
Temat interpretacji
Czy wniesienie przedmiotowej nieruchomości wraz z umowami najmu oraz zobowiązaniami można traktować jako aport zorganizowanej części przedsiębiorstwa w myśl przepisów ustawy o podatku od towarów i usług i czy przedmiotowy aport podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 10 listopada 2011r. (data wpływu 17 listopada 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 31 stycznia 2012r. (data wpływu 6 lutego 2012r.) oraz pismem z dnia 2 stycznia 2012r. (data wpływu 15 lutego 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wniesienia aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 listopada 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wniesienia aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 31 stycznia 2012r. (data wpływu 6 lutego 2012r.), w odpowiedzi na wezwanie tut. organu z dnia 24 stycznia 2012r., znak: IBPP3/443-1236/11/AM oraz pismem z dnia 2 stycznia 2012r. (data wpływu 15 lutego 2012r.).
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Małżonkowie, wspólnicy spółki cywilnej są właścicielami nieruchomości położonej w S., która składa się z prawa użytkowania wieczystego działki oraz dwóch hal: magazynowej i magazynowo-biurowej wraz z drogą i placem. Nieruchomość ta jest środkiem trwałym firmy. W nieruchomości tej spółka prowadzi działalność w zakresie wynajmu pomieszczeń magazynowo-biurowych dla firm. Spółka ma podpisane umowy z poszczególnymi
firmami na wynajem biur i magazynów, z których uzyskuje przychody. Przychody te ewidencjonowane są w odrębnym rejestrze sprzedaży VAT. Ponoszone są również koszty związane z utrzymaniem w/w nieruchomości, które dotyczą opłat za media. Spółka posiada umowy dotyczące utrzymania obiektu tj. na dostawę energii elektrycznej, CO, wody, wywozu odpadów, usługi telekomunikacyjne i otrzymuje związane z tym faktury kosztowe oraz refaktury.
W 2008r. spółka zakupiła drugą nieruchomość - budynek wraz z działką z prawem wieczystego użytkowania gruntu położoną w innej miejscowości (W.), w której wspólnicy prowadzą działalność w zakresie usług turystycznych krótkotrwałego zakwaterowania. W związku z utrzymaniem tego rodzaju działalności ponoszone są koszty. Tu również spółka posiada umowy na dostawę mediów i otrzymuje związane z nimi faktury kosztowe. Przychody związane z wynajmem pokoi ewidencjonowane są za pomocą kasy fiskalnej.
Spółka zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz. U. z 2003r. nr 152, poz. 1475 z późn. zmianami) - art. 9 pkt 3 - prowadzi jedną księgę przychodów i rozchodów oraz odrębne ewidencje sprzedaży dla każdej z tych rodzajów działalności. Małżonkowie zamierzają założyć nową spółkę jawną wspólnie z trzecim wspólnikiem. Do spółki chcą wnieść aport, na który składać się będzie wyodrębniona część majątku spółki cywilnej, związanego z prowadzeniem działalności w zakresie wynajmu magazynów i biur.
Do nowopowstałej spółki chcą wnieść:
- prawo wieczystego użytkowania gruntu do działki,
- halę magazynową,
- halę magazynowo-biurową,
- drogi i place,
- umowy zawarte z najemcami,
- umowy z dostawcami mediów dotyczące obsługi obiektów magazynowo-biurowych,
- należności i zobowiązania związane z częścią działalności dotyczącą wynajmu pomieszczeń magazynowo biurowych.
Spółka cywilna prowadzona przez małżonków nie zostanie zlikwidowana. Nadal będzie prowadzić działalność w zakresie usług turystycznych krótkotrwałego zakwaterowania. Podstawą tej działalności pozostanie stanowiąca własność tej spółki nieruchomość w W., która nie będzie składnikiem aportu. Będzie nadal prowadzona ewidencja w kasie fiskalnej, rejestr zakupów dla potrzeb podatku od towarów i usług oraz księga przychodów i rozchodów dla tego rodzaju działalności.
W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że nieruchomość położona w S. wraz umowami najmu oraz ponoszonymi kosztami na jej utrzymanie stanowi zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań) wyodrębnionych organizacyjnie na podstawie zawartych umów. Ponadto wydzielenie organizacyjne tej części przedsiębiorstwa możliwe jest na podstawie posiadanego odrębnego aktu własności nieruchomości oraz odrębnego adresu działalności wpisanego w ewidencji działalności gospodarczej wspólnika spółki.
Możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do aportowanej części przedsiębiorstwa oraz oddzielenie jego finansów od pozostałych. Uzyskiwane przychody i ponoszone koszty a także należności i zobowiązania dotyczące wynajmu magazynów i biur służą realizacji zadań w tym zakresie. Spółka prowadzi jedną księgę przychodów i rozchodów, gdyż rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz. U. z 2003r. nr 152 poz. 1475 z późn. zmianami) daje możliwość prowadzenia jednej księgi zgodnie z art. 9 pkt 3. Spółka prowadzi odrębne ewidencje sprzedaży do danego rodzaju działalności. W księdze i w rejestrach zakupu VAT możliwa jest identyfikacja kosztów i zobowiązań dotyczących zorganizowanej części przedsiębiorstwa w zakresie wynajmu magazynów i biur.
Wspólnicy spółki podkreślają, iż działalność prowadzona w nieruchomości w S. odznacza się pełną odrębnością niezbędną do samodzielnego funkcjonowania w obrocie gospodarczym. Do 2008r. była to jedyna nieruchomość w której prowadzono działalność gospodarczą w zakresie wynajmu.
Wyodrębniona funkcjonalnie część przedsiębiorstwa jest w stanie samodzielnie funkcjonować na rynku. Przedmiotowa nieruchomość będąca składnikiem aportu umożliwia realizację określonych zadań gospodarczych tj. wynajem pomieszczeń magazynowo-biurowych. Wniesienie aportem tej nieruchomości do nowej spółki wraz z umowami najmu i umowami na dostawę mediów oraz należnościami i zobowiązaniami pozwala na kontynuację działalności.
Spółka cywilna prowadzona przez małżonków nie zostanie zlikwidowana. Nadal będzie prowadzić działalność w zakresie usług turystycznych krótkotrwałego zakwaterowania. Podstawą tej działalności pozostanie stanowiąca własność tej spółki nieruchomość w W., która nie będzie składnikiem aportu. Będzie nadal prowadzona ewidencja w kasie fiskalnej, rejestr zakupów dla potrzeb podatku od towarów i usług oraz księga przychodów i rozchodów dla tego rodzaju działalności. Spółka nadal będzie uzyskiwać przychody i ponosić koszty związane z tą częścią prowadzonej działalności.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
Czy wniesienie przedmiotowej nieruchomości wraz z umowami najmu oraz zobowiązaniami można traktować jako aport zorganizowanej części przedsiębiorstwa w myśl przepisów ustawy o podatku od towarów i usług i czy przedmiotowy aport podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług...
Zdaniem Wnioskodawcy, składniki majątku będące przedmiotem aportu stanowią zorganizowaną część przedsiębiorstwa zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 27e ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011r. nr177, poz.1054 z późn. zmianami).
Za zorganizowaną część przedsiębiorstwa ustawodawca uznaje organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.
Nieruchomość położona w S. wraz umowami najmu oraz ponoszonymi kosztami na jej utrzymanie stanowi zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań).
Wydzielenie organizacyjne tej części przedsiębiorstwa możliwe jest na podstawie posiadanego odrębnego aktu własności nieruchomości oraz odrębnego adresu działalności wpisanego w ewidencji działalności gospodarczej wspólników. Możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do tej części przedsiębiorstwa. Przedmiotowa nieruchomość będąca składnikiem aportu umożliwia realizację określonych zadań gospodarczych tj. wynajem pomieszczeń magazynowo-biurowych a jej wniesienie aportem do nowej spółki kontynuację działalności. Wspólnicy pragną podkreślić iż działalność prowadzona w nieruchomości w S. odznacza się pełną odrębnością niezbędną do samodzielnego funkcjonowania w obrocie gospodarczym. Do 2008r. była to jedyna nieruchomość w której prowadzono działalność gospodarczą.
Wniesienie aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki jawnej wg wspólników jest transakcją zbycia. Zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa obejmuje wszelkie czynności, w ramach których następuje przeniesienie prawa do rozporządzania przedmiotem tych czynności jak właściciel np. sprzedaż, zamianę, darowiznę, nieodpłatne przekazanie, przeniesienie w formie wkładu (aportu) do nowej spółki.
Wspólnicy stoją również na stanowisku, iż wniesienie aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa, opisanej powyżej, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT u wnoszącego na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011r nr 177, poz. 1054 z późn. zmianami), który stanowi, iż przepisów ustawy nie stosuje się do transakcji zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Transakcja ta w ogóle nie będzie wykazana w deklaracji VAT-7K.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.
W myśl art. 2 pkt 6 przez towary należy rozumieć rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.
Wniesienie aportu jest dostawą towarów, zważywszy na fakt, że mamy w tym przypadku do czynienia z przeniesieniem prawa do rozporządzenia towarem jak właściciel, lub też świadczeniem usług. Pozostaje więc konieczność rozstrzygnięcia, czy dostawa ta jest odpłatna, czy nieodpłatna. Na gruncie kodeksu spółek handlowych przyjęcie, że objęcie udziałów w spółce w zamian za aport stanowi odpłatność, nie byłoby możliwe. Jednak tak jak ustawa o VAT odrywa się od konstrukcji prawa cywilnego, tak wydaje się w pełni zasadne rozpatrywanie odpłatności jedynie na gruncie ustawy o VAT. Z jej przepisów, a także z orzecznictwa TSUE wynika, że odpłatnością będzie uzyskany przez dostawcę benefit (korzyść) każdego rodzaju. Nie ulega wątpliwości, że wniesienie aportu nie jest świadczeniem pod tytułem darmym. Wnoszący aport uzyskuje pewną, wymierną korzyść. Z tego względu należy uznać wniesienie aportu za odpłatną dostawę towarów.
Przepisów ustawy nie stosuje się do transakcji zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa - art. 6 pkt 1 ustawy,
A zatem, w przypadku, gdy przedmiotem transakcji jest zbycie przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa, czynność ta nie podlega przepisom ustawy o podatku od towarów i usług.
Pojęcie transakcja zbycia należy rozumieć w sposób zbliżony do terminu dostawa towarów w ujęciu art. 7 ust. 1 ustawy, tzn. zbycie obejmuje wszelkie czynności, w ramach których następuje przeniesienie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel, np.: sprzedaż, zamianę, darowiznę, przeniesienie własności w formie wkładu niepieniężnego, czyli aportu. Zbycie przedsiębiorstwa podlega zasadzie swobody umów, a więc może nastąpić na podstawie każdej czynności rozporządzającej.
W niniejszej sprawie kwestią wymagającą interpretacji jest ustalenie istnienia lub nieistnienia podstaw do zastosowania przepisu art. 6 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
W myśl definicji zawartej w art. 2 pkt 27e ww. ustawy o VAT, zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.
Z przytoczonej definicji wynika, iż aby zespół składników majątkowych (materialnych i niematerialnych) mógł zostać uznany za zorganizowaną część przedsiębiorstwa muszą zostać spełnione łącznie następujące przesłanki:
- istnienie zespołu składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań,
- organizacyjne i finansowe wyodrębnienie tego zespołu składników w istniejącym przedsiębiorstwie,
- przeznaczenie tych składników do realizacji określonych zadań gospodarczych,
- zdolność zespołu składników do stanowienia niezależnego przedsiębiorstwa, samodzielnie realizującego te zadania gospodarcze.
Zgodnie z pierwszym z ww. wymagań, dla istnienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa konieczne jest, by składały się nań zarówno składniki materialne, jak i niematerialne, w tym zobowiązania.
W związku z powyższym przedmiotem transakcji jest zorganizowana część przedsiębiorstwa wówczas, gdy w wyniku transakcji nabywca zorganizowanej części przedsiębiorstwa przejmuje funkcję gospodarczą zbywcy.
Kolejnym warunkiem uznania zespołu składników majątkowych za zorganizowaną część przedsiębiorstwa jest jego organizacyjne i finansowe wyodrębnienie w istniejącym przedsiębiorstwie.
Wyodrębnienie organizacyjne oznacza, że zorganizowana część przedsiębiorstwa występuje w strukturze organizacyjnej podatnika. Ocena ta musi być dokonana według podstawowego kryterium, tj. ustalenia jaką rolę składniki majątkowe i związane z nimi prawa materialne odgrywały w funkcjonowaniu dotychczasowego przedsiębiorstwa (na ile stanowiły wyodrębnioną organizacyjnie i funkcjonalnie całość). Elementami zespołu składników materialnych i niematerialnych, stanowiących zorganizowaną część przedsiębiorstwa, powinny być w szczególności aktywa, obrotowe, ale także czynnik ludzki, a więc pracowniczy.
Wyodrębnienie finansowe oznacza sytuację, w której poprzez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa. W sytuacji wyodrębnienia finansowego możliwe jest oddzielenie finansów przedsiębiorstwa od finansów jego zorganizowanej części. Zorganizowana część przedsiębiorstwa jest w stanie samodzielnie prowadzić działalność i istnieć niezależnie od przedsiębiorstwa głównego. Wyodrębnienie finansowe nie oznacza samodzielności finansowej, ale sytuację, w której poprzez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa (tak aby można było przejąć funkcje gospodarcze).
Odnośnie wyodrębnienia funkcjonalnego to kryterium to sprowadza się do ustalenia czy wyodrębniona organizacyjnie całość jest w stanie przejąć zadania oraz samodzielnie funkcjonować na rynku. Nie budzi bowiem wątpliwości to, iż aby wydzielona część mienia przedsiębiorstwa mogła być uznana za zorganizowany zespół składników niematerialnych i materialnych, musi ona posiadać potencjalną zdolność do niezależnego działania gospodarczego jako samodzielny podmiot gospodarczy. Składniki majątkowe: materialne i niematerialne wchodzące w skład przedsiębiorstwa muszą zatem umożliwić nabywcy podjęcie działalności gospodarczej w ramach odrębnego przedsiębiorstwa.
Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że zorganizowana część przedsiębiorstwa nie jest sumą poszczególnych składników, przy pomocy których w przyszłości będzie można prowadzić odrębny zakład, lecz pewnym zorganizowanym zespołem tych składników, przy czym punktem odniesienia jest tutaj rola, jaką składniki majątkowe odgrywały w funkcjonowaniu istniejącego przedsiębiorstwa.
Jak wynika z treści art. 2 pkt 27e ustawy o VAT organizacyjne i finansowe wyodrębnienie musi istnieć w ramach istniejącego przedsiębiorstwa.
Uznać więc należy, że nie jest wystarczające, aby zbywane składniki majątkowe utworzyły przedsiębiorstwo u nabywcy. Zbywane składniki majątkowe muszą bowiem stanowić zorganizowaną część przedsiębiorstwa u zbywcy.
Ponadto uznać należy, że nie wystarczy, iż ze względu na pewną samodzielność pod względem technicznym, czy nawet organizacyjnym, zespół składników majątkowych mógłby potencjalnie stanowić odrębne przedsiębiorstwo bądź zorganizowaną część przedsiębiorstwa, ponieważ art. 6 pkt 1 ustawy o VAT wyłącza z opodatkowania podatkiem od towarów i usług zbycie wszystkich składników majątkowych i niemajątkowych uprzednio wyodrębnionych organizacyjnie i finansowo w istniejącym przedsiębiorstwie, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, nie dotyczy zaś zbycia pewnych składników majątkowych przedsiębiorstwa.
Z opisanego przez Wnioskodawcę zdarzenia przyszłego wynika, że Małżonkowie, wspólnicy spółki cywilnej zamierzają założyć nową spółkę jawną wspólnie z trzecim wspólnikiem. Do spółki chcą wnieść aport, na który składać się będzie wyodrębniona część majątku spółki cywilnej, związanego z prowadzeniem działalności w zakresie wynajmu magazynów i biur.
Do nowopowstałej spółki chcą wnieść:
- prawo wieczystego użytkowania gruntu do działki,
- halę magazynową,
- halę magazynowo-biurową,
- drogi i place,
- umowy zawarte z najemcami,
- umowy z dostawcami mediów dotyczące obsługi obiektów magazynowo-biurowych,
- należności i zobowiązania związane z częścią działalności dotyczącą wynajmu pomieszczeń magazynowo biurowych.
Spółka cywilna prowadzona przez małżonków nie zostanie zlikwidowana. Nadał będzie prowadzić działalność w zakresie usług turystycznych krótkotrwałego zakwaterowania. Podstawą tej działalności pozostanie stanowiąca własność tej spółki nieruchomość w W., która nie będzie składnikiem aportu. Będzie nadal prowadzona ewidencja w kasie fiskalnej, rejestr zakupów dla potrzeb podatku od towarów i usług oraz księga przychodów i rozchodów dla tego rodzaju działalności.
Nieruchomość położona w S. wraz umowami najmu oraz ponoszonymi kosztami na jej utrzymanie stanowi zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań) wyodrębnionych organizacyjnie na podstawie zawartych umów. Ponadto wydzielenie organizacyjne tej części przedsiębiorstwa możliwe jest na podstawie posiadanego odrębnego aktu własności nieruchomości oraz odrębnego adresu działalności wpisanego w ewidencji działalności gospodarczej wspólnika spółki.
Możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do aportowanej części przedsiębiorstwa oraz oddzielenie jego finansów od pozostałych. Uzyskiwane przychody i ponoszone koszty a także należności i zobowiązania dotyczące wynajmu magazynów i biur służą realizacji zadań w tym zakresie. Spółka prowadzi jedną księgę przychodów i rozchodów. W księdze i w rejestrach zakupu VAT możliwa jest identyfikacja kosztów i zobowiązań dotyczących zorganizowanej części przedsiębiorstwa w zakresie wynajmu magazynów i biur.
Wspólnicy spółki podkreślają iż działalność prowadzona w nieruchomości w S. odznacza się pełną odrębnością niezbędną do samodzielnego funkcjonowania w obrocie gospodarczym. Do 2008r. była to jedyna nieruchomość w której prowadzono działalność gospodarczą w zakresie wynajmu.
Wyodrębniona funkcjonalnie część przedsiębiorstwa jest w stanie samodzielnie funkcjonować na rynku. Przedmiotowa nieruchomość będąca składnikiem aportu umożliwia realizację określonych zadań gospodarczych tj. wynajem pomieszczeń magazynowo-biurowych. Wniesienie aportem tej nieruchomości do nowej spółki wraz z umowami najmu i umowami na dostawę mediów oraz należnościami i zobowiązaniami pozwala na kontynuację działalności.
Biorąc pod uwagę powołane przepisy oraz przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe wskazać należy, iż skoro zespół składników materialnych i niematerialnych jak wyjaśnił Wnioskodawca jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie, przeznaczony jest do realizacji określonych zadań gospodarczych (wynajem magazynów i biur) oraz w ramach aportu wnoszone będą również zobowiązania to należy przyjąć, ze przedmiotem aportu będzie zorganizowana część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy. A zatem, wniesienie wkładu niepieniężnego w postaci zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki jawnej należy uznać za czynność niepodlegającą przepisom ustawy o podatku od towarów i usług na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Niniejsza interpretacja stanowi ocenę przedstawionego we wniosku stanowiska prawnego Wnioskodawcy w zakresie podatku od towarów i usług. Ocena stanowiska Wnioskodawcy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych została zawarta w odrębnym rozstrzygnięciu.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.
Wniosek ORD-IN
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
