Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie #8722; biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawnypostanawia uzna... - Interpretacja - 1471/NUR1/443-80/2/06/GW

ShutterStock
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 17.05.2006, sygn. 1471/NUR1/443-80/2/06/GW, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie #8722; biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawnypostanawia uznać stanowisko Strony za prawidłowe.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka zawarła z S. z siedzibą w Szwecji umowę na dostarczenie Spółce dwóch pojadów drogowo-szynowych. Kontrahent szwedzki jest podatnikiem podatku od wartości dodanej. Przedmiotowe pojazdy zostaną wytworzone przez w/w kontrahenta. Zdaniem Spółki pojazdy te spełniają warunki określone w przepisach ustawy o VAT, dla nowych środków transportu. Ze względu na długi czas wytworzenia przedmiotowych pojazdów zostaną one dostarczone do Polski po kilku miesiącach od podpisania umowy. Zgodnie z umową całkowita należność za dostarczenie pojazdów drogowo-szynowych wynosi 11.427.792 koron szwedzkich (SEK). Na powyższą wartość zgodnie z kontraktem składają się należności za: dwa pojazdy drogowo-szynowe, magnetyczny system hamulcowy zainstalowany w pojazdach, szybko zużywające się części i części zamienne na jeden rok eksploatacji, dostawa do finalnego miejsca przeznaczenia, koszt dokumentacji technicznej, koszt inspekcji i testów w zakładzie dostawcy, koszt procedury odbioru oraz szkolenia użytkowników.

Zdaniem Spółki w opisanym stanie faktycznym, cała kwota należna z tytułu wykonania kontraktu, stanowić będzie podstawę opodatkowania z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia nowych środków transportu.

Zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 ze zm.) podstawą opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów jest kwota, jaką nabywający jest obowiązany zapłacić.

W myśl ust. 2 wyżej cytowanego przepisu, podstawa opodatkowania, o której mowa w ust. 1, obejmuje:

1) podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze związane z nabyciem towarów, z wyjątkiem podatku;

2) wydatki dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu oraz ubezpieczenia, pobierane przez dostawcę od podmiotu dokonującego wewnątrzwspólnotowego nabycia.

Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego efektem wykonania czynności bedących przedmiotem zawartego kontraktu będzie dostawa nowych środków transportu dla Spółki. W ocenie Naczelnika tut. Urzędu Skarbowego należności za poszczególne czynności będące przedmiotem kontraktu wpływają bezpośrednio na ostateczną wartość wytworzonych pojazdów i należy je traktować jako element świadczenia zasadniczego.

W świetle powyższego należy stwierdzić, iż w przedmiotowej sprawie podstawę opodatkowania stanowić będzie cała kwota należna z tytułu wykonania kontraktu, powiększona o ewentualne dodatkowe należności, o których mowa w cytowanym wyżej art. 31 ust. 2 ustawy o VAT.

Mając powyższe na uwadze postanowiono jak na wstępie.

Niniejsze postanowienie dotyczy wyłącznie stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz obowiązującego w tym stanie faktycznym stanu prawnego.

Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie