, opodatkowanym w ramach tej usługi i nie stanowią one odrębnego przedmiotu opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Zatem Spółka, na podstawie zawartej z agencją reklamową umowy, ponosi wydatek związany z zakupami usługi reklamowej, w skład której wchodzą przedmiotowe materiały reklamowe, natomiast sama nie dokonuje przekazania towarów bez wynagrodzenia, tj. czynności, która w świetle przepisu art. 7 ust. 2 rodzi obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług.

    Biorąc pod uwagę powyższe, Spółka stoi na stanowisku, że dokonując zakupu usług marketingowych od wyspecjalizowanych Agencji, Spółka nie wykonuje żadnych czynności, które spełniałyby definicję dostaw towarów, o której mowa w art. 7 ustawy o VAT i w rezultacie nie na obowiązku naliczenia należnego VAT z tytułu przekazywania przez Agencje w ramach organizowanych przez nie Akcji promocyjnych nagród ostatecznym odbiorcom.W konsekwencji, biorąc pod uwagę powyższą argumentację, Spółka zwraca się o potwierdzenie jej stanowiska w przedstawionej sprawie.

    W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

    Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

    Przez dostawę towarów, w myśl art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

    Ponadto, stosownie do art. 7 ust. 2 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

    1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia;
    2. wszelkie inne darowizny

    jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

    Z przedstawionych okoliczności sprawy wynika, że Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży mydeł detergentów, wyrobów toaletowych i chemii gospodarczej. W celu wsparcia sprzedaży współpracuje z wyspecjalizowanymi podmiotami zewnętrznymi tj. agencjami marketingowymi, na podstawie których agencje dokonują bezpośredniej i pośredniej promocji produktów Spółki. Zakres umów obejmuje przygotowanie, organizację i obsługę działań marketingowych, w tym m.in. konkursów loterii, akcji promocyjnych.

    Zgodnie z regulaminami akcji promocyjnych organizatorem akcji marketingowych są agencje. Rozliczenia pomiędzy Spółką a agencjami dokonywane są zgodnie z poszczególnymi umowami o świadczenie usług marketingowych w zakresie organizacji oraz obsługi danej akcji zgodnie z którymi:

    • agencja kupuje i wydaje uczestnikom nagrody we własnym imieniu i na własny rachunek,
    • agencja wystawia faktury VAT na Spółkę za ww. usługi składające się na organizację i obsługę akcji promocyjnych, obejmujących koszty obsługi programu i koszty nabycie we własnym imieniu i na własny rachunek nagród.

    Wątpliwości Wnioskodawcy budzi kwestia czy w związku z nieodpłatnymi wydaniami towarów przez agencje, Spółka będzie obowiązana te wydania opodatkować.

    Brzmienie art. 7 ust. 2 ustawy wskazuje, że ustawa zrównuje nieodpłatne przekazanie towarów z dostawą towarów w przypadku, gdy następuje wydanie towarów, towary będące przedmiotem tego nieodpłatnego wydania należą do przedsiębiorstwa podatnika oraz jeżeli podatnikowi przysługiwało w całości lub w części prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

    W przedmiotowej sprawie towary przekazywane w celu promocji produktów Wnioskodawcy nie są własnością Spółki. Towary te są nabywane przez agencje we własnym imieniu i na własny rachunek, który następnie w ramach obowiązków wynikających z zawartej umowy dokonuje ich przekazania beneficjentom. Zatem to agencja nabywa towary i przenosi prawo do rozporządzania przedmiotowymi towarami jak właściciel.

    W konsekwencji nie można uznać, że Spółka dokonuje przekazania towarów należących do jej przedsiębiorstwa. Tym samym, nie można też uznać, że spełniona jest podstawowa przesłanka warunkująca konieczność naliczenia podatku VAT przez Wnioskodawcę zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy.

    Reasumując, Wnioskodawca nie jest obowiązany do naliczenia podatku VAT należnego w związku z wydaniem przez Agencje nagród zwycięzcom akcji promocyjnych, na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy.

    Stanowisko Wnioskodawcy w powyższym zakresie zostało uznane za prawidłowe.

    Zaznaczyć jednak należy, iż tut. Organ dokonując niniejszego rozstrzygnięcia skupił się ściśle na odpowiedzi na sformułowane we wniosku pytanie, w którym Wnioskodawca poddawał w wątpliwość konieczność opodatkowania przez Wnioskodawcę przedmiotowych wydań towarów w kontekście konkretnej normy prawnej tj. art. 7 ust. 2 ustawy.

    Jednocześnie zauważyć należy, iż niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie opodatkowania wydań towarów przez Wnioskodawcę w sytuacji przedstawionej we wniosku. Interpretacja ta nie dotyczy natomiast opodatkowania wydań towarów przez Zleceniobiorcę Wnioskodawcy i nie wywołuje skutków prawnych, o których mowa w art. 14k-14n ustawy Ordynacja podatkowa, dla Zleceniobiorcy Wnioskodawcy.

    Tut. Organ informuje, że w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących świadczenie usługi marketingowej zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

    Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydawania interpretacji.

    Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

    Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

    Referencje

    IPPP3/443-314/12-2/RD, interpretacja indywidualna

    Wniosek ORD-IN

    Treść w pliku PDF 2 MB

    Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie