Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporząd... - Interpretacja - ITPP1/443-530/08/BK

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 12.08.2008, sygn. ITPP1/443-530/08/BK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Temat interpretacji

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2008 r. (data wpływu 18 czerwca 2008 r.) uzupełnionym pismem z dnia 14 lipca 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania przez Wnioskodawcę podatku od towarów i usług z tytułu realizacji projektu pod nazwą Informatyzacja usług Urzędu Miasta niezwiązanego z czynnościami opodatkowanymi - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 czerwca 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług z tytułu realizacji projektu pod nazwą Informatyzacja usług Urzędu Miasta niezwiązanego z czynnościami opodatkowanymi.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 8 lutego 2005 r. Wojewoda zawarł z Miastem jako beneficjentem umowę nr (...) o dofinansowanie projektu pod nazwą Informatyzacja usług Urzędu Miasta. Przedmiotowy projekt został dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a realizowany był w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Projekt miał na celu budowę portalu internetowego służącego do przyjmowania wniosków w formie elektronicznej oraz portalu udzielania zamówienia publicznego w formie aukcji elektronicznej. Zakres rzeczowy inwestycji określony został w harmonogramie rzeczowo - finansowym i obejmował następujące kategorie kosztów: studium wykonalności, wdrożenie PKI (infrastruktury klucza publicznego), przygotowanie koncepcji - portale, wdrożenie - portale, koszt firmy zarządzającej, administratorzy PKI. Zakończenie przedmiotowej inwestycji nastąpiło w dniu 31 marca 2006 r. Projekt po zakończeniu prac nie generuje przychodów, a środki finansowe na jego utrzymanie w całości zapewnia Miasto jako beneficjent. Wnioskodawca oświadczył, iż realizowany projekt nie ma związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych oraz wskazał, iż nie miał możliwości uzyskania zwrotu podatku VAT na podstawie zasad określonych w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie :

Zdaniem Wnioskodawcy Miasto jako beneficjent nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w związku z zrealizowanym projektem, ponieważ jako jednostka samorządu terytorialnego nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług w zakresie realizowanych przez siebie inwestycji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie stosownie do art. 14 c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy Krajowe Biuro Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Wniosek ORD-IN
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy