Czy Gmina Miasto ma możliwość prawną odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wyżej wymienionego projektu od podatku należnego lub ubieganie się o... - Interpretacja - IPTPP1/443-393/13-4/MH

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 24.07.2013, sygn. IPTPP1/443-393/13-4/MH, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi

Temat interpretacji

Czy Gmina Miasto ma możliwość prawną odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wyżej wymienionego projektu od podatku należnego lub ubieganie się o jego zwrot?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 28 maja 2013 r. (data wpływu 31 maja 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 16 lipca 2013 r. (data wpływu 17 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego lub zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego lub zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. .

Wniosek uzupełniono w dniu 17 lipca 2013 r. w zakresie prawa reprezentacji oraz doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina Miasto jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i wykonuje czynności opodatkowane na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

W dniu 28 marca 2013 r. Gmina Miasto złożyła o dofinansowanie realizacji projektu pn. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa III, Działanie 2 Podnoszenie innowacyjności konkurencyjności przedsiębiorstw.

Przedmiotem projektu są działania promujące lokalną markę , obejmujące następujące elementy:

  1. organizacja imprezy masowej pn. ,
  2. aktualizacja i dodruk publikacji promocyjnej oraz płyty DVD w ramach serii ,
  3. udział w targach promujących markę ,
  4. wykonanie tłumaczeń strony www promującej markę ,
  5. prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych.

Organizacja imprezy masowej

. to pierwszy z produktów marki turystycznej wprowadzany na rynek Ramowy Program 2013:

Wystawa fotograficzna poświęcona - w ramach projektu zaplanowano wykonanie stałej wystawy informacyjno - fotograficznej w centrum miasta, w miejscu gdzie odbywają się główne działania festiwalu. Na ponad 30-metrowej wystawie znajdzie się krótki opis marki oraz wielkoformatowe fotografie prezentujące wszystkie dotychczasowe edycje festiwalu, które będzie można obejrzeć podczas jubileuszowej V edycji. Wystawa będzie prezentować działania festiwalu przez następny rok, do kolejnej edycji.

Opracowanie strategii działań public relations wraz z planem działań oraz harmonogramem. Będą to działania prowadzone już od II kwartału bieżącego roku, aż do zakończenia festiwalu.

Koncerty muzyczne - do tego celu wynajęta zostanie scena plenerowa wraz z nagłośnieniem, oświetleniem, przyłączami energetycznymi; zapewniona zostanie ochrona, opieka medyczna, zaplecze sanitarne, zakwaterowanie dla artystów oraz transport mienia i osób (wykonawców, producentów) niezbędnych do prawidłowej organizacji festiwalu. Imprezę poprowadzi specjalnie wynajęty konferansjer.

Mistrzowskie pokazy fryzjerskie (prezentacja profesjonalnych stylistów w konwencji show; pokazanie fryzjerstwa w kontekście wydarzenia artystycznego i kulturalnego; nawiązanie w ten sposób do postaci , który z fryzjerstwa uczynił sztukę i zapoczątkował fryzjerstwo artystyczne; efekty pracy stylistów będą prezentowane w formie pokazu mody); na potrzeby pokazów zatrudniony zostanie podmiot przygotowujący program i koncepcję show; firma zewnętrzna odpowiedzialna będzie za jego organizację (wynajęcie modelek, makijażystów, stylistów, choreografów, produkcję).

Konkurs organizacja konkursu zostanie zlecona instytucji , która będzie zobligowana do obsługi całego przedsięwzięcia, w tym: działań promocyjnych, rekrutacji, produkcji całego wydarzenia.

Spektakl mody - autorska kolekcja kostiumów unikatowych i awangardowych, suknie wieczorowe i wizytowe inspirowane twórczością .

Teatry Iluzji , idealnie wpisujące się w założenia marki wykonane zostaną przez światowej klasy polskiego iluzjonistę, niejednokrotnie nagradzanego na scenach europejskich.

Projekt ma na celu przedstawienie kobiecych metamorfoz. Formuła projektu jest otwarta, wykonawcą ww. zadania zostanie firma/osoba wybrana na zasadzie konkursu prac.

Warsztaty dla dzieci i młodzieży (organizacja zajęć warsztatowych z różnych dziedzin sztuki, które będą niezwykłą okazją dla młodych ludzi z oraz okolic do praktycznego zapoznania się z tymi dziedzinami; warsztaty prowadzone przez studentów i wykładowców uczelni artystycznych. Zakończą się cyklem pokazów specjalnych, podczas których uczestnicy warsztatów zaprezentują to, czego się nauczyli.

Ustanowienie rekordu świata w ilości osób poddawanych stylizacji fryzur w przestrzeni miasta (promocyjne przedsięwzięcie, dające każdemu uczestnikowi festiwalu szansę na wcielenie się w rolę stylisty fryzjerskiego, przybliżające specyfikę tego zawodu oraz stwarzające możliwość na doskonałą, niebanalną zabawę wokół tematu włosów); happening zostanie organizowany przez firmę zewnętrzną, która zapewni obsługę techniczną imprezy wraz z prowadzącym.

Organizacja Konkursu (szeroka i otwarta formuła sprawia, iż poza wydarzeniami stricte fryzjerskimi organizatorzy realizować będą inne przedsięwzięcia, które angażują nowe grupy odbiorców. Takim pomysłem jest konkurs ; formuła konkursu zakłada udział kandydatek z kraju i zagranicy.

Organizacja lotów widokowych - loty widokowe na uwięzi to propozycja dla osób chcących przeżyć niezapomniane chwile podziwiając piękne widoki z wysokości do 50 m nad terenem.

Organizacja pokazu pirotechniki i laserów - pokaz sztucznych ogni z eksplozjami na niebie nad sceną główną podczas festiwalu. Dodatkowo zastosowanie laserów jednokolorowych, jak również wyświetlających kolory w trybie RGB. Pokazy laserowe będą ściśle synchronizowane z podkładem muzycznym. Będzie również emisja animacji logo festiwalu oraz podświetlenie architektoniczne budynku Urzędu Miasta.

Na potrzeby imprezy wynajęty zostanie fotograf i kamerzysta, którzy utrwalą (w postaci zdjęć i filmów) całe przedsięwzięcie. Materiały w ten sposób powstałe wykorzystywane będą nieodpłatnie na potrzeby działań promocyjnych (również w kolejnych edycjach imprezy).

Seria wydawnicza :

W ramach serii , w 2013 roku planowana jest aktualizacja i dodruk publikacji poświęconej postaci .

Udział w targach promujących markę . W ramach projektu planowany jest udział w branżowych targach w (wynajem powierzchni, reklama w katalogu targowym, reklama na telebimie).

Tłumaczenia. Działania projektowe zawierają także tłumaczenie strony internetowej markę www.openhair.eu na język angielski, francuski i niemiecki.

Działania promocyjne. W ramach działań promocyjnych planowane jest wykonanie plakatów i ulotek zachęcających do udziału w imprezie plenerowej, a także materiały promocyjne w postaci: m.in. parasoli, kubków, toreb, grzebieni, itp. Wykonane zostaną duże balony reklamowe z podświetlanym logo marki oraz banery reklamowe podświetlane LED, także z logo i sloganem marki. Zaplanowano również reklamę w najpopularniejszych mediach ogólnopolskich, regionalnych oraz prasie branżowej.

Projekt realizowany będzie w . W przypadku imprezy o charakterze masowym, tzn. , wykorzystane zostaną miejsca ogólnie dostępnie oraz tereny zielone otwarte (Rynek, Plac). Odbiorcami działań zaplanowanych w projekcie będą przede wszystkim turyści oraz mieszkańcy z terenu Województwa, ale również (poprzez promocję w mediach ogólnopolskich) całego kraju. Impreza ma być atrakcyjnym wydarzeniem, przyciągającym do i umożliwiającym zapoznanie się z pozostałą ofertą promocyjną w ramach marki oraz samym miastem. Wszystkie materiały powstałe w wyniku realizacji projektu dystrybuowane będą nieodpłatnie. Nabyte usługi wykorzystywane będą wyłącznie dla celów promocji miasta. Zaplanowane przedsięwzięcie nie będzie służyć sprzedaży opodatkowanej.

Faktury dokumentujące nabycie towarów i usług w związku z realizacją projektu będą wystawiane na Gminę Miasto. Realizowane w ramach inwestycji działania należą do zadań własnych Gminy na podstawie art. 7 pkt 18 ustawy o samorządzie gminnym. Właścicielem przedmiotowego projektu będzie Gmina Miasto i nie będzie on przekazywany innym podmiotom. Wykonywane przez Wnioskodawcę efekty zrealizowanego projektu będą czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Oferowane w ramach projektu usługi i towary będą świadczone nieodpłatnie.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Gmina Miasto ma możliwość prawną odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wyżej wymienionego projektu od podatku należnego lub ubiegania się o jego zwrot...

Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina Miasto nie może odliczyć podatku od towarów i usług związanego z programem, ze względu na brak bezpośredniego i bezspornego związku pomiędzy zakupami inwestycyjnymi dotyczącymi programu a wykonywanymi przez Miasto czynnościami opodatkowanymi. W związku z tym VAT naliczony przy fakturach dotyczących programu jest w całości kosztem kwalifikowalnym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy (art. 87 ust. 1 ustawy).

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE.L. Nr 347), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Jak wynika z powyższego wyłączenie organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy z kategorii podatników ma charakter wyłączenia podmiotowo przedmiotowego.

Aby to wyłączenie miało miejsce, muszą zostać spełnione dwa warunki:

  1. dotyczy wyłącznie organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy,
  2. odnosi się tylko do tych czynności, które związane są z realizacją zadań nałożonych na te podmioty przepisami prawa i do realizacji których zostały one powołane.

Wyłączenie z grona podatników VAT organów władzy publicznej jest możliwe tylko wtedy, gdy wykonują one czynności w ramach przypisanych im specyficznych zadań i funkcji państwowych np. w zakresie administracji, sądownictwa, obrony narodowej. Wówczas wyłączenie z opodatkowania nie prowadzi do naruszenia zasad konkurencji. Organy władzy publicznej są podatnikami VAT jedynie w zakresie czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne, w myśl art. 7 ust. 1 pkt 18 cyt. ustawy, obejmują sprawy promocji gminy.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina Miasto złożyła o dofinansowanie realizacji projektu pn. .

Przedmiotem projektu są działania promujące lokalną markę , obejmujące następujące elementy:

  1. organizacja imprezy masowej pn. ,
  2. aktualizacja i dodruk publikacji promocyjnej oraz płyty DVD w ramach serii ,
  3. udział w targach promujących markę ,
  4. wykonanie tłumaczeń strony www promującej markę ,
  5. prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych.

Organizacja imprezy masowej .

Projekt realizowany będzie w . W przypadku imprezy o charakterze masowym, tzn. , wykorzystane zostaną miejsca ogólnie dostępnie oraz tereny zielone otwarte (Rynek, Plac). Odbiorcami działań zaplanowanych w projekcie będą przede wszystkim turyści oraz mieszkańcy z terenu Województwa, ale również (poprzez promocję w mediach ogólnopolskich) całego kraju. Impreza ma być atrakcyjnym wydarzeniem, przyciągającym do i umożliwiającym zapoznanie się z pozostałą ofertą promocyjną w ramach marki oraz samym miastem. Faktury dokumentujące nabycie towarów i usług w związku z realizacją projektu będą wystawiane na Zainteresowanego. Właścicielem przedmiotowego projektu będzie Gmina Miasto i nie będzie on przekazywany innym podmiotom. Wykonywane przez Wnioskodawcę efekty zrealizowanego projektu będą czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Oferowane w ramach projektu usługi i towary będą świadczone nieodpłatnie.

Jak już wskazano wyżej obniżenie podatku należnego o podatek naliczony może nastąpić jedynie na ściśle określonych przez ustawodawcę zasadach. Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W przedmiotowej sprawie warunek ten nie zostanie spełniony, gdyż jak wskazał Wnioskodawca efekty zrealizowanego projektu będą czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT. Zatem, Zainteresowany nie będzie miał prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją przedmiotowego projektu. Tym samym Wnioskodawca nie będzie miał prawa do otrzymania z tego tytułu zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego lub zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. , ponieważ, jak wskazał Wnioskodawca, efekty zrealizowanego projektu będą związane z czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W zakresie przedmiotowego projektu Zainteresowany nie będzie miał również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2013 r. poz. 247, z późn. zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 cyt. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tych warunków, zatem nie będzie miał możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 9 ww. rozporządzenia.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy zwrócić uwagę, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytań) Wnioskodawcy. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Jednocześnie wskazać należy, że organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Należy zatem wskazać, że odpowiedzi na pytanie zawarte we wniosku udzielono przy założeniu, iż towary i usługi nabyte w związku z realizacją projektu będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Wniosek ORD-IN (PDF)

Treść w pliku PDF 271 kB

Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi