Czy Gmina powinna naliczyć podatek VAT od czynności polegającej na dostawie (aporcie) na rzecz Sp. z o.o. z siedzibą w X. prawa użytkowania wieczyst... - Interpretacja - IBPP2/443-771/12/AM

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2012, sygn. IBPP2/443-771/12/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach

Temat interpretacji

Czy Gmina powinna naliczyć podatek VAT od czynności polegającej na dostawie (aporcie) na rzecz Sp. z o.o. z siedzibą w X. prawa użytkowania wieczystego nieruchomości oznaczonej numerami geodezyjnymi działek 1 o pow. 3098m2 - przeznaczonej w planie zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną oraz zieleń izolacyjną i nr 2 o pow. 209m2 - przeznaczonej w planie zagospodarowania przestrzennego pod zieleń izolacyjną wraz znajdującą się na działce 1 siecią kanalizacyjną w formie sztolni?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 23 lipca 2012r. (data wpływu 27 lipca 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 października 2012r. (data wpływu 24 października 2012r.) oraz pismem z dnia 29 października 2012r. (data wpływu 30 października 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wniesienia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych aportem do spółki wraz z budowlą jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lipca 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wniesienia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych aportem do spółki wraz z budowlą.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 października 2012r., (data wpływu 24 października 2012r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 12 października 2012r., znak: IBPP2/443-771/12/AM oraz pismem z dnia 29 października 2012r. (data wpływu 30 października 2012r.).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina planuje przejęcie od Spółki S.A. z siedzibą w Z. prawa użytkowania wieczystego, nieruchomości niezabudowanej, oznaczonej nr geod. działek 1 i 2 o łącznej pow. 3307m2, przez część przedmiotowych działek przebiega sieć kanalizacyjna w formie sztolni.

Przejęcie w/w nieruchomości nastąpi w zamian za zaległości podatkowe zgodnie z przepisami art. 66 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja Podatkowa. Przejęta przez Gminę nieruchomość przekazana zostanie aportem do Sp. z o.o. z siedzibą w X.

Teren stanowiący przedmiotowe działki ma różne przeznaczenie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, mianowicie:

  • teren o pow. 500m2 stanowiący część działki nr 1 - przeznaczenie podstawowe zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna,
  • teren o pow. 2598m2 stanowiący pozostałą część działki 1 oraz działkę 2 - teren zieleni izolacyjnej. Wartość prawa użytkowania wieczystego nieruchomości wynosi łącznie 26.207,00 zł, w tym:
  • 13.676,00 zł - wartość prawa użytkowania wieczystego części terenu z przeznaczeniem w planie pod zabudowę mieszkaniową,
  • 12.531,00 zł - wartość prawa użytkowania wieczystego części terenu z przeznaczeniem w planie pod zieleń izolacyjną.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, iż:

Przedmiotem aportu będzie prawo użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych ozn. nr geod. działek 1 i 2 łącznie z siecią kanalizacyjną w formie sztolni.

Planowany termin przejęcia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych ozn. nr geod. działek 1 i 2 to grudzień 2012r. (o ile Wnioskodawca otrzyma do tego czasu indywidualną interpretację podatkową).

Planowany termin wniesienia przez Gminę aportu w postaci prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych ozn. nr geod. działek 1 i 2 wraz ze znajdująca się na ich części sztolnią, na rzecz Sp. z o.o. z siedzibą w X., to również grudzień 2012r.

Sieć kanalizacyjna w formie sztolni przebiega przez działkę oznaczoną numerem geod. 1. Przedmiotowa działka ma kształt wydłużonego, wąskiego prostokąta i sztolnia przebiega wzdłuż całej jej długości.

Przedmiotowa sieć kanalizacyjna w formie sztolni została wybudowana w okresie przedwojennym.

Mając na uwadze definicję budowli zawartą w art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) stwierdzić należy, iż sieć kanalizacyjna w formie sztolni stanowi budowlę gdyż jest obiektem liniowym (kanał), które to obiekty zostały wymienione jako budowle w tymże artykule.

Dostawa sieci kanalizacyjnych w formie sztolni nie będzie dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia ani przed pierwszym zasiedleniem w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054).

Pomiędzy pierwszym zasiedleniem w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o VAT, a dostawą sieci kanalizacyjnych nie upłynie okres krótszy niż 2 lata.

Przy dostawie sieci kanalizacyjnej w formie sztolni dokonującemu jej dostawy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Dokonujący dostawy czyli S.A. z siedzibą w Z. w czasie eksploatacji sieci kanalizacyjnej w formie sztolni ponosiła wydatki związane z utrzymaniem jej sprawności technicznej (bieżące naprawy), nie były to jednak wydatki, w stosunku do których miałby prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W związku z powyższym odpowiedź na pytanie zadane pod lit. j (jeśli Wnioskodawca ponosił wydatki na ulepszenie większe niż 30% wartości początkowej, to czy sieć kanalizacyjna była wykorzystywana przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat), jest negatywna.

Dla działki oznaczonej nr geod. 2 przeznaczonej w planie zagospodarowania przestrzennego pod zieleń izolacyjną nie była wydawana decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie

(ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 19 października 2012r.):

Czy Gmina powinna naliczyć podatek VAT od czynności polegającej na dostawie (aporcie) na rzecz Sp. z o.o. z siedzibą w X. prawa użytkowania wieczystego nieruchomości oznaczonej numerami geodezyjnymi działek 1 o pow. 3098m2 - przeznaczonej w planie zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną oraz zieleń izolacyjną i nr 2 o pow. 209m2 - przeznaczonej w planie zagospodarowania przestrzennego pod zieleń izolacyjną wraz znajdującą się na działce 1 siecią kanalizacyjną w formie sztolni...

Stanowisko Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 19 października 2012r.):

W/w czynność będzie czynnością zwolnioną z podatku VAT.

Przy czym w stosunku do działki oznaczonej numerem geodezyjnym 1 zwolnienie dokonane będzie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług. Natomiast w stosunku do działki nr 2 przeznaczonej w planie zagospodarowania przestrzennego w całości pod zieleń izolacyjną obowiązywało będzie zwolnienie z podatku VAT wynikające z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega między innymi odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W świetle art. 2 pkt 6 ww. ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Jak stanowi art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, w tym również

  1. przeniesienie z nakazu organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w imieniu takiego organu lub przeniesienie z mocy prawa własności towarów w zamian za odszkodowanie;
  2. wydanie towarów na podstawie umowy dzierżawy, najmu, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze zawartej na czas określony lub umowy sprzedaży na warunkach odroczonej płatności, jeżeli umowa przewiduje, że w następstwie normalnych zdarzeń przewidzianych tą umową lub z chwilą zapłaty ostatniej raty prawo własności zostanie przeniesione;
  3. wydanie towarów na podstawie umowy komisu: między komitentem a komisantem, jak również wydanie towarów przez komisanta osobie trzeciej;
  4. wydanie towarów komitentowi przez komisanta na podstawie umowy komisu, jeżeli komisant zobowiązany był do nabycia rzeczy na rachunek komitenta;
  5. ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego, ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu oraz przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, a także ustanowienie na rzecz członka spółdzielni mieszkaniowej odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu oraz przeniesienie na rzecz członka spółdzielni własności lokalu lub własności domu jednorodzinnego;
  6. oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste;
  7. zbycie praw, o których mowa w pkt 5 i 6.

Stosownie do art. 2 pkt 22 ww. ustawy sprzedaż to odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W tym miejscu należy wskazać, iż aport to wkład na utworzenie lub powiększenie majątku spółki, który daje prawo do udziału w jej zyskach. Przedmiotem aportu mogą być pieniądze (aporty pieniężne), rzeczy lub prawa (aporty rzeczowe) oraz umiejętności, kompetencje techniczne, czy zawodowe. Z uwagi na powyższe, wniesienie aportu (wkładu niepieniężnego) w postaci budowli tj. sieci uzbrojenia technicznego do spółki prawa handlowego lub cywilnego spełnia definicję dostawy towarów następuje tutaj przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, a tym samym mamy do czynienia z odpłatną dostawą w ujęciu art. 7 ust. 1 ustawy, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Wobec powyższego w rozpatrywanej sprawie, w celu ustalenia, czy dostawa prawa użytkowania wieczystego działki o nr ewidencyjnym 2 oraz prawa użytkowania działki o nr ewidencyjnym 1 wraz z posadowioną na niej budowlą w postaci sztolni będzie podlegała opodatkowaniu czy też zwolnieniu z opodatkowania należy odwołać się do niżej przedstawionych regulacji dotyczących dostawy budowli.

Podstawowa stawka podatku na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, wynosi 22% z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Stosownie do art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013r. z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 wynosi 23%.

Zarówno w treści wskazanej ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT, ustawodawca zwolnił od podatku od towarów i usług dostawę terenów niezabudowanych, innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę.

Z powołanego wyżej przepisu wynika, iż opodatkowaniu podlegają te dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku gruntów niezabudowanych, tylko te, które stanowią tereny budowlane lub przeznaczone pod zabudowę. Natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, będących na przykład gruntami rolnymi czy leśnymi, które nie są przeznaczone pod zabudowę, są zwolnione z podatku od towarów i usług.

W celu określenia czy dany grunt jest przeznaczony pod zabudowę należy się odwołać do przepisów zawartych w ustawie z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm.) regulującej zasady kształtowania polityki przestrzennej przez jednostki samorządu terytorialnego i organy administracji rządowej.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, w tym uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, z wyjątkiem morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej oraz terenów zamkniętych, należy do zadań własnych gminy.

Stosownie do art. 3 ust. 2 ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, prowadzenie, w granicach swojej właściwości rzeczowej, analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego, odnoszących się do obszaru powiatu i zagadnień jego rozwoju, należy do zadań samorządu powiatu.

W myśl art. 4 ust. 1 i ust. 2 ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, przy czym:

  1. lokalizację inwestycji celu publicznego ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;
  2. sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy.

Zatem o charakterze danego gruntu winien rozstrzygać odpowiedni zapis w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, który jako dokument prawa miejscowego, decyduje o kwalifikacji gruntu. Jedynie w sytuacji, gdy dla danego terenu, nie obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego ani decyzja o warunkach zabudowy, należy posłużyć się inną istniejącą na dzień zawarcia transakcji dokumentacją sporządzoną na podstawie ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Odnosząc się natomiast do kwestii zwolnienia od podatku dostawy budynków, budowli lub ich części wskazać należy, iż stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy o VAT przez pierwsze zasiedlenie - rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30 % wartości początkowej.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, iż aby można było mówić o pierwszym zasiedleniu, musi dojść do oddania budynków, budowli lub ich części do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu.

Zatem pierwsze zasiedlenie będzie miało miejsce wówczas, gdy wybudowany lub zmodernizowany w stopniu nie niższym niż 30% wartości początkowej obiekt budowlany będzie przedmiotem dostawy w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy lub np. przedmiotem najmu, dzierżawy (przedmiotem świadczenia usług, o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy). Bowiem zarówno dostawa, jak i najem czy dzierżawa są czynnościami podlegającymi opodatkowaniu.

Jak wynika z powyższych uregulowań, zwolnienie od podatku od towarów i usług stosuje się w odniesieniu do sprzedaży całości budynków, budowli lub ich części, jeżeli w momencie ich dostawy są one już zasiedlone, przy czym okres pomiędzy pierwszym zasiedleniem a ich dostawą jest dłuższy niż 2 lata.

W tym miejscu należy zauważyć, iż w przypadku nieruchomości niespełniających przesłanek do zwolnienia od podatku na podstawie powołanego wyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, ustawodawca umożliwia podatnikom po spełnieniu określonych warunków skorzystanie ze zwolnienia wskazanego w pkt 10a tego przepisu.

Stosowanie do treści art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

  1. w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
  2. dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b zgodnie z zapisem art. 43 ust. 7a ustawy nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Podkreślenia wymaga, że dla rozstrzygnięcia, czy możliwe jest skorzystanie ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy ważne jest, czy przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Analizując powyższe przepisy stwierdzić należy, iż jeżeli dostawa budynków, budowli lub ich części będzie mogła korzystać ze zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 10, wówczas badanie przesłanek wynikających z przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10a stanie się bezzasadne.

Zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

W świetle tego przepisu, przy sprzedaży budynków, budowli lub ich części, grunt, na którym są one posadowione dzieli byt prawny budynków (budowli) w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku, jak przy dostawie budynków, budowli lub ich części trwale z gruntem związanych. Jeżeli dostawa budynków albo budowli lub ich części korzysta ze zwolnienia od podatku, ze zwolnienia takiego korzysta również dostawa gruntu, na którym obiekt jest posadowiony.

Zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.) zwalnia się od podatku zbycie prawa wieczystego użytkowania gruntu, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli, jeżeli budynki te lub budowle albo ich części są zwolnione od podatku.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż przejęta przez Wnioskodawcę sieć kanalizacyjna w postaci sztolni, przekazana zostanie aportem do Sp. z o.o. Dostawa sieci kanalizacyjnych w formie sztolni nie będzie dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia ani przed pierwszym zasiedleniem w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług. Pomiędzy pierwszym zasiedleniem w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o VAT, a dostawą sieci kanalizacyjnych nie upłynie okres krótszy niż 2 lata.

Mając na uwadze analizę powołanych przepisów prawa oraz opis przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, iż wniesienie przez Wnioskodawcę wkładu niepieniężnego w postaci aportu prawa użytkowania wieczystego działki o nr ewidencyjnym 1 wraz z budowlą (siecią kanalizacyjną w formie sztolni) do Sp. z o.o. będzie korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT w związku z § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, gdyż dostawa (aport) ww. budowli nie będzie następować w ramach pierwszego zasiedlenia ani przed pierwszym zasiedleniem, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o VAT, jak również pomiędzy pierwszym zasiedleniem i dostawą sieci kanalizacyjnych nie upłynie okres krótszy niż 2 lata.

Podkreślić jednakże należy, iż prawidłowość stanowiska w zakresie zwolnienia dostawy prawa użytkowania wieczystego wraz z ww. budowlą wynika z innej podstawy prawnej niż wskazał Wnioskodawca, bowiem aport sieci kanalizacyjnej w postaci sztolni będzie zwolniony od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, a nie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT.

Odnośnie natomiast kwestii zastosowania zwolnienia od podatku dla dostawy (aportu) prawa użytkowania wieczystego działki niezabudowanej o nr ewidencyjnym 2 stwierdzić należy, iż skoro z jej przeznaczenia zawartego w planie zagospodarowania przestrzennego wynika, iż jest to teren pod zieleń izolacyjną jak również dla ww. gruntu nie została wydana decyzja o warunkach zabudowy, to dostawa (aport) przedmiotowej działki będzie korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe

Ponadto należy podkreślić, iż niniejsza interpretacja została udzielona w oparciu o przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe. W przypadku zmiany któregokolwiek z elementów tego zdarzenia przyszłego, przedmiotowa interpretacja traci swą ważność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t. j. Dz. U. z 2012r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Wniosek ORD-IN (PDF)

Treść w pliku PDF 2 MB

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach